PDA

Bekijk Volledige Versie : Man krijgt identiteitskaart met clown als pasfoto



Jihanetje
25-01-07, 07:21
Man krijgt identiteitskaart met clown als pasfoto

Uitgegeven: 25 januari 2007 07:44
Laatst gewijzigd: 25 januari 2007 07:45

HELLEVOETSLUIS - Een man uit Hellevoetsluis heeft een identiteitskaart bemachtigd met een pasfoto waar hij als clown op staat afgebeeld. Dat bleek donderdag in het Radio 1 Journaal. De man schminkte zichzelf als de Joker, naar het personage in de Batman-films.

Ook zette hij een hoedje op. De strenge regels waaraan een pasfoto moet voldoen, omzeilde hij door te zeggen dat de uitdossing bij zijn levensovertuiging hoorde. De gemeente ging daarmee akkoord.


Pasfoto's

Het ministerie van Binnenlandse Zaken verscherpte vorig jaar de regels voor pasfoto's, vanwege de invoering van het nieuwe elektronische paspoort, dat in augustus werd ingevoerd.

Zo mogen mensen op de pasfoto's niet meer lachen, moeten ze neutraal kijken en de mond gesloten houden. Een hoofddoek mag, om religieuze redenen, maar het hele gezicht moet goed te zien zijn.



__________________________________________________ ____


EN DE BOERKA DOEN ZE FUCKING MOEILIJK OVER!! TFOEE 3ELLA ZIEKE MENSEN HIER IN NEDERLAND!

Eelke
25-01-07, 07:38
Met een burka is het gezicht nu eenmaal niet te zien.

Groet, groet Eelke

(Die de pasfoto regels maar belachelijk vind)

Bofko
25-01-07, 09:59
Geplaatst door Jihanetje


EN DE BOERKA DOEN ZE FUCKING MOEILIJK OVER!! TFOEE 3ELLA ZIEKE MENSEN HIER IN NEDERLAND!

Rustig, rustig. Het is maar een clown.

Invidia
25-01-07, 10:06
.

catwomen
25-01-07, 10:31
Geplaatst door Jihanetje
Man krijgt identiteitskaart met clown als pasfoto

Uitgegeven: 25 januari 2007 07:44
Laatst gewijzigd: 25 januari 2007 07:45

HELLEVOETSLUIS - __________________________________________________ ____


EN DE BOERKA DOEN ZE FUCKING MOEILIJK OVER!! TFOEE 3ELLA ZIEKE MENSEN HIER IN NEDERLAND!


Ach, hoeveel vrouwen lopen er rond met een burqa, jij wellicht?
En met hoofddoek mag je op de pasfoto, dus geen enkel punt.

Grijp niet elke gelegenheid aan om stampij te maken wanneer je meent dat er groot onrecht tegen ons wordt gepleegd. In de SA moeten alle vrouwen totaal bedekt over straat en daar hoor ik je ook niet over!

H.P.Pas
25-01-07, 10:54
Geplaatst door Eelke
Met een burka is het gezicht nu eenmaal niet te zien.



Pasfoto met burka heeft wel wat.
Kan de vrouw gewoon thuis blijven.
Zoals het hoort.

Eelke
25-01-07, 12:01
De foto's:

http://files.fok.nl/PR/id2_small.jpg

http://files.fok.nl/PR/id1_small.jpg

http://files.fok.nl/PR/rijbewijs_small.jpg

Bron: Fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/72744)

Groet, groet Eelke

Jihanetje
25-01-07, 12:52
Halloooo mensen! :)

Zijn kop is amper te zien met al die smurrie op zijn kop! Waarom kan dat wel en een boerka niet? Ik denk niet dat ze bij de douane of elders kunnen zien of nu wel of niet de juiste clown voor ze staat? of denken jullie van wel?

Ik draag geen boerka of hoofddoek en dat hoeft ook niet om een mening te hebben! Wat ik wel vindt is dat Nederland geen boerkas mag verbieden terwijl dit soort onzin wel wordt getolereerd!

Vrouwen in SA hoor je idd niet omdat ze daar de kans ook niet voor krijgen! :motorzaag 3ella domme vergelijking :) Meid, maak alsjeblieft niet de fout door SA te vergelijken met een land zoals Nederland waar "bijna" alles mag!

Nederland grijpt elke gelegenheid aan om alles te verbieden of zwart te maken wat ook maar met Moslims te maken heeft. Wie het hier niet mee eens is moet wat vaker en kritischer naar het nieuws kijken!


Nou mensen laterZZzz..

Mark
25-01-07, 13:41
een overwinning voor clownisten wereldwijd! :duim:

Joesoef
25-01-07, 14:15
Laatje niet f***** door een trollende burkasnol.

Maarten
25-01-07, 19:35
Veel lui zijn eigenlijk een clown van zichzelf, terwijl ze op straat rondlopen met een misleidend normaal gezicht.

Maarten
25-01-07, 19:38
Maar ik snap het al. het is gewoon make-up. Staat nergens, dat mannen dat niet mogen op de foto.
Alleen de hoed? Maar misschien mag dat ook wel.

Witte78
25-01-07, 23:54
Geplaatst door Jihanetje
Halloooo mensen! :)

Zijn kop is amper te zien met al die smurrie op zijn kop! Waarom kan dat wel en een boerka niet? Ik denk niet dat ze bij de douane of elders kunnen zien of nu wel of niet de juiste clown voor ze staat? of denken jullie van wel?

Ik draag geen boerka of hoofddoek en dat hoeft ook niet om een mening te hebben! Wat ik wel vindt is dat Nederland geen boerkas mag verbieden terwijl dit soort onzin wel wordt getolereerd!

