PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Imams verlaten Nederland massaal'



barfly
18-01-07, 07:20
AMSTERDAM - Imams vertrekken massaal uit Nederland en hun vervangers zijn veelal illegalen zonder enige ervaring. Dat zegt Mohamed Ousalah, vicevoorzitter van de Vereniging Imams in Nederland donderdag in De Telegraaf. Zo'n 180 van de 450 moskeeën zouden al zonder geestelijk leider zitten.

Ousalah waarschuwt dat moskeeën stuurloos raken waardoor ze makkelijker in handen kunnen vallen voor extremisten. De situatie zou vooral kritiek zijn in grote steden als Amsterdam, Den Haag en Utrecht.

Vrijheden

Volgens Ousalah voelen veel imams zich niet meer thuis in Nederland en vertrekken naar landen als België en Spanje. "Daar hebben zij meer rechten en vrijheden." Hij wijst erop dat imams – na de aanslagen van 11 september – kampen met een enorm imagoprobleem.

Ze worden daarom in verband gebracht met extremisten en terroristen. Een probleem waar de Nederlandse overheid medeschuldig aan is, zegt Ousalah. De overheid zou te weinig doen om dit te voorkomen. "Sterker nog, politici roepen om de haverklap op tot uitzetting van imams."

Bron:nu.nl (http://www.nu.nl/news/948529/10/%27Imams_verlaten_Nederland_massaal%27.html)

Is die imam opleiding in Nederland nog zo gek niet. Komt daar de volgende lichting vandaan?

Iglo
18-01-07, 08:19
Geplaatst door barfly

Vrijheden

Volgens Ousalah voelen veel imams zich niet meer thuis in Nederland en vertrekken naar landen als België en Spanje. "Daar hebben zij meer rechten en vrijheden." Hij wijst erop dat imams – na de aanslagen van 11 september – kampen met een enorm imagoprobleem.

Meer vrijheden in Belgie/Spanje? Het zou me verbazen.


Ze worden daarom in verband gebracht met extremisten en terroristen. Een probleem waar de Nederlandse overheid medeschuldig aan is, zegt Ousalah. De overheid zou te weinig doen om dit te voorkomen. "Sterker nog, politici roepen om de haverklap op tot uitzetting van imams."

Wat een malloot. "Ze worden daarom in verband gebracht met extremisten en terroristen. Een probleem waar de Nederlandse overheid medeschuldig aan is" Net alsof er geen rotte appels zit tussen alle imams die in Nederland zitten. Neen, het is mede de schuld van de Ned overheid dat dat verband gelegd word.
Dat hele stuk staat bol van: het is hullie schuld, wij doen niks fout.

Witte78
18-01-07, 11:14
Wat dus helemaal niet klopt aan dit verhaal, is dat die illegale imams zich hier ook niet thuis voelen. Dus waarom gaan die dan niet naar spanje of belgie? Of moet je eerst legaal zijn om je niet thuis te voelen?

Invidia
18-01-07, 11:26
Geplaatst door Witte78
Wat dus helemaal niet klopt aan dit verhaal, is dat die illegale imams zich hier ook niet thuis voelen. Dus waarom gaan die dan niet naar spanje of belgie? Of moet je eerst legaal zijn om je niet thuis te voelen?

Illegalen hoeven zich niet thuis te voelen, immers ze zijn illigaal, ze hebben geen papieren, geen rechten, en kunnen die ook niet opeisen. Zullen ze ook niet doen, want zijn zich ervan bewust dat ze hier niet horen.
Legalen, zijn mensen met paspoort en al, burgers van Nederland, met de zelfde rechten en plichten. echter worden ze door vele niet beschoud als gelijken, en zullen ze altijd anders zijn, terwijl ze officieel gewoon "Nederlander" zijn. Zij verwachten wel dat ze als alle andere burgers worden behandeld.

Marsipulami
18-01-07, 11:30
Geplaatst door Witte78
Wat dus helemaal niet klopt aan dit verhaal, is dat die illegale imams zich hier ook niet thuis voelen. Dus waarom gaan die dan niet naar spanje of belgie?

Onze moskeeën zijn al volzet met illegale imams, die voor kost en inwoon religieuze dwangarbeid moeten doen. Een imam-vakbond is geen overbodige luxe.

Invidia
18-01-07, 11:33
Even tussendoor. Zie ik het nu verkeerd of prikken hier alleen Nederlanders?

Witte78
18-01-07, 11:35
Geplaatst door Invidia
Illegalen hoeven zich niet thuis te voelen, immers ze zijn illigaal, ze hebben geen papieren, geen rechten, en kunnen die ook niet opeisen. Zullen ze ook niet doen, want zijn zich ervan bewust dat ze hier niet horen.
Legalen, zijn mensen met paspoort en al, burgers van Nederland, met de zelfde rechten en plichten. echter worden ze door vele niet beschoud als gelijken, en zullen ze altijd anders zijn, terwijl ze officieel gewoon "Nederlander" zijn. Zij verwachten wel dat ze als alle andere burgers worden behandeld.

Dat lijkt me sterk. De omgeving weet helemaal niet of iemand illegaal is. Dus legale en illegale worden hetzelfde behandeld. Als dan blijkt dat je in belgie beter wordt behandeld, gaat een illegaal net zo snel naar belgie als een legale.


Geplaatst door Marsipulami
Onze moskeeën zijn al volzet met illegale imams, die voor kost en inwoon religieuze dwangarbeid moeten doen. Een imam-vakbond is geen overbodige luxe.

Dit verklaart het dan waarschijnlijk ;)

Invidia
18-01-07, 11:44
Geplaatst door Witte78
Dat lijkt me sterk. De omgeving weet helemaal niet of iemand illegaal is. Dus legale en illegale worden hetzelfde behandeld. Als dan blijkt dat je in belgie beter wordt behandeld, gaat een illegaal net zo snel naar belgie als een legale.



