PDA

Bekijk Volledige Versie : "Ik treed niet af want ik ben onschuldig"



Marsipulami
25-01-07, 08:38
"Ik treed niet af want ik ben onschuldig"

do 25/01/07 - De Israëlische president Katzav weigert nu toch om ontslag te nemen. Dat heeft hij gezegd tijdens een emotionele toespraak op de Israëlische televisie.
Gisteren had Katzav nog gezegd dat hij wel bereid was om een stap opzij te zetten omdat hij ervan wordt verdacht dat hij medewerksters zou hebben misbruikt.
(foto Belga) Maar gisteravond klonk Katzav plots anders. "Ik treed niet af, omdat ik onschuldig ben", zei een aangeslagen Katzav.

Katzav praatte bijna een uur en werd geflankeerd door zijn vrouw en kinderen. "Ik ben een slachtoffer van de media. Die hebben een hetze tegen mij gevoerd. Maar je moet mij geloven. De procureur-generaal speelt ook onder een hoedje met de media."

Premier Ehud Olmert (foto) dringt aan dat Katzav opstapt. De Knesset, het Israëlische parlement, kan een president afzetten, maar dat is nog nooit gebeurd.

Invidia
25-01-07, 09:25
Ik vond de preek stiekem wel grappig.

Maargoed, als je in staat bent iemand te verkrachten dan ben je ook in staat daarover te liegen.

sater
25-01-07, 10:36
:zwaai: Toenmalig V.S. - president Clinton trad zélf af omdat hij een zware Monica _ Lewinskysigaar rookte. Israëls president Katzav weigert vooralsnog de pijp aan Maarten te geven.

Marsipulami
25-01-07, 10:43
Geplaatst door sater
:zwaai: Toenmalig V.S. - president Clinton trad zélf af omdat hij een zware Monica _ Lewinskysigaar rookte.

Ik kan me vergissen, maar meen me toch te herinneren dat Clinton nooit is afgetreden omwille van deze -of andere- redenen.

ronald
25-01-07, 19:13
In Israel hebben zij ook rechtbanken waarin rechters beslissen of iemand schuldig is aan het een of ander of niet. Een beetje anarchistisch gedacht allemaal om hem meteen naar de gevangenis te sturen. De media geef ik over dit soort nieuws helemaal geen crediet.

Maarten
25-01-07, 19:24
Geplaatst door sater
Israëls president Katzav weigert vooralsnog de pijp aan Maarten te geven.

Ja, laat ik 'm eens als volgt pijpen:

Katzav is helemaal niet schuldig! Tenminste niet volgens de geldende normen daar.
Al jarenlang verkrachten ze hele volksstammen daar, so what's the point? Anything new?

Maarten
25-01-07, 19:29
Geplaatst door ronald
In Israel hebben zij ook rechtbanken waarin rechters beslissen of iemand schuldig is aan het een of ander of niet.

Ja heerlijk!
Als een commandant de opdracht geeft "een compleet gebied leeg te schieten, ook al zijn het kinderen van 3", en het gebeurt ook, dan zegt zo'n rechter: Die opdracht is niet in strijd met het israelische recht. En de soldaat mag weg. (bron: Amensty)

Maar goed dat er rechters zijn in Israel, anders wist je niet wat je moest denken, he?

Marsipulami
25-01-07, 20:53
Geplaatst door ronald
In Israel hebben zij ook rechtbanken waarin rechters beslissen of iemand schuldig is aan het een of ander of niet. Een beetje anarchistisch gedacht allemaal om hem meteen naar de gevangenis te sturen. De media geef ik over dit soort nieuws helemaal geen crediet.

Nou, ik vermoed dat door zijn juridische onschenbaarheid als president die rechters over hem geen recht kunnen spreken. Tot hij aftreedt als president en hij jouw rechters hun werk laat doen, tot dan zal hij het moeten doen met het vonnis dat de media en de publieke opinie vellen.

ronald
25-01-07, 23:18
Geplaatst door Maarten
Ja heerlijk!
Als een commandant de opdracht geeft "een compleet gebied leeg te schieten, ook al zijn het kinderen van 3", en het gebeurt ook, dan zegt zo'n rechter: Die opdracht is niet in strijd met het israelische recht. En de soldaat mag weg. (bron: Amensty)

Maar goed dat er rechters zijn in Israel, anders wist je niet wat je moest denken, he?


Geen wonder dat je gesjeesd bent in een of ander "juridische opleiding"....Je gooit alle ellende in de wereld op Israel. Het beangstige is dat je het nog gelooft ook.

ronald
25-01-07, 23:22
Geplaatst door Marsipulami
Nou, ik vermoed dat door zijn juridische onschenbaarheid als president die rechters over hem geen recht kunnen spreken. Tot hij aftreedt als president en hij jouw rechters hun werk laat doen, tot dan zal hij het moeten doen met het vonnis dat de media en de publieke opinie vellen.


"Mijn rechters"??

Lost_lady
27-01-07, 15:25
:zozo: .Dirty politics hoort bij de menselijke wetten

Maarten
27-01-07, 17:43
Geplaatst door ronald
Geen wonder dat je gesjeesd bent in een of ander "juridische opleiding"....Je gooit alle ellende in de wereld op Israel. Het beangstige is dat je het nog gelooft ook.
Aha... een rapport van Amnesty kan bij jou ook al de prullenbak in...
En rechters die zeggen: ach.. afknallen van kinderen van 3 is niet tegen de wet,
daar reageert Ronald ook al op met: er is meer ellende in de wereld.

En dan wordt er ook nog geprotesteerd als er joden met nazi's vergeleken worden.

Hayo Meijer heeft gelijk. De hele joodse cultuur corrumpeert door de kwestie Israel.

En de joodse Neturei Karta ook: De huidige staat Israel is niet de joodse lotsbestemming, maar de joodse hel, die alle joden kan meezuigen, exact zoals de Talmud dat al voorspelt.

Als je dat leest in die Talmud, dan snap je niet hoe joden, die niet voortijdig naar Israel terugkeren óok de dupe kunnen worden, behalve dan door het een of ander mirakel door God.
Het zal wel, denk je dan. De bijbel staat vol met dit soort minder begrijpelijke ingrepen door God.
Maar als je nou ziet hoe die kwestie Israel is verworden tot een misdaadbak, en hoe dat de joden in het westen mee trekt, dan wordt die Talmudtekst verbazend duidelijk.

En als die joodse claims ook nog op die godsdienst gebaseerd worden, en de christelijke steun ook nog op de godsdienst gebaseerd is, en het gebeuren een enorme impact heeft voor de christelijke kijk op de Bijbel, dan ga jij je afvragen, waarom er niet meer aandacht voor ellende elders is? grapjas!..

jij bent hier echt de hofnar van de israel-discussies.. gaat elke keer weer opnieuw het schip in.
Gaat ie ook nog op de persoon spelen.. Het enige dat ie overeind houdt, dat is zijn neiging om de aandacht van de Israelische misdaad af te leiden, en daar offert ie alle moraal en common sense aan op.
Ik vrees dat je niet veel meer bent dan het uithangbord, van wat de Talmud al voorspelde.