PDA

Bekijk Volledige Versie : TELEGRAAF, de krant van "wakker" Nederland.



Vriend
26-01-07, 09:07
Ik ben het een beetje ZAT:)


Na het lezen van de zoveelste suggestieve berichtgeving op Telegraaf.nl heb ik besloten om hier een topic over te starten.

Als je het al nog niet wist, op Telegraaf.nl kun je dus reageren op nieuwsberichten die door de Telegraaf.nl redactie worden geplaatst.

Ik ben van mening dat de manier waarop Telegraaf.nl haar berichtgeving gestalte geeft een suggestie in de hand werkt dat Moslim en/of etnische groeperingen die daaraan gerelateerd zijn niets anders dan kwaad in zin hebben.

Dat er vervolgens vrij uitgesproken racistische reacties volgen op wat Telegraaf.nl aan berichtgeving plaatst is een vrij logische uitkomst.

Ikzelf walg van menig lezersreactie maar eerlijk gezegd begrijp ik wel waar het vandaan komt, belangrijker nog, waarom veelal autochtone Nederlanders zo reactionair reageren. Immers, er wordt naar mijn mening teveel gemanipuleerd door Telegraaf.nl.

Mijn plan nu is als volgt:


1

Ik ga zeer actief Telegraaf.nl volgen, ik denk dagelijks, als ik er aan toe kom althans. Ik ga alle krantenkoppen die een anti Islamitische golf van reacties op gang zetten hier plaatsen.

2

Lezersreacties van Telegraaf.nl worden hier ook geplaatst. Uiteraard plaatsen we alleen de meest leuke racistische uitlatingen.

3

De Telegraaf.nl reacties die hier worden geplaatst worden getoetst op hun meest originele manier van racistische uitgesprokenheid. Humor moet daarbij natuurlijk een grote rol gaan spelen.

4

Aan het eind van maand wordt er een winnaar uitgeroepen voor de meest humoristische doch walgelijke uitspraak op Telegraaf.nl .




Tot slot,

Ik wil de Telegraaf.nl webredactie hartelijk bedanken voor de kans die ze mij geven om in Nederland mijn vrijheid van meningsuiting te kunnen beoefenen. Ik wil ze bedanken voor het feit dat ze me de kans geven om aan een overwegend Islamitisch gezelschap te laten zien hoe menig Nederlander over Moslims denkt.


Groet,

Abderrahim

Vriend
26-01-07, 09:14
En we hebben 'm al. De eerste krantenkop:

Moskeeën strijden om zaalvoetbalcup

KAMPEN - Zestien moskeeën in Oost-Nederland strijden in februari in Kampen om de Hüseyin Çeliker-cup. Het is de eerste keer dat het zaalvoetbaltoernooi voor vertegenwoordigers van moskeeën wordt gehouden.


„We hebben veel jonge bezoekers in onze moskee die graag voetballen. Op het veld hebben we al eens een kort toernooi gehouden, maar nu willen we in de zaal strijden om een heuse beker”, zei Osman Bahadir van de Nebi Moskee in Kampen donderdag.


De organisatie is in handen van de Kamper moskee. „Als alles goed en naar tevredenheid gaat, wordt het toernooi wellicht volgend jaar opnieuw gehouden.” Het toernooi, dat gespeeld wordt op 18 februari in de KHC-hal in Kampen, is vernoemd naar de Turkse attaché van Deventer, de geestelijk leider van de imams in het oosten van het land.

Bron:

www.telegraaf.nl

Natuurlijk is de nieuwswaarde van wat hierboven door de webredactie van Telegraaf.nl op hun voorpagina geplaatst is van zo een groot belang dat "wakker" Nederland het al in de vroege morgen moet kunnen lezen en ja ja, uiteraard moet kunnen reageren ;).

Vriend
26-01-07, 09:26
Er zullen dus wel 15 vlaggen worden verbrand. Verdere waarschuwing: neem uw dochters niet mee!!!



Laat ze dit lekker in hun eigen land doen. Het zou verboden moeten worden die samenscholingen van moslims.



Leuk, als er nu maar niemand grapjes over gaat maken want dan kan er nog wel eens een fatwa over je uitgesproken worden.


Steek die moskeen maar in brand,die smerige terroristen!

eTrex
26-01-07, 09:27
Geplaatst door Vriend
Ik ben het ZAT!!!


Ik ben van mening dat de manier waarop Telegraaf.nl haar berichtgeving gestalte geeft een suggestie in de hand werkt dat Moslim en/of etnische groeperingen die daaraan gerelateerd zijn niets anders dan kwaad in zin hebben.

.


Gut wat ben jij gefrustreerd zeg.
Laat je eens testen op Frustratie test pagina (http://www.testheaven.nl/tests/ftest/ftest.html )

Mark
26-01-07, 10:02
Geplaatst door Vriend
Steek die moskeen maar in brand,die smerige terroristen!

goeiemorgen :haha:

Vriend
26-01-07, 11:41
Hier kan men zien dat zelfs een uitgesproken Islamofoob zich afvraagt waarom een artikel zoals hierboven beschreven op Telegraaf.nl wordt geplaatst. Desalniettemin steekt hij zijn duidelijke ongenoegen jegens alles wat Islamitisch is niet onder stoelen of banken en wint het primitieve gedeelte van zijn brein het van zijn 'common sense', wat zijn beoordelingsvermogen doet smelten als sneeuw voor de zon.


Zolang ze bij dat strijden hun messen, AK 47'ers, raketwerpers en eigenhandig gefabriceerde bommen thuis laten ziet ik weinig problemen. Nou is dat normaal gesproken de vraag natuurlijk, maar in het gunstiste geval: Wat moeten we met deze info?

Pixelshade
26-01-07, 13:23
goed initiatief!

Invidia
26-01-07, 13:46
Schattig, maar de gemiddelde prikker hier is niet veel beter dan de gemiddelde telegraaf prikker. En dit hele prikbord dankt zijn bestaanswijze aan negatieve berichtgeving over moslims.

tribia
26-01-07, 16:53
Geplaatst door Invidia
Schattig, maar de gemiddelde prikker hier is niet veel beter dan de gemiddelde telegraaf prikker. En dit hele prikbord dankt zijn bestaanswijze aan negatieve berichtgeving over moslims.

heel goed Vriend goed initiatief

Maarten
26-01-07, 21:34
Geplaatst door Vriend
[B]

Goed plan. Niet zo moeilijk uit te voeren. Als je op een artikel klikt, kun je meteen reageren, of kopieren.
Alleen moet je wel voortdurend naar die site toe. Daar moet je maar zin in hebben.

ismailsmail
26-01-07, 22:51
RESPECT! Dat gaat je veel tijd kosten! sterkte...

nl-x
26-01-07, 22:59
Nou, Vriend. Aan jouw gevoel van humor zal het zeker niet liggen :D ... Leuk idee. Je inspanningen worden gewaardeerd...

Shemharosh
27-01-07, 08:08
....en toch is de telegraaf de beste krant van Nederland...een echte ras nieuwskrant...daar kunnen de Volkskrant,NRC,Haarlems dagblad....etc een pinkje aan zuigen....Trouw is ook goed trouwens.....een Telegraaf-Trouw coctail per dag en je zit goed

Maarten
27-01-07, 11:58
Geplaatst door Vriend


Dit vond ik de leukste:

"Er zullen dus wel 15 vlaggen worden verbrand. Verdere waarschuwing: neem uw dochters niet mee!!!"

Laat ik er ook eens een proberen:
Na de rust gebruiken ze waarschijnlijk een nieuwe bal, want die afgehakte hoofden uit Irak gaan niet zo heel lang mee.

Vriend
30-01-07, 20:05
Justitie bekijkt fatwa door 'tolk' moskee


AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) is een „verkennend vooronderzoek” begonnen naar de controversiële uitlatingen van de 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam.



De 'tolk' had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden „doodgemaakt” naar aanleiding van zijn grappen over moslims en de islam. Daarmee werd een fatwa uitgesproken over de student.

Volgens Folia deed de man zich voor als de tolk van de moskee. Volgens de moskee zelf en de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb waren de uitlatingen gedaan door een 'bezoeker'.

Op basis van dit vooronderzoek beslist justitie of de zogeheten tolk wel of niet strafrechtelijk vervolgd zal worden

bRON: www.Telegraaf.nl

Vriend
30-01-07, 20:18
Ziek word ik ervan van die moslims met hun achterlijke gewoontes en religie. Je ziet ook steeds meer van die hoofdboekjes op de tv reclame en in bladen. Een teken dat ze steeds dieper in onze Nederlandse cultuur doordringen. Mensen wordt wakker, Nederland zakt steeds dieper in het moeras en over pakweg 20 jaar is er niets meer over van een land dat onze voorvaderen in de loop der eeuwen is opgeboud.



Lezen jullie ASJEBLIEFT! eens " THE POLITICAL INCORRECT GUIDE TO iSLAM" schrijver Robert Spencer, te koop op Amazon,com Als het islam ten goede komt is het ok om te liegen, (ook om te moorden en stelen). Dat tuig is niet te vertrouwen. Volgens Spencer is Europa bij het eind van deze eeuw een moslim land. Ik zou me maar eens druk gaan maken, jullie kleinkinderen gaan naar de moskee!!!


ik zit zo wie zo niet te wachten op een moslim in ons kabinet als minister.Er zijn grenzen. Stelletje idioten iemand in een niet moslimland veroordelen. Vrijheids van meningsuiting was al beschadigdmaar door zulke uitspraken ga je steeds meer twijfelen. We worden in ons eigen land kort gehouden door een aantal moslims die denken dat zij van ons mooie landje een moslim staat kunnen maken




Genoeg met al dat idiote gedoe van Moslims. Goed of kwaad, allemaal ONS land uit en terug naar je eigen land. Indien jullie, Moslims, denken dat het daar beter is. AUB VERTREK met onmiddelijke ingang. Zijn wij jullie af. Echter, wat de politiek nog niet in de gaten heeft. Moslims komen om alles over te nemen en ONS (Christelijken) de mond te snoeren. Doe er wat aan!! Het is nog niet te laat!!! Richard the Lionheart zou trots op ons zijn!!!! Telegaar durf je dit te publiceren, of ben je ook bang voor Moslims? Jaap de kroeg, Utrecht





Jaap de Kroeg Je neemt me de woorden uit de mond! Ik ben blijkbaar niet de enige die zo denkt :O)

Maarten
30-01-07, 20:39
Geplaatst door Vriend
Justitie bekijkt fatwa door 'tolk' moskee

Inderdaad raar soort "nieuws".
- Het gaat niet eens om een vooronderzoek bij vervolging, maar om een "verkennend" vooronderzoek, whatever that is.
- Ze weten nog niet eens of het wel een strafbaar feit is.
- Iemand voegt er eventjes aan toe, dat het een "Fatwa" zou zijn.
- het staat niet vast, dat het om een vertegenwoordiger van de moskee gaat.

Kortom, het enige echte nieuws is, dat er een vent iets over dood geroepen heeft, en dat een onbekende niet-moslim dat een Fatwa genoemd heeft. Dit is non-nieuws, en dus hetzerigheid.

De reacties zijn wel schokkend, vind ik. Ze zijn echt krankjorem. De angst moet diep zitten.

De leukste vond ik: "Als het islam ten goede komt is het ok om te liegen".
Alsof er in dit land niet sowieso gelogen wordt bij het leven.

Maarten
31-01-07, 05:19
Interessant, die commentaren..


Als het waar is dat er een fatwah is uitgesproken dan ook meteen die moskee sluiten en keihard reageren. Het duurt eigenlijk al te lang dit tolereren van een stelletje fanatieke moslimimbecielen.


Alle Fhatwa bedreigingen moeten beschouwd worden als een poging tot doodslag en een ieder die zich hiraan schudig maakt, dient omgaande gedeporterd te worden met zijn hele familie. Enige manier om de "gasten" die hier verblijven te leren dat WIJ dat niet en te nimmer zullen, kunnen en WILLEN accepteren. Wederom een belediging van de Koraan.....


dit zal ook wel weer in de doofpot gestopt worden.die Britse geleerde had gelijk:Nederland en Europa wordt overgenomen door de moslims...


Een fatwa uitgesproken op Nederlands grondgebied die zover ik het weet een land is die op Christelijke beginselen is gebouwd? Mijn advies gewoon die moskee dichttimmeren en degenen die verantwoordelijk zijn het land uitzetten! Was de dood van Van Gogh niet genoeg geweest? En al die talloze bedreigingen aan het adres van politici en publieke overheids gebouwen? NEDERLAND WORDT TOCH WAKKER! Het teken is allang aan de wand!!!


Het blijkt toch wel dat dit een achterlijk geloof is. Deze mensen lopen met hun ideén 300 jaar achter bij de westerse beschaving. Voorlopig wonen zij wel in Nederland en moeten wij ons aanpassen aan hun. Schop deze man toch het land uit en een ieder die zich niet kan / wil aanpadden aan ONZE zeden en gewoonten


Ach..of ze het nu wel of niet gezegd hebben.. Nadat de cabaretier een mes in zijn bast heeft gekregen zal er ongetwijfeld weer flink feest gevierd worden bij een groot deel van onze "vriendelijke en vredelievende" Moskee-gangers. Het gaat niet om wie of wat iets gezegd heeft, het gaat er uiteindelijk om wat er diep in de duistere, onnavolgbare, onverzoenlijke en onaangepaste harten van veel van deze middeleeuwse gelovigen omgaat. Ik ben helaas steeds minder optimistisch over ons multicultureel "experiment".