Ja Nerdsky, maar bij illigalen is het enigzins terecht, immers ze horen hier officeel niet. Bij mensen die legaal hier zijn is het onterecht, het zijn Nederlandse burgers.

Witte78
18-01-07, 11:50
Geplaatst door Invidia
Ja Nerdsky, maar bij illigalen is het enigzins terecht, immers ze horen hier officeel niet. Bij mensen die legaal hier zijn is het onterecht, het zijn Nederlandse burgers.

Dat snap ik wel, maar maakt het uit voor de persoon zelf? Denk je nu echt dat een illegaal denk "ja ik ga niet naar belige want ik verdien het om als stront te worden behandeld". Ik geloof er niks van en vind de verklaring van mars veel geloofwaardiger.

Invidia
18-01-07, 11:54
Geplaatst door Witte78
Dat snap ik wel, maar maakt het uit voor de persoon zelf? Denk je nu echt dat een illegaal denk "ja ik ga niet naar belige want ik verdien het om als stront te worden behandeld". Ik geloof er niks van en vind de verklaring van mars veel geloofwaardiger.

Je kunt natuurlijk ook gewoon toegeven dat ik gelijk heb, want je weet dat ik dat heb. Koppigheid is nergens goed voor.

Ja, het maakt wel wat uit. Ik ben Nederlands staatsburger, ik word niet zo behandelt, is wat anders als ik ben geen Nederlands staatburger en ik word ook niet zo behandeld.

Witte78
18-01-07, 12:14
Geplaatst door Invidia
Je kunt natuurlijk ook gewoon toegeven dat ik gelijk heb, want je weet dat ik dat heb. Koppigheid is nergens goed voor.

Ja, het maakt wel wat uit. Ik ben Nederlands staatsburger, ik word niet zo behandelt, is wat anders als ik ben geen Nederlands staatburger en ik word ook niet zo behandeld.

Ok je hebt gelijk, wat jij wil (het schijnt van veel mensen op dit forum het doel te zijn gelijk te krijgen)

Invidia
18-01-07, 12:19
Geplaatst door Witte78
Ok je hebt gelijk, wat jij wil (het schijnt van veel mensen op dit forum het doel te zijn gelijk te krijgen)

Reageer eens op het tweede gedeelte.

Witte78
18-01-07, 12:27
Geplaatst door Invidia
Reageer eens op het tweede gedeelte.

Dat heb ik al gedaan. Ik beweer dat het niet uitmaakt in de overweging om wel of niet slecht behandeld te worden. Als iemand de keuze heeft om minder slecht behandeld te worden, zal die persoon daar voor kiezen. Ongeacht of het rechtvaardig was dat die persoon slecht behandeld werd.

Wellicht speelt jou theorie ook mee, maar het zal niet de doorslaggevende reden zijn. De reden dat die illegale imams simpelweg niet aan de bak komen in belgie, en in nederland wel, is voor mij veel overtuigender.

Invidia
18-01-07, 12:37
Geplaatst door Witte78
[B][QUOTE]Dat heb ik al gedaan. Ik beweer dat het niet uitmaakt in de overweging om wel of niet slecht behandeld te worden. Als iemand de keuze heeft om minder slecht behandeld te worden, zal die persoon daar voor kiezen. Ongeacht of het rechtvaardig was dat die persoon slecht behandeld werd.

Slecht behandeld worden is geen keuze. Daar ging het ook niet om, het ging over of ze zich hier thuis voelden.


Wellicht speelt jou theorie ook mee, maar het zal niet de doorslaggevende reden zijn. De reden dat die illegale imams simpelweg niet aan de bak komen in belgie, en in nederland wel, is voor mij veel overtuigender.

Waar haal je het vandaan dat illigalen in Nederland eerder aan de bak komen? En in Belgie niet? Bron?

Maarten
18-01-07, 12:45
Geplaatst door Invidia
Even tussendoor. Zie ik het nu verkeerd of prikken hier alleen Nederlanders?

Hoofdzakelijk, ja. Dat is al heel lang een trend.
De meeste zichzelf respecterende Marokkanen hebben het forum allang verlaten, want die willen óf iets leuks, of iets verstandigs lezen, en niet dat gebral van die dickkoppen hier, die helemaal nergens over na lijken te denken, en vooral hun bollocks zitten af te reageren.

Nou ben ik hier net weer, na een paar maanden, maar het lijkt er niet beter op geworden. Nou vind ik niet iedereen even erg hoor, maar vraag je vooral maar af wat maroc.nl voor soort autochtonen aan trekt, en waarom.

Invidia
18-01-07, 12:57
Geplaatst door Maarten
Hoofdzakelijk, ja. Dat is al heel lang een trend.
De meeste zichzelf respecterende Marokkanen hebben het forum allang verlaten, want die willen óf iets leuks, of iets verstandigs lezen, en niet dat gebral van die dickkoppen hier, die helemaal nergens over na lijken te denken, en vooral hun bollocks zitten af te reageren.

Nou ben ik hier net weer, na een paar maanden, maar het lijkt er niet beter op geworden. Nou vind ik niet iedereen even erg hoor, maar vraag je vooral maar af wat maroc.nl voor soort autochtonen aan trekt, en waarom.

Ik denk dat het frustraties zijn die ze in het dagelijks leven niet kunnen uiten.

Witte78
18-01-07, 13:05
Geplaatst door Invidia
Slecht behandeld worden is geen keuze. Daar ging het ook niet om, het ging over of ze zich hier thuis voelden.

Het is wel een keuze, in belgie wordt je immers beter behandeld. Wat houdt een illegale tegen om naar belgie te gaan? Je niet thuis voelen is een gevolg van slecht behandeld worden



Waar haal je het vandaan dat illigalen in Nederland eerder aan de bak komen? En in Belgie niet? Bron?

