PDA

Bekijk Volledige Versie : Turk laat dochter aan ketting uit



barfly
19-01-07, 13:41
STANBUL - Een Turk laat zijn 17-jarige dochter aan een ketting uit. Volgens de vader is het meisje niet goed bij haar hoofd en probeert ze steeds weg te lopen. Maar de jonge vrouw zegt dat ze wil trouwen met een jongen die de goedkeuring van haar vader niet kan wegdragen en dat ze daarom als een hond wordt behandeld.

Dat meldde vrijdag het Turkse blad Radikal.

De krant toonde een foto van de dochter met een halsband om haar nek waaraan een ketting is vastgemaakt die door de 60-jarige vader wordt vastgehouden. "Weerzinwekkend", aldus Radikal.

De justitiële autoriteiten in het district aan de Zwarte Zee waar vader en dochter wonen, hebben een onderzoek ingesteld naar de rechtmatigheid van het handelen van de man.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/950766/122/rss/Turk_laat_dochter_aan_ketting_uit.html)

Ik heb er al vaker voor gepleit om kinderen tot 21 jaar aangelijnd te houden.

Maarten
19-01-07, 17:40
Waarom verkoopt hij haar niet gewoon? De prijs per kilo van zoiets moet aanzienlijk zijn.
Die jongens daar missen ook helemaal de creativiteit met dochter.. :moe:

sweet_m
24-01-07, 18:34
oneeeeee echte zotte turk
ik zou oook wille weg lopen als ik zo zotte vader had, slaag u dochter maar behandel haar ni als een hond.

barfly
24-01-07, 20:06
Geplaatst door sweet_m
oneeeeee echte zotte turk
ik zou oook wille weg lopen als ik zo zotte vader had, slaag u dochter maar behandel haar ni als een hond.

Ik heb het niet zo op slaan. die ketting is toch veel vriendelijker dan een pak slaag?

Maarten
24-01-07, 23:02
Geplaatst door barfly
Ik heb het niet zo op slaan. die ketting is toch veel vriendelijker dan een pak slaag?

Beter in een stuk PVC-pijp.. Aan 2 kanten een dop er op. Rolt ook nog bergafwaarts.
Gewoon een beetje nádenken, dat is alles..

Maarten
24-01-07, 23:11
Geplaatst door sweet_m
oneeeeee echte zotte turk
ik zou oook wille weg lopen als ik zo zotte vader had, slaag u dochter maar behandel haar ni als een hond.

Wat is dat toch, met dat meppen? Waar moet dat voor? Zijn die dochters zo zot, of hebben al die Pa's een schroefje los?

In Nederland veroorzaakte Benzakour trouwens ook al een rel met een stukje, waarin stond, dat er vrij veel gemept werd bij marokkanen (hun vrouw), maar dat er eigenlijk niemand erg van opkeek..
Maar als man snap ik helemaal niet, dat zoiets regelmatig nodig zou zijn.. ik vraag me echt af waarom die kerels moeten meppen?

Halfbloedje__01
24-01-07, 23:32
Slaan en als een hond worden behandeld
is alleby niet goed
maja wat wil je eraan doen?
nix tog,als hy denkt dat zyn dochter zo uit haar gestoordheid komt
tsjaa ieder zyn ding tog.

Iglo
25-01-07, 07:48
Geplaatst door Halfbloedje__01
Slaan en als een hond worden behandeld
is alleby niet goed
maja wat wil je eraan doen?
nix tog,als hy denkt dat zyn dochter zo uit haar gestoordheid komt
tsjaa ieder zyn ding tog. Niemand het recht zijn medemens zo te behandelen. Als die vader zoiets doet, dan mag je bij jezelf nagaan of er soms een schroefje lost zit bij hem.

Maarten
25-01-07, 19:43
Geplaatst door Iglo
Als die vader zoiets doet, dan mag je bij jezelf nagaan of er soms een schroefje lost zit bij hem.

Als er bij die vader een schroefje los zit, dan valt er bij jezelf niet zoveel na te gaan..

tr_imparator
25-01-07, 23:53
Geplaatst door Halfbloedje__01
Slaan en als een hond worden behandeld
is alleby niet goed
maja wat wil je eraan doen?
nix tog,als hy denkt dat zyn dochter zo uit haar gestoordheid komt
tsjaa ieder zyn ding tog.