Moslims staan toch al bekend om het korte lontje, we moeten eens onze oogkleppen afzetten en het niet langer accepteren. Het zal steeds erger gaan worden en onze vrije democratie komt gewoon in gevaar. Knuffelen haalt gewoon niks uit. Geloof mag best maar we moeten het wel in de perken houden. als het hier zo slecht is gaan ze maar naar een ander land.


Las ik niet iets over 'Moslims nemen Europa over'?!! Ik zeg niets meer... http://www.telegraaf.nl/buitenland/5782 3081/_Moslims_nemen_Europa_over_.html


Achterhalen wie de moskee bezoeken, dan slot op de deur en het land uit met dat tuig. Move dan gelijk die engerd van een Aboutaleb ook meteen. God beware ons als hij in de kamer komt! Geef die Direct aanmelden als ongewenste vreemdeling en eventuele Nederlandse paspoorten innemen. Ehm, uberhaupt Nederlandse paspoorten innemen in geval van dubbele nationaliteit! Hebben we wel weer een mooi opvangplek voor dak- en thuislozen.


Gaat nog een tijdje door zo...

De leukste vond ik deze:

..want als ze met n groepje bij elkaar staan dan word er alleen maar in hun eigen taal geluld!!!!! Kom op zeg,we leven in n vrij NEDERLAND,en dat wil ik graag zo houden!!!

Grote vrijheid hier, als een ander al kan klagen over welke taal je spreekt...

Amsterdammers ergeren zich ook aan Limburgers die in groepjes limburgs spreken, maar ik had nog nooit gehoord, dat iemand dat als een bedreiging van een vrij land ervaarde..

Vriend
31-01-07, 11:07
Als de regering hier niks tegen doet zullen de mensen het recht in eigen handen nemen en moskeeen e.d. in de fik steken. Gewoon, uit pure frustratie omdat ze aan de zijlijn moeten toekijken hoe een stelletje imbicielen hun land overneemt. Links Nederland wordt bedankt!!




Om het maar eens hardop te zeggen. Het maakt geen donder uit wie de uitspraak heeft gedaan maar het feit dat het is gedaan uit de mond van een moslim.


Ja hoor, daar gaan we weer, Telegraaf, hou toch eens op met die artikelen over islam en moslims waar iedereeen weer z'n wel en wee over uit kan spreken. Hou toch op met dat gezeur altijd. En mensen, reageer er toch niet altijd weer op als er weer eens iets geschreven wordt over moslims. Geen wonder dat het altijd maar negatief blijft dan, terwijl de gewone moslim er ook niet goed van wordt.



En weer trekt zo'n vent in een lange jurk zijn bek open in Nederland. Een man die waarschijnlijk niets weet van NL, niets van de cultuur, de historie, de VOC, WOII, de watersnoodrampen, sinterklaas etc. Een man die hier graag wil zijn omdat het financieel fijn is voor hem. Meebouwen aan NL kent hij niet want dat gebeurt in zijn "oude" land ook niet. Nee, daar kunnen ze mekaar alleen maar afmaken en met z'n allen heel hard gillen, schreeuwen en proberen dominanter te zijn dan de buurman. Lang leve het Wilhelmus



Ik zeg: Islam verbieden in NL. Geen zin in? Dan per direkt het land uit, zonder financiele rugzak. Dit soort parrasieten maken NL kapot. De linkse rakkers worden bedankt, mijn toekomst gaat kapot door dit soort import figuren. Ik wil ze niet, haat ze ondertussen en krijg neigingen om hetzelfde over een Iman te roepen. Gewoon om eens wat terug te doen. Theo van Gogh is toch ook nog niet gewraakt? Moslims passen niet bij ons, ga AUB weg en ga lekker in de woestijn zitten. Hoef je niet op mijn centen te teren.




Hoi Alex uit Nieuw Vennep. Jou reactie op dit item vind ik zoals ik denk over Nederlanders. Jij hebt het over at je moslims kent die zich hier van distantieren. Ik ben daar één van. Ik ben een marokkaans met een islamitische achtergrond en heb een hoop nederlandse vrienden en we kunnen goed met elkaar opschieten, zonder haat en altijd alkaar in de waarde laten. AUB Nederland, stop met dat gehaat en werk samen met de moslims die wel goedwillend zijn. Namens alle goedwillende moslims: wij houden van jullie Nederland



Ik zit er over te denken om me voor de zekerheid en voor mijn eigen veiligheid tot de Islam te bekeren. Binnen een paar jaar heeft de Islam het hier in Nederland namelijk volledig voor het zeggen. Ze bepalen nu al reeds voor zo'n 50-60% de politiek correcte agenda. Face it; wij Nederlanders hebben de slag om Nederland volgens mij reeds verloren. Wij zijn reeds een volwaardige kolonie van Allah en zijn "martelaren-leger". Wij slappe en brave autochtonen worden nu puur onderdukt en bikkelhard de mond gesnoerd.

mulan
31-01-07, 11:11
Jaap de Kroeg Je neemt me de woorden uit de mond! Ik ben blijkbaar niet de enige die zo denkt.

:haha: Ze geven elkaar complimentjes.

Bart.NL
31-01-07, 11:11
De Telegraaf doet dit uit commercieel oogpunt.

Gezien de reacties die het oplevert, is er kennelijk behoefte aan dergelijke berichtgeving.

Het lijkt wel een beetje op het gedrag van sommige bezoekers hier, die alle berichtgeving over bijvoorbeeld de Telegraaf plaatsen.

Dus een beetje begrip graag :hihi:

Vriend
31-01-07, 11:17
Bart.nl , maak je niet zo druk jong. Je hoeft je volk niet te verdedigen. Ik geef de schuld aan de Telegraaf, de grootste manipulators van het spel.

Bart.NL
31-01-07, 11:33
Geplaatst door Vriend
Bart.nl , maak je niet zo druk jong. Je hoeft je volk niet te verdedigen. Ik geef de schuld aan de Telegraaf, de grootste manipulators van het spel.

Ik maak me niet druk. Ik had eerder het gevoel dat jij je druk maakt.

De Telegraaf redeneert als volgt: als wij het niet plaatsen, wordt het wel geplaatst op Geenstijl.nl of Volkomenkut.nl. Dan gaan onze bezoekers daar naar toe en dan gaan onze advertentie inkomsten achteruit.

Meer zit er volgens mij niet achter.

Vriend
31-01-07, 11:35
Werk je voor de Telegraaf Bart?

Bart.NL
31-01-07, 11:39
Geplaatst door Vriend
Werk je voor de Telegraaf Bart?

:hihi: Je bent nog grappiger dan ik :hihi:

Vriend
31-01-07, 11:40
Maar ik ben het een beetje met je eens Bart;

De Telegraaf gebruikt de angst van mensen ten voordele van commerciele belangen.

Ik persoonlijk moet er van walgen..

Bart.NL
31-01-07, 11:45
Geplaatst door Vriend
Maar ik ben het een beetje met je eens Bart;

De Telegraaf gebruikt de angst van mensen ten voordele van commerciele belangen.

Ik persoonlijk moet er van walgen..

Dat is dan weer iets anders dan doelbewust de zaak opstoken.

Het bericht over de voetbal cup laat zien dat Turken en Nederlanders in bepaalde opzichten op elkaar lijken.

Dat bepaalde mensen dan beginnen te schelden, maakt alleen maar duidelijk hoe zielig ze zijn.

Ieder weldenkend mens ziet dat meteen... dankzij de Telegraaf.

Bart.NL
31-01-07, 11:46
.

Spoetnik
31-01-07, 12:03
Geplaatst door Bart.NL
Ik maak me niet druk. Ik had eerder het gevoel dat jij je druk maakt.

De Telegraaf redeneert als volgt: als wij het niet plaatsen, wordt het wel geplaatst op Geenstijl.nl of Volkomenkut.nl. Dan gaan onze bezoekers daar naar toe en dan gaan onze advertentie inkomsten achteruit.

Meer zit er volgens mij niet achter.

Volgens die theorie is het van commercieel belang voor de telegraaf om de boel nog verder op te hitsen - en is er dus inderdaad sprake van een hetze tegen moslims - uit commercieel belang. Angst verkoopt.

Vriend
31-01-07, 12:42
Geplaatst door Spoetnik
Volgens die theorie is het van commercieel belang voor de telegraaf om de boel nog verder op te hitsen - en is er dus inderdaad sprake van een hetze tegen moslims - uit commercieel belang. Angst verkoopt.


I rest my case.

Maarten
31-01-07, 13:41
Geplaatst door Vriend
De Telegraaf gebruikt de angst van mensen ten voordele van commerciele belangen.

Ik persoonlijk moet er van walgen..

Ik schreef op die telegraafsite dit:

Hoezo iets nieuws?

Waarom is dit nieuws? De Strafbaarheid is niet duidelijk. Vervolgd wordt er nog niet. Onduidelijk om wie het gaat. Kortom een vent roept wat, en de Telegraaf maakt er voorpaginanieuws van. En zijn lezers roepen fel over de ondermijning van de staat en over deportatie van allerlei willekeurige moslims. Maar is dit wel nieuw? De Telegraaf collaboreerde in WO II ook al met de Duitsers, die gelijksoortige reacties hadden bij elke jood, waar iets op aan te merken was. De haat zit diep. De angsten worden opgeblazen. Media varen wel bij dat soort nieuws. Kritiek daarop, zoals door Mak, geeft weer laaiende protesten over de verziekte linkse kerk. Moslims snappen intussen niet meer, waar het echte Nederland gebleven is? Die concluderen dat hun eigen moraal veel beter is. Ze verzetten zich, of trekken zich verontwaardigd terug in eigen kring. De Telegraaf, dat is de dood voor de Integratie. En sommige moslims gaan vinden, dat ze er geen probleem mee hebben, als de meest hetzerige figuren afgeknald worden. Anything new?


Direct linken naar het artikel lukt helaas niet.
Het maakt niet uit of je link hier plakt, of dat je de http-optie gebruikt. De Telegraaf meldt, dat hij de pagina niet kan vinden.

Maarten
31-01-07, 13:59
Geplaatst door Bart.NL
Dat is dan weer iets anders dan doelbewust de zaak opstoken.

Het bericht over de voetbal cup laat zien dat Turken en Nederlanders in bepaalde opzichten op elkaar lijken.

Dat bepaalde mensen dan beginnen te schelden, maakt alleen maar duidelijk hoe zielig ze zijn.

Ieder weldenkend mens ziet dat meteen... dankzij de Telegraaf.

De Telegraaf maakt allerminst duidelijk dat al dat gedoe rond moslims het resultaat is van zielig denkende mensen.

En angst verkoopt. Dat weten ze allemaal: de journalisten en de redactie. Al dit gedoe rond moslims gaat er in als koek. Daar hoeven ze nog niet eens over na te denken. En ze vinden het nog lekker ook. Daar zit overtuiging achter. Er is dus wel degelijk sprake van opzet.

Bart.NL
31-01-07, 14:02
Geplaatst door Spoetnik
Volgens die theorie is het van commercieel belang voor de telegraaf om de boel nog verder op te hitsen - en is er dus inderdaad sprake van een hetze tegen moslims - uit commercieel belang. Angst verkoopt.

Alleen dat ze "de boel nog verder ophitsen" is moeilijk te bewijzen, zeker met de geplaatste artikelen, ook al hebben ze nauwelijks nieuwswaarde.

Ik kan ook wel gaan roepen dat jij hier mensen tegen de Telegraaf aan het ophitsen bent.

Iedereen kan van alles gaan roepen en beschuldigen. Dat is nou juist "ophitsen" en niet zozeer het plaatsen van niet relevant nieuws dat ook lang niet altijd negatief is.

Maarten
31-01-07, 14:57
Geplaatst door Bart.NL
Alleen dat ze "de boel nog verder ophitsen" is moeilijk te bewijzen, zeker met de geplaatste artikelen, ook al hebben ze nauwelijks nieuwswaarde.

In de media bestaat een trend tot het verzamelen van negatief nieuws over een bepaalde godsdienstige groep, en in veel commentaren worden er dolgraag optelsommen van die negatieve zaken over die groep gemaakt, met als teneur dat een beschavingsoffensief hard nodig is om het hoofd boven water te houden.

Er zijn wel angsten met bestaansrecht, maar feit is dat de media een groot commercieel belang hebben bij aandacht voor die angsten, en geen enkele rem hebben op het plaatsen van zaken, als zij daar hogere verkoopcijfers van verwachten.

In die trend is het plaatsen van negatief nieuws zonder relevante nieuwswaarde een vorm van hetzerij te noemen.

Bart.NL
31-01-07, 17:18
Geplaatst door Maarten
... in de media bestaat een trend tot het verzamelen van negatief nieuws over een bepaalde godsdienstige groep, ...

Dit is al eens onderzocht. Volgens mij is dit niet aan te tonen.


Geplaatst door Maarten
... en in veel commentaren worden er dolgraag optelsommen van die negatieve zaken over die groep gemaakt, met als teneur dat een beschavingsoffensief hard nodig is om het hoofd boven water te houden.

Dat is wel erg algemeen. En zijn ook andere commentaren. Maar het gebeurt wel.

