PDA

Bekijk Volledige Versie : Bezoeker 'A'damse moskee keurt doden cabaretier goed'



Mark
23-01-07, 12:50
Bezoeker 'A'damse moskee keurt doden cabaretier goed'


Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: dinsdag 23 januari 2007 @ 13:37
Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigd, gedood mag worden. Folia toog naar de moskee om een reactie te vragen over de show van cabaretier Ewout Jansen. In een klein onderdeel van die show, die wordt opgevoerd in cabaretzaaltjes in het hele land, maakt Jansen enkele grappen over moslims.

Die moslimgrappen komen hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. Volgens een zegsman van de moskee mag de cabaretier (en rechtenstudent) Jansen geslagen worden of dood gemaakt. Dat mag namelijk van de Islam, zo beweert de woordvoerder. ''De Islam zegt je mag de Islam niet beledigen. Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' Eerder zei de woordvoerder dat een moslim die radicaal is de belediger eventueel kan dood maken. Iets dat hij ook goedkeurde.

De woordvoerder verklaarde overigens spontaan ook nog dat Theo van Gogh ''gewaarschuwd'' was voor het lot hem te wachten stond. ''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren (in mp3). Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over cabaretier Ewout Jansen, die wel vaker bedreigd wordt.

Max Stirner
23-01-07, 12:59
:)

Joesoef
23-01-07, 13:52
Beetje een telegraafkop. Immers, niemand heeft gezegd dat Ewout Jansen ter dood gebracht moet worden.

Drie bier dikke l*l verhaal dus.

observer
23-01-07, 14:57
Geplaatst door Joesoef
Beetje een telegraafkop. Immers, niemand heeft gezegd dat Ewout Jansen ter dood gebracht moet worden.

Drie bier dikke l*l verhaal dus.

nou

Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' komt aardig in de buurt, zeker door ook de link met van gogh te leggen, zou je dit zeker als een bedreiging danwel oproep tot kunnen bestempelen


een paar dingen vallen me op
1. er staat dat hij grappen maakt over moslims, dat is niet het zelfde als grappen maken over de islam, als ik grap maak over joesoef en ali lopen op de kalverstraat, beledig ik dan de islam, of is er hier gewoon sprake van het, om minister bot even te quoten, het ontbreken van een humor gen bij de meeste moslims

2. er wordt aan voorbij gegaan dat men dus blijkbaar ook wel eens het podium bestormt, iemand met geweld de mond proberen te snoeren is onacceptabel, iets wat deze man goedkeurd en als "volgens de islam" correct bestempeld, daarmee maakt hij van een grap over een moslim een reactie door de islam, lijkt me ook onacceptabel.

als je stelt dat wie je geloof beledigd gedood mag worden, moet je dan nog raar opkijken als anderen jouw geloof geweldadig vinden, sterker nog moet je dan raar opkijken als mensen geweld tegen moslims normaal vinden

Mark
23-01-07, 14:59
Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen

Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42

AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.


In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.

catwomen
23-01-07, 14:59
Het is alleen niet te hopen dat een doorgedraaide fundamentalist met deze uitspraak denkt te menen het recht te hebben om te moorden.
Het is helaas al een keer eerder gebeurd.......

observer
23-01-07, 15:00
ik vind het knap dat men weet wie deze cabaretier is, ik had nog nooit van hem gehoord

Joesoef
23-01-07, 15:02
Geplaatst door Mark
Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen

Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42

AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.


In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.





Standup comedian moslim :D.


Korte carriere, dat wel.

observer
23-01-07, 21:00
De verslaggever van Folia die het interview heeft afgenomen met de moskee, Eric van den Berg, is verontwaardigd over de uitleg die nu wordt gegeven. Tegenover de Geassocieerde Pers Diensten (GPD) laat hij weten dat de moskee de woordvoerder nu blijkbaar heeft geslachtofferd. ''Dat siert hen, maar dat hij een toevallige aanwezige was in de moskee, is absoluut onzin. Toen ik de moskee belde, kreeg ik van degene die de telefoon opnam meteen zijn 06-nummer. Hij was dus mijn officiële contactpersoon en hij heeft het interview met het bestuur en de imam zelf geregeld.''

Ook tegen Elsevier herhaalde Van den Berg vandaag deze uitleg. ''We maakten een afspraak voor een interview. Dat had plaats in de moskee, in een kantoortje naast de gebedsruimte. Ik werd ontvangen door een delegatie bestaande uit de imam, de tolk en in elk geval één man die zich presenteerde als bestuurslid. ''

De banden met de 'bezoeker' lijken dus wel wat inniger dan de moskee aan wethouder Aboutaleb mede deelde. Voor de gemeente Amsterdam verandert dit weinig aan de zaak. ''Het moskeebestuur vindt het echt heel erg wat er is gebeurd en distantieert zich er volledig van. Wat ons betreft is de zaak afgedaan'', aldus de woordvoerder van Aboutaleb. mag je jokken?

super ick
24-01-07, 08:06
Geplaatst door observer
mag je jokken?