Daar hebben we tegenwoordig psychiatrisch hulp voor.
http://www.psikiyatri.org.tr/English.aspx


Maar dit lijkt mij eerder een zaak voor de Raad voor de Kinderbescherming:
http://www.shcek.gov.tr/default.asp

sweet_m
26-01-07, 08:52
ik bedoelde daar mee in de plaats u docher aan een ketting uit te laten zoek een dan gewoon een andere oplossing ik weet ni zenne

maar ik zou da laten al zeker ni met mij dochter doen
en als ik wist da ik zo vader had zou ik ook weglopen snap je

Maarten
26-01-07, 10:42
Geplaatst door sweet_m
ik bedoelde daar mee in de plaats u docher aan een ketting uit te laten zoek een dan gewoon een andere oplossing ik weet ni zenne

maar ik zou da laten al zeker ni met mij dochter doen
en als ik wist da ik zo vader had zou ik ook weglopen snap je

Dat hoef je niet eens uit te leggen. Iedereen vindt het absurd dat dit gebeurt. Het is zelfs zo absurd, dat we er hier al grappen over zitten te maken. Maar ook in Turkije vinden ze het zo erg, dat het de krant al haalt. Veel Turkse meisjes zouden misschien ook weglopen.

Toch hebben we misschien makkelijk praten. Ik heb net 3 films gedownload van filmmaker/acteur Yilmaz Guney (Koerdisch): Yol (1982), Suru (1978), en Dusman (1979).
Dat is een Turkse dissident, die vanwege zijn films diverse malen in de gevangenis heeft gezeten, omdat ze kritisch (maar realistisch) over Turkijke zijn.
Het zijn echt mooie speelfilms. Maar ze laten ook zien hoe hard het leven op het Turkse platteland kan zijn.
Het is echt voor iedereen hard, voor mannen, vrouwen, meisjes.. Vrouwen blijven daar dicht bij hun man, en lopen er achteraan. Het kan er gevaarlijk zijn. Vrouwen lijken daar niet zo maar los te lopen (ook al klinkt dat raar).
Als je die films ziet, dan verbaas je je wat minder, als een pa zijn (onwillige?) dochter een keer gaat aanlijnen..
Voor ons is dat absurd. Maar als alles in het leven hard is, dan is het moeilijk vergelijken.. Maar ook in Turkije is het dus geen gewoonte.

sjo
27-01-07, 00:18
Geplaatst door Maarten
Dat hoef je niet eens uit te leggen. Iedereen vindt het absurd dat dit gebeurt. Het is zelfs zo absurd, dat we er hier al grappen over zitten te maken. Maar ook in Turkije vinden ze het zo erg, dat het de krant al haalt. Veel Turkse meisjes zouden misschien ook weglopen.

Toch hebben we misschien makkelijk praten. Ik heb net 3 films gedownload van filmmaker/acteur Yilmaz Guney (Koerdisch): Yol (1982), Suru (1978), en Dusman (1979).
Dat is een Turkse dissident, die vanwege zijn films diverse malen in de gevangenis heeft gezeten, omdat ze kritisch (maar realistisch) over Turkijke zijn.
Het zijn echt mooie speelfilms. Maar ze laten ook zien hoe hard het leven op het Turkse platteland kan zijn.
Het is echt voor iedereen hard, voor mannen, vrouwen, meisjes.. Vrouwen blijven daar dicht bij hun man, en lopen er achteraan. Het kan er gevaarlijk zijn. Vrouwen lijken daar niet zo maar los te lopen (ook al klinkt dat raar).
Als je die films ziet, dan verbaas je je wat minder, als een pa zijn (onwillige?) dochter een keer gaat aanlijnen..
Voor ons is dat absurd. Maar als alles in het leven hard is, dan is het moeilijk vergelijken.. Maar ook in Turkije is het dus geen gewoonte.

Tegenwoordig lopen vrouwen vaak voorop..........zeker in gebieden waar veel landmijnen liggen. Over hard gesproken.....
Maar jongens , waar gaat dit over.......wiens dochter is het nou.
Hoe moet die vader anders voorkomen dat dat geile kreng achter de jongens aan gaat ?

gr.
sjo

sweet_m
27-01-07, 17:12
hé ik ga u iets zeggen
ik heb geen goesting om te discuteren me u oke
ik heb mijn mening en jij het de jou dus laat het zitte okéé

en toch vind ik het overdreven wat die oude man doe met zijn dochter
als jij die foto hebt stuur die dan eens door ik wil zien hoe dat meisje er uit zie
oke
groetjes
sweet_m

Maarten
27-01-07, 18:35
Geplaatst door sweet_m
hé ik ga u iets zeggen
ik heb geen goesting om te discuteren me u oke
ik heb mijn mening en jij het de jou dus laat het zitte okéé

en toch vind ik het overdreven wat die oude man doe met zijn dochter
als jij die foto hebt stuur die dan eens door ik wil zien hoe dat meisje er uit zie
oke
groetjes
sweet_m

Hoe oud ben jij? 14??
Ik denk dat je niet snapt wat je allemaal leest, of gewoon heel slecht leest.