Er is in ieder geval veel aandacht voor islam en moslims. De bedevaart naar Mekka is ook ieder jaar uitgebreid in het nieuws, net als de ramadan en het suikerfeest. Dat nieuws wordt niet negatief gebracht.

Tien jaar geleden was dat echt geen nieuws.


Geplaatst door Maarten
Er zijn wel angsten met bestaansrecht, maar feit is dat de media een groot commercieel belang hebben bij aandacht voor die angsten, en geen enkele rem hebben op het plaatsen van zaken, als zij daar hogere verkoopcijfers van verwachten.

Als men het heeft over voetbaltoernooien voor Turken? Ik heb nou niet het gevoel dat hier angsten aan worden gewakkerd.


Geplaatst door Maarten
In die trend is het plaatsen van negatief nieuws zonder relevante nieuwswaarde een vorm van hetzerij te noemen.

De relevantie is natuurlijk subjectief. Het wordt relevant omdat veel mensen er in geïnteresseerd zijn.

Het nieuws is niet altijd negatief. En moet men het negatieve dan weglaten? Dat lijkt me ook niet goed. Dat is censuur.

Vriend
31-01-07, 20:10
Geplaatst door Bart.NL
Als men het heeft over voetbaltoernooien voor Turken? Ik heb nou niet het gevoel dat hier angsten aan worden gewakkerd.

Echte journalisme heeft relevante nieuwswaarde tot het onderwerp waar het zich op betrekt.

Zo heeft sportjournalisme nieuwswaarde met betrekking tot allerlei sporten.

Economisch journalisme idem dito, maar dan met betrekking tot commercie en/of de (politieke)economie uiteraard.

Als het gegeven van een bericht dat Moslims een voetbaltoernooi organiseren nieuwswaarde heeft dan hoort dit toch thuis op een sportrubriek waar het volledig tot haar recht zou kunnen komen?

Het punt is beste Bart, en dat snapt Maarten o.a. maar al te goed, dat de Telegraaf het anders tracht te brengen/verkopen.

Men neemt het bericht en plaatst het op een voorpagina en geeft erbij de mogelijkheid tot het plaatsen van reacties.

Het gaat duidelijk niet meer om een bepaald soort (sport)nieuwswaarde, het gaat om Moslims.

Dit is naar mijn mening manipulatief en het grenst aan uitlokking.

Uitlokking om het slechtste bij bepaalde -Quoot- 'zielige' mensen naar boven te halen.

En dat alleen maar voor een "interessante" voorpagina met "controversieel" nieuws.

Dat is, naar mijn mening, verrot. Het is Kwaadaardig.

Maar beste Bart, ik ben het voor een gedeelte nog steeds met je eens; De Telegraaf zet graag mensen tegen elkaar op voor het grote geld.

Maarten
31-01-07, 22:28
Geplaatst door Bart.NL Dit is al eens onderzocht. Volgens mij is dit niet aan te tonen.

Nog wel eens een krant opengeslagen zo.. in de afgelopen 5 jaar? Over Moslims?
Homohaat, jodenhaat, vrouwenmishandeling, achterlijke cultuur, criminaliteit, onwil tot integratie, foute normen en waarden, bedreiging voor de samenleving, gewelddadige inslag, dol op aanslagen, dol op verstoring van de orde, liegen en bedriegen, foute handel...
Onderwerpen zat, die in alle varianten voortdurend allemaal te zien waren.
Kun je wel zeggen... ja, maar het is toch zo?..
Misschien wel.. Maar voor allerlei groeperingen geldt hetzefde, maar daar worden de onwenselijke dingen niet meteen aan een aanwijsbare groepering vastgekleefd.
Je kunt dan wel stellen, dat er onder autochtonen een grote diversiteit is, maar die is er onder moslims ook, alleen wordt dat niet erg onderkend, en blijven ze maar als groep aangewezen worden.


Dat is wel erg algemeen. En zijn ook andere commentaren. Maar het gebeurt wel.
Leon de Winter, Ephimenco, Elian, Knevel, en vele anderen die voorzichtigheidshalve toch meedrijven in de algemene stroom van wat er van hen verwacht wordt. Schoolvoorbeeld is dat vele gedoe over terrorisme, terwijl er in alle analyses daar over nauwelijks een serieuze plaats ingeruimd wordt voor het westerse buitenlandbeleid in het MO, dat ook nog volledig onbesproken blijft in de politiek ook!
Andersoortige commentaren zijn een uitzondering.


Er is in ieder geval veel aandacht voor islam en moslims.
Aandacht van het soort- en met de mankementen in de redeneringen, waar moslims van zeggen: Wanneer houden ze daar in godsnaam een keer mee op??


De bedevaart naar Mekka is ook ieder jaar uitgebreid in het nieuws, net als de ramadan en het suikerfeest. Dat nieuws wordt niet negatief gebracht.
Ja, dat is lachen. Je kunt ze bij de media bijna een zucht van verlichting horen slaken, omdat niemand er over kan vallen. Alsof ze er mee willen bewijzen, dat ze best in staat zijn, om ook normaal nieuws over moslims kunnen brengen. Die sfeer heeft het.

Maar zelfs dan.. Een paar dagen geleden weer gewoon nieuws, over die jaarlijkse dag van de Sjiieten.. Maar het gaat dan toch weer om die kerels, die zichzelf staan te geselen.. Alsof je daar toch weer mee laat zien, dat gewelddadigheid toch een gewoon onderdeel van de moslimcultuur is. Ik denk dat gewone moslims hier niet blij mee zijn.


Als men het heeft over voetbaltoernooien voor Turken? Ik heb nou niet het gevoel dat hier angsten aan worden gewakkerd.
Voetbaltournooien? Het gaat over bijna ál het nieuws rond moslims. Als ze dat spannend kunnen maken, dan zullen ze het niet laten. Er moet vaak echt een probleem blijken. Iets wat mensen echt bezig houdt. Ergens daar zit het expoiteren van de angst.


De relevantie is natuurlijk subjectief. Het wordt relevant omdat veel mensen er in geïnteresseerd zijn.
Die mening over dat doden bestaat gewoon. Hoe vaak wou je dat melden?
Hoeveel SGPers haal je boven om te zeggen, dat je geen vrouwen in het bestuur wil, omdat mannen beter toegerust zijn voor bestuur?
Als je dagelijks 10 middelbare scholieren wil vinden, die menen dat alle moslims het land uitgetrapt moeten worden, dan vindt je die. Gaat Folia Civitatis daar ook heen? Of de Telegraaf?

Geef me een halve pagina in het NRC, en ik vertel je precies wie er in Nederland gedood mag worden, met een motivering erbij, waar zelfs Balkenende, Bot of kamp het antwoord schuldig op blijven. Dat is een verhaal, helemaal vanuit de fundamenten van het Nederlandse vredesdenken, en er is geen speld tussen te krijgen, meen ik.
Het NRC plaatst dat voor geen goud, en de Telegraaf ook niet.


Het nieuws is niet altijd negatief. En moet men het negatieve dan weglaten? Dat lijkt me ook niet goed. Dat is censuur.

Negativiteit is er op elke straathoek. Het gaat niet om censuur, maar om de vraag waarom je zoveel negativiteit over een bepaalde bevolkingsgroep boven haalt? En waarom er zo weinig plaats voor de antwoorden is?

StevieK
31-01-07, 22:29
Het gekke is dan

Bijna alle Moslims geen terorist zijn.

Maar

Bijna alle terroristen wel Moslims zijn

Maarten
31-01-07, 22:54
Geplaatst door StevieK

Bijna alle terroristen wel Moslims zijn

In 1945 hebben we grootschalig Terrorisme gedefinieerd.
Dat lukte natuurlijk vrij redelijk, met hitler als voorbeeld.
Er zijn toen een groot aantal regels voor gedrag tussen volkeren opgesteld. (VN)
Elk van die regels kan verband hebben met zeer grootschalig leed.
Het gaat om regels over land, oorlogen, zelfverdediging en de mensenrechten.

De westerse landen houden zich daar onderling prima aan.
Maar in het westerse beleid inzake het Midden-Oosten, doen we dat voor een groot deel niet.
Het feit, dat Bush aan twée woorden (serious consequenses) een recht tot het beginnen van een oorlog meent te kunnen, is absoluut van de gekken, in het licht van die VN-beginselen.
En wat het westen allemaal rond Israel doet, dat is voortdurend in strijd met de strekking van al die beginselen.

Alle grootschalige- of langdurige inbreuken op die beginselen kun je per definitie een vorm van Terreur noemen.
Ga het dan maar optellen, dan pleegt het westen veel meer terreur, dan die moslims.

Dat is dus volgens de normen van die moslims zo, maar volgens onze eigen normen ook.
Het valt niet zo op, omdat het om nette gekozen volksvertegenwoordigers gaat, die zelf persoonlijk geen bloed aan de handen hebben.
Vergeet verder niet, dat bijv. Balkenende op geen enkele manier verantwoording aflegt over zijn Israel- en Irakbeleid.

HaKim_Islam
01-02-07, 01:13
Geplaatst door Vriend
Ik ben het een beetje ZAT:)


Na het lezen van de zoveelste suggestieve berichtgeving op Telegraaf.nl heb ik besloten om hier een topic over te starten.

Als je het al nog niet wist, op Telegraaf.nl kun je dus reageren op nieuwsberichten die door de Telegraaf.nl redactie worden geplaatst.

Ik ben van mening dat de manier waarop Telegraaf.nl haar berichtgeving gestalte geeft een suggestie in de hand werkt dat Moslim en/of etnische groeperingen die daaraan gerelateerd zijn niets anders dan kwaad in zin hebben.

Dat er vervolgens vrij uitgesproken racistische reacties volgen op wat Telegraaf.nl aan berichtgeving plaatst is een vrij logische uitkomst.

Ikzelf walg van menig lezersreactie maar eerlijk gezegd begrijp ik wel waar het vandaan komt, belangrijker nog, waarom veelal autochtone Nederlanders zo reactionair reageren. Immers, er wordt naar mijn mening teveel gemanipuleerd door Telegraaf.nl.

Mijn plan nu is als volgt:


1

Ik ga zeer actief Telegraaf.nl volgen, ik denk dagelijks, als ik er aan toe kom althans. Ik ga alle krantenkoppen die een anti Islamitische golf van reacties op gang zetten hier plaatsen.

2

Lezersreacties van Telegraaf.nl worden hier ook geplaatst. Uiteraard plaatsen we alleen de meest leuke racistische uitlatingen.

3

De Telegraaf.nl reacties die hier worden geplaatst worden getoetst op hun meest originele manier van racistische uitgesprokenheid. Humor moet daarbij natuurlijk een grote rol gaan spelen.

4

Aan het eind van maand wordt er een winnaar uitgeroepen voor de meest humoristische doch walgelijke uitspraak op Telegraaf.nl .




Tot slot,

Ik wil de Telegraaf.nl webredactie hartelijk bedanken voor de kans die ze mij geven om in Nederland mijn vrijheid van meningsuiting te kunnen beoefenen. Ik wil ze bedanken voor het feit dat ze me de kans geven om aan een overwegend Islamitisch gezelschap te laten zien hoe menig Nederlander over Moslims denkt.


Groet,

Abderrahim


Bismillah irahman irahiem (In de naam van de meest barmhartige en genadevolle).

Hallo mijn broeder Vriend.

Ik heb een jaar geleden de redactie van telegraaf aan de tand gevoeld en gewaarschuwd tegen uitlokking en haatzaaiing...
Ik heb een brief opgesteld namens Stichting Anvers en hun verteld dat beledegende...haatzaaiende....godslasterlijk...dis criminerende reactie,s van uw lezers direct te verwijderen dat die in strijd zijn met de europese regelgeving en en de nedlandse grondwet Artikel 1 geen uitlokkende negatieve berichten te plaatsen over moslims waar lezers de gelegenheid genieten om de islam en zowel mij als mijn geloof iedere keer te kwetsen en te beledigen en zwart te maken.

Ik heb hun geattendeerd als er geen actie wordt ondernomen vanuit uw kant tegen uw lezers.. en stoppen met uw rassenhaat uitlokkerij.. anders zal Stichting Anvers aangifte indienen bij de justitie en een dagvaarding tegen u uitreiken.. wegens discriminerende en haatzaaiende, uitlokkerij van rassenhaat.. etc..

Ik lees elke dag de telegraaf online en en herken heel goed wat je hier zegt VRIEND ik walgde van de reacties en wekt woede op...
Ik werd zo gek dat ik al die reacties begon aftedrukken als bewijsstukken voor de rechtbank.. Ik heb in de brief vermeld dat als hier niets wordt aangedaan.. dan zal ik het zelf stoppen.. om misverstanden te voorkomen tussen telegraaf en de islam heb ik hem hierbij gewaarschuwd.

Na 1 dag hebben ze de regels en voorwaarden opgesteld voor de lezers en gelijk bijgevoegd. ( Zie Huisregels )

Hij zegt in zijn huisregels het volgende :

Huisregels voor het reageren op Telegraaf.nl
De Telegraaf geeft zijn lezers de mogelijkheid te reageren op geselecteerde nieuwsberichten. De reacties van onze lezers vertegenwoordigen de standpunten en meningen van die lezers. De inhoud van de reacties valt onder de verantwoordelijkheid van de inzenders. Het feit dat een mening of visie op maatschappelijke gebeurtenissen wordt gepubliceerd, impliceert niet dat De Telegraaf die mening ook deelt of op welke wijze dan ook ondersteunt. Het is voor De Telegraaf niet mogelijk in te staan voor het waarheidsgehalte van reacties op artikelen.