Ik heb hier geen bron voor, ik zeg alleen dat ik dit tot nu toe de beste verklaring vind dat alleen legale imams naar belgie gaan, en illegale niet.

En eigenlijk is het artikel al een bron. Als er nederlandse imams naar belgie gaan betekend dat: Minder plek vrij voor imams in belige, meer plek vrij voor imams in nederland.

Witte78
18-01-07, 13:10
Geplaatst door Maarten
Hoofdzakelijk, ja. Dat is al heel lang een trend.
De meeste zichzelf respecterende Marokkanen hebben het forum allang verlaten, want die willen óf iets leuks, of iets verstandigs lezen, en niet dat gebral van die dickkoppen hier, die helemaal nergens over na lijken te denken, en vooral hun bollocks zitten af te reageren.

Nou ben ik hier net weer, na een paar maanden, maar het lijkt er niet beter op geworden. Nou vind ik niet iedereen even erg hoor, maar vraag je vooral maar af wat maroc.nl voor soort autochtonen aan trekt, en waarom.

Ik vind het ook jammer dat er zo weinig marokkanen zijn hier. Ik zit vooral hier om hun mening te lezen. Het lijkt er nu op dat vooral marokkanen met wat extremere visie nog posten.

Invidia
18-01-07, 13:16
Geplaatst door Witte78
Ik vind het ook jammer dat er zo weinig marokkanen zijn hier. Ik zit vooral hier om hun mening te lezen. Het lijkt er nu op dat vooral marokkanen met wat extremere visie nog posten.

Gelukkig zijn de Nederlanders erg gematigd ;)

sjaen
18-01-07, 13:20
Geplaatst door barfly
[B]AMSTERDAM - Imams vertrekken massaal uit Nederland en hun vervangers zijn veelal illegalen zonder enige ervaring. Dat zegt Mohamed Ousalah, vicevoorzitter van de Vereniging Imams in Nederland donderdag in De Telegraaf. Zo'n 180 van de 450 moskeeën zouden al zonder geestelijk leider zitten.


Zitten die 180 moskeeën nu zonder imam of met illegale imams?!


Ousalah waarschuwt dat moskeeën stuurloos raken waardoor ze makkelijker in handen kunnen vallen voor extremisten. De situatie zou vooral kritiek zijn in grote steden als Amsterdam, Den Haag en Utrecht.

Wa's dit, verkapte chantage? ennuh, sorry dat ik het zeg, maar hij heeft wel een lage dunk van de gemiddelde moskeeganger


Vrijheden

Volgens Ousalah voelen veel imams zich niet meer thuis in Nederland en vertrekken naar landen als België en Spanje. "Daar hebben zij meer rechten en vrijheden." Hij wijst erop dat imams – na de aanslagen van 11 september – kampen met een enorm imagoprobleem.


welke rechten en vrijheden vraag ik me dan af?
Als u begrijpt wat ik bedoel.



Ze worden daarom in verband gebracht met extremisten en terroristen. Een probleem waar de Nederlandse overheid medeschuldig aan is, zegt Ousalah. De overheid zou te weinig doen om dit te voorkomen. "Sterker nog, politici roepen om de haverklap op tot uitzetting van imams."

De overheid, het journaille enz. enz. ..........................altijd de schuld van anderen.

Witte78
18-01-07, 13:21
Geplaatst door Invidia
Gelukkig zijn de Nederlanders erg gematigd ;)

Dat doet niet echt ter zake. Dit is een marokkaans forum. Als er een bezoeker is die hier nooit komt krijgt hij een totaal verkeerd beeld over marokkanen, niet over nederlanders. Naar mijn mening geen goede zaak.

Maarten
18-01-07, 13:24
Geplaatst door Invidia
Ik denk dat het frustraties zijn die ze in het dagelijks leven niet kunnen uiten.

Ga maar gewoon na, bij welke groepen er een Marokkanen-haat bestaat om bekende redenen: homo's, joden, voorvechters van vrouwenbelangen, islamofoben, slachtoffers van criminaliteit, racisten, lui die het niet meer aankunnen, christelijke fundamentalisten, de slachtoffers van de handelaren in angst, en zoals je zegt: de pispaalfiguren, die van gezeik hun hobby maken, omdat ze er nergens anders mee weg komen..

Zeker niet iedereen is zo, maar het is altijd al zo geweest, dat de mensen uit die groepen hier oververtegenwoordigd waren, en dat die hoe langer hoe vervelender en stompzinniger werden, naar mate ze meer het schip in gingen in de discussies. Die denken namelijk makkelijk te kunnen scoren, en krijgen dan lik op stuk, en willen het vervolgens niet weten, omdat hun plaatjes van zaken dan in elkaar donderen. Aldus mijn "bescheiden" mening.. :D

Maarten
18-01-07, 13:40
Geplaatst door Witte78
Ik vind het ook jammer dat er zo weinig marokkanen zijn hier. Ik zit vooral hier om hun mening te lezen. Het lijkt er nu op dat vooral marokkanen met wat extremere visie nog posten.

Ik vind dat het ontzettend ontbroken heeft aan normale medemenselijkheid.
Marokkanen zijn echt niet heilig, maar ik heb hier vooral heel wat autochtoon extremisme gezien.
Allerlei Marokkaanse postings, vaak over terechte klachten, werden echt ondergewalsd door allerlei gegil en geagiteerd gedoe, en ontzettend veel autochtone hypocrisie.
Ik vind dit forum echt een bloemlezing geweest van falende Nederlandse normen en waarden.
Die normen mankeren niks, maar het probleem was altijd de eenkennigheid waarmee ze toegepast werden.

Ik bedoel, als je samen wil leven, en erkenning van normen wilt, dan moet je beginnen met die ook toe te passen, en niet enkel bagger storten.