Jij bent veel harder voor dat meisje, dan alle ander mensen in dit topic.
Jij noemt die man slechts "overdreven". Jij vraagt je nog af, of die man het niet op een andere manier kan?
Maar alle andere mensen in dit topic vinden die vent gewoon geschift. En in Turkije vinden ze dat blijkbaar ook. Dat is veel meer dan enkel overdreven. Het is voor iedereen volstrekt logisch, dat het anders kan, en dat het ook op een andere manier moet, en dat je gek bent als je het zo doet.

Maar ik vind het wel leuk, dat er weer iemand uit Belgie mee doet. Ik vind het ook leuk, dat je gewoon Vlaams gebruikt. Dan wennen we daar ook weer aan..

sweet_m
27-01-07, 20:00
ik ging normaal ni trug schrijven maar ik zal het maar wel doen:)
ten eerste ik kan wel lezen en begrijp wel wat ik lees
en ten tweede ik ben ouder dan 14 jaar

en ik vind het ook gek wat die turkse man met zijn dochter doe en versta ook wel dat ze in Turkeye ni bij zijn met dit nieuws
maar de vraag is wat kunnen wij hier aan doen?

Hoe weet jij dat ik uit België kom?

Maarten
27-01-07, 20:12
Geplaatst door sweet_m

maar de vraag is wat kunnen wij hier aan doen?


We hoeven er niets aan te doen, want het komt in Turkije zo weinig voor, dat het zelfs daar de krant haalde.


Geplaatst door sweet_m

Hoe weet jij dat ik uit België kom?
Omdat ze alleen in Belgie zeggen: "hé ik ga u iets zeggen.."
En er heeft iemand onder je nick ingetypt: Belgie.
Wij bevooroordeelde Nederlanders denken dan al heel snel, dat iemand uit Belgie komt..

foxcave
28-01-07, 11:08
Geplaatst door Maarten
Wij bevooroordeelde Nederlanders denken dan al heel snel, dat iemand uit Belgie komt..


Foei, en dat als Limbabwiaan;)

Maarten
28-01-07, 16:05
Geplaatst door foxcave
Foei, en dat als Limbabwiaan;)

Grinnik..
Ik had eigenlijk willen schrijven: Nou... je schreef niet over Camembert, of Bratwurst, of Tulpenbollen, en wij denken dan al snel, dat je uit Belgie komt.
(ik bedoel, die meid heeft Belgie bij haar naam staan, en typt in het vlaams, en vraagt dan hoe wij Belgie raden?..)
Kortom, er ligt iemand leuk te wezen, of de meid is echt zeldzaam naief.
Maar dat laatste kan het geval zijn, dus kun je beter gewoon uitleggen..

tr_imparator
30-01-07, 20:44
Psycholoog behandelt patiënte als hond

PERTH (ANP) - Een Australische psycholoog heeft bij een patiënte in therapie een hondenriem omgedaan. Zij moest hem vervolgens meester noemen. Volgens de arts handelde hij conform de ethische richtlijnen die voor zijn beroepsgroep gelden. Hij hoopte meer vertrouwen van de patiënte te krijgen.

De psycholoog Bruce Alistair Beaton (64) moest zich dinsdag wegens seksueel misbruik verantwoorden voor een rechtbank in Perth. Hij ontkende dat hij de 22-jarige patiënte met een kleerhanger en zweep had geslagen, meldden Australische media. Beaton behandelde de vrouw voor boulimie. De psycholoog stapte over op de drastische behandeling omdat zachtaardigere methodes niet zouden hebben gewerkt.


http://www.orange.nl/orange_world/nieuws/opmerkelijk/31744.html



:wtf:

Maarten
31-01-07, 04:42
Ik zoek nog een vrouw, die ik als hamster kan behandelen.
Gewoon een molentje enzo, verder geen gekke dingen..

.. of een vrouw, waar je een fles mee open krijgt.. ook nooit weg..