PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV zocht steun op extreem rechtse website



Alim
13-01-07, 10:53
Uitgegeven: 13 januari 2007 11:09

ROTTERDAM - De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen afgelopen november steun gezocht op extreem rechtse en radicale internetfora. Dat heeft NRC Handelsblad zaterdag gemeld op basis van eigen onderzoek.

De partij van Geert Wilders deed voor het eerst mee aan de verkiezingen. Het had daarom in elk van de negentien kiesdistricten minimaal dertig ondersteuningsverklaringen van kiezers nodig.


Polinco

Volgens NRC Handelsblad heeft een medewerker van Wilders een oproep voor het inleveren van deze verklaringen onder meer op het extreem-rechtse forum Polinco gezet. De krant stelt dat de medewerker heeft gezegd dat hij er pas achteraf achterkwam dat de site extreem rechts is.


Bron: Nu.nl

Pixelshade
13-01-07, 14:39
ieder zn eigen soort marketing he

Pixelshade
13-01-07, 14:43
Stel de kop zou zijn:

Partij van de Islam zocht steun op radicaal Islamitische website

Dan zouden we nu kamer vragen hebben en Imams die per direct op vliegtuigen worden gezet etc. :hihi:

Mark
13-01-07, 16:48
hey ik kan die polinco site niet eens opkomen :(

Pixelshade
13-01-07, 17:01
Geplaatst door Mark
hey ik kan die polinco site niet eens opkomen :(

Qatari goverment is watching you :duivels:

The Black Flame
14-01-07, 11:01
Lekker belangrijk.

Uit welke extreem linkse hoek denk je dat de stemmen van de SP en Groenlinks komen dan?

super ick
14-01-07, 11:51
Geplaatst door The Black Flame
Lekker belangrijk.

Uit welke extreem linkse hoek denk je dat de stemmen van de SP en Groenlinks komen dan?

Als er extreem voor staat in de politiek is het even slecht. Extreem links is geen haar beter dan extreem rechts.
Kijk naar de dictaturen waar extreem links of rechts de macht hadden. Beiden ruimden ze tegenstanders uit de weg. OF ze nu ordinair vermoord werden of naar een heropvoedingskamp moesten.

Overigens verkleerde WIlders gisteren op T.V. dat er sprake is van een fout van een medewerker en dat hij niets met extreem rechts te maken wil hebben. Letterlijk zei hij: Ik ben ze liever kwijt dan rijk'.
Duidelijke taal lijkt me.

Mark
14-01-07, 17:01
Geplaatst door Pixelshade
Qatari goverment is watching you :duivels:

wel opletten he ik zit allang weer in de nederlandse kou :kwaad:

Dolle Fatima
15-01-07, 09:00
Geplaatst door super ick
Overigens verkleerde WIlders gisteren op T.V. dat er sprake is van een fout van een medewerker en dat hij niets met extreem rechts te maken wil hebben. Letterlijk zei hij: Ik ben ze liever kwijt dan rijk'.
Duidelijke taal lijkt me.

Pffff, dat je daar intrapt zeg, echt niet te geloven. Wilders heeft gewoon een lesje geleerd van de geschiedenis. Hij wil niet dat zijn partij verboden word, en daarom heeft hij twee gezichten.

Lees het volgende berricht maar eens:

PVV riep steun van extreem-rechts in

Door onze redacteur Joep Dohmen
Rotterdam, 13 jan. De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft voorafgaand aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer op extreem-rechtse en radicale internetfora opgeroepen de partij te ondersteunen.

De PVV had als nieuwe partij in elk van de negentien kiesdistricten minimaal dertig ondersteuningsverklaringen van kiezers nodig.

Uit onderzoek van NRC Handelsblad blijkt dat een medewerker van Wilders de oproep voor het inleveren van zulke verklaringen onder meer deed op het extreem-rechtse forum Polinco. De medewerker zegt in een reactie dat hij pas achteraf hoorde van het extreme karakter van de site.

Dezelfde medewerker plaatste ook een oproep op het Dutch Disease Report, een forum met radicale uitingen, zoals de betiteling van de islam als „besmettelijke hersenziekte”.

Geert Wilders heeft publiekelijk altijd afstand gehouden tot extreem-rechts. Zo distantieert hij zich van het Vlaams Belang en het Franse Front National. Wilders wil nu niet reageren.

Aan de oproepen van de PVV is gehoor gegeven in extreem-rechtse kringen, ontdekte de antifascistische onderzoeksgroep Kafka. Deze organisatie trof ondersteuningsverklaringen van 34 rechts-extremisten aan. Mede dankzij hun handtekeningen kwam de PVV aan voldoende ondersteuning om aan de verkiezingen deel te nemen.

Het gaat, meldt Kafka, om aanhangers, kandidaten en partijleden van onder meer Centrum Democraten, Centrumpartij, Voorpost en de wegens discriminatie verboden partij CP’86. In Flevoland ondertekende Hielke Tadema een ondersteuningsverklaring. Hij was in Almere kandidaat voor CP’86. Later dook hij op bij de Volksnationalisten Nederland en bij de Centrum Democraten.

Charles Lansbergen zette zijn handtekening in Zuid-Holland. Hij was in 1990 en 1994 kandidaat voor de Centrum Democraten. Hennie Dekkers zette in Limburg zijn handtekening. Hij was in 1989 Tweede Kamerkandidaat voor de Centrum Democraten.

Hans Lindenburg tekende voor Wilders in Zeeland. Hij is oprichter van het Nederlands Blok, zusterpartij van het Vlaams Blok (nu Vlaams Belang).

Opmerkelijk is de acceptatie door de Partij voor de Vrijheid van de steun van twee wegens doodsbedreigingen veroordeelde extremisten. Dat gebeurde terwijl Geert Wilders beveiliging had gekregen omdat hij met de dood werd bedreigd.