Invidia
18-01-07, 13:47
Geplaatst door Maarten
Ik vind dat het ontzettend ontbroken heeft aan normale medemenselijkheid.
Marokkanen zijn echt niet heilig, maar ik heb hier vooral heel wat autochtoon extremisme gezien.
Allerlei Marokkaanse postings, vaak over terechte klachten, werden echt ondergewalsd door allerlei gegil en geagiteerd gedoe, en ontzettend veel autochtone hypocrisie.
Ik vind dit forum echt een bloemlezing geweest van falende Nederlandse normen en waarden.
Die normen mankeren niks, maar het probleem was altijd de eenkennigheid waarmee ze toegepast werden.

Ik bedoel, als je samen wil leven, en erkenning van normen wilt, dan moet je beginnen met die ook toe te passen, en niet enkel bagger storten.

Zo, nou hoor je het ook van een andere "witte"

Witte78
18-01-07, 13:52
Geplaatst door Invidia
Zo, nou hoor je het ook van een andere "witte"

Mij hoef je dit niet wijs te maken hoor, ik ben het er wel mee eens.

edit: ow je bedoelt "witte" als in niet marokkaan? :hihi:

Mark
18-01-07, 13:57
misschien zijn ze gewoon weggewaaid.

Maarten
18-01-07, 14:27
Geplaatst door Invidia
Zo, nou hoor je het ook van een andere "witte"

Hopen autochtonen hebben hier gedrag vertoond, dat ze in hun eigen kringen nooit van zijn leven zouden vertonen.
Intussen zijn Marokkanen gewoon simpele Nederlanders, net als de rest, en die willen dus ook dezelfde dingen als de rest: er bij horen, gehoord worden, serieus genomen worden, inhoudelijke reacties krijgen, enz.

Als je samen wil leven in éen wereld, dan zul je het samen eens moeten worden over dingen. Dat is geen idealisme maar realisme. Dan zul je toch echt moeten kijken naar waar mensen vrij in zijn, en waar ze voor staan. Als je geen verstandhouding kunt opbouwen, dan kun je ook niet echt discussieren. Dat is de ellende van dat Wilders-volk. Als je die kant op gaat, hoef je helemaal nergens over te beginnen.

Maar ik kan er echt pagina's over door schrijven. Over hoe marokkanen aangesproken werden op het gedrag van anderen. Of hoe klachten genegeerd werden. Of hoe telkens het negatieve bovengehaald werd.
Maar er zijn ook zo verschrikkelijk veel voorbeelden van de manier waarop Nederland zich vergallopeerd met zijn eigen normen.

nou ben ik een soort half-allochtoon vanwege een Russische moeder. Maar dat is Europees en christelijk en eigenlijk erg westers. Ma had ook gestudeerd, en ik ook.. Maar die achtergrond is wel genoeg om iets te snappen van immigranten, en om die verschrikkelijke Hollandse eenkennigheid te signaleren.

Marokkanen zijn nog steeds niet heilig. En ik geef toe dat ik niet in de Randstad woon, waar redelijk wat aso-Marokkanen wonen. Maar ik maak me meer zorgen om wat het keurige Nederland allemaal doet, tot aan de hoogste regionen toe. The Dark Side of Zeeuws Meisje.. ze kunnen het allemaal niet goed aan.. Ik zie zoveel domme dingen..

Wie weet komen daar weer goede Marokkaanse schrijvers van. Tis net als met kunstenaars: als je die goed afknijpt, dan komen er weer goede dingen uit.. :D
Maar als ik dan weer denk aan degenen die economie en rechten studeren, dan denk ik: wie hard gewend is, gaat ook bijdragen aan de hardheid. Daar word de boel niet beter van. Maar het was al niet zo best..

Maarten
18-01-07, 14:35
Geplaatst door Mark
misschien zijn ze gewoon weggewaaid.

mmm... Marokkanen zijn doorgaans niet zo wegwaaibaar..
Ze hadden ook een heleboel te melden, afgezien van het standaardgezeik.
Nee.. ze vonden het hier niet gezellig, door al dat gekut. Dat lees je ook op WSDB.
Nou was het hier wel een leuke oorlog. Maar je moet het maar leuk vinden, dat oorlog voeren. En je moet het ook nog kunnen. En je moet het ook nog zinnig vinden.
En over veel onderwerpen was er een loopgravenoorlog. Dan hou je alleen maar die-hards over..

Valt me nog mee, dat jij hier nog zit.. :D
Jij doet ook niet zo aan oorlog voeren. Beetje scherp blijven, daar hou jij wel van..

Iglo
18-01-07, 20:07
Geplaatst door Maarten
Ik vind dat het ontzettend ontbroken heeft aan normale medemenselijkheid.
Marokkanen zijn echt niet heilig, maar ik heb hier vooral heel wat autochtoon extremisme gezien.
.....................................
Ik bedoel, als je samen wil leven, en erkenning van normen wilt, dan moet je beginnen met die ook toe te passen, en niet enkel bagger storten.
Zoals gezegd in dit topic, het is heel jammer dat de meeste gematigde Marokkanen over de jaren heen vertrokken zijn. Een goed aantal van degenen die over zijn zijn behoorlijk extreem en behoorlijk vijandig richting de mede Nederlander. Autochtoons extremisme hebben we ook voorbij zien trekken, maar die waren zo weg. Terwijl lui zoals ZS en Yehi...(geen idee meer hoe je zijn naam schrijft), CoolAss hier maar rond bleven hangen.

sater
18-01-07, 20:20
:melig: vertrek imams naijlend Verdonkeffect?

:kwaad: betreurenswaardig? Nee hoor men gaat gewoon als cyberimam op internet verder.