Vrouwen in SA hoor je idd niet omdat ze daar de kans ook niet voor krijgen! :motorzaag 3ella domme vergelijking :) Meid, maak alsjeblieft niet de fout door SA te vergelijken met een land zoals Nederland waar "bijna" alles mag!

Nederland grijpt elke gelegenheid aan om alles te verbieden of zwart te maken wat ook maar met Moslims te maken heeft. Wie het hier niet mee eens is moet wat vaker en kritischer naar het nieuws kijken!


Nou mensen laterZZzz..

Het grappige is dat hij misbruik maakt van een regelgeving die JUIST for moslims is. Die zorgt er namelijk voor dat een moslima toegestaan is een hoofddoek te dragen op haar pasfoto.

Verder zijn er denk ik geen overtuigingen die bij deze regel baat hebben. Dus je vooroordelen zijn een beetje misplaatst.

Bofko
26-01-07, 08:56
De strenge regels waaraan een pasfoto moet voldoen, omzeilde hij door te zeggen dat de uitdossing bij zijn levensovertuiging hoorde.


Geplaatst door Witte78
Het grappige is dat hij misbruik maakt van een regelgeving die JUIST for moslims is.

:zozo: Ah .Eindelijk, de eerste die ziet dat het om een persiflage gaat.

observer
26-01-07, 09:40
Geplaatst door Witte78
Het grappige is dat hij misbruik maakt van een regelgeving die JUIST for moslims is. Die zorgt er namelijk voor dat een moslima toegestaan is een hoofddoek te dragen op haar pasfoto.

Verder zijn er denk ik geen overtuigingen die bij deze regel baat hebben. Dus je vooroordelen zijn een beetje misplaatst. maar aangezien men politiek correct niet in de wet wilde zetten dat moslims een uitzonderingspositie kregen maakt hij geen misbruik maar gebruik

Witte78
26-01-07, 10:06
Geplaatst door observer
maar aangezien men politiek correct niet in de wet wilde zetten dat moslims een uitzonderingspositie kregen maakt hij geen misbruik maar gebruik

Wel misbruik. De wet zegt dat het alleen mag als het je levensovertuiging is. Gezien de kerel alleen als joker verkleed was voor die foto, en zelf openlijk toegeeft dat het niet zijn overtuiging is, heeft hij dus gelogen tegen die beambte, en dus misbruik gemaakt van die regel.

Eelke
26-01-07, 10:31
Een citaat uit z'n verweer:

Vraag 3
Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, als "mijn levensovertuiging" definieer? En zo ja, welk?

Vraag 4
Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, en om die reden als "mijn levensovertuiging" definieer, op enig moment verander?

Het hele verhaal: fok.nl/forum (http://forum.fok.nl/topic/937119) en de hele brief Brief (http://frontpage.fok.nl/review/5096/1)

Hij heeft wel een punt, wie bepaald wat een levensovertuiging is, hoe lang moet ik die hebben en kan ik hem ook veranderen. Het laat gewoon duidelijk zien dat de wet niet deugd. Er worden gewoon teveel regels verzonnen zodat het zijn doel voorbij schiet.

Groet, groet Eelke

observer
26-01-07, 14:17
Geplaatst door Witte78
Wel misbruik. De wet zegt dat het alleen mag als het je levensovertuiging is. Gezien de kerel alleen als joker verkleed was voor die foto, en zelf openlijk toegeeft dat het niet zijn overtuiging is, heeft hij dus gelogen tegen die beambte, en dus misbruik gemaakt van die regel. door de term levensovertuiging te gebruiken (een lege term) kan iedereen het gebruiken

ook de overtuiging dat je dit uit weerstand tegen een domme manier van werken moet doen is er 1

en als die regel dan werkelijk er 1 is van (religieuze) levensovertuiging zou ook het dragen van een burga op de foto toegestaan moeten zijn, alleen een hoofdbedekking is echter toegestaan

Witte78
26-01-07, 15:21
Geplaatst door observer
door de term levensovertuiging te gebruiken (een lege term) kan iedereen het gebruiken

ook de overtuiging dat je dit uit weerstand tegen een domme manier van werken moet doen is er 1

en als die regel dan werkelijk er 1 is van (religieuze) levensovertuiging zou ook het dragen van een burga op de foto toegestaan moeten zijn, alleen een hoofdbedekking is echter toegestaan


Hij deed het ook om aan te geven dat de regel niet duidelijk genoeg is. Het voorbeeld van een burka is trouwens gewoon grensen stellen.

Naar mijn mening is een pasfoto trouwens aardig achterhaalt. Er is te makkelijk te frauderen, dus het is niet echt zinvol voor serieuze doeleinden.

observer
26-01-07, 16:19
kom je wel op een lastig punt uit want mag de overheid bepalen wat een levensbeschouwing is?

scheiding kerk en staat

Witte78
26-01-07, 16:31
Geplaatst door observer
kom je wel op een lastig punt uit want mag de overheid bepalen wat een levensbeschouwing is?

scheiding kerk en staat

Dat hoeft helemaal niet lastig te zijn. Ze kunnen gewoon eisen dat je een foto levert waarop je afgebeeld staat zoals je dagelijks door het leven gaat. Wanneer je van levensbeschouwing veranderd, waarbij je uiterlijk ook signifikant veranderd , dan kan er geeist worden dat er een nieuw paspoort wordt aangevraagd.

Het doel van de foto is dat je herkenbaar bent voor identificatie. Als je daar niet voldoende aan voldoet, is je paspoort ook niet bruikbaar lijkt mij.