PDA

Bekijk Volledige Versie : Teheran IS een WMD



observer
09-01-07, 09:51
DDe vervuiling in de Iraanse hoofdstad Teheran heeft zulke niveaus bereikt dat zij gelijkstaat aan ''collectieve zelfmoord''. Dat zegt de voorman van het actiecomité voor schone lucht in Teheran. Volgens cijfers van de organisatie zijn in een maand tijd 3600 mensen bezweken door luchtvervuiling in de Iraanse metropool.

''Vervuiling heeft direct of indirect de dood veroorzaakt van 3600 mensen'', aldus Mohammad Hadi Heydarzadeh. Van de hartaanvallen met dodelijk afloop tussen 23 oktober en 23 november zou 80 procent het gevolg zijn van luchtvervuiling. Teheran geldt als één van de zwaarst vervuilde steden ter wereld. op 1 punt hebben ze het westen dus wel ingehaald

Bofko
09-01-07, 10:53
Kortzichtig kapitalisme en consumentisme wint het altijd van theoretische theocratie.

Joesoef
10-01-07, 14:06
Geplaatst door Bofko
Kortzichtig kapitalisme en consumentisme wint het altijd van theoretische theocratie.


Denk dat het niet met theocratie te maken heeft maar met een ongunstige geografische ligging en een zeer verouderd wagenpark. Tigduizend peykans en temperatuursinversie doen de rest.


Als ik vanuit midden Frankrijk weer naar huis rij (en ik dus via Parijs moet) zie ik op sommige dagen in combinatie met jaargetijde een even bruine lucht op mij afkomen als vanuit de woestijn naar Theran.