PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ben het zat!!

muslimaa_19
11-01-07, 18:22
Salaam Alaikoum..

Ik ben het echt zat!! Ik zit al maanden zonder werk..:(

Overal waar ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud ben, of dat ik mijn hijaab moet af doen..

Heeft er helemaaaaaal niemand een bijbaan voor me? Ik ben instaat om alles te doen maar dna wel binnen de grenzen van de Islam.. ( dus geen supermarkt etc werk)

Ik hoop van jullie te horen, en ik woon in Utrecht..

Groetjess..

Wa salaam Alaikoum

muslimaa_19
13-01-07, 18:35
Niemand..??? snik snik

Sou
14-01-07, 10:48
Wat voor werk zoek je wl dan?

Thalla,
Sou

muslimaa_19
14-01-07, 12:42
Geplaatst door Sou
Wat voor werk zoek je wl dan?

Thalla,
Sou

Callcenter (INBOUND) in een (kleding)winkel, schoonmaak etc..

:)

Sou
15-01-07, 15:06
Geplaatst door muslimaa_19
Callcenter (INBOUND) in een (kleding)winkel, schoonmaak etc..

:)

Al in de krant gekeken? Ingeschreven bij een uitzendbureau? Bij CWI site al gekeken?

Thalla,
Sou

contradictio
15-01-07, 15:22
Geplaatst door muslimaa_19
Salaam Alaikoum..

Ik ben het echt zat!! Ik zit al maanden zonder werk..:(

Overal waar ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud ben, of dat ik mijn hijaab moet af doen..

Heeft er helemaaaaaal niemand een bijbaan voor me? Ik ben instaat om alles te doen maar dna wel binnen de grenzen van de Islam.. ( dus geen supermarkt etc werk)

Ik hoop van jullie te horen, en ik woon in Utrecht..

Groetjess..

Wa salaam Alaikoum

Ik wist niet dat supermarkt werk niet binnen de grenzen van de islam viel.... Ik meen me te herinneren dat Khadija raa een vrouw was die in de handel werkte en je gaat me niet wijsmaken dat ze hierbij nooit een man zag danwel sprak...

Zowieso, de mening dat een vrouw zich niet tussen mannen mag begeven wordt door verschillende a'hadieth tegengesproken... In de Koran is van een dergelijk verbod helemaal niets terug te vinden...

maar goed, ieder zijn meug.

Mijn adviezen:
- schrijf je in bij een arbeidsbureau en vraag of ze werk hebben waarbij je alleen met vrouwen te maken hebt of vanuit thuis kunt werken.
of
- zoek een man die ook zo streng is van leer en laat hem jou onderhouden.
of
- verhuis naar een land waar mannen en vrouewn strict gescheiden worden gehouden en zoek daar een baan.

wa a'laikoem assalaam

Sou
15-01-07, 17:33
Geplaatst door contradictio
Ik wist niet dat supermarkt werk niet binnen de grenzen van de islam viel.... Ik meen me te herinneren dat Khadija raa een vrouw was die in de handel werkte en je gaat me niet wijsmaken dat ze hierbij nooit een man zag danwel sprak...

Zowieso, de mening dat een vrouw zich niet tussen mannen mag begeven wordt door verschillende a'hadieth tegengesproken... In de Koran is van een dergelijk verbod helemaal niets terug te vinden...

maar goed, ieder zijn meug.

Mijn adviezen:
- schrijf je in bij een arbeidsbureau en vraag of ze werk hebben waarbij je alleen met vrouwen te maken hebt of vanuit thuis kunt werken.
of
- zoek een man die ook zo streng is van leer en laat hem jou onderhouden.
of
- verhuis naar een land waar mannen en vrouewn strict gescheiden worden gehouden en zoek daar een baan.

wa a'laikoem assalaam

Misschien wil ze niet in een supermarkt werden ivm de alcohol die 'je' verkoopt aan de klant.

Je dwingt of raadt ze het niet aan, dus dan kan het toch gewoon?

Thalla,
Sou

BLD
16-01-07, 22:06
Geplaatst door Sou
Misschien wil ze niet in een supermarkt werden ivm de alcohol die 'je' verkoopt aan de klant.

Je dwingt of raadt ze het niet aan, dus dan kan het toch gewoon?

