PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboriginals vs. White Indians



illmatik
24-01-07, 09:29
Aboriginals
Door: Mark Reijman

Mohammed Faizel Ali Enait (31) is de Rotterdamse moslim die 'people manager' wil worden bij de Sociale Dienst maar afgewezen werd omdat hij vrouwen geen hand wil geven. Vervolgens wist hij de Commissie Gelijke Behandeling voor zijn karretje te spannen. Die oordeelde dat de gemeente een verboden onderscheid op grond van godsdienst maakt. Het tonen van respect kan immers ook op andere manieren dan handen schudden gebeuren. Nu is handen schudden een relatief onschuldig gebaar, minder onschuldig is het expliciete onderscheid dat Mohammed daarbij maakt tussen mannen en vrouwen.

Juist op de 'Dag van het Respect' verdedigde Mohammed zijn visie bij Pauw en Witteman. Mohammed destilleert zijn kuisheidsregels uit de islamitische leer. De vrouw bestaat uit negen erogene zones, waarvan de hand er een is. Het is maar dat u het weet. Om de vrouw tegen zichzelf in bescherming te nemen schudt hij geen handen, dat is namelijk onrein. Het blijft immers het zwakkere geslacht. Is dat Mohammed's respect nieuwe stijl? Een vrouw een hand geven is natuurlijk een beetje te gelijk, toch? Respect, maar dan anders. Maar er kan geen sprake zijn van gelijkwaardig respect indien je mannen en vrouwen op verschillende manieren 'respecteert' door bij één geslacht af te wijken van de dominante begroetingsvorm.

De man noemt autochtone Nederlanders consequent 'Aboriginals'. Etymologisch gezien stamt Aboriginal af van het Latijnse ab origine, ofwel de originele bewoners van een land. So far, so good. So what?! Iets meer research zou hebben verraden dat deze metafoor een duistere toekomstvoorspelling voor mij als 'Nederlandse' Aboriginal inhoudt. Wikipedia vertelt mij immers dat de Aboriginals de oorspronkelijke bewoners van Australië zijn. De eerste immigratie van buitenlanders bracht de Aboriginals al binnen een week een vloed aan ziektes van epidemische proporties, zoals de griep, mazelen en waterpokken. De immigranten pikten vervolgens het land van de Aboriginals in. Binnen 100 jaar was de Aboriginal bevolking door armoede, ziekte en geweld met 90% geslonken. Zoals zeg maar met de Armeniërs is gebeurt volgens de PvdA. Voer voor historici dus. Maar wie waren dan deze immigranten? Dat waren criminelen die door het Verenigd Koningrijk 'Down Under' werden gedumpt. De Aboriginals zijn van hun eigen land afgejaagd en leven op dit moment in de marge van de samenleving, teruggedrongen in reservaten, waar ze vechten tegen discriminatie, armoede en criminaliteit.

Is deze grimmige schets wat onze grote vriend voor zijn 'Hollandse' Aboriginals in petto heeft? Ik neem aan dat Mohammed zich niet wil spiegelen aan de criminele immigranten die het leven van de Australische Aboriginals zo zuur maakten. Maar dat is wel precies wat Mohammed doet met deze metafoor. Oh irony, such sweet irony. Voortaan moet je je metaforen iets beter doordenken, Mohammed.

Mohammed is Allahzijdank niet bewapend met bommen en granaten, maar met juridische zwaarden trekt hij niettemin ten strijd! Met behulp van de onrechtmatige (overheids)daad (6:162 BW) en de zuivere schadebesluit procedure, pakt hij de overheid aan. Hij perverteert het recht door het op een oneigenlijke manier te gebruiken en de onwenselijke toestand van ongelijke behandeling in het leven te roepen. De Commissie onGelijke Behandeling (CGB) heeft zich laten gek maken door extremistische multiculturalisten en het fundamentele recht op gelijkheid geslachtofferd ten gunste van de vrijheid van godsdienst. De CGB heeft hiermee haar eigen morele failliet getekend.

Mohammed's grotere intentie is in zijn eigen woorden dat: "De Nederlandse samenleving waarvan ik een onderdeel ben, gaat beseffen dat er 'etniën' en minderheden zijn die op een andere manier kijken naar bepaalde zaken" en "je moet uitgaan dat mensen een ander waardenpatroon hebben, dat kan voor waardenconflicten zorgen, maar dat is nu eenmaal een bedrijfsongeval van de multiculturele samenleving". En voor die eufemistische 'bedrijfsongevallen' ben ik  als Aboriginal  dus juist zo bang. Pluriformiteit in taal, muziek, mode, keuken, religie, kunst en architectuur kan ik moeiteloos accepteren enwaarderen, maar van mijn kernwaarden blijf je af! En als Mohammed mij in dat geval van vrijheid van meningsuitingfetisjisme beschuldigt, kan ik daar best mee leven. Het zij nog maar eens gezegd: religie is godzijdank niet boven kritiek verheven.

Gelukkig heeft het College van Burgemeester & Wethouders van Rotterdam het lef gehad de uitspraak van de CGB naast zich neer te leggen. De uitspraak is dan ook zowel juridisch als moreel niet bindend. 'Aboriginal' klinkt trouwens ook een beetje discriminerend en denigrerend. Rechtszaakje Aboriginal vs. Mohammed Faizel Ali Enait wellicht? Kom maar op!

Saillant detail is overigens dat Mohammed net als ik studeert aan de juridische faculteit van de Erasmus Universiteit. Hij staat ingeschreven voor zowel rechten, fiscaal recht als criminologie. Wellicht tot ziens Mohammed!


Streamers:
"'Aboriginal' klinkt trouwens ook een beetje discriminerend en denigrerend. Rechtszaakje Aboriginal vs. Mohammed Faizel Ali Enait wellicht?"