Olive Yao
18-01-07, 20:44
'Imams verlaten Nederland massaal'
Vreemd, ergens ervaar ik zo'n bericht toch als een nederlaag. Het is een nederlaag voor het ideaal dat iedereen welkom is om deel te nemen aan onze gemeenschap.

sadeeQ
18-01-07, 22:01
Geplaatst door Maarten
Hoofdzakelijk, ja. Dat is al heel lang een trend.
De meeste zichzelf respecterende Marokkanen hebben het forum allang verlaten, want die willen óf iets leuks, of iets verstandigs lezen, en niet dat gebral van die dickkoppen hier, die helemaal nergens over na lijken te denken, en vooral hun bollocks zitten af te reageren.

Nou ben ik hier net weer, na een paar maanden, maar het lijkt er niet beter op geworden. Nou vind ik niet iedereen even erg hoor, maar vraag je vooral maar af wat maroc.nl voor soort autochtonen aan trekt, en waarom.

tsja prikken op stormfront is nou eenmaal leuker :auw: :auw:

sadeeQ
18-01-07, 22:03
Geplaatst door Olive Yao
V onze gemeenschap.

Wij hebben geen gemeenschap !!
:alien:

observer
18-01-07, 22:05
Geplaatst door Olive Yao
Vreemd, ergens ervaar ik zo'n bericht toch als een nederlaag. Het is een nederlaag voor het ideaal dat iedereen welkom is om deel te nemen aan onze gemeenschap. lijkt me dat de nederlaag is dat we er niet in geslaagd zijn deze mensen deze maatschappij te doen begrijpen

Maarten
18-01-07, 23:13
Geplaatst door Iglo
Zoals gezegd in dit topic, het is heel jammer dat de meeste gematigde Marokkanen over de jaren heen vertrokken zijn. Een goed aantal van degenen die over zijn zijn behoorlijk extreem en behoorlijk vijandig richting de mede Nederlander. Autochtoons extremisme hebben we ook voorbij zien trekken, maar die waren zo weg. Terwijl lui zoals ZS en Yehi...(geen idee meer hoe je zijn naam schrijft), CoolAss hier maar rond bleven hangen.

Het was hier een goede oefening om te zien wat nou eigenlijk extreem was, en waarom?
Die vraag is nog helemaal niet zo makkelijk te beantwoorden.

Leuke binnenkomer is altijd: Nederland is een extremistisch land vanwege zijn Midden-Oostenpolitiek. Het is nog erger dan destijds met de apartheid en de Argentijnse junta. Ook die bleven onder gemor echt door Nederland gesteund worden, totdat duidelijk werd, dat de wereld om was, en wij weer op de voorste rij stonden om te roepen hoe geweldig het was dat er nou een oplossing was. Echte CDA-VVD politiek. Dat is geen steek veranderd. Israel schendt al tientallen jaren alles wat God verboden heeft, en kan dat blijven doen, mede dankzij ons. Dit is allemaal aantoonbaar o.a. via de VN-regels voor de vrede, waar wij doorgaans zo hard over roepen.
Je weet het.. ik schrijf je er complete boeken over, van de hypocrisie in christendom, tot de malversties in de media. De politiek is het topstuk van de Nederlandse gluiperigheid, met de ellende van miljoenen tot gevolg.
Het maakt echt niet uit of je het zelf doet, of anderen in staat stelt dat te doen. Nederland kan zich daarbij niet verschuilen achter Bush, Blair, of de rest van Europa. En dat probeert Nederland volop.

Ik heb dus alle begrip voor iedereen die daar agressief van wordt. Daar heb ik hun moraal niet voor nodig. Daar heb ik gewoon de Nederlandse voor. Die zegt gewoon: als je meedoet aan grootschalig geweld, en aan al die leugenachtige PR er over, verbaas je dan ook maar niet over de gevolgen. Minstens 15 spreekwoorden in de trant van: Wie kaatst kan de bal verwachten.. De Nederlandse politiek maakt Nederland in feite rijp voor aanslagen. Je kunt zelfs niet meer klagen over onschuldigen die de dupe zouden worden, gezien de onschuldigen, die de dupe van ons zijn.
Ik ben echt erg tegen het leed van onschuldigen, maar kan gewoon niet anders dan constateren, dat dit het gevolg kan zijn van het rotzooien met de wetten van de geweldspiralen, zoals wij dat doen.
Bespaar ik je mijn mening over de schuldigen in Nederland, want die is geloof ik strafbaar.. grinnik.
Maar al die zogenaamde Marokkaanse "extremisten" op dit forum, die zich baseren op dat Midden-Oostengedoe, die hebben gewoon gelijk. Wat die denken is gewoon heel goed verdedigbaar. Ze zijn in feite helemaal niet extreem. Misschien worden ze dat wel, maar dat ligt aan Nederland, niet aan hen. Sorry, kan er niet meer van maken.
Het valt niet zo op, omdat de media en de politiek er over zwijgen, en Nederlanders persoonlijk bepaald niet extremistisch zijn. Maar hun officiele politiek is dat wel. Dat geldt ook voor de israeli's. Ongetwijfeld aardige en beschaafde mensen, maar hun politiek is de vleesgeworden misdaad.

Wat de vijandigheid tov. het autochtone Nederlandse betreft, die komt ten dele door wat autochtone prikkers hier deden (en vooral wat ze niet deden). Maar verder blijken er heel veel begrijpelijke redenen voor die vijandigheid te zijn. Ik heb hier jaren gelezen, en een heleboel van die dingen gezien of kunnen bedenken. Misschien kan ik het als buitenstaander soms nog wel beter zien, dan de Marokkanen zelf. Ik zit niet in die shit. En ik hoef me ook niet te schamen, of voor dingen weg te lopen. Ik denk dat zij zich ook generen voor een heleboel dingen, die ik als buitenstaander weer wel verdigbaar vind. Er is helemaal geen goed boek over.

