PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid van meningsuiting vs politie gered



observer
22-01-07, 18:55
LELYSTAD - "Fuck you", riep de boze S.J. uit Almere op 6 november 2006 tegen de politie. Van de rechter in Lelystad moet dat kunnen. Hij sprak de 30-jarige Almeerder maandag vrij van belediging van een ambtenaar in functie.

De politierechter in Lelystad vond het gebruikte scheldwoord "niet erg aardig", maar hij vond in tegenstelling tot de politie Flevoland de term "fuck you" geen belediging. De officier van justitie overweegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. Zij had tegen J. een boete van 300 euro geëist. nu kunnen we er een enquete over houden maar als iemand dat tegen mij zegt vat ik dat toch op als een belediging

sater
23-01-07, 16:00
Geplaatst door observer
nu kunnen we er een enquete over houden maar als iemand dat tegen mij zegt vat ik dat toch op als een belediging

:lole: Fucken van bedoelde magistraat is, gelet op diens uitspraak, evenwel toegestaan.

observer
23-01-07, 20:35
Geplaatst door sater
:lole: Fucken van bedoelde magistraat is, gelet op diens uitspraak, evenwel toegestaan. het is de magistraat die de boel naait hier

weer zo'n ivoren toren type

super ick
24-01-07, 08:11
Geplaatst door observer
nu kunnen we er een enquete over houden maar als iemand dat tegen mij zegt vat ik dat toch op als een belediging

Lijkt mij ook een vreemd verhaal. Als de betrokken advocaat fuck you tegen de rechter had geroepen na de uitspraak had hij op zeker minimaal een berisping wegens belediging van het hof tegemoet kunnen zien.

Volkomen belachelijk dat dit wordt toegestaan. De politie kampt al met een autoriteitsprobleem door de bange puberagenten die ze tegenwoordig de straat opsturen. Nu kunnen ze ook nog eens ongestraft uitgescholden worden. Miereneukers mag ook. Ik ga een lijstje maken.

P.s.
Probeer het maar eens in Belgie, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italie, enfin het kan nergens behalve hier.

observer
24-01-07, 09:26
Geplaatst door super ick
P.s.
Probeer het maar eens in Belgie, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italie, enfin het kan nergens behalve hier. grin wie wil testen wat er gebeurd als je in spanje tegen de guardia civil iets met puta erin zegt :melig2:

super ick
24-01-07, 15:11
Geplaatst door observer
grin wie wil testen wat er gebeurd als je in spanje tegen de guardia civil iets met puta erin zegt :melig2:

Ik wil niet zeggen dat ze daar beter zijn maar in ieder geval krijgen ze wel meer respect.
Hier zijn het langzamerhand veredelde stadswachten a/h worden. Een stel kneuzen met acne.

observer
24-01-07, 20:14
ik was vorig jaar in rome

hoorde op een metro station kabaal zag wat jongeren aankomen, zoals je ze hier regelmatig ziet, niet eens opgefokt maar opgelaten maar wel te, staan 2 agenten, zwaaien naar de groep met het gebaar kalm aan, meteen rustig en ook nadat de agenten 50 meter verderop liepen

was wel een schok voor me

super ick
24-01-07, 22:24
Geplaatst door observer
ik was vorig jaar in rome

hoorde op een metro station kabaal zag wat jongeren aankomen, zoals je ze hier regelmatig ziet, niet eens opgefokt maar opgelaten maar wel te, staan 2 agenten, zwaaien naar de groep met het gebaar kalm aan, meteen rustig en ook nadat de agenten 50 meter verderop liepen

was wel een schok voor me

Ik zat een paar jaar geleden op een strandterras in Spanje toen daar een stel Engelsen zich begonnen te misdragen. (glazen gooien etc.)
Wij werden door de eigenaar gewaarschuwd dat de politie was gebelt en zijn binnen gaan zitten.
Enkele minuten daarna kwamen er politiewagens aangereden. Binnen een mum stonden er een stuk of 10 agenten op het terras die op iedere raddraaier inbeukte met een lange houten lat. Niemand meer die ongevraagd zijn mond open deed of zich bewoog.
Geen agent raakte gewond en alle raddraaiers werden keurig ingeladen.
Er wordt hier ellenlang gepraat met meer schade als gevolg en dan presteren ze het nog regelmatig om niemand op te pakken en zelf een pak op hun lazerij te krijgen.

observer
25-01-07, 08:10
Geplaatst door super ick
Ik zat een paar jaar geleden op een strandterras in Spanje toen daar een stel Engelsen zich begonnen te misdragen. (glazen gooien etc.)
Wij werden door de eigenaar gewaarschuwd dat de politie was gebelt en zijn binnen gaan zitten.
Enkele minuten daarna kwamen er politiewagens aangereden. Binnen een mum stonden er een stuk of 10 agenten op het terras die op iedere raddraaier inbeukte met een lange houten lat. Niemand meer die ongevraagd zijn mond open deed of zich bewoog.
Geen agent raakte gewond en alle raddraaiers werden keurig ingeladen.
Er wordt hier ellenlang gepraat met meer schade als gevolg en dan presteren ze het nog regelmatig om niemand op te pakken en zelf een pak op hun lazerij te krijgen. en als je toeschouwer bent is het nog leuk om te zien ook hoe de grootste, meest luidruchtige dronkenlap binnen de kortste keren heel rustig is

hier lees je stukken als "discogangers kosten agent bijna zijn ogen" ed

super ick
26-01-07, 15:10
Geplaatst door observer
en als je toeschouwer bent is het nog leuk om te zien ook hoe de grootste, meest luidruchtige dronkenlap binnen de kortste keren heel rustig is

hier lees je stukken als "discogangers kosten agent bijna zijn ogen" ed

Er valt hier teveel te spotten met politie. Zodra ze verschijnen begint de treiterij pas terwijl het zo zou moeten zijn dat het direct afgelopen is als ze verschijnen.