Gekke tokkies zijn er in alle soorten en maten dus ook logischerwijs onder Moslims.

Carin de Rooy
24-01-07, 08:21
De schrijver van het Folia-artikel, Eric van den Berg noemt op de website www.geenstijl.nl de verklaring van de Assoenna moskee 'gelul'.

Van den Berg:“Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”


En nu?

super ick
24-01-07, 08:28
Geplaatst door Joesoef
Standup comedian moslim :D.


Korte carriere, dat wel.

Aldus de betreffende schrijver. Het lijkt erop dat de moskee om de hete brij heen probeert te draaien en Abou zich weer eens met een kluitje het riet in laat sturen.

Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”

Kal-El B.V
24-01-07, 09:22
Geplaatst door Carin de Rooy



En nu? [/B]




Fakkels en Drietanden ? Heb je vast wel ergens in de kast staan. Leef je uit.

catwomen
24-01-07, 09:28
Geplaatst door Kal-El B.V
Fakkels en Drietanden ? Heb je vast wel ergens in de kast staan. Leef je uit.

Vind ik niet sportief van je. Is het niet zo dat juist onder ons moslims er momenteel felle tot soms geweldadige reacties kunnen komen als er iets geschreven of gezegd wordt wat ons niet aanstaat?

observer
24-01-07, 09:51
Geplaatst door catwomen
Vind ik niet sportief van je. Is het niet zo dat juist onder ons moslims er momenteel felle tot soms geweldadige reacties kunnen komen als er iets geschreven of gezegd wordt wat ons niet aanstaat? blijf het grappig vinden dat het beledigen van 1 of meerdere moslims meteen tot belediging van de islam wordt verheven

het lijkt me dat deze persoon de islam meer beledigd met zijn woorden dan welke niet moslim ooit kan

Carin de Rooy
24-01-07, 09:52
Geplaatst door Kal-El B.V
Fakkels en Drietanden ? Heb je vast wel ergens in de kast staan. Leef je uit.


Kinderachtige reactie. Ik vraag me enkel af waarom die moskee mensjes zo draaien en wurmen. Je vindt iets, of je vindt het niet. Maar ga niet iets beweren en het achteraf ontkennen.


Drietanden? :haha:

eTrex
24-01-07, 10:19
Geplaatst door super ick
Gekke tokkies zijn er in alle soorten en maten dus ook logischerwijs onder Moslims.

Tuurlijk... maar bij moslims komen ze wel hééééél vaak voor !!

sater
24-01-07, 10:25
:jumping: Er zijn hamer-, knobbel, hoera- en bovenal overgevoelige uitschuifbare moslimtenen. Erop trappen is onvermijdelijk zoals cabaretier Ewout Jansen ondervindt. Merkwaardig dat moslimmalloten zich zo opwinden over Jansens geitige grapjes. Geiten neuken is immers algemene mores in Arabische herkomstlanden? Een overigens cultureel, niet regligieus bepaakd gegeven. Of vergis ik mij en is hier sprake van een tot dusver onbekend gebleven islamzuil? Zijn genoemde seksueie handelingen tijdens de ramadan toegestaan als substituut voor in die periode sterk beperkte bedsermoenen? Ach en dan die moslimmallotige uitspraak:" De islam is geen gewelddadige godsdienst. En anders sla ik je dood." Ja hoor, vast en zeker geïnspireerd door de Barmhartig Liefdevolle. Of miskent Jansen met zijn grapje der geiten seksueel geriefelijk talent? Indien zo dan valt hij met recht en reden te laken.

mulan
24-01-07, 11:06
Nederland verveelt zich weer hoor. Vermoeiend dit.

naam
24-01-07, 11:32
Geplaatst door mulan
Nederland verveelt zich weer hoor. Vermoeiend dit.

Wie is hier Nederland?? :ego:

observer
24-01-07, 11:56
Geplaatst door mulan
Nederland verveelt zich weer hoor. Vermoeiend dit. ach als geert wilders iets over een marokkaan zegt is de reactie heel wat heftiger

persoonlijk vind ik dat iemand die geweld gebruiken tegen een ander, omdat je het niet met hem eens bent ,als acceptabel ziet een idioot, zelf de de discussie daarover is idioot

Kal-El B.V
25-01-07, 11:35
Geplaatst door catwomen
Vind ik niet sportief van je. Is het niet zo dat juist onder ons moslims er momenteel felle tot soms geweldadige reacties kunnen komen als er iets geschreven of gezegd wordt wat ons niet aanstaat?


"Ons moslims" ???


Als je denkt dat je terecht bent gekomen op een forum waar de meerderheid van de frequente prikkers moslim is, dan moet je je ogen openen vrind, ik ben er in ieder geval niet een van, zoals 90%(grove schatting) van de andere prikkers in dit topic.



Geplaatst door mulan
Nederland verveelt zich weer hoor. Vermoeiend dit


Wat mulan hier kort en bondig zegt vat alles samen over dit zogenaamde relletje.