Maar de mensen die je noemt? Coolass gaat vooral uit zijn dak vanwege die politiek. Schaap heeft vooral zijn eigen redenen om te doen wat hij doet, en te vinden wat hij vindt. Hij is steeds beter geworden in het omzetten van gevoel in argumenten. Hij maakt minder denkfouten dan vroeger, en heeft regelmatig gewoon gelijk. En er is ook extreem gereageerd op hem. Daar wordt zijn lontje niet echt langer van.
Dan Yehiyyaayyash.. grinnik.. ik meen vanuit een ooghoek in de krant gezien te hebben dat ie uit Tilburg kwam, en 17 was toen ie hier postte. Knap dat ie op zijn 17e hier de boel zo kon opnaaien.. grinnik..

Je kunt je beter afvragen wat autochtonen zoal gedaan hebben om de marokkanen hier te houden? Ooit gezien dat er een vraag aan ze gesteld werd? Nee, wel wagonladingen kritiek, en bergen eisen over aanpassing.

Maar als de tegenstellingen verscherpen, dan moet je vooral gaan kijken naar wat je bindt. Lullen heeft helemaal geen zin, als je geen gemeenschappelijke basis kweekt. En wat ik heel belangrijk vind: erkennen wat er mis is aan autochtone kant. Als je dat niet doet, dan wordt je het nooit ergens over eens.
Je kunt nooit in éen land leven, als je niet tenminste iets van elkaar snapt, en niet samenwerkt om het eens te worden over een aantal dingen. Sinds ik daar moeite voor doe, vind ik vele Marokkanen eigenlijk heel realistisch.. Het valt me vooral op dat er goed mee te lullen is, als je zelf moeite doet om er wat van te maken.. Ik vind dat het vaak veel oplevert, als je gewoon respect hebt voor het anders zijn van anderen en de vrijheid van anderen. Dan blijken een heleboel dingen gewoon gemeenschappelijk te zijn.

Maarten
18-01-07, 23:20
Geplaatst door sadeeQ
tsja prikken op stormfront is nou eenmaal leuker :auw: :auw:

Shit... ik was het belangrijkste Marokkaanse motief nog vergeten...
Gaat zeker lekker daar he, stokje in het hoenderhok gooien?..
Eén regetje, hoop rendement...
Vroeg me al af waar je uithing... grinnik..

Maarten
18-01-07, 23:23
Geplaatst door sadeeQ
Wij hebben geen gemeenschap !!
:alien:

Jij bent gewoon niet extreem genoeg.
Als je het goed doet, heb je minstens 10 dames die niks anders willen, dan jou redden..

Iglo
19-01-07, 08:28
Geplaatst door Maarten
Het was hier een goede oefening om te zien wat nou eigenlijk extreem was, en waarom?
Die vraag is nog helemaal niet zo makkelijk te beantwoorden.

....................

Het eeuwige onderwerp Israel. Nederland heeft natuurlijk heel lang een schuld gevoel gehad jegens de Joden in het algemeen wegens de Holocaust. Daardoor hebben ze dingen gedaan die andere volken/landen nooit hadden kunnen doen zonder onze steun te verliezen. Maar die steun neemt gelukkig af en is zeker niet meer onvoorwaardelijk.
Maar rechtvaardigd dit diepe haat / agressie richting Nederland? Of is het gewoon een kanaal waardoor de aversie geuit word?



...................
Maar de mensen die je noemt? Coolass gaat vooral uit zijn dak vanwege die politiek. Schaap heeft vooral zijn eigen redenen om te doen wat hij doet, en te vinden wat hij vindt. Hij is steeds beter geworden in het omzetten van gevoel in argumenten. Hij maakt minder denkfouten dan vroeger, en heeft regelmatig gewoon gelijk. En er is ook extreem gereageerd op hem. Daar wordt zijn lontje niet echt langer van.
Dan Yehiyyaayyash.. grinnik.. ik meen vanuit een ooghoek in de krant gezien te hebben dat ie uit Tilburg kwam, en 17 was toen ie hier postte. Knap dat ie op zijn 17e hier de boel zo kon opnaaien.. grinnik..

Er zijn inderdaad een hele stoet autochtone prikkers hier langs gekomen die niet luisterden naar hun gespreks partner en alleen hier waren om wat te schreeuwen. Maar dat gebeurde van de andere kant ook en niet minder erg.
Schaap is een voorbeeld van een persoon die hier echt de sfeer verpest heeft. Neem als voorbeeld al die posts die hij maakte in de trant van: "Autochtone moeder vermoordt op brute wijze haar kinderen". Of "Nederlandse man veroordeeld voor...". Etc etc. Dat heeft niks bijgedragen maar heeft alleen de sfeer vreselijk verpest.


Je kunt je beter afvragen wat autochtonen zoal gedaan hebben om de marokkanen hier te houden? Ooit gezien dat er een vraag aan ze gesteld werd? Nee, wel wagonladingen kritiek, en bergen eisen over aanpassing.

Maar als de tegenstellingen verscherpen, dan moet je vooral gaan kijken naar wat je bindt. Lullen heeft helemaal geen zin, als je geen gemeenschappelijke basis kweekt. En wat ik heel belangrijk vind: erkennen wat er mis is aan autochtone kant. Als je dat niet doet, dan wordt je het nooit ergens over eens.
Je kunt nooit in éen land leven, als je niet tenminste iets van elkaar snapt, en niet samenwerkt om het eens te worden over een aantal dingen. Sinds ik daar moeite voor doe, vind ik vele Marokkanen eigenlijk heel realistisch.. Het valt me vooral op dat er goed mee te lullen is, als je zelf moeite doet om er wat van te maken.. Ik vind dat het vaak veel oplevert, als je gewoon respect hebt voor het anders zijn van anderen en de vrijheid van anderen. Dan blijken een heleboel dingen gewoon gemeenschappelijk te zijn.
Misschien is mijn post nogal eenzijdig, dit komt omdat jouw post de schuld zo goed als geheel bij de autochtone prikker legde. En hier ben ik het niet mee eens. De sfeer op het forum is heel slecht. We zitten hier met zijn allen in loopgraven en komen er niet uit. Maar dit ligt aan de Autochtone EN aan de allochtone prikkers.

