PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer rechten voor H. Stoel bij VN



Marsipulami
18-01-07, 17:26
Meer rechten voor H. Stoel bij VN


Geplaatst door Theo Borgermans op
do 18 jan '07 om 15:59u


NEW YORK (RKnieuws.net) - De Amerikaanse president Bush ondertekende een nieuwe wet, waardoor de permanente vertegenwoordiging van de H. Stoel bij de VN in New York nieuwe diplomatieke privileges en immuniteit krijgt. Dat meldt het Britse katholieke weekblad ‘The Universe’.


De wet is belangrijk voor de H. Stoel omdat het Vaticaan geen lid, maar enkel permanent waarnemer is bij de VN. Daardoor kan de H. Stoel al sinds 1964 deelnemen aan de debatten van de VN. Men kreeg zo tevens toegang tot alle documenten en verslagen en het recht om met partners resoluties voor te stellen.

Volgens ‘The Universe’ krijgt de Heilige Stoel door het presidentieel besluit nu dezelfde privileges en onschendbaarheid als volwaardige VN-leden.

observer
18-01-07, 20:32
Geplaatst door Marsipulami
Meer rechten voor H. Stoel bij VN


Geplaatst door Theo Borgermans op
do 18 jan '07 om 15:59u


NEW YORK (RKnieuws.net) - De Amerikaanse president Bush ondertekende een nieuwe wet, waardoor de permanente vertegenwoordiging van de H. Stoel bij de VN in New York nieuwe diplomatieke privileges en immuniteit krijgt. Dat meldt het Britse katholieke weekblad ‘The Universe’.


De wet is belangrijk voor de H. Stoel omdat het Vaticaan geen lid, maar enkel permanent waarnemer is bij de VN. Daardoor kan de H. Stoel al sinds 1964 deelnemen aan de debatten van de VN. Men kreeg zo tevens toegang tot alle documenten en verslagen en het recht om met partners resoluties voor te stellen.

Volgens ‘The Universe’ krijgt de Heilige Stoel door het presidentieel besluit nu dezelfde privileges en onschendbaarheid als volwaardige VN-leden. wat heeft de status van v-stad met de vs te maken?

Julien
18-01-07, 20:48
Ik dacht Hennie Stoel... :roker:

Carin de Rooy
19-01-07, 14:15
Geplaatst door Julien
Ik dacht Hennie Stoel... :roker:



:haha:

Maarten
19-01-07, 19:41
Vroeger moest je er niet aan denken, dat de kerk zich met die politiek bezig ging houden.
Maar nou zie ik het als voordeel. De verbale stoelgang van die jongens moet onberispelijk zijn. Ze liggen dus snel onder vuur. Maar ze zijn ook gezaghebbend voor Katholieken. En nou kun je aan de resoluties zien, waar ze voor staan. Of niet dus.. Dat kan nog heel wat rellen geven.

observer
19-01-07, 20:49
Geplaatst door Maarten
Vroeger moest je er niet aan denken, dat de kerk zich met die politiek bezig ging houden.
Maar nou zie ik het als voordeel. De verbale stoelgang van die jongens moet onberispelijk zijn. Ze liggen dus snel onder vuur. Maar ze zijn ook gezaghebbend voor Katholieken. En nou kun je aan de resoluties zien, waar ze voor staan. Of niet dus.. Dat kan nog heel wat rellen geven. volgens mij heeft deze beslissing alleen gevolgen voor hun status als diplomaten maar (en dat kan de vs ook niet) krijgen ze geen stemrecht in de vn