Waar hebben we hier nou mee te maken, heeft de Assounah moskee ook maar iets te maken, direct of indirect met de bedreigingen en intimidaties van deze grappenmaker.

Nee ! Je moet je in heel wat bochten wringen om dat sterk te maken. Dit is nou een voorbeeld van "nieuws" maken. Een grappenmaker wordt bedreigd en geintimideerd en wat doen we ? We gaan even een paar van de meest extreme mensen in Nederland om hun mening vragen. "nou benieuwd wat hun mening daarover is".

Er zijn honderden moskeeën in nederland, waarom gaan deze wannabe journalisten naar deze moskee toe ? Wie heeft deze moskee tot de woordvoerder van de Islam in nederland benoemt.

Gewoon triest, nederland verveelt zich inderdaad.

IbnRushd
25-01-07, 11:47
Hmm, die cabaretier is de zoon van arabist Hans Jansen. Dat verklaart veel.

Max Stirner
25-01-07, 12:36
Geplaatst door IbnRushd
Hmm, die cabaretier is de zoon van arabist Hans Jansen. Dat verklaart veel.


Is dat de verklaring voor het feit dat de moslims in NL keer op keer hun eigen glazen laten ingooien door n stelletje agressieve primitievelingen en vervolgens de schuld leggen bij het doelwit van die agressie en/of 'de media' ?

Tis n boeiend fenomeen.

IbnRushd
25-01-07, 12:40
Geplaatst door Max Stirner
Is dat de verklaring voor het feit dat de moslims in NL keer op keer hun eigen glazen laten ingooien door n stelletje agressieve primitievelingen en vervolgens de schuld leggen bij het doelwit van die agressie en/of 'de media' ?

Tis n boeiend fenomeen.

'T is geen feit.

observer
25-01-07, 13:34
als ik het goed begrijp bestaan de betreffende grappen uit 1 grap over hoe lastig is een geit te jeweetwellen als je lang bent en een paar grappen over van gogh

nu ga ik er vanuit dat de geitengrap meer ethnisch is dan religieus is

wat betreft de van gogh grappen die lijken me hooguit beledigend voor van gogh (ware het niet dat hij dood is) en mohammed b, (ware het niet dat niemand een f*ck geeft om wat die wil)

wat dan de islam er mee te maken heeft...

Kal-El B.V
25-01-07, 13:50
De islam heeft er zowiezo niks mee te maken, die is er bij de haren bij gesleept, net zoals de mensen van de as Soennah moskee. Die hebben nog nooit een grap van die kerel gehoord of gezien. Dus zij kunnen al überhaupt niet inhoudelijk ingaan op die grappen, dus je kan ook niet zeggen waar die mensen aanstoot tegen nemen.

De enige manier om erachter te komen in hoeverre de islam hier mee te maken heeft, is die mensen interviewen die daadwerkelijk hebben gedreigd en geintimideerd als reactie op de grappen van die kerel.


dit relletje is echt geen knip voor de neus waard.

Invidia
25-01-07, 14:00
Geplaatst door mulan
Nederland verveelt zich weer hoor. Vermoeiend dit.

Echt he, je zou toch denken dat ze het na al die jaren toch wel zat zijn, maar nee. Ik ga er niets eens meer op in.

Tis trouwens de zoon van arabist Hans Jansen.

RinC
25-01-07, 17:16
Persbericht

24 januari 2007

De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) neemt volledige afstand van de destructieve uitspraken die geuit zijn door de bezoeker van moskee As Soena tijdens een interview met het universiteitsblad Folia op dinsdag 23 januari. In het interview zei de bezoeker onder meer dat iemand die grappen maakt over de Islam volgens de Islam doodgemaakt moet worden.

De UMMAO is van mening dat dergelijke uitspraken een bedreiging zijn voor de samenhang en sociale cohesie in de samenleving.

De UMMAO roept de bij haar aangesloten moskeeën op om via de vrijdagpreek moskeebezoekers te wijzen op het gevaar van zulk soort uitspraken en het belang van corrigerend gedrag in dergelijke situaties. Ieder individu in deze samenleving heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van de ander en dient deze verantwoordelijkheid ook (pro-) actief toe te passen.

Om dergelijke miscommunicatie in de toekomst te voorkomen benadrukt de UMMAO het belang dat alleen hiertoe bevoegde bestuurders namens de moskee het woord voeren.

De UMMAO heeft vertrouwen in columnisten en journalisten en het belang dat zij hechten aan de samenhang van onze samenleving, en gaat er derhalve vanuit dat de te betreuren uitspraken niet verder misbruikt zullen worden.


Khalil Aitblal

Woordvoerder UMMAO

observer
25-01-07, 20:06
door de bezoeker van moskee As Soena tja toch apart dat deze bezoeker blijkbaar wel de persoon is die contactpersoon was voor het verslaggevergespuis

Rabi'ah.
26-01-07, 21:18
Geplaatst door RinC
Persbericht

24 januari 2007

De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) neemt volledige afstand van de destructieve uitspraken die geuit zijn door de bezoeker van moskee As Soena tijdens een interview met het universiteitsblad Folia op dinsdag 23 januari. In het interview zei de bezoeker onder meer dat iemand die grappen maakt over de Islam volgens de Islam doodgemaakt moet worden.