Het is heel jammer dat de mensen die wel naar elkaar luisterden en discusieerdenover het algemeen weg zijn.

DieSter
19-01-07, 13:38
Geplaatst door Iglo
Het eeuwige onderwerp Israel. Nederland heeft natuurlijk heel lang een schuld gevoel gehad jegens de Joden in het algemeen wegens de Holocaust. Daardoor hebben ze dingen gedaan die andere volken/landen nooit hadden kunnen doen zonder onze steun te verliezen. Maar die steun neemt gelukkig af en is zeker niet meer onvoorwaardelijk.
Maar rechtvaardigd dit diepe haat / agressie richting Nederland? Of is het gewoon een kanaal waardoor de aversie geuit word?


Als er geen allochtonen en autochtonen waren die zich met de midden oosten politiek bezig hielden, dan zou er misschien niks veranderen, groei in denken en zijn kan alleen als er ook wat tegenkracht aanwezig is (zonder de tegenkracht van zwaartekracht zou je wel een hele lange slappe lul worden)(niet beledigend bedoeld trouwens)...word je alleen maar sterker van, of je wordt verbrijzeled.


Geplaatst door Iglo

Er zijn inderdaad een hele stoet autochtone prikkers hier langs gekomen die niet luisterden naar hun gespreks partner en alleen hier waren om wat te schreeuwen. Maar dat gebeurde van de andere kant ook en niet minder erg.
Schaap is een voorbeeld van een persoon die hier echt de sfeer verpest heeft. Neem als voorbeeld al die posts die hij maakte in de trant van: "Autochtone moeder vermoordt op brute wijze haar kinderen". Of "Nederlandse man veroordeeld voor...". Etc etc. Dat heeft niks bijgedragen maar heeft alleen de sfeer vreselijk verpest.

Misschien is mijn post nogal eenzijdig, dit komt omdat jouw post de schuld zo goed als geheel bij de autochtone prikker legde. En hier ben ik het niet mee eens. De sfeer op het forum is heel slecht. We zitten hier met zijn allen in loopgraven en komen er niet uit. Maar dit ligt aan de Autochtone EN aan de allochtone prikkers.

Het is heel jammer dat de mensen die wel naar elkaar luisterden en discusieerdenover het algemeen weg zijn. [/B]

Tja, dat heb je dus met een forum he, schrijven is toch wat anders dan mensen echt te spreken....minder verwarrend en als het nodig is kan men de ander de hersens inslaan(grapje, ik hoop niet dat je nu bang bent geworden)

Ik heb de hele discussie practisch meegelezen, en ik vind deze ergens wel positief...maar jongens en meisjes, dames en heren....deze wereld is een plek waar zij die toenemen in rechtvaardigheid en zich beteren de aarde beerven, en waar onrecht telkens weer tot een eind komt...met de mensen die het onrecht doen omdat ze uiteindelijk zichzelf in zo een situatie verwikkelen waarbij zij zichzelf vernietigen, of waarbij een ander die aangetast wordt door het onrecht het op zich neemt om het te beeindigen....onrecht is niet voor eeuwig en dus kunnen we maar beter aan ons zelf werken om rechtvaardig te zijn en toenemen daarin en ons dus te beteren...want uiteindelijk als Allah niet de motivatie is dan zeg ik je: ons bestaan hangt er gewoon van af... Tegen de moslims zeg ik: streef op de weg van Allah en laat niemand de weg van rechtvaardigheid blokkeren.

akram
19-01-07, 13:46
Geplaatst door Witte78
Dat heb ik al gedaan. Ik beweer dat het niet uitmaakt in de overweging om wel of niet slecht behandeld te worden. Als iemand de keuze heeft om minder slecht behandeld te worden, zal die persoon daar voor kiezen. Ongeacht of het rechtvaardig was dat die persoon slecht behandeld werd.

Wellicht speelt jou theorie ook mee, maar het zal niet de doorslaggevende reden zijn. De reden dat die illegale imams simpelweg niet aan de bak komen in belgie, en in nederland wel, is voor mij veel overtuigender.

Legale imams hebben de luxe om nl te verlaten.
illegale imams heben dat niet en dus zullen ze niet gaauw hun broodwinning achterlaten als slecht behandeld worden

DieSter
19-01-07, 13:53
Moslims is een nederlands label wat niets inhoudt, het is een afleiding van het arabische woord "Muslim" en waar een "s"achter is geplakt om meervoud aan te duiden. In het arabisch is het meervoud "muslimeen" wat inhoudt: "zij die de vrede met Allah aangaan door zich aan Hem over te geven of te wel Zijn wil doen". In het boek staan telkens de verhalen over hoe de onrechtdoeners elke keer weer tot een eind kwamen en hoe Allah hen die zich beterden redde....onrecht is iemand bijvoorbeeld te verbieden om de vrede met Allah aan te gaan, daar heeft de profeet en de muslimeen met hem tegen moeten vechten... De weg van Allah waar men op dient te streven, is de weg van toename in rechtvaardigheid, en het is pervers als men van de godsdienst iets onrechtvaardigs probeert te maken. Even voor de duidelijkheid, wat zijn jullie nou eigenlijk?

Maarten
19-01-07, 20:48
Geplaatst door Iglo Het eeuwige onderwerp Israel.

Yep, en dat mag zo blijven, totdat we in die zaak dezelfde normen gaan hanteren, die we voor andere volkeren hanteren. Daar zitten we nog héel ver vanaf.


Maar die steun neemt gelukkig af en is zeker niet meer onvoorwaardelijk.

Vergeet het maar. Die kritiek die er hier is, doet in feite helemaal niets. Daar ligt niemand wakker van. Onze steun blijft onvoorwaardelijk. De handel gaat gewoon door, en onze regering heeft zelfs begrip voor de potsierlijke excuses die er voor de oorlogen in Libanon en Gaza waren. Als je dán nog niet meer doet, dan is je rol ook helemaal uitgespeeld. Dan is de wil om iets te doen ook niet aanwezig. Dát is wat Nederland in 2006 heeft laten zien. 100% slaafsheid aan de rol van de Amerikanen. Dat is wat telt, niet de critische blabla.


Maar rechtvaardigd dit diepe haat / agressie richting Nederland? Of is het gewoon een kanaal waardoor de aversie geuit word?
Dat hangt er vanaf om wie het gaat. Als ik sommige jongeren hoor, dan denk ik: dit is gelul. Maar voor velen heeft het een veel grotere betekenis, dan bij ons in de analyses wordt erkend. Die hele zaak zit in de doofpot. Intussen is de zaak het grootste voorbeeld van westerse hypocrisie, die je maar kunt bedenken. Echt miljoenen lijden zeer ernstig door Westers beleid, inclusief Nederlands beleid. Dat is aantoonbaar. En daarom kun je moeilijk opperen, dat de verontwaardiging een substituut voor iets anders is. Zelfs als dat zo zou zijn. Het gaat hier echt over doden en permanente zware onderdrukking.


Er zijn inderdaad een hele stoet autochtone prikkers hier langs gekomen die niet luisterden naar hun gespreks partner en alleen hier waren om wat te schreeuwen. Maar dat gebeurde van de andere kant ook en niet minder erg.
Dat is zeker zo. Maar in die periode lagen de moslims jaren lang heel erg onder vuur. En daar zaten heel wat ongenuanceerde en bedreigende dingen tussen. En ook heel erg onrechtvaardige en eenzijdige dingen, zoals bijna alles rond het terrorisme. Intussen zijn die Marokkanen hier een kleine minderheid, die veelal in een rotpositie zit, geen spreekbuis heeft, en waar slecht naar geluisterd werd, en waar de meningen over de internationale politiek graag van buiten beeld gehouden werden.

Kortom, er is sowieso een enorm autochtoon overwicht. Nou, als je integratie en uitwisseling wilt, wat doe je dan? Ga je dan op maroc.nl een partij staan drammen, of ga je kijken naar wat die Marokkanen eigenlijk allemaal vinden?
Ik vond dat Marokkaanse gegil heel leerzaam, of het nou gelul was of niet. Je vist er uit wat je wil weten, en wat je serieus neemt. Dat blijkt heel veel te zijn, maar dat kwam absoluut niet uit de verf door dat autochtone gedram.


Schaap is een voorbeeld van een persoon die hier echt de sfeer verpest heeft. Neem als voorbeeld al die posts die hij maakte in de trant van: "Autochtone moeder vermoordt op brute wijze haar kinderen". Of "Nederlandse man veroordeeld voor...". Etc etc. Dat heeft niks bijgedragen maar heeft alleen de sfeer vreselijk verpest.

Dan leer je daar niks van. Voor Schaap was de sfeer in Nederland blijkbaar namelijk al verpest. Hij was in feite een goede ingang naar het marokkaanse ongenoegen.
Nou heb ik er aan moeten wennen. Het was heel duidelijk hoe hij met topictitels knoeide. Maar ten dele geloofde hij daar ook in. Het was wel lachen. Mensen wenden daar ook aan. En waar Schaap te ver ging, ging hij in de discussies ook het schip in. Dat dwong hem om zijn zaken steeds beter te onderbouwen. Daar werd hij ook steeds beter in. Ik vind dat lachen. Dat is uitwisseling. Dat is nou integratie. Het geinige was, dat Schaap's hele manier van redeneren en onderbouwen in feite steeds Nederlandser werd. Hijzelf ziet dat vast niet zo, en velen zien dat vermoedelijk niet. Maar er zitten heel wat elementen in zijn verhalen, waar velen achter staan. En op heel wat punten heeft hij gewoon gelijk. Hij overdreef wel permanent, maar intussen vestigde hij wel de aandacht op onderbelichte punten, die de moeite waren. Hij verloor de discussie wel vaak op hoofdpunten, maar droeg toch heel veel punten aan, die te denken gaven over Nederland en het gebruikelijke zelfbeeld. Ik mag dat wel, dat terugschieten. Daar zit gewoon spul tussen, dat je moet meenemen.


Misschien is mijn post nogal eenzijdig, dit komt omdat jouw post de schuld zo goed als geheel bij de autochtone prikker legde. En hier ben ik het niet mee eens. De sfeer op het forum is heel slecht. We zitten hier met zijn allen in loopgraven en komen er niet uit. Maar dit ligt aan de Autochtone EN aan de allochtone prikkers.
De waarheid zal wel een beetje in het midden liggen. Maar die 5 categorieen autochtonen met een negatieve invalshoek naar Marokkanen toe, die waren er absoluut. Maar denk ook aan al die negativiteit in de media. Die waaide gewoon naar hier over. Er waren ook hele notoire ziekers hier, die het Beheer ook niet weg kreeg. Dat werd jarenlang als probleem gezien.

Een boel autochtonen zitten intussen op www.vakkevullen.com. Dat zegt me vooral dat die mensen helemaal geen Marokkanen nodig hebben om te doen wat ze willen doen. Nou, dat was precies de klacht. Ik gun die mensen hun lol echt, maar wat moeten ze dan hier?


Het is heel jammer dat de mensen die wel naar elkaar luisterden en discusieerden over het algemeen weg zijn.
Natuurlijk heeft iedereen na een tijd wat anders te doen. Ik zit hier ook maar weer even te escapen. De boel is behoorlijk verschraald hier, maar wie weet.