Hoe u reageert, is aan u, maar er zijn wel spelregels. Een Telegraaf-team ziet toe op de naleving van die regels, voordat de reacties worden geplaatst.

Reacties die niet voldoen aan de volgende regels, worden niet op de site geplaatst:

De wet mag niet worden overtreden. Denk bijvoorbeeld aan de Grondwet en met name artikel 1 ("Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.", De Nederlandse Grondwet). Reacties die strijdig zijn met de wet, worden niet geplaatst.

Er zijn fatsoensregels. Reacties waarin niet fatsoenlijk wordt omgegaan met anderen en andermans mening niet wordt gerespecteerd, worden niet geplaatst.

Maak uw reacties niet te lang. Complete boekwerken worden als reactie niet gewaardeerd en ook niet geplaatst. Tevens behoudt de redactie zich het recht voor om dwingend een maximum lengte van de reacties op te leggen.

Respecteer het copyright van derden (citeren mag, complete publicaties overnemen niet). Zo niet, dan worden reacties niet geplaatst.

Commerciële boodschappen (spam) worden niet geplaatst.

Reacties die het technisch functioneren van de website zouden kunnen hinderen, worden niet geplaatst.

Reacties onder een overduidelijk valse naam, bijvoorbeeld die van een bekende Nederlander, worden niet geplaatst.

Reacties die ingaan op de redenen voor het plaatsen van een artikel ("Is dit nou nieuws?"), worden niet geplaatst. De discussies dienen te gaan over de inhoud van het artikel.

Herhalingen van reacties worden niet geplaatst.

Nietszeggende reacties ("Tsjongejonge" of "Schandalig") zonder onderbouwing worden niet geplaatst.

Reacties die bol staan van de taalfouten, worden niet geplaatst. We doen niet kinderachtig over typefouten en vervoegingsfoutjes, maar we voeren geen correcties op de reacties en kunnen te slecht geschreven commentaren niet plaatsen. Reacties in een vreemde taal kunnen we evenmin plaatsen.

Reacties volledig of overwegend in hoofdletters, plaatsen we niet.


Toch reacties gezien die naar uw mening over de schreef gaan? Dat kan, het is mensenwerk, dus fouten kunnen worden gemaakt. Stuur dan via onderstaand formulier een boodschap aan de redactie, met daarin het tijdstip van de door u als aanstootgevend beoordeelde reacties, het artikel waarop is gereageerd (de url) en de reden dat u reageert. Dan bekijken wij de reactie nogmaals en beslissen of we de reactie weghalen of niet.



Wat hij hier allemaal zegt is leuk en aardig... maar telegraaf houdt niet aan wat hij in zijn regels en voorwaarden zegt.. dus hiermee betekent het dat telegraaf constant door gaat met haatzaaien en uitlokken van rassenhaat en culturen...
De discriminerende/haatzaaiende/negatieve/godslasterlijken worden niet verwijderd door telegraaf..


Einde bericht. wsl aleikom

Maarten
01-02-07, 04:24
Geplaatst door HaKim_Islam

Het spijt me dat jullie er zo mee zitten. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Hier op maroc.nl hebben we natuurlijk ook jarenlang van die gasten gehad. Je kunt wel aan de gang blijven..
Ik heb het makkelijk gehad, want ik hoefde alleen maar te kijken waar het niet klopte, en kon dan antwoord geven. Maar als je moslim bent, dan begrijp je nog veel beter, hoeveel goede mensen er voortdurend beledigd worden.

Nou wordt ik zelf echt tot op het bot ziek van die buitenlandpolitiek en alles over terrorisme. Maar jullie krijgen de rest er ook nog een keer bij, en het leven is vaak al niet makkelijk voor Marokkanen. Ik zie het allemaal met lede ogen aan, en wens jullie veel succes.

Ik zou willen dat ik iets positiefs kon zeggen, maar alles is zo onzeker. Het lijkt minder erg te worden. Maar als je hier bijvoorbeeld nog een keer een aanslag krijgt (door éen vent), dan krijg je het hele circus weer van voren af aan.
En over haat en zijn gevolgen, is ook nog niet alles gezegd. Het is ook nog maar de vraag wie er precies kapot gaat aan wat. En ook of er wel iets opgelost wordt. En vooral: wat niet..

StevieK
01-02-07, 06:58
Geplaatst door Maarten

Het feit, dat Bush aan twée woorden (serious consequenses) een recht tot het beginnen van een oorlog meent te kunnen, is absoluut van de gekken, in het licht van die VN-beginselen.
En wat het westen allemaal rond Israel doet, dat is voortdurend in strijd met de strekking van al die beginselen.

Vergeet verder niet, dat bijv. Balkenende op geen enkele manier verantwoording aflegt over zijn Israel- en Irakbeleid. [/B]

De oorlog was de grootste fout geweest die Amerika gemaakt heeft, onder Sadam was er wel meer rust, want de dictator Sadam Hussein dulde geen tegenspraak. je was met of tegen hem, was je tegen hem dan werd je opgeruimd, met gewelds middelen had hij wel rust in zijn land. Of dat dan goed is op deze wijze rust te kweken. Nee Niet goed, maar wel verstandig. Want dat is blijkbaar de enige taal die ze in het Midden-Oosten verstaan, met harde hand regeren. Ik denk niet wat ze weten wat democratie is ?? Misschien heb ik het fout.

Feit is wel dat het Westen onder het juk zit van Amerika en dat Amerika hoofdzakelijk door joodse afstammelingen geregeerd worden.
Balkenende is gewoon een meeloper die als een kind zo trots was dat ie ooit Bush kon ontmoeten. Stond daar op zijn benen te wachelen.

Nu weet ikzelf ook niet wat nu het doel van de muslims zijn, willen ze hun goddienst als wereldgoddienst maken en verheven boven alle anderen zijn. En dan de niet-gelovige uitroeien, diegene die dan niet volgens de koran leeft moet dan ook van de aardbodem verdwijnen. Dit zie ik puur als een dictatie hoe je moet leven. Ik als nuchtere mens zie dat zo. Misschien dat de media er ook wel een schepje bovenop doet.
Maar als ik dan mag kiezen dan zit ik toch onder het juk van Amerika, ik mag zelf kiezen wat ik geloven wil, ik mag meer kritiek hebben dan als ik in het midden-oosten zou wonen dan is dat ondenkelijk.

Ik ben homo, onder het juk van Amerika heb ik toch mijn vrijheden. Immers als ik die gevoelens heb en die deel met iemand die de zelfde gevoels heeft, waarom mag ik dan niet met hem samen zijn, immers ik doe toch niemand kwaad. Of is de ware reden, ik moet een vrouw hebben omdat de vrouwen de akkers zijn die bevrucht moeten worden waardoor er meer zieltjes kunnen komen. Immers zo was de Christelijk Kerk vroeger ook, dan kwam de geestelijke op bezoek om te vertellen dat het gezin uitbreiding nodig heeft. Het draait bij de geloven allemaal om de zieltjes, hoe meer zielen hoe meer macht.


Ik zie wel een samenleving van mensen met een gematigde goddienst die anders gelovigen accepteren en niet alles uit hun geloofsboek ( verkeerd) intepreteren. Maar ik zie absoluut niet dat fanatieke geloofsbelijdenaars naast elkander kunnen leven, want immer anders denken passen niet in hun rijtje thuis. Dus ik zie meer dat de fanatieke islam belijders beter maar in het midden-oosten kunnen blijven en dat de fanatiek christen in het de westerse wereld blijven. Op deze wijze kunne we denk ik een veel betere samenleving hebben.

Maarten
01-02-07, 15:00
Geplaatst door StevieK

Homo’s hebben echt een rotpositie in de moslimwereld. Dat is natuurlijk niet overal zo, maar in het algemeen is het wel een probleem. En de problemen kunnen echt groot zijn. Nou was het bij ons 50 jaar geleden ook niet zo makkelijk. En bij ons leeft nog steeds, wat ook bij moslims de grootste weerzin oproept: etaleren en extravagantie. Hetero’s voelen ook gewoon wat ze voelen, en die weerzin kan groot zijn. Homo’s ervaren hun natuur als iets wat zo diep gaat, dat alle theorie die er een ziekte of slechte moraal van wil maken, daar niet tegenop kan. Er is gewoon een ontwikkelingsproces nodig. Het westen ligt zeker voor, maar toch is de aard van de problematiek (en de oplossing) in beide werelden eigenlijk grotendeels hetzelfde.

Misschien zijn homo’s vanwege hun problemen in de moslimwereld ook gevoeliger voor andersoortig geweld daar, en dus ook vatbaarder voor wat onze media daar over zeggen.
Ik moet wel lachen om wat je schrijft. Moslims willen absoluut de wereld van andersdenkenden niet uitroeien. Als je ziet hoe ze zoal zijn overal ter wereld, en wat ze zoal denken en doen, dan zie je gewoon dat het absoluut geen trend is. Er zijn trouwens heel veel verschillende soorten moslims en moslimculturen. Natuurlijk bestaan er ook heel radicaal denkende groepen. En islam kan zeker agressieve trekken hebben (christendom overigens ook). Maar heel veel ervan blijkt bij nadere analyse het gevolg te zijn van westers geweld. Onze politiek en media besteden daar niet graag aandacht aan, en dat geeft een vertekend beeld.

Het heeft helemaal geen zin om van islam of moslims de duivel te maken. Daar worden hier allerlei angstbeelden over gestimuleerd. Die doen meer kwaad dan goed, drijven de zaken op de spits, en creëren allerlei onnodige splijtzwammen. Dat is echt gevaarlijk. Als er een cultuur van haat tussen groepen gaat ontstaan, krijg je die niet zo maar weg.

Ik ben niet zo bang voor Islam of e moslimculturen. Als er dingen niet in deugen, dan zijn het de moslims zelf, die daar als eerste de prijs voor betalen. Als er dwang, arrogantie, leugens enz in dat systeem zitten, dan zijn het de moslims zelf, die als eerste tegen de grenzen van dat systeem aanlopen. Ik denk dus dat er onder moslims flink gelet wordt op wat deugt, en wat niet. Daar mag je best wel wat vertrouwen in hebben. Ik denk dat er flink nagedacht en gediscussieerd wordt. Islam is ook vooral hun zaak, niet de onze.

Omgekeerd kun je ook positief zijn: ik kijk graag naar de overeenkomsten met christendom, en naar wat moslims persoonlijk echt vinden. Dat kan heel leerzaam zijn, en vooral ook leuk. Veel moslims hebben helemaal geen slechte moraal, en hebben vanwege veel moeilijkheden vaak goed nagededacht. Velen zijn heel integer, vind ik. Je kunt er lol mee hebben, en goede discussies mee voeren. M’n ervaring met Arabische moslims is eigenlijk, dat als je ze maar respecteert, dat je dan in het algemeen een heel eind komt. En vreemd genoeg weten ze me vaker het gevoel te geven, dat we als mens in éen wereld leven, dan vele autochtonen. Wie zijn dan het probleem bij de eenheid in Nederland?

Ook de integratie. Er wordt hier wel vergeten hoeveel belang moslims bij integratie hebben, en hoeveel ze daar dus wel niet voor doen? Ze vinden in het algemeen juist zelf, dat ze moeten inburgeren, omdat ze dan hun zaken beter kunnen regelen, en hun kinderen dan een betere toekomst hebben. En de tweede generatie wil om dezelfde reden vooral aansluiting en gelijke kansen. Er ligt zelfs een sterk accent op gelijke rechten. Waar klaag je dan over?
Wel is er een behoefte aan meer eigenheid en zelfrespect. Dus is er meer aandacht voor eigen cultuur en godsdienst. Nou, dat mag in dit land, wat je er verder ook van vindt.
Wel is er neiging tot terugtrekking in eigen kring. Dat heeft veel redenen, positieve en negatieve. Maar allereerst moet je gewoon erkennen, dat ze dat recht gewoon hebben. Daarna kun je bedenken, dat veel moslims helemaal niet blij zijn met een geïsoleerde positie.
Verder zijn er wel allerlei maatschappelijk problemen.. Maar het is gewoon dom om hard te roepen, dat de integratieneiging bij moslims een probleem zou zijn. Het is niet waar, en het is beledigend voor alle moslims, die vinden dat ze behoorlijk hun best doen. Er zijn wel integratieproblemen, maar om daar openlijk een spookbeeld van te maken, dat maakt het alleen maar erger. Neem Wilders: die draagt alleen maar bij aan wat hij zelf zegt erg te vinden.

Maar de buitenlandpolitiek veroorzaakt een enorme splijtzwam. Ik vind dat de moslims vooral vaak gelijk hebben. Ik ben heel erg streng geworden. Het westen heeft vredesbeginselen ontwikkeld, die zichzelf in praktijk overduidelijk bewezen hebben. Het westen past die gewoon niet toe in zijn Midden-Oostenpolitiek, en werkt dus simpelweg niet aan vrede.
Bush gebruikt methoden, die door de bewoners daar absoluut als terrorisme ervaren wordt, en dat in feite ook is, gezien onze eigen normeringen. Voor Israel geldt dat zeker ook. En Europa helpt alleen maar om die ellende in stand te houden. De moslimwereld heeft alle reden tot klagen. Moslims In Irak zouden een stuk beter afgeweest zijn onder dictator Saddam, dan ze nu zijn in de huidige situatie, die de Amerikanen creëerden.