Thalla,
Sou

Maar je doet er wel aan mee... :)

Anywayz! Schoonmaak is er ALTIJD en callcenter (OUTBOUND) ook altijd! Gewoon ff een uitzendbureau opzoeken.

contradictio
18-01-07, 10:04
@ Sou: zou kunnnen dat dat de reden is... maar zo kunnen er nog 101 andere gedachtenkronkels zijn om een baan te weigeren..

In zijn algemeenheid:

als we nou eens beginnen met respecteren dat er mensen/geloven zijn die wel mogen drinken en dat het niet aan ons is om daar het heilige boontje over te spelen dan kwamen al weer een hele stap verder...

Moses (Joden) en Jezus (Christenen) mochten drinken, wij hebben dat als moslims te accepteren en wij dienen daar met respect mee om te gaan.. Daar komt bovenop dat het begin van de Islam het niet verboden was voor moslims om te drinken, da's pas later ingevoerd. In beide (wel/geen alcohol mogen) zit een Wijsheid in die wij als mens wellicht niet zullen kunnen bevatten...

obl
20-01-07, 23:08
Geplaatst door contradictio
@ Sou: zou kunnnen dat dat de reden is... maar zo kunnen er nog 101 andere gedachtenkronkels zijn om een baan te weigeren..

In zijn algemeenheid:

als we nou eens beginnen met respecteren dat er mensen/geloven zijn die wel mogen drinken en dat het niet aan ons is om daar het heilige boontje over te spelen dan kwamen al weer een hele stap verder...

Moses (Joden) en Jezus (Christenen) mochten drinken, wij hebben dat als moslims te accepteren en wij dienen daar met respect mee om te gaan.. Daar komt bovenop dat het begin van de Islam het niet verboden was voor moslims om te drinken, da's pas later ingevoerd. In beide (wel/geen alcohol mogen) zit een Wijsheid in die wij als mens wellicht niet zullen kunnen bevatten...

Wtf, als zij het niet wil dan hoeft dat toch niet. Bovendien doe je nu alsof het absurd is.

Handelen in alcohol etc is haram. Verder snap ik niet waaruit blijkt dat zij respectvol omgaat met de gewoontes/gebruiken van anderen. Ze heeft niks gezegd over anderen, ze zegt wat zij niet wil. En daar heeft nog altijd iedereen in dit land een mening over die zij/hij mag uiten.

AARDIG
22-01-07, 23:26
Er zijn veel mogelijkheden hoor. Er zijn zelfs dames met niqaab die bij callcenters werken.

Overigens heb ik in een T-for Telecom winkel een dame met hidjaab zien werken.

Even iets harder je best doen en de hoop niet opgeven ;)

Sou
23-01-07, 09:01
Geplaatst door AARDIG
Er zijn veel mogelijkheden hoor. Er zijn zelfs dames met niqaab die bij callcenters werken.

Overigens heb ik in een T-for Telecom winkel een dame met hidjaab zien werken.

Even iets harder je best doen en de hoop niet opgeven ;)

Idd.

Ik heb zelf bij een T-Mobileshop gewerkt, ik was de eerste die ze hadden aangenomen met hoofddoek.

Verder heb ik met mijn hoofddoek diverse kantoorbanen gehad, bij callcenters gewerkt en als geldteller.

Beste is gewoon om een uitzendbureau in te stappen en te vertellen waar je naar op zoek bent.

Thalla,
Sou

AARDIG
23-01-07, 18:56
Geplaatst door Sou
Idd.

Ik heb zelf bij een T-Mobileshop gewerkt, ik was de eerste die ze hadden aangenomen met hoofddoek.

Verder heb ik met mijn hoofddoek diverse kantoorbanen gehad, bij callcenters gewerkt en als geldteller.

Beste is gewoon om een uitzendbureau in te stappen en te vertellen waar je naar op zoek bent.

Thalla,
Sou

Klopt, of meerdere tegelijk!

Sou
23-01-07, 23:18
Geplaatst door AARDIG
Klopt, of meerdere tegelijk!

Ja inderdaad, gewoon bij een aantal inschrijven. Ze hoeft niet per se langs te gaan maar kan ook via e-mail reageren op vacatures. Gewoon echt je best doen bij het zoeken en niet na twee, drie afwijzingen niet meer doorgaan.

Thalla,
Sou