De UMMAO is van mening dat dergelijke uitspraken een bedreiging zijn voor de samenhang en sociale cohesie in de samenleving.

De UMMAO roept de bij haar aangesloten moskeeën op om via de vrijdagpreek moskeebezoekers te wijzen op het gevaar van zulk soort uitspraken en het belang van corrigerend gedrag in dergelijke situaties. Ieder individu in deze samenleving heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van de ander en dient deze verantwoordelijkheid ook (pro-) actief toe te passen.

Om dergelijke miscommunicatie in de toekomst te voorkomen benadrukt de UMMAO het belang dat alleen hiertoe bevoegde bestuurders namens de moskee het woord voeren.

De UMMAO heeft vertrouwen in columnisten en journalisten en het belang dat zij hechten aan de samenhang van onze samenleving, en gaat er derhalve vanuit dat de te betreuren uitspraken niet verder misbruikt zullen worden.


Khalil Aitblal

Woordvoerder UMMAO

Ongelooflijk, dat ze nog op deze crap ingaan. Als moslim hoor je hier toch mijlen boven te staan.

sater
27-01-07, 06:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ongelooflijk, dat ze nog op deze crap ingaan. Als moslim hoor je hier toch mijlen boven te staan.

:melig2: je bedoelt fatwa - fanatisme?

Maarten
27-01-07, 13:46
Nederland is zo hypocriet als de pest..

Als er een doodsbedreiging is vanwege een mening, dan staat Nederland op zijn kop.

Maar als er mensen de dood ingejaagd worden, doordat zogenaamde respectabele meningen leiden tot een officiele Nederlandse politiek die bijdraagt aan die doden en de ellende van miljoenen, dan worden de "Nederlandse normen en waarden" vertegenwoordigd. (Israel, Irak)

En als ik mijn mening uit, en hier een lijstje produceer van 10 mensen, waar ik geen probleem mee heb als die overhoop geknald worden, omdat ze actief bijdragen aan dat doden en de ellende van miljoenen, dan wordt ik gegarandeerd strafrechtelijk vervolgd!

Arabist Hans Jansen staat overigens niet op dat lijstje, ook al zit ie aardig in de buurt van de jongens van de vuile propaganda van de vuile politiek. Maar hij is wetenschapper, en heeft soms toch een punt.
En wat zijn zoon vermoedelijk krakeelt, dat doet er ook niet toe.
Maar als hij met hetzerij zijn centen verdient, en ook nog zo succesvol wordt, dat hij een invloedrijke rol bij de opinievorming krijgt, dan weet ik nog niet wat ik denk?..

Ik heb een sterk geloof in de bekende wetten van de geweldspiralen, en heb geen enkel probleem met het lot van de ratten, die daar vanwege eigen gewin een rotzooi van maken, sorry.. En Nederland rotzooit heel erg.

super ick
27-01-07, 14:15
Geplaatst door Maarten
Nederland is zo hypocriet als de pest..



Nederland is een land. Landen hebben geen mening, die zijn alleen.

Je bedoelt de politiek. Noem eens 1 politiek 100 % consekwent land. Dat bestaat niet.

Maarten
27-01-07, 14:47
Geplaatst door super ick
Nederland is een land. Landen hebben geen mening, die zijn alleen.


Waar waren we in de discussie, als we jouw zinnige bijdragen niet hadden? :rolleyes:


Geplaatst door super ick

Je bedoelt de politiek. Noem eens 1 politiek 100 % consekwent land. Dat bestaat niet.

Net zo'n Marokkaans straatschoffie: Ze jatten toch allemaal? Waarom moeten ze dan net mij pakken?
Of Israel: Er is toch zo véel onrecht op de wereld? Waarom moeten ze nou net op óns focussen?
Of Superick: Er zijn toch zoveel inconsequenties in de politiek? Waarom dan hier moeilijk doen?

het gaat hier over de moraal over dóden, schat..
Daar hebben we hier nogal wat leerstukjes over, die niet zoveel van elkaar afwijken, zoals in christendom, islam, humanisme, boeddhisme, jodendom, hindoeisme, liberalisme, socialisme, de Nederlandse wetgeving, Internationale verdragen, enz enz..

Gek dat daar niet meer zo naar gekeken wordt, als het echt gaat om beslissingen over zaken waarbij grootschalig gedood wordt, he?
Dat gaat niet enkel over politici, maar over half Nederland dat stemt voor dergelijke politici, en nou weer zorgt voor een Kabinet met dergelijke politici..
En het gaat over de media, die hier nauwelijks aandacht voor organiseren..
Ik praat niet voor niets over Nederland in zijn geheel, en de hypocrisie rond de moraal over doden..

