PDA

Bekijk Volledige Versie : Eén op drie Nederlanders in 2050 allochtoon



Couscousje
08-01-07, 11:11
Eén op drie Nederlanders in 2050 allochtoon

Uitgegeven: 8 januari 2007 10:42
Laatst gewijzigd: 8 januari 2007 11:18

AMSTERDAM - De Nederlandse bevolking bestaat in 2050 voor bijna een derde uit allochtonen. Uit een prognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt maandag dat Nederland over ruim veertig jaar nog twaalf miljoen autochtone inwoners telt.

Dat zijn 1,2 miljoen minder autochtonen dan nu. Het aantal allochtonen groeit in die tijd juist met ruim 1,6 miljoen.

Inkrimpen

Het inwonertal van Nederland groeit nog tot 2034. Daarna krimpt de bevolking als gevolg van vergrijzing en een laag geboortecijfer. In 2050 zal de omvang van de bevolking vierhonderdduizend mensen groter zijn dan nu. Die groei komt volgens het CBS geheel voor rekening van allochtonen.

Op dit moment telt Nederland 1,7 miljoen niet-westerse allochtonen. In 2050 zijn dat er naar verwachting 2,7 miljoen. De groep westerse allochtonen neemt in die tijd toe van 1,4 miljoen naar 2,1 miljoen, stellen de onderzoekers.

Generaties

De toename van niet-westerse allochtonen komt vooral voor rekening van de tweede, in Nederland geboren, generatie. Bij westerse allochtonen, vooral afkomstig uit de Europese Unie, gaat het veelal om immigranten van de eerste generatie.

Cc

Couscousje
08-01-07, 11:14
En dan de foto die ze erbij zetten:

http://www.nu.nl/img.db/937436+s(234!x170!)

Cc

Dolle Fatima
08-01-07, 11:54
Ja inderdaad. Nogal suggestieve foto. Past wel erg in het Wilders straatje (islam tsunami) op deze manier.

Mark
08-01-07, 11:55
derde generatie wordt trouwens als autochtoon meegerekend volgens mij.

Dolle Fatima
08-01-07, 11:59
Geplaatst door Mark
derde generatie wordt trouwens als autochtoon meegerekend volgens mij.

Ja ik snap echt niet hoe ze aan zulke cijfers komen. Wat is dan de definitie van allochtoon?? Het kindertal onder Turkse en Marokkaanse vrouwen is spectaculair aan het dalen, dus op die manier slaat die foto al helemaal nergens op. En opnieuw; hoe ze eraan komen begrijp ik niet.

Mark
08-01-07, 12:01
Geplaatst door Dolle Fatima
Ja ik snap echt niet hoe ze aan zulke cijfers komen. Wat is dan de definitie van allochtoon?? Het kindertal onder Turkse en Marokkaanse vrouwen is spectaculair aan het dalen, dus op die manier slaat die foto al helemaal nergens op. En opnieuw; hoe ze eraan komen begrijp ik niet.

lichte stijging onder turken en marokkanen

de grote groei zal wel oost europeanen worden en irakezen/afghanen en weet ik veel waar de volgende oorlog komt

Repentance
08-01-07, 13:30
Geplaatst door Dolle Fatima
Ja ik snap echt niet hoe ze aan zulke cijfers komen. Wat is dan de definitie van allochtoon?? Het kindertal onder Turkse en Marokkaanse vrouwen is spectaculair aan het dalen, dus op die manier slaat die foto al helemaal nergens op. En opnieuw; hoe ze eraan komen begrijp ik niet.

Was het niet zo dat je allochtoon bent, als één van je ouders buiten Nederland is geboren?

Couscousje
08-01-07, 14:13
Deze topic heb ik hier helemaal niet geplaatst.

Mag ik even zelf bepalen op welk forum ik deze informatie met anderen wil delen, ja?

Ik heb totaal geen behoefte aan discussies op NVDD.

Dit was een post bestemd voor de WSDB-ers.

Cc

Olive Yao
08-01-07, 22:55
Geplaatst door Couscousje
Deze topic heb ik hier helemaal niet geplaatst.

Mag ik even zelf bepalen op welk forum ik deze informatie met anderen wil delen, ja?

Ik heb totaal geen behoefte aan discussies op NVDD.

Dit was een post bestemd voor de WSDB-ers.

Cc
:confused:

barfly
08-01-07, 23:44
Wees gerust. De meederheid zal nog steeds bestaan uit germanen. :nl:

Mark
09-01-07, 08:38
Geplaatst door barfly
Wees gerust. De meederheid zal nog steeds bestaan uit germanen. :nl:

hoeft niet, zie mijn opmerking dat derde generatie autochtoon wordt