"Waardeconflicten zijn nu eenmaal een bedrijfsongeval van de multiculturele samenleving"

"De Commissie onGelijke Behandeling heeft zich voor het karretje van
fundamentalistische multiculturalisten laten spannen en daarmee haar eigen morele failliet getekend"

De reactie op bovenstaand artikel:


White Indians
Door: Mohammed Faizel Ali Enait

Het van uw pen gedropen artikel "Aboriginals" is als de PowerPoint presentatie van Colin Powell op 5 februari 2003 voor de Veiligheidsraad in de Verenigde Naties. Het genereert veel hitte, weinig licht en is vooral *full of crap*. Als een fladderende lawaaipapagaai reotereert u *ad nauseam* de valse aannames, vooroordelen en drogredenen die andere denkluie publicisten voor u al over mij hadden geventileerd. Meer heuristische gespeur, dan de Wikipedia *deeplinking* waar u zich met abandon aan heeft overgegeven, zouden uw artikel meer *hard-coded* maken dan het nu is.

U stelt dat ik een expliciet onderscheid maak tussen man en vrouw door geen handen te schudden van vrouwen. Ik maak juist geen expliciet onderscheid tussen mannen en vrouwen, doordat ik zowel mannen als vrouwen geen handen schud. Ik begroet zowel man als vrouw op dezelfde respectvolle, edoch alternatieve manier. Opinie is vrij, maar feiten zijn heilig.

Inderdaad stelde ik in het televisieprogramma Pauw en Witteman dat de vrouw bestaat uit negen erogene zones, maar ik deed zulks door te verwijzen naar een open, intersubjectieve bron. Elseviers Medische Encyclopedie, met ISBN 90-10-05838-7, stelt op bladzijde 141 het volgende:" De belangrijkste erogene zones bij een volwassene zijn lippen en tong (1), oorlellen (2), borsten en in het bijzonder tepels (3), hals en het bovenste gedeelte van de rug (4), ellebogen (5),*handpalmen* (6), binnenzijde van de dijen (7), buik (8) en de uitwendige geslachtsorganen (9).....De erotische gevoeligheid bij een volwassen man is in de regel vooral in de bekkenzones geconcentreerd." *It's the science, stupid*.

U stelt dat ik autochtonen constant aboriginals noem. Ook dit is niet waar. Ik noem ze naast aboriginals ook nog endemici, inboorlingen en White Indians. Maar u schiet jammerlijk voorbij aan het doel dat ik met deze termen wilde bereiken en welk ik ook meerdere malen helder in de media heb gecommuniceerd. Ik werd steevast in de media als allochtoon neergezet en had me aan te passen aan de mores van de autochtoon. Ik signaleerde dat er zorgvuldig een nieuw kastenstelsel werd geconstrueerd waarin de autochtoon zichzelf definieerde als de nieuwe brahmaan en mij uitpenseelde als de *untouchable, outcast en paria*. Ik doorbrak dit klassieke machtsdenken van "wij definiëren u" door zelf aan het eti*ketter*en te gaan. Door de autochtoon als aboriginal te definiëren, heb ik de perverse machtsrelatie, die een groep meent over de andere groep te hebben, doorbroken. Ik heb geslaagd aangetoond dat het woord autochtoon een *powerlabel* is die de autochtoon een *topdog*-positie geeft en het woord allochtoon een postmoderne melaatsverklaring. In de media heb ik ook gezegd dat het woord allochtoon te vergelijken is met de *nigger* en *negro* benaming in de VS die uiteindelijk een stille dood zal sterven.

Wanneer oude woorden sterven op de tong, ontstijgen er nieuwe melodiën in orgeltonen vanuit het hart en waar oude zandsporen door de wind der tijden worden weggewist, ontbloten nieuw ontdekte landen hun gloriën en wonderen aan ons. De karavaan van de Islam is aangespoeld in Nederland. De kompasnaald van het lot heeft ons hier na toe geleid. De nomaden en *perigrini van het eerste uur* zijn schuchter begonnen met het institutionaliseren van hun handelings- en denkpatronen. Langzaam maar gestaag wordt er gebouwd aan het stucwerk dat de dynastie van onze nazaten en nakomelingen moet dragen.

Daarom kunnen we over de Islam in de Nederlandse contreien gerust Wouter Bos, de fractieleider van de PvdA, napraten als hij zich in zijn boek "Dit land kan zoveel beter" keert tegen de valse voorstelling van zaken van andere politici. Nederland wordt nooit meer zoals vroeger, de "Islam is here to stay" en dat ontkennen is "nostalgische illusiepolitiek".

Mohammed Faizel Ali Enait
Elqalem.nl

Max Stirner
24-01-07, 10:24
:D'


Toch ben ik bang dat de 15 minutes of fame van deze dwaas nu wel voorbij zijn.

illmatik
24-01-07, 13:34
Geplaatst door Max Stirner
:D'


Toch ben ik bang dat de 15 minutes of fame van deze dwaas nu wel voorbij zijn.

Waarom vind je hem een dwaas?

Max Stirner
24-01-07, 16:25
Geplaatst door illmatik
Waarom vind je hem een dwaas?


Omdat hij zichzelf doelbewust buiten de samenleving plaatst en vervolgens in bombastische bewoordingen heel verontwaardigd gaat doen tegen n wereld die totaal geen boodschap heeft aan de stemmen in zijn hoofd.

observer
24-01-07, 20:12
Geplaatst door Max Stirner
Omdat hij zichzelf doelbewust buiten de samenleving plaatst en vervolgens in bombastische bewoordingen heel verontwaardigd gaat doen tegen n wereld die totaal geen boodschap heeft aan de stemmen in zijn hoofd. het is in zee lopen en vervolgens klagen dat je nat bent