Nederland is gewoon een land, dat vrij weinig boodschap heeft aan zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen bijdrage aan zware misdaad.
Precies zoals jij blijkbaar ook vindt: als de hoofdmoot van Europa dat ook doet, dan moet je verder niet zeuren.

En ook al is er veel weerstand tegen, en is er erg goede kritiek: er worden nauwelijks discussies over gehouden, en de Minister-president zegt er geen verantwoording over te willen afleggen (Irak), of doet dat gewoon niet (Israel).

Het wordt op die manier steeds moeilijker om het verschil met extreem-rechts aan te geven.
Het wordt zelfs moeilijk om aan te tonen dat er geen racisme in het spel is, gezien de manier waarop allerlei geratificeerde vredesregels buiten spel gehouden worden.
Er is heel veel uit te leggen, maar er wordt helemaal niets meer uitgelegd.

broodjeaap
27-01-07, 15:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Ongelooflijk, dat ze nog op deze crap ingaan. Als moslim hoor je hier toch mijlen boven te staan.

Welke moslim/s?

Volgens de koran zelf moeten ongelovigen dood. De andere mogelijkheden zijn: betalen of emigreren. -Alleen waanzinnigen denken zo.

Wie op zo'n 'onbelangrijk' gegeven tòch de nadruk durft te leggen, is in het beste geval 'niet toegankelijk voor argumenten', in het slechtste racist of 'islamofoob'. Voor het gemak eindigt men meestentijds met het laatste.

Tsja.

binloser
27-01-07, 15:52
Ze keuren het doden van iem. die islam beledigd en bespot goed. Zo is dat en dat weten wij allang. Nu durven ze nog niet zo goed; maar eenmaal de meerderheid vormend zullen ze ons over de kling jagen zoveel is zeker. Zie Irak, Iran, Afganistan, Darfoer, Pakistan enz..

broodjeaap
27-01-07, 16:57
Geplaatst door binloser
Ze keuren het doden van iem. die islam beledigd en bespot goed. Zo is dat en dat weten wij allang. Nu durven ze nog niet zo goed; maar eenmaal de meerderheid vormend zullen ze ons over de kling jagen zoveel is zeker. Zie Irak, Iran, Afganistan, Darfoer, Pakistan enz..

'Ze', of die massa's waar jij hier over spreekt, die ken ik niet. Vind ik ook een zekere geringschatting van moslims hier te lande, die eigenlijk ook het liefst als persoon aangesproken willen worden. Of niet dan?

Het is niet doorslaggevend, of iemand zich wel of niet als tot een bepaald geloof behorend te kennen geeft. Van belang is meer of de motivatie achter zijn feitelijke handelen -in het gegeven geval- rationeel met zijn (bijv.) religieuze overtuiging in verband gebracht/daarop teruggevoerd kan worden.

Pas vanaf dat ogenblik komt de corrigerende macht van de staat aan het 'woord'.

Maarten
27-01-07, 18:01
Geplaatst door broodjeaap

Volgens de koran zelf moeten ongelovigen dood.
Volgens de Bijbel ook.
Hele steden moeten uitgemoord worden, volgens sommige passages in het Oude Testament.
En nou?..
Ga je nou naar de site van de EO voor wat pittige vragen aan Knevel?
Of ga je de moslims hier vervelen met je wijsheid over de Koran?

Als je hier met moslims wilt discussieren, bedenk dan eerst maar, dat die niet zo denken, en ook niet verantwoordelijk zijn voor een moslim die zo denkt.

Maarten
27-01-07, 18:06
Geplaatst door binloser
maar eenmaal de meerderheid vormend zullen ze ons over de kling jagen zoveel is zeker.

Gut, en ik maar denken, dat er enkel onder Arabieren nog kromzwaardgelovigen waren...

Je zit hier voor therapie, jongen.. Maar als je echt geholpen wil worden, zul je toch moeten betalen in de vorm van zinnige postings..

broodjeaap
27-01-07, 18:26
Geplaatst door Maarten
Volgens de Bijbel ook.
Hele steden moeten uitgemoord worden, volgens sommige passages in het Oude Testament.
En nou?..
Ga je nou naar de site van de EO voor wat pittige vragen aan Knevel?
Of ga je de moslims hier vervelen met je wijsheid over de Koran?

Als je hier met moslims wilt discussieren, bedenk dan eerst maar, dat die niet zo denken, en ook niet verantwoordelijk zijn voor een moslim die zo denkt.

Echt waar meester? Wat voor cijfer krijg ik eventueel?

Marokkaans spreekwoord: 'In den vreemde moet men naast de inheemsen willen lopen, anders eindigt men bij de straathonden.'

Je bovenmeesterlijke gezemel is bij wijlen slaapverwekkend.

Maarten
27-01-07, 19:58
Geplaatst door broodjeaap

Cijfer? Bedoel je het digitale bajesnummer dat je ingebrand krijgt, als je zo door gaat?
Of wou je weten wat ik denk over hoe negatief je op de giro staat?

broodjeaap
27-01-07, 20:19
Geplaatst door Maarten
Cijfer? Bedoel je het digitale bajesnummer dat je ingebrand krijgt, als je zo door gaat?
Of wou je weten wat ik denk over hoe negatief je op de giro staat?