Maar ik voel wel wat voor je stelling, dat extremere fundies van beide kampen maar beter in eigen streek kunnen blijven. Dat houdt Bush uit het MO, en de Saoudische fundies uit Europa.
Bush is hypocriet, omdat hij westerse waarden komt brengen met methoden, die daar absoluut niet bij passen.
En de Saoudische fundies zijn hypocriet, omdat ze enorm verontwaardig doen als ze hier niet krijgen, waar ze naar westers denken recht op hebben, terwijl ze dat soort denken juist komen bestrijden.
Laat die groeperingen eerst maar eens aantonen, dat hun soort denken resultaten oplevert op plaatsen, waar het alle kansen heeft: in de landen waar het de norm is dus. Ik zie vooral puinbakken, zowel in de Republikeinse- als in de Saoudische culturen. Grote hoeveelheden leugens, en ontkenningen van waarheid.

Al Sawt
01-02-07, 15:09
Geplaatst door eTrex
Gut wat ben jij gefrustreerd zeg.
Laat je eens testen op Frustratie test pagina (http://www.testheaven.nl/tests/ftest/ftest.html ) Och, en dit zijn de woorden van een man die niets anders doet dan reactie`s te plaatsen over Islam en aanverwante zaken.

Zelfreflectie is bij velen een onbekende begrip.

StevieK
01-02-07, 20:09
Geplaatst door Maarten
Homo’s hebben echt een rotpositie in de moslimwereld. Dat is natuurlijk niet overal zo, maar in het algemeen is het wel een probleem. En de problemen kunnen echt groot zijn. Nou was het bij ons 50 jaar geleden ook niet zo makkelijk. En bij ons leeft nog steeds, wat ook bij moslims de grootste weerzin oproept: etaleren en extravagantie. Hetero’s voelen ook gewoon wat ze voelen, en die weerzin kan groot zijn. Homo’s ervaren hun natuur als iets wat zo diep gaat, dat alle theorie die er een ziekte of slechte moraal van wil maken, daar niet tegenop kan. Er is gewoon een ontwikkelingsproces nodig. Het westen ligt zeker voor, maar toch is de aard van de problematiek (en de oplossing) in beide werelden eigenlijk grotendeels hetzelfde.

Misschien zijn homo’s vanwege hun problemen in de moslimwereld ook gevoeliger voor andersoortig geweld daar, en dus ook vatbaarder voor wat onze media daar over zeggen.


In onze sameleving wordt het homo zijn geaccepteerd, maar hoe lang dat nog zal duren in de Islam samenleving. Vooral de uitstoting vind ik het ergste, daarom zijn er nog zoveel homo's 'in de kast' , maar als je weet hoeveel homo's er in homo-sauna;s komen van arabisch afkomst, dat aantal van percentage is niet op twee handen te tellen.




Ik moet wel lachen om wat je schrijft. Moslims willen absoluut de wereld van andersdenkenden niet uitroeien. Als je ziet hoe ze zoal zijn overal ter wereld, en wat ze zoal denken en doen, dan zie je gewoon dat het absoluut geen trend is. Er zijn trouwens heel veel verschillende soorten moslims en moslimculturen. Natuurlijk bestaan er ook heel radicaal denkende groepen. En islam kan zeker agressieve trekken hebben (christendom overigens ook). Maar heel veel ervan blijkt bij nadere analyse het gevolg te zijn van westers geweld. Onze politiek en media besteden daar niet graag aandacht aan, en dat geeft een vertekend beeld.


Natuurlijk heb wij in onze christelijke wereld heel veel groepen, maar niet zo van die extrimisten die gelijk dan maar dood en verderf moeten gaan zaaien in naam van God. Zolang er bij de Islam teveel splintergroeperingen zijn die het toch niet eens worden, hoeven inderdaad niet bang te zijn.



Het heeft helemaal geen zin om van islam of moslims de duivel te maken. Daar worden hier allerlei angstbeelden over gestimuleerd. Die doen meer kwaad dan goed, drijven de zaken op de spits, en creëren allerlei onnodige splijtzwammen. Dat is echt gevaarlijk. Als er een cultuur van haat tussen groepen gaat ontstaan, krijg je die niet zo maar weg.

Ik ben niet zo bang voor Islam of e moslimculturen. Als er dingen niet in deugen, dan zijn het de moslims zelf, die daar als eerste de prijs voor betalen. Als er dwang, arrogantie, leugens enz in dat systeem zitten, dan zijn het de moslims zelf, die als eerste tegen de grenzen van dat systeem aanlopen. Ik denk dus dat er onder moslims flink gelet wordt op wat deugt, en wat niet. Daar mag je best wel wat vertrouwen in hebben. Ik denk dat er flink nagedacht en gediscussieerd wordt. Islam is ook vooral hun zaak, niet de onze.


Na controle, zolang je niet ons gareel loopt, spreken we je daar op aan, is dat wat je bedoelt ???



Omgekeerd kun je ook positief zijn: ik kijk graag naar de overeenkomsten met christendom, en naar wat moslims persoonlijk echt vinden. Dat kan heel leerzaam zijn, en vooral ook leuk. Veel moslims hebben helemaal geen slechte moraal, en hebben vanwege veel moeilijkheden vaak goed nagededacht. Velen zijn heel integer, vind ik. Je kunt er lol mee hebben, en goede discussies mee voeren. M’n ervaring met Arabische moslims is eigenlijk, dat als je ze maar respecteert, dat je dan in het algemeen een heel eind komt. En vreemd genoeg weten ze me vaker het gevoel te geven, dat we als mens in éen wereld leven, dan vele autochtonen. Wie zijn dan het probleem bij de eenheid in Nederland?


Moslims zijn ook heel vredelievende mensen, het is juist het uitschot dat de moslims in een kwaad daglicht zetten. Het is wel leuk te vermelden, als je bij een muslim familie omstreeks etenstijd aanklopt dan wordt je gelijk uitgenodigt om mee te eten, Nu als ik dat bij de christen doe dan zien ze je liever niet komen. Dus gastvrij is het wel.



Ook de integratie. Er wordt hier wel vergeten hoeveel belang moslims bij integratie hebben, en hoeveel ze daar dus wel niet voor doen? Ze vinden in het algemeen juist zelf, dat ze moeten inburgeren, omdat ze dan hun zaken beter kunnen regelen, en hun kinderen dan een betere toekomst hebben. En de tweede generatie wil om dezelfde reden vooral aansluiting en gelijke kansen. Er ligt zelfs een sterk accent op gelijke rechten. Waar klaag je dan over?
Wel is er een behoefte aan meer eigenheid en zelfrespect. Dus is er meer aandacht voor eigen cultuur en godsdienst. Nou, dat mag in dit land, wat je er verder ook van vindt.

En toch moeten er ergens grenzen zijn,je kan niet alles hebben wat de goddienst je voorschrijft, dan heeft een christen ook niet als ie zich in een over het algemeen islamitisch land gaat vestigen. Tolerantie moet ook van de andere kant komen.



Wel is er neiging tot terugtrekking in eigen kring. Dat heeft veel redenen, positieve en negatieve. Maar allereerst moet je gewoon erkennen, dat ze dat recht gewoon hebben. Daarna kun je bedenken, dat veel moslims helemaal niet blij zijn met een geïsoleerde positie.
Verder zijn er wel allerlei maatschappelijk problemen.. Maar het is gewoon dom om hard te roepen, dat de integratieneiging bij moslims een probleem zou zijn. Het is niet waar, en het is beledigend voor alle moslims, die vinden dat ze behoorlijk hun best doen. Er zijn wel integratieproblemen, maar om daar openlijk een spookbeeld van te maken, dat maakt het alleen maar erger.


Ook dat gebeurt over de gehele wereld, groeperingen van bepaalde afkomst blijven toch vaak geconsentreerd, in New Zealand heb je ook een hechte groep van Nederlanders die bij elkander wonen.



Neem Wilders: die draagt alleen maar bij aan wat hij zelf zegt erg te vinden.


Maar wat Wilders zegt denkt ook een kleine groep in de nederlandse samenleving, een groep die alsmaar groter wordt, als zoals onze democratie voorschrijft, je heb het recht om dit te zeggen, je heb daarom recht als tegen kritiek, maar om hem dan maar met de dood te bedreigen, dat gaat buiten alle proporties. De islamitische samenleving heeft hier het recht om zich daar openlijk over uit te laten,en daar zijn ook alle mogelijkheden voor op de media. Nu weet ik dat het moeilijk is want de oorspronk waar ze vandaan komen laat dit niet toe, en dan zijn radicalere acties nodig.



Maar de buitenlandpolitiek veroorzaakt een enorme splijtzwam. Ik vind dat de moslims vooral vaak gelijk hebben. Ik ben heel erg streng geworden. Het westen heeft vredesbeginselen ontwikkeld, die zichzelf in praktijk overduidelijk bewezen hebben. Het westen past die gewoon niet toe in zijn Midden-Oostenpolitiek, en werkt dus simpelweg niet aan vrede.
Bush gebruikt methoden, die door de bewoners daar absoluut als terrorisme ervaren wordt, en dat in feite ook is, gezien onze eigen normeringen. Voor Israel geldt dat zeker ook. En Europa helpt alleen maar om die ellende in stand te houden. De moslimwereld heeft alle reden tot klagen. Moslims In Irak zouden een stuk beter afgeweest zijn onder dictator Saddam, dan ze nu zijn in de huidige situatie, die de Amerikanen creëerden.


De moslims hebben inderdaad ook vaak gelijk, maar dan aub in je eigen omgeving, want sommige dingen vind ik gewoon niet kunnen hier in nederland, en dan kom ik weer op de extreme islam belijden, de vrouw in het westen heeft nu eenmaal een andere positie dan in het midden-oosten. En als je daar niet mee eens bent dan blijf in het midden-oosten. Keihard gezegd!! , maar er zijn genoeg moslims die daar anders overdenk, want inderdaad hebben de vrouwen hier in Nederland meer vrijheden gekregen, hoera. En voor dit soort groepering zeg ik ook, je bent welkom in Nederland.
Over Saddam Hussien, met strakke hand regeren is/was de enige mogelijkheid tot rust in het land, wel verstandig maar of het goed is, een land waar je niet voor jue mening maag uitkomen. Inderdaad wat Amerika daar doet is fout, want alle inwoners denken dat men het christendom wilt brengen en de islam wilt uitroeien, het is niet zo, maar zo wordt het wel verteld, die anhst van hun kan ik dan ook begrijpen en dat ze zich daar met hand en tand tegen verdedigen, terecht.



Maar ik voel wel wat voor je stelling, dat extremere fundies van beide kampen maar beter in eigen streek kunnen blijven. Dat houdt Bush uit het MO, en de Saoudische fundies uit Europa.
Bush is hypocriet, omdat hij westerse waarden komt brengen met methoden, die daar absoluut niet bij passen.
En de Saoudische fundies zijn hypocriet, omdat ze enorm verontwaardig doen als ze hier niet krijgen, waar ze naar westers denken recht op hebben, terwijl ze dat soort denken juist komen bestrijden.
Laat die groeperingen eerst maar eens aantonen, dat hun soort denken resultaten oplevert op plaatsen, waar het alle kansen heeft: in de landen waar het de norm is dus. Ik zie vooral puinbakken, zowel in de Republikeinse- als in de Saoudische culturen. Grote hoeveelheden leugens, en ontkenningen van waarheid.

Ze willen daar geen westerse waarden, maar wij willen hier ook geen midden- oosterse waarden. Als iedereen die zich met de normen en waarden zich niet wilt aanpassen in zijn eigen omgeving blijft dan zal het een stuk aangenamer blijven.

Vriend
05-02-07, 16:21
Huizenprijzen blijven achter na moord Van Gogh


AMSTERDAM - Na de moord op cineast Theo van Gogh zijn de huizenprijzen in Amsterdamse wijken waar veel moslims wonen, gemiddeld 3 procent achtergebleven bij de rest van de buurten in de hoofdstad. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van drie economen van de Vrije Universiteit in Amsterdam.


De onderzoekers hebben het hierbij over 'moslimwijken' waar meer dan 25 procent van de bevolking van Turkse en Marokkaanse afkomst is. De trend is opvallend omdat in de periode voordat Van Gogh om het leven kwam het verschil met andere buurten juist iets kleiner werd, verklaren de economen.

Bron: Telegraaf

Reacties Telegraaf lezers volgen later....hmmm dat wordt smullen weer :)

Maarten
05-02-07, 19:46
Geplaatst door StevieK In onze sameleving wordt het homo zijn geaccepteerd, maar hoe lang dat nog zal duren in de Islam samenleving. Vooral de uitstoting vind ik het ergste, daarom zijn er nog zoveel homo's 'in de kast' , maar als je weet hoeveel homo's er in homo-sauna;s komen van arabisch afkomst, dat aantal van percentage is niet op twee handen te tellen.
Nogmaals, het probleem is van alle tijden. Alleen is de ontwikkeling van de oplossing hier sneller gegaan dan elders. Nou zorgt de globalisering voor een liberaler denkklimaat overal, en dat werkt ook de homo-acceptatie in de hand. Zelf zou ik dus geen angsten hebben, dat het slechter zou worden.

Maar vooral het westerse geweld (Bush, Israel, Europese steun voor beide) zorgt voor een anti-westerse stemming. Die koppelt zich ook aan allerlei kritiek op de westerse levensstijl en opvattingen, en aan klachten over de positie van moslims hier, en aan de identiteitsstrijd van Europese moslims. Allerlei fundamentalistisch gedachtegoed krijgt daardoor meer aanhang. De homo-acceptatie kan daardoor inderdaad stagneren, of zelfs teruglopen.

Mijn stelling: zolang het westen bijdraagt aan grote schendingen van de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren - waaronder de mensenrechten - in het hele midden-oosten (zeker door de steun aan Israel en steun aan de inval in Irak), kun je het gewoon schudden met allerlei subtielere mensenrechtenkwesties, zoals de homo-rechten. (die zijn vrij relatief in vergelijking tot het recht op leven, lichamelijke integriteit, basisveiligheid, landrechten e.a.)


Natuurlijk heb wij in onze christelijke wereld heel veel groepen, maar niet zo van die extrimisten die gelijk dan maar dood en verderf moeten gaan zaaien in naam van God.

Die zijn vooral een reactie op westers geweld.
Als je het gaat optellen, dan blijkt het westen in de moslimwereld veel gewelddadiger te zijn geweest, dan moslims in de westerse wereld. Het verschil is zelfs enorm.


Na controle, zolang je niet ons gareel loopt, spreken we je daar op aan, is dat wat je bedoelt ???
Begrijp ik niet.. Wie bedoel je met wij en ons? Maar de hele zin is me ook te globaal.


Moslims zijn ook heel vredelievende mensen, ...... Dus gastvrij is het wel.

Dus zijn er ook veel mogelijkheden. Heel belangrijk is de neiging tot samenwerking. Daar is autochtoon nederland tamelijk slecht in. je moet echt geven en nemen, en vooral erkennen wat er te erkennen valt, en respecteren wat er te respecteren valt. Je moet open staan, en gericht zijn op uitwisseling in gelijkheid, over alles waar je maar gelijk in kunt zijn.

Doet Nederland dat? Vergeet het maar. Nederland is in de afgelopen jaren massaal over de moslims heen gevallen, en maakte talloze fouten op veel gebieden. De politiek is echt hopeloos geweest. Ze weten daar niet hoe ze moslims moeten aanspreken, en hoe ermee samen te werken. Ook de media geven ruim baan voor alles wat een probleem met moslims zou kunnen zijn, maar slaagt er nauwelijks in behoorlijke antwoorden van moslims te verzamelen.

En jij? Ben jij gericht op samenwerking? Er zijn je al honderden mensen voor geweest hier, die allemaal met paniekverhalen over moslims kwamen. Hun klachten zijn misschien wel begrijpelijk, maar hun houding niet. Heel vaak ontbreekt de zelfkritiek, of is er echte hypocrisie, of onwil om naar de realiteit te kijken, of onwil om de autochtone blunders te bespreken. Die mensen veroorzaken daarmee juist de problemen die ze vrezen.

En toch moeten er ergens grenzen zijn,je kan niet alles hebben wat de goddienst je voorschrijft, dan heeft een christen ook niet als ie zich in een over het algemeen islamitisch land gaat vestigen. Tolerantie moet ook van de andere kant komen.

Voor je daarover begint moet er duidelijkheid zijn over: normen, rechten, en gelijkheid.
Nou.. autochtoon Nederland heeft verschrikkelijk gekrakeelt, zonder eerst duidelijkheid te scheppen, en heeft daarbij tal van fouten gemaakt. Dat heeft een boel problemen veroorzaakt.

Punt twee is, dat wanneer je met moslims wilt discussieren, en hun medewerking wilt bij oplossingen en opvattingen, dat je dan eerst een klimaat moet scheppen, waarbij moslims uberhaupt zín hebben om met je te praten! Ook over deze basisvoorwaarde is Nederland grootschalig heengewalst. Wij vinden dat ze móeten praten, en móeten verantwoorden, enkel omdat wijzelf een probleem hebben. Dat is heel vaak de autochtone houding. Geen wonder dat het niet werkt.
Intussen ontbreekt het vele moslims echt niet aan integratiewil, normbesef, openheid, en bereidheid tot uitwisseling. Maar die accepteren terecht geen eenrichtingsverkeer.
Als jij een probleem wilt bespreken, dan zul je ook open moeten staan, voor wat moslims zoal een probleem vinden.

Je hoeft echt geen watje te zijn. Je hoeft evenmin een oneindige tolerantie te hebben voor wat moslims zoal vinden. Je kunt ze de huid volschelden, als je daar reden voor hebt. Maar voorwaarde is gewoon, dat je interessant voor hen kunt zijn. In principen ben je NIET interessant voor hen. Waarom zouden ze? Je bent voor niemand interessant, als je niet iets aan biedt, waar ze wat aan denken te hebben. Als je laat zien waar je staat, en ze zien er wat in, dan krijg je antwoord. Moslims zijn daarin niet anders dan anderen.
In feite moet je echte menselijke gelijkheid in praktijk brengen. Gewoon normaal begrip, en luisteren, en op dingen ingaan. In feite komt het neer op samen opbouwen.
Neem die beroemde Nederlandse normen en waarden? Nou, die bouw je samen op, gewoon door het over het belang daarvan te hebben. Hier duw je niks door de strot, gewoon omdat mensen vrij zijn om te accepteren wat ze willen. Dat besef leeft slecht.

Ik vind vooral belangrijk, dat je erkent wat er leeft. En dat je het serieus neemt. En dat je er over nadenkt, en met een goed antwoord komt. Dat is de manier om samen waarden op te bouwen. Dan snap je elkaar tenminste. Net als bij iedereen: je moet eerst de dingen vinden waar je het over eens bent, voor je aan de verschillen toekomt. Er is nog heel veel te doen. En het is ook leuk om te doen. Maar veel autochtonen zijn veel te kort door de bocht, en te drammerig, en maken daarbij heel veel fouten. Daar heeft gewoon niemand zin in, en dus haal je ook geen resultaten.

Schoolvoorbeeld blijft die Midden-Oostenpolitiek. Die zit moslims terecht heel erg hoog, want die klopt niet, met wiens waarden dan ook. Wat doet Nederland er mee? Nou, hoofdzakelijk veel krakelen over Terrorisme. Verder niks. Nou, verbaas je dan ook maar nergens over.

En bij al dat gedoe wil jij aankomen met tolerantie-eisen voor moslims? Nou succes.. Ik zou zeggen, probeer eerst eens uit te zoeken, of iemand hier een boodschap aan je heeft?


Maar wat Wilders zegt denkt ook een kleine groep in de nederlandse samenleving, een groep die alsmaar groter wordt, als zoals onze democratie voorschrijft, je heb het recht om dit te zeggen, je heb daarom recht als tegen kritiek, maar om hem dan maar met de dood te bedreigen, dat gaat buiten alle proporties. De islamitische samenleving heeft hier het recht om zich daar openlijk over uit te laten,en daar zijn ook alle mogelijkheden voor op de media. Nu weet ik dat het moeilijk is want de oorspronk waar ze vandaan komen laat dit niet toe, en dan zijn radicalere acties nodig.

Helaas is de keurige moraal die je hier beschrijft geen algemene Nederlandse norm. Nederland steunt een Midden-Oostenpolitiek, die duizenden doden en miljoenen lijdenden in de moslimwereld veroorzaakt. Alleen die Israel-politiek al, die komt in feite neer op het steunen van tal van extremere rechtse krachten, en het negeren van enorme schendingen van mensenrechten van moslims.

Ik begrijp je helemaal hoor. Je bent niet de enige die dit zegt. Maar het grote manco van die visie is: Nederland is geen eiland, en je kunt van moslims hier geen bijval voor een moraal eisen, als je die in het buitenland t.o.v. Moslims zelf zwaar schendt. Het gaat vooral om de oogkleppen van rechts. Die vindt Nederland éen ding, en gedoe in Verweggistan een heel ander ding. Nou, moslims vinden dat niet. Klaar.

Wilders is een vent, die de agressieve westerse politiek zwaar steunt, en is daardoor medeverantwoordelijk voor het westerse beleid (als VVD-kamerlid was hij dat al), en dus voor de dood en de ellende van vele moslims. Waar moet je je dan druk om gaan maken? Om dat agressieve beleid en de gevolgen in praktijk, of om het feit dat nu ook Wilders zelf met de dood bedreigt wordt?
Ik ken trouwens een geval van bedreiging, waar het vooral de schijn van heeft, dat Wilders er propaganda voor zichzelf en zijn zaak mee maakt.. Hij heeft er ook duidelijk belang bij, dat moslims als agressief bekend komen te staan.
Ik ben het verder helemaal met je eens, maar die moraal is niet houdbaar, zolang het Nederlandse beleid zo blijft.

Overigens bieden de Nederlandse media bijzonder weinig ruimte voor discussie over die Midden-Oostenpolitiek, met name over Israel niet. Dat heeft vele interne redenen. Maar dat alternatief dat je noemt, hebben moslims hier dus absoluut niet. Ze hebben ook heel veel kritiek op de media inzake Israel, en dat is terecht.

De moslims hebben inderdaad ook vaak gelijk, maar dan aub in je eigen omgeving, want sommige dingen vind ik gewoon niet kunnen hier in nederland

Ik bedoelde te zeggen, dat moslims juist naar Nederlandse normen en waarden vaak gelijk hebben. Ze hebben heel veel kritiek, die goed te onderbouwen is naar Nederlandse normen.
Ze weten heel veel vormen van hypocrisie aan te tonen.
Schoolvoorbeeld blijft de Midden-Oostenpolitiek, waarbij de moslimstandpunten vaak véél beter aansluiten bij de gewone VN-beginselen voor de vrede, dan die van de Nederlandse regering en de media. Maar die erkenning krijgen ze absoluut niet.
Maar ze hebben ook hele goede kritiek op die stortvloed van ongenuanceerde dingen die ze over zich heen gekregen hebben in de afgelopen jaren. Ook daar besteden de media nauwelijks aandacht aan, en de erkenning krijgen ze ook niet.
Velen voelen zich ook erg beledigd, bijvoorbeeld omdat hun integratiewil betwijfeld wordt, of omdat hun godsdienst primair niet gewoon als bron van goede moraal erkend wordt.

Ze hebben vaak naar Nederlandse normen en waarden gelijk. Als je daar geen aandacht aan besteed, kom je helemaal niet meer toe aan de dingen die je noemt, die hier niet thuis (zouden) horen. Daar heeft dan niemand meer een boodschap aan.

Over Saddam Hussien, met strakke hand regeren is/was de enige mogelijkheid tot rust in het land, wel verstandig maar of het goed is, een land waar je niet voor jue mening maag uitkomen. Inderdaad wat Amerika daar doet is fout, want alle inwoners denken dat men het christendom wilt brengen en de islam wilt uitroeien, het is niet zo, maar zo wordt het wel verteld, die anhst van hun kan ik dan ook begrijpen en dat ze zich daar met hand en tand tegen verdedigen, terecht.

Amerikanen en Irak? Het was allemaal nog veel erger. Inbreuk op de soevereiniteit van staten, veroorzaken van de voorspelbare chaos die je nou ziet, valse motieven, slecht georganiseerde methoden, Abu graib, allerlei ondoordachte agressie.. Dan verborgen motieven zoals olie, handelsbelangen, Israel en strategische belangen.

De inval kreeg ook vooral steun van christelijke fundamentalisten. Daar zaten heel veel bedenkelijke geluiden over moslims en islam bij. De Republikeinen hadden ook duidelijk beleidsstukken, waar een (christelijk westers) beschavingsoffensief uit bleek. Het is echt niet zo, dat de weerzin bij de Irakezen enkel kwam van de propaganda.


Ze willen daar geen westerse waarden, maar wij willen hier ook geen midden- oosterse waarden. Als iedereen die zich met de normen en waarden zich niet wilt aanpassen in zijn eigen omgeving blijft dan zal het een stuk aangenamer blijven.

Het gaat vooral om minderheidsgroepen. Het probleem is meer, dat de indruk gewekt wordt, dat grote groepen moslims hier qua mentaliteit niet thuis horen. Dat komt vooral, omdat mensen weing weten van moslims hier, en er weinig mee om gaan.

Maarten
05-02-07, 19:55
Geplaatst door Vriend
Huizenprijzen blijven achter na moord Van Gogh


AMSTERDAM - Na de moord op cineast Theo van Gogh zijn de huizenprijzen in Amsterdamse wijken waar veel moslims wonen, gemiddeld 3 procent achtergebleven bij de rest van de buurten in de hoofdstad. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van drie economen van de Vrije Universiteit in Amsterdam.


De onderzoekers hebben het hierbij over 'moslimwijken' waar meer dan 25 procent van de bevolking van Turkse en Marokkaanse afkomst is. De trend is opvallend omdat in de periode voordat Van Gogh om het leven kwam het verschil met andere buurten juist iets kleiner werd, verklaren de economen.

Bron: Telegraaf

Reacties Telegraaf lezers volgen later....hmmm dat wordt smullen weer :)

grinnik... ja, dit wordt waarschijnlijk weer smullen..

Wist je trouwens, dat sinds er meer nieuws is over de smeltende poolkappen, dat de Nederlandse economie weer opleeft?

Sinds Amalia geboren is, zijn er aanmerkelijk meer problemen rond moslims.

Sinds mijn voordeur klemt, blijkt er in Soest een glazenwassersoorlog te zijn. :rolleyes: ...

observer
05-02-07, 22:34
stond in het nrc precies met die kop dus kan het bij de telegraaf niet vinden

Vriend
06-02-07, 21:34
Viel mij op dat nadat het bij de Telegraaf op kop stond de NRC, Spits, Metro etc direct volgden...wel na een dag

Vriend
14-02-07, 12:02
Zelfmoordaanslag tegen Wilders beraamd


DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders is vorige week bedreigd met een zelfmoordaanslag. Twee jongemannen zouden het plan hebben om Wilders neer te schieten en vervolgens een busje vol explosieven bij de politicus tot ontploffing te brengen. Daarbij moesten „veel onschuldigen omkomen in de enorme choas”.



Dat blijkt uit de aangifte die Wilders bij de politie Haaglanden heeft gedaan. Een waarschuwing voor de geplande aanslag in Den Haag of Amsterdam kwam eind vorige maand binnen via Meld Misdaad Anoniem. Deze week is via dat meldpunt een soortgelijke, maar minder gedetailleerde doodsbedreiging geuit. Opmerkelijk is dat de dreigementen bekend worden via telefoontjes naar Meld Misdaad Anoniem.



In de eerste, zeer concrete, waarschuwing wordt gesproken over een aanslag begin februari. Daarbij zou een wit bestelbusje gevuld met vijfhonderd tot zeshonderd kilo explosieven ontploffen naast de voorman van de Partij voor de Vrijheid, die eerst moest worden neergeschoten. De bestuurder van het busje zou op Wilders inrijden en het voertuig zelf tot ontploffing brengen.

De daders zouden de explosieven hebben verkregen via een contact bij het leger. Op de laatste maandag van januari zou een van hen het overige materiaal voor de aanslag, zoals bedrading, hebben gekocht bij een filiaal van de klusketen Gamma in Den Haag. Ook zou hij diverse malen op verkenning zijn geweest op het Binnenhof.

De daders zijn volgens de melder geen fundamentalisten, maar willen „gewoon wraak”. Wilders wordt al tijden zwaar beveiligd wegens vele ernstige bedreigingen en zegt dat dreigementen aan zijn adres zijn verdubbeld sinds zijn partij negen zetels behaalde tijdens de Kamerverkiezingen in november.


Bron: www.Telegraaf.nl



lezersreacties:






Als ze die pokke moslims vinden midden op de oceaan zetten in een lekke roeiboot is iedereen van ze af. Dit is meteen weer een reden om de DOODSTRAF in te voeren!!! als ze zich beledicht voelen donderen ze maar op . dit is nederland en geen een fo ander moslim land waar ze die stomme koran willen volgen doen ze het daar maar .GA ZO DOOR MENEER WILDERS
paul e, veenendaal





Dan mogen ze de beveiling wel verdrievoudigen, want de volgende keer haalt Wilders 30 zetels. Hij is de enige politicus die zijn nek uitsteekt voor de Nederlanders en laat zich niet de les lezen door de moslims. Hou vol Geert, jouw tijd komt sneller dan je denkt.
Jantien, Leiden





alhoewel zijn uitspraken niet altijd even leuk zijn, predikt men in nederland nog steeds het vrije woord, maar democratie is al lang niet meer aan de orde. we worden inderdaad langzamerhand ingepakt door het islamisme en daar is Wilders erg op tegen. Hij heeft gelijk, maar mag het niet meer zeggen. nederland heeft het te ver laten komen en moet in de toekomst hiervoor bloeden. het is jammer, maar het zij zo.
marga, rotterdam






Leve die linkse troep hier in Nederland. Bedankt Den Haag dat jullie weer iemand zwart maken en zijn leven niet zeker is. Ik hoop nu echt dat rechts en goed van zich laat horen. Die linkse zooi en die christelijke bende maakt nederland kapot.
Yo, A'dam






Lekker hoor!!! Bizar gewoon,geen fundamentalisten!! maar wilde gewoon wraak,wraak op de vrijheid van meningsuiting..geweldige verijking dit soort lui..en wat nog het ergste is het zijn jongeren..zouden die niet geheel moeten zijn ingeburgerd?? kan je nagaan hoe dit land over 10 jaar is...gewoon een moslim staat we kunnen dadelijk echt niks meer zeggen of we worden opgeblazen..dit schorem en familie het land uit sturen en nooit meer terug laten..o nee dat kan niet want dat vind brussel niet goed..SPEAK YOUR MIND!!!!
Romy, uk



Hahahahahaaha....lees het onderstaande :D




Zelf heb ik in de jaren 80 gedurende 3 jaar tussen moslims gewoond en ik kan zeggen dat ze hoe dan ook uit zijn op totale onderwerping van de christenen. Dit wordt vooral gevoed door het feit dat de westerse wereld in materieel opzicht ver superieur is aan welk islamitisch land dan ook en dat trekt scheve gezichten. De naiviteit van mensen als Ellen uit Deventer zal ons uiteindelijk de kop kosten en hoe draaien we dat dan nog terug ? Juist, met geweld. Beter nu een en ander rechttrekken, bijvoorbeeld via Wilders.
Musketier, Vught





Beste Geert je bent goed bezig laat je niet kisten door diegene die bezig zijn Nederland over te nemen. Mijn stem heb je en ik blijf op jou stemmen. Ik sta volledig achter je in de strijd tegen de Islam, niet te dichtbij natuurlijk want de explosieven zijn nogal krachtig tegenwoordig.
Toon, Nuenen



Een hoopvolle bericht!!!


We raken een beetje uitgekeken op Geert. Had gehoopt dat de PVV iets zou gaan doen. Het is alleen maar geschreeuw. Ik wou dat ik op Pastors had gestemd. Wilders en de PVV krijgen mijn stem niet meer!
Johan, Delft



En om af te sluiten een paar wijze uitspraken:




De beveiliging van de heer Wilders gewoon opzeggen, leert hij ook eens om normaal over en met andere mensen te praten. Hij is namelijk weer lekker bezig, over zijn werk in de tweede kamer hoor je erg weinig. wat is zijn stemgedrag daar? VVD?
karel, deventer


da gejank van die Blonde Teef Wilders begin ik nu echt irritant te vinden.... hij moet ons land besturen ??? hij creeert bewust een haat richting de moslimgemeenschap en wacht totdat iemand m bedreigt en zegt dan "zie je wel die moslims" en hoopt daarmee stemmen te maken eikel! Waarom reageert die niet op de onderwereld vanwege al da geweld ?? nee, nog niet natuurlijk totdat er een moslim bij betrokken is. nee Wilders, ons land bestaat niet alleen uit moslims, dus helaas ben jij niet diegene die dit land kan leiden
Dennis (heeft MOSLIM-vrienden), Venlo


Ik vond deze het leukst:



Ik heb de oplossing deel Nederland in tweeen alle Linkse en alle Moslims in het Noorden,en alle Rechtse en Christenen in het Zuiden en je heb de oplossing. Je maakt Geert president van Zuid, en Wouter of Femke van Noord en niemand heeft meer iets te mekkeren of wel? DE OPLOSSING
DE OPLOSSING, Nederland

Maarten
14-02-07, 14:34
Bedreigingen.exe versie 3.16 beta, uitgeverij Wilders.. Waren er niet verkiezingen binnenkort?
Het zou om een anonieme beller gaan. Maar de Telegraaf schrijft er al bijna over alsof het feiten zijn. En de lezers maken er al een absoluut feit van, om maar te zwijgen van de rest..

De leukste blijf ik deze vinden. Een fraaie oproep tot Nederlandse normen en waarden..


Als ze die pokke moslims vinden midden op de oceaan zetten in een lekke roeiboot is iedereen van ze af. Dit is meteen weer een reden om de DOODSTRAF in te voeren!!! als ze zich beledicht voelen donderen ze maar op . dit is nederland en geen een fo ander moslim land waar ze die stomme koran willen volgen doen ze het daar maar .GA ZO DOOR MENEER WILDERS
paul e, veenendaal


Maar de angsten van die mensen zijn inderdaad schrijnend. Als die mensen nou eens gewoon dóor gingen met hun eigen cultuur, dan etaleerden ze tenminste nog iets waar respect voor opgebracht zou kunnen worden. Maar ze etaleren dus alleen maar haat.
Ook die Londsdale jongeren.. als je daar zou gaan praten over normen en waarden, kwam je waarschijnlijk met minder tanden terug..

Bart.NL
14-02-07, 15:42
Wat mij nu opvalt in deze draad...

een paar dagen geleden was een Turk nog voorpagina nieuws in de Telegraaf...

echt met van die KOEIELETTERS.

Is dat niemand opgevallen hier?

Of past dat niet in het plaatje?

Vriend
14-02-07, 16:22
Ja, en natuurlijk is iedere Turk per definitie een Moslim...

Of niet soms BART de christelijke germaan.

Bart.NL
14-02-07, 19:24
Geplaatst door Vriend
Ja, en natuurlijk is iedere Turk per definitie een Moslim...

Of niet soms BART de christelijke germaan.

Ja natuurlijk, als de Telegraaf de voorpagina vult met afgrijzen over de moord op Turk, zal hij volgens jou zeker geen moslim zijn geweest.

Vriend?

Maarten
14-02-07, 20:40
Geplaatst door Bart.NL

Is dat niemand opgevallen hier?


Inderdaad. Geen kip leest de Telegraaf.

En wat was er met die Turk? Vermoord? En wat moet dat dan hier in dit topic?
Bovendien zal ie wel vermoord zijn door een andere Turk, nietwaar? Niet echt iets, waar de telegraaf een probleem mee heeft om er nieuws over te hebben, wel?

Bart.NL
15-02-07, 18:24
Geplaatst door Maarten
Inderdaad. Geen kip leest de Telegraaf.

Ik neem aan dat kippen niet lezen kunnen en dat dit niets heeft te maken met de ophokplicht.


Geplaatst door Maarten
En wat was er met die Turk? Vermoord? En wat moet dat dan hier in dit topic?

Het gaat er toch over dat moslims in een kwaad daglicht worden gesteld? Ik weet niet hoeveel procent van de Turken moslim is, maar 90% minimaal. Dus dan is het niet zo vreemd om dat verband te leggen.


Geplaatst door Maarten
Bovendien zal ie wel vermoord zijn door een andere Turk, nietwaar? Niet echt iets, waar de telegraaf een probleem mee heeft om er nieuws over te hebben, wel?

Over iets wat je niet gelezen hebt, kun je maar beter geen oordeel hebben, lijkt me.

Het is eigenlijk standaard Telegraaf journalistiek: hardwerkende winkelier heeft regelmatig last van gewapende overvallen, heeft eerst de politie gevraagd om maatregelen te nemen, maar die deden niets, heeft daarom maar wapenvergunning aangevraagd, maar dat mocht natuurlijk niet, en nou is hij door overvallers omgelegd.

Veel verder kom ik niet want ik zie alleen de voorpagina in de kiosk als ik op de trein moet wachten. Dus of de daders Turken zijn, kan ik je helaas niet vertellen.

Vriend
16-02-07, 14:48
Wilders onthoofd in theatervoorstelling

door Thijs Wartenbergh en Timoteus Waarsenburg


ALMERE - Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.

Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.





De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”

Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.”

Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”

Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.


Bron:www.telegraaf.nl





Lezersreacties:




Zelf vind ik het normaliseren van onthoofdingen,met zeik overgieten,demo orale sex,erg positief voor 13jarige jongelui,of dat nu Balkenende of Wilders is maakt niet uit!Nu nog het mishandelen of doodsteken van leraren normaliseren dan hoeven we daarvolgende keer ook geen ophef meer over te maken.Dan nog een landelijke teken wedstrijd over een copulerende Allah,ach humor toch?Normen en waarden?Onzin toch of niet??
Hans Kruithof, Eindhoven




moslims met humor, die zijn pas geeintergeert
peter, delft





Geheel volgens de normen van de moslims betekent dit dus dat Amar El-Ajjouri vermoord dient te worden. De onderbouwing is dat iemand binnen zijn eigen cultuur de nederlandse cultuur beschimpt bespot en dus niet respecteert. Maar ach... die laffe linkse politici zullen dit wel weer accepteren want die staan helaas niet voor de nederlandse cultuur.
Elpedro, Nieuwerkerk ad IJssel




Nou moet Wilders niet gaan zeuren. Ik heb niets met Islam, maar als in het de profeet was geweest die onthoofd was in het stuk had Wilders luid applaudiserend voorin de zaal gezeten. Dus, Geert, niet zeuren jongen. Wie kaatst kan de bal verwachten.
H, Den Haag










Zo onderwijst men de jeugd tegenwoordig. zegt iets over hoe wij als nederlanders in de wereld staan. het is niet voor niets dat onze naam overal in de wereld steeds slechter wordt. Orale skes in de brugklas.. leuk joh. Schaam je opvoeders! Moet kunnen! En las al die moslims zich nou zo beledigd voelen bij het minste geringste dan mag Wilders dat in eigen land helemaal. Van die moslims kun je nog zeggen.. waarom rotten ze niet op. Zou het er hier beter uit zien en niet van die verpauperde buurten in mijn stad
heleen, den haag





Nou Wilders ... haal de Mohammed Prenten maar tevoorschijn ... ik zou zeggen ... leef je uit, want wat zij ongestraft mogen doen geld dus ook voor jou ... niet met 2 maten meten in Nederland he !
Jan, Almelo




Wilders is toch van de Partij van de Vrijheid, hij zit zelf overal te zeggen tegen iedereen die luistert dat zij geen blad voor hun mond nemen en recht voor zijn raap zijn. Dus hij hanteert zelf de vrijheid van meningsuiting, maar nu gebruikt iemand anders de vrijheid van meningsuitting en nu in de vorm van Caberet en dan mag het ineens niet meer ofzo. Beetje dubbel heer Wilders of is de vrijheid van meningsuitting alleen voor degene die het met u eens zijn. Vrijheid van meningsuitting is voor iedereen!
B.R., Breda




Die moslims kunnen onthoofdingen en beestachtige omgaans normen als normaal beschouwen, wij hier in Nederland niet ! Dus ga maar lekker weg uit het westen en terug naar de middeleeuwen in de woestijn.
Gerard, Eciviliseerd




Wie kaats kan de bal verwachten luidt het spreekwoord. Als jij miljoenen mensen wekelijks blijft kwetsen met je soms zeer domme en botte uitspraken kun je dit verwachten. Als Joep van het Hek deze grap gemaakt had was de heer wilders vermoedelijk niet beledigd geweest maar omdat het een iemand van buitenlandse komaf is, heeft dhr widers weer een reden om de media op zoeken. bah wat een walgelijk mannetje.
jan , kloosterhaar




Moslims zijn dol op onthoofdingen. Het hoort nu eenmaal bij hun cultuur.
Patrick, castricum





Jammer dat veel reacties gaan over voor en tegenstanders van Wilders,het gaat om iets anders hebben jullie kinderen?Amar laat gerust je vuiligheid en onvrede aan volwassene zien,maar niet aan 13jarigen.Zelf heb ik graag dat je ,jou nederlandse paspoort inlevert en neem vooral die twee nederlandse leraressen mee op je reis naar je thuisland.
Hans, Eindhoven











Hahaha.... die Wilders toch. Ik vind dat zeker in zijn geval dit type humor moet kunnen, zeker omdat binnen de bekrompen kringen van Wilders een zeer sterke neiging bestaat om `het recht op te beledigen` te promoten. En dat recht geldt natuurlijk dan ook voor iedereen; zelfs voor hen die er een dubbele nationaliteit op na houden. Tja, Wilders...niet zo kinderachtig doen, een beetje witte vent kan toch wel tegen een stootje :))
bartdijkma, Arnhem

Maarten
16-02-07, 17:51
Geplaatst door Vriend

wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten
wordt hij zogenaamd onthoofd.
wordt orale seks met hem bedreven.
verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren
voor brugklassers

Ik kan me wel vinden in deze reactie:

Zelf vind ik het normaliseren van onthoofdingen, met zeik overgieten, demo orale sex, erg positief voor 13jarige jongelui,
of dat nu Balkenende of Wilders is maakt niet uit!
Nu nog het mishandelen of doodsteken van leraren normaliseren dan hoeven we daarvolgende keer ook geen ophef meer over te maken.
Dan nog een landelijke teken wedstrijd over een copulerende Allah, ach humor toch? Normen en waarden? Onzin toch of niet??
Hans Kruithof, Eindhoven

Soldim
16-02-07, 17:54
Geplaatst door Maarten
Ik kan me wel vinden in deze reactie:



Deze is mijn favoriet:

Nou moet Wilders niet gaan zeuren. Ik heb niets met Islam, maar als in het de profeet was geweest die onthoofd was in het stuk had Wilders luid applaudiserend voorin de zaal gezeten. Dus, Geert, niet zeuren jongen. Wie kaatst kan de bal verwachten.
H, Den Haag

IbnRushd
16-02-07, 18:05
Geplaatst door Maarten
Ik kan me wel vinden in deze reactie:

Zelf vind ik het normaliseren van onthoofdingen, met zeik overgieten, demo orale sex, erg positief voor 13jarige jongelui,
of dat nu Balkenende of Wilders is maakt niet uit!
Nu nog het mishandelen of doodsteken van leraren normaliseren dan hoeven we daarvolgende keer ook geen ophef meer over te maken.
Dan nog een landelijke teken wedstrijd over een copulerende Allah, ach humor toch? Normen en waarden? Onzin toch of niet??
Hans Kruithof, Eindhoven

Volgens een nieuwsbericht in elsevier (http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/139566/index.html) was er helemaal geen sprake van 'onthoofdingen' maar van een 'knipbeurt'. Ook was er geen sprake van 'orale sex' noch van 'urine'. 'T is meer een veronderstelling gebaseerd op de heupbeweringen die de pop maakte. Wat een ophef voor niets. En drie x raden waarom de islam weer er bij wordt gesleept.

Maarten
16-02-07, 20:46
Geplaatst door IbnRushd
Volgens een nieuwsbericht in elsevier (http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/139566/index.html) was er helemaal geen sprake van 'onthoofdingen' maar van een 'knipbeurt'. Ook was er geen sprake van 'orale sex' noch van 'urine'. 'T is meer een veronderstelling gebaseerd op de heupbeweringen die de pop maakte. Wat een ophef voor niets. En drie x raden waarom de islam weer er bij wordt gesleept.
Merci.. Iek wort niet goet..
Waar gaat nou eigenlijk wát over?...
Kun je dan niks meer lezen, zonder dat je meteen expert dubbele bodems en ranzigheid moet zijn?
Waar haalde de Telegraaf z'n info eigenlijk vandaan?
Anderzijds: Amar kan voor een keertje extra creatief geweest zijn..
Maar de hoofdvraag: gaat het sowieso wel ergens over? Niet dus..
Behalve dan dat er weer gezeik is rond een Marokkaan..
Elke kruimel daar over wordt nieuws..

Maar Islam? Zag jij iets over Islam? Of in de reacties?
Ach... Islam is een woord, waar nog 30 andere woorden in willekeurige volgorde rond geplakt kunnen worden, en dan heeft dat commerciele nieuwswaarde..

Had iemand al opgemerkt, dat Wilders geknipt voor onthoofding is?

IbnRushd
16-02-07, 21:01
Geplaatst door Maarten


Maar Islam? Zag jij iets over Islam? Of in de reacties?
Ach... Islam is een woord, waar nog 30 andere woorden in willekeurige volgorde rond geplakt kunnen worden, en dan heeft dat commerciele nieuwswaarde..



Nou, de naam van de cabaretier geeft voldoende voeding om het e.e.a. te concluderen. Het bewijs zijn de reacties waarin Mohammed (vrede zij met hem) en moslims in het algemeen bijgehaald worden.

Maarten
17-02-07, 01:38
Geplaatst door IbnRushd
Nou, de naam van de cabaretier geeft voldoende voeding om het e.e.a. te concluderen. Het bewijs zijn de reacties waarin Mohammed (vrede zij met hem) en moslims in het algemeen bijgehaald worden.
Ja, die haat moet heel diep zitten. Ik probeer me altijd voor te stellen, hoe mensen dingen beleven.
Ik dit geval denk ik dat die moslims (Arabieren, whatever) gezien worden als lui met weinig kwaliteiten en inzichten, die ter compensatie een hele grote bek hebben, en iedereen willen dwingen tot iets wat ze zelf ook niet snappen. Hier zullen nog wel 1000 varianten op zijn.
Is het racisme? Of gewoon zondebokdenken? Angst dat de cultuur bedreigd wordt? Angst voor normen en waardenverlies? Onderlinge binding door gemeenschappelijke haat? Gemanipuleerd door de media?

Ik denk dat de lijst zo halverwege is, en het beeld wat opdoemt, is dat van hitler-duitsland. Het is alleen niet zo sterk, tenminste bij de meesten niet. Maar in feite toch een nieuw soort antisemitisme.

Qaiys
17-02-07, 16:16
Goed initiatief meneer Vriend, als je alle reakties van de lezers van de telegraaf op een rijtje zet heb je binnen de kortste keer duizenden racistische en discriminerende stukken. Overigens geldt dat voor het Algemeen dagblad evenzo. Daar stikt het ook van de racistische en discriminerende stukken.

Deze kranten doen alsof het de mening is van de lezers maar in feite geven ze racisten en andere tuig de mogelijkheid om racistische en discriminerende uitingen te verspreiden.

Vriend
19-02-07, 15:11
'Conflict moslims en Westen hoeft niet'



LONDEN - Een meerderheid van de wereldbevolking gelooft niet dat de wereld verzeild is geraakt in een botsing van beschavingen die uiteindelijk zal leiden tot een gewelddadig conflict tussen de islam en het Westen.





Dat blijkt uit een maandag gepubliceerde peiling in opdracht van de BBC World Service. Uit de enquête in 27 landen blijkt dat gemiddeld 56 procent van de mensen gelooft dat er een 'gemeenschappelijke basis' mogelijk is tussen moslims en westerlingen, terwijl 28 procent van de ondervraagden denkt dat geweld onvermijdelijk is. In het Westen wordt wel positiever gedacht dan in de moslimwereld.




Verder meent 52 procent dat de onderlinge spanningen het gevolg zijn van conflicterende politieke belangen tegen 29 procent die gelooft dat er sprake is van een religieus en cultureel conflict. Gemiddeld 58 procent van de ondervraagden zei dat de spanningen worden veroorzaakt door intolerante minderheden en niet door bevolkingen als geheel.

De peiling is gedaan onder duizend mensen in ieder land, waaronder de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Rusland, China, India, Brazilië, Mexico en Australië. Ook waren vier overwegend islamitische landen - Egypte, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en Indonesië - in het onderzoek betrokken, net als twee landen met een groot aantal moslims: Libanon en Nigeria.

Alleen in Indonesië, het land met de grootste moslimpopulatie in de wereld, bleek een kleine meerderheid (51 procent) te geloven dat geweld tussen de islamitische wereld en het Westen onvermijdelijk is.

Nederland bleef buiten het onderzoek.

Bron:

www.telegraaf.nl





Lezersreacties:




Een nieuw ijzerengordijn is in aantocht hier valt niets tegen te doen dus in plaats van gebroken geweertjes, BESCHERM HET LAND. De beste verdediging is de aanval, daarbij bedoel ik niet letterlijk oorlogvoeren maar actieve maatregelen om onze westerse cultuur te beschermen zowel intern als extern ons land. Denk aan het toestaan van bv islamitische scholen, bestuurders met dubbele nationaliteit, etc etc etc.
W, Putten





Men noemt in dit artikel de Islam een beschaving! Ik zou zeggen, open uw oogjes! Het zijn barbaren, die handjes afhakken, onthoofden, stenigen en steentjes gooien naar een duivel die niet bestaat! Het conflict met deze primitieven is al bezig,.....laten we het snel beeindigen nu we ze nog simpel de baas kunnen!
Robert, Zaanstad





De botsing tussen de beschaafde wereld en de molsims zal absoluut leiden tot een 3e wereldoorlog. iedereen die denk dat dat te vermijden is maakt zich schuldig aan struisvogelgedrag!
Marcel, Almere






Nou mij hebben ze niet gevraagd. Ik denk dat er wel degelijk een groot conflict komt tussen de moslims en de andere bevolking. Het doel van de islam is wereldheerschappij, het enige ware geloof is de islam en dat zal kost wat het kost worden nagestreefd, goedschiks danwel kwaadschiks. Bovendien heeft Nostradamus een en ander ook al voorspeld.
Dirk, Amsterdam








Als je overweegt dat beide Geloven hun oorsprong vinden in de Middenoosterse mentaliteit van ongeveer 2000-jaar geleden, toen een belangrijk deel van hun economie berustte op nomaden en schaapsherders, dan ligt het voor de hand dat de concurrentie voor zieltjes uiteindelijk tot een finaal conflict zullen leiden...Vooral daar in die streek profeten (Jezus, Mohammed) en profezien (Apocalypse, 37-Paradijse- lijke Maagden) van grote invloed zijn op het denvermogen van de gewone man...
Jaap, San Diego, CA









Dit noemen ze "dansen op de Titanic" Weten dat t mis loopt en toch gewoon doorgaan met de polonaise.
J.Bouman, Veen






De botsing ontstaat in de wijken,mensen hebben last van botsingen om hun heen,sinds de komst van de allochtonen is mijn wijk in een neerwaardse spiraal terecht gekomen,verloedering vervuiling teveel om op te noemen.Dat heeft niets met godsdienst te maken. Zij vergeten gewoon hun eigen straatje schoon te vegen,daar ligt het conflict!!!!!
hellen, den haag






Een groot conflict Westsen-Islam is onvermijdelijk, omdat het einddoel van een groot deel van de islamieten is de gehele wereld te beheersen. Uit uitgelekte plannen en verdragen blijkt dat. Zie het geheime actieplan van de IAO waarvan 24 islamitische staten lid zijn: in een actieplan van de IAO staat: alle vormen van niet-islamitische religies vernietigen! Zie Christen-Democratische Koers jg. 12, nr. 2, p. 5. Ook via www.bga.nl/cda veel info hierover. drs. J.G. van der Land, Kampen
J.G. van der Land, Kampen





de cultuur die in de historie het meeste bloed aan haar hand heeft , namelijk de westerse , schreeuwt natuurlijk moord en brand dat zij beschermd moet worden.zei scharen zich nu achter HET grootste bloeddorstige Empire of