Ach lieve maroc.nl-jongens en meisjes..jullie zien zelf wel: ga nooit in dat nare Zoe-et Limburug wonen..

Een boel katholieke jodenvreters bij elkaar, die hier minder angst voor terechte boetes menen te kunnen vrezen. Afgezien van de gewone vlaaihappers, natuurlijk.

Laat jullie nooit begoochelen. Denk zelf.

Maarten
27-01-07, 20:30
Geplaatst door broodjeaap
Denk zelf.
Was je daar al mee begonnen, vind je?

broodjeaap
27-01-07, 20:48
Geplaatst door Maarten
Was je daar al mee begonnen, vind je?

-Echt een christen-fundamentalistisch klever-inquisitievraagje, vinden jullie ook niet, jongens en meisjes? Omdat je niet genoeg met 'innerlijke vragen' bezig bent, ben je in de ogen van deze bezetene reeds een afvallige. Mest voor de velden. Zò wordt er over jullie gedacht. Dag bloemen. Dag vogels. Dag vader, dag moeder.

'Bent U al begonnen met het Ware Geloof?'

Zo ja, dan mag u, onder voorbehoud, blijven.






:fuckit2:

broodjeaap
27-01-07, 22:48
Geplaatst door Maarten
Was je daar al mee begonnen, vind je?

Zeg nou zelf, die allochtoonse jongeren zijn door de regering toch allang afgeschreven? Die hebben andere zaken aan hun hoofd.

-Alleen de 'spraakmakende klasse', waar ik jou toe reken, maakt zich nog druk over hen. En weet je met welke reden? 'Hoe kunnen ze het beste voor het eigen politieke karretje gespannen worden.'

Jouw pech is: marokkanen zijn niet zo achterlijk.





:schok:

super ick
28-01-07, 09:04
Geplaatst door broodjeaap
-Echt een christen-fundamentalistisch klever-inquisitievraagje, vinden jullie ook niet, jongens en meisjes? Omdat je niet genoeg met 'innerlijke vragen' bezig bent, ben je in de ogen van deze bezetene reeds een afvallige. Mest voor de velden. Zò wordt er over jullie gedacht. Dag bloemen. Dag vogels. Dag vader, dag moeder.

'Bent U al begonnen met het Ware Geloof?'

Zo ja, dan mag u, onder voorbehoud, blijven.






:fuckit2:

Is dit een soort hoogmoedswaanzin? Om je plotseling tot een soort 'hooggeeerd publiek' van jongens en meisjes te wenden? Of ben je een beetje schizofreen?

super ick
28-01-07, 09:10
Geplaatst door Maarten
Waar waren we in de discussie, als we jouw zinnige bijdragen niet hadden? :rolleyes:



Net zo'n Marokkaans straatschoffie: Ze jatten toch allemaal? Waarom moeten ze dan net mij pakken?
Of Israel: Er is toch zo véel onrecht op de wereld? Waarom moeten ze nou net op óns focussen?
Of Superick: Er zijn toch zoveel inconsequenties in de politiek? Waarom dan hier moeilijk doen?

het gaat hier over de moraal over dóden, schat..
Daar hebben we hier nogal wat leerstukjes over, die niet zoveel van elkaar afwijken, zoals in christendom, islam, humanisme, boeddhisme, jodendom, hindoeisme, liberalisme, socialisme, de Nederlandse wetgeving, Internationale verdragen, enz enz..

Gek dat daar niet meer zo naar gekeken wordt, als het echt gaat om beslissingen over zaken waarbij grootschalig gedood wordt, he?
Dat gaat niet enkel over politici, maar over half Nederland dat stemt voor dergelijke politici, en nou weer zorgt voor een Kabinet met dergelijke politici..
En het gaat over de media, die hier nauwelijks aandacht voor organiseren..
Ik praat niet voor niets over Nederland in zijn geheel, en de hypocrisie rond de moraal over doden..

Nederland is gewoon een land, dat vrij weinig boodschap heeft aan zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen bijdrage aan zware misdaad.
Precies zoals jij blijkbaar ook vindt: als de hoofdmoot van Europa dat ook doet, dan moet je verder niet zeuren.

En ook al is er veel weerstand tegen, en is er erg goede kritiek: er worden nauwelijks discussies over gehouden, en de Minister-president zegt er geen verantwoording over te willen afleggen (Irak), of doet dat gewoon niet (Israel).

Het wordt op die manier steeds moeilijker om het verschil met extreem-rechts aan te geven.
Het wordt zelfs moeilijk om aan te tonen dat er geen racisme in het spel is, gezien de manier waarop allerlei geratificeerde vredesregels buiten spel gehouden worden.
Er is heel veel uit te leggen, maar er wordt helemaal niets meer uitgelegd.

Als Rusland steun gevraagd had in Tjetjenie dan waren we nooit gegaan.
Bij de V.S. staat nog een hele grote rekening open, velen vergeten dat kennelijk erg snel.

TonH
28-01-07, 09:33
Waar blijven de verontschuldigingen van al die kerkgenootschappen waarvan leden iemand de dood toewensten? Is er al een officiële verklaring gekomen van de kerk van Balkenende, die het kennelijk zo leuk vond dat Saddam aan het touw hing? En dan al die non-BN-ertjes die moslims, joden, buitenlanders, stadsers, boeren, buitenlui en weet niet wat de dood toewensen?

Soms is het moeilijk het Nederlandse nieuws te blijven volgen. Niet omdat je de info niet kunt vinden (lang leve internet), maar vanwege de unieke stupiditeit... :jammer:

super ick
29-01-07, 09:13
Geplaatst door TonH
Waar blijven de verontschuldigingen van al die kerkgenootschappen waarvan leden iemand de dood toewensten?

Dan moet je wel even wat specifieker zijn om een reactie te verwachten. Welke vertegenwoordiger van welk kerkgenootschap?

Is er al een officiële verklaring gekomen van de kerk van Balkenende, die het kennelijk zo leuk vond dat Saddam aan het touw hing?

Naar mijn weten is er verklaard dat als dat de hoogste straf is in Irak, dan zij het zo. Direct daarbij is verklaard dat het Nederlandse standpunt mbt de doodstraf onveranderd is gebleven, dus tegen!

En dan al die non-BN-ertjes die moslims, joden, buitenlanders, stadsers, boeren, buitenlui en weet niet wat de dood toewensen?

Welke Non BN-ertjes hebben wie de dood gewenst?

Soms is het moeilijk het Nederlandse nieuws te blijven volgen. Niet omdat je de info niet kunt vinden (lang leve internet), maar vanwege de unieke stupiditeit... :jammer:

Ja het Nederlandse nieuws is van erbarmelijk niveau. Gelukkig is daar het immer betrouwbare internetnieuws. Zoek en gij zult altijd een, bij uw opinie passend nieuwtje vinden!

p.s. hoe is het weer ik kom ook voor een paar weekjes?

Maarten
29-01-07, 09:53
Geplaatst door super ick
Als Rusland steun gevraagd had in Tjetjenie dan waren we nooit gegaan.

Inderdaad. Enkel wanneer nette vrienden grootschalige misdaad begaan, doen we mee. Daar zij het nette vrienden voor.


Geplaatst door super ick
Bij de V.S. staat nog een hele grote rekening open, velen vergeten dat kennelijk erg snel.
Idem.
En als we een schuld kunnen inlossen door een bijdrage aan grootschalige misdaad, dan staan onze christelijke Balkenende, Verhagen en Eurlings te betogen, dat zoiets een morele plicht is. VVD idem. En superick natuurlijk.

Vertel es, superick,
waarom hebben we die schuld niet ingelost, door de Amerikaanse Democraten te steunen??
Die vertegenwoordigen de helft van de bevolking. En die waren fel tegen.
En die vertegenwoordigen dezelfde normen, die wij met de Amerikanen met veel bombarie hebben staan invoeren in 1945: De VN-beginselen voor de vrede.
Maar nu er een Amerikaan is met een beleid, dat daar weer dwars tegenin gaat, vindt superick, dat we daar een schuld aan moeten aflossen.

Als jij een brood koopt bij de bakker, betaal je dan de centen daarvoor ook aan de kroegbaas?

TonH
29-01-07, 12:50
Geplaatst door super ick
Ja het Nederlandse nieuws is van erbarmelijk niveau. Gelukkig is daar het immer betrouwbare internetnieuws. Zoek en gij zult altijd een, bij uw opinie passend nieuwtje vinden!

Ja, dat is het zeker. Gelukkig kun je op het internet veel Nederlandse kranten intergraal lezen (en die abonementen heb ik ook) en journaals volgen. En hé, ook in het buitenland is men al zo ver. En dat ik in die media zo vaak mijn eigen mening weerspiegeld zie is niet mijn schuld, toch?


p.s. hoe is het weer ik kom ook voor een paar weekjes?

Tot zondag prima. Liep vorige week nog in t-shirt op de Peloponesos en zaterdag in de stad. Zondag donderde de temperatuur helaas naar 6 graden, maar bleef de zon uitbundig schijnen. Vandaag al weer 14 graden. Tegen het eind van de week zou er eindelijk de broodnodige regen komen. Prima, want in vertrek zondag toch voor een maandje naar Yukon :D

Neem dus maar een paraplu mee en niet alleen tegen de regen. Het regent ook raketten, stenen en molotov-coctails, zo rond de Amerikaanse ambassade. :tik:

Maarten
29-01-07, 14:13
Geplaatst door TonH
En dat ik in die media zo vaak mijn eigen mening weerspiegeld zie is niet mijn schuld, toch?


jawel, want gezien de onbetrouwbaarheid van al die internetmedia, kan jouw mening natuurlijk ook nooit veel soeps zijn. Zo begrijp ik dat.
Superick leest uitsluitend integer materiaal, wat uiteraard aan zijn mening te merken is..
:D


Geplaatst door TonH

Geplaatst door TonH
[B]
Het regent ook raketten, stenen en molotov-coctails, zo rond de Amerikaanse ambassade. :tik: B]

Krijg je daar eigenlijk zo'n complete Ionische zuil naar binnen?
Ik bedoel, ik verwacht toch echt wel wat van die grieken.
Maak er een toeristische attractie van: het zuilwerpen naar de US Ambassy..

Yukon? That's absolutely great in winter, being next to Alaska. Who's in charge? Polar bears?
Write us, what toes freeze off first..

Julien
30-01-07, 00:23
Geplaatst door Kal-El B.V
[BWaar hebben we hier nou mee te maken, heeft de Assounah moskee ook maar iets te maken, direct of indirect met de bedreigingen en intimidaties van deze grappenmaker.

Nee ! Je moet je in heel wat bochten wringen om dat sterk te maken. Dit is nou een voorbeeld van "nieuws" maken. Een grappenmaker wordt bedreigd en geintimideerd en wat doen we ? We gaan even een paar van de meest extreme mensen in Nederland om hun mening vragen. "nou benieuwd wat hun mening daarover is".

Er zijn honderden moskeeën in nederland, waarom gaan deze wannabe journalisten naar deze moskee toe ? Wie heeft deze moskee tot de woordvoerder van de Islam in nederland benoemt.

Gewoon triest, nederland verveelt zich inderdaad. [/B]

Het is toch al erg genoeg dat er een komiek wordt bedreigd omdat hij grapjes over de islam maakt. En dat er een moskee is waar mensen komen die deze bedreigingen goedkeuren. Natuurlijk zijn er moskeeën die veel toleranter zijn, maar er is wel degelijk een probleem en dat moet wel aangekaart worden. Of moet alles wat jou niet lekker zit dan gelijk in de doofpot?

Olive Yao
30-01-07, 01:03
Geplaatst door Mark
''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''
Van Gogh kan niet zeggen dat ze hem niet gewaarschuwd hadden.


"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man.”
Stel dat ze gezegd hadden negentig procent –

super ick
30-01-07, 08:28
Geplaatst door Maarten
Inderdaad. Enkel wanneer nette vrienden grootschalige misdaad begaan, doen we mee. Daar zij het nette vrienden voor.

Ook in de tweede wereldoorlog zijn op grote schaal rechten van de mens en oorlogsrecht geschonden. Zie de bombardementen van de Engelsen op Duitse steden. Platgooien van woonwijken is een regelrechte oorlogsmisdaad. Toch hoor je er geen hond over, hoe zou dat nu toch komen?

Idem.
En als we een schuld kunnen inlossen door een bijdrage aan grootschalige misdaad, dan staan onze christelijke Balkenende, Verhagen en Eurlings te betogen, dat zoiets een morele plicht is. VVD idem. En superick natuurlijk.

Het is geen kwestie van schuld inlossen. Dat het bondgenoten zijn is niet te ontkennen. Dus ben je als land/politicus eerder geneigd er achteraan te lopen.
Dat ik dan volgens jou in hetzelfde rijtje geplaatst moet worden als Balkenende is een beetje flauw. Dat je er dan even fijntjes 'christelijk' voor zet is bedenkelijk maar geeft jou xenofobie aan jegens zijn geloofovertuiging. Uiteraard mag dat niet andersom met de Islam want breekt het lange teentjesgejank over bashen, anti, etc weer uit.

Vertel es, superick,
waarom hebben we die schuld niet ingelost, door de Amerikaanse Democraten te steunen??
Die vertegenwoordigen de helft van de bevolking. En die waren fel tegen.

Die waren niet fel tegen. Die hebben ingestemd. Welliswaar onder de voorwendsels dat er massavernietigingswapens zouden zijn.
Nu zijn ze tegen toen niet!

En die vertegenwoordigen dezelfde normen, die wij met de Amerikanen met veel bombarie hebben staan invoeren in 1945: De VN-beginselen voor de vrede.
Maar nu er een Amerikaan is met een beleid, dat daar weer dwars tegenin gaat, vindt superick, dat we daar een schuld aan moeten aflossen.

Ik wist wel dat ik op jou kortzichtige linkse tenen zou gaan staan met de referentie naar de bevrijding door de Amerikanen. Het betekend niet dat je blind overal in mee moet gaan. Bush heeft een bedenkelijk spel gespeeld, ook met Nederland. Nederlandse politici zijn er met open ogen ingetuind helaas. Op diplomatiek niveau is Bush daardoor momenteel internationaal uitgerangeerd. En terrecht.

Als jij een brood koopt bij de bakker, betaal je dan de centen daarvoor ook aan de kroegbaas?
Als de bakker een regelmatige bezoeker is dan is dat misschin wel zo efficient. De kortste weg zal ik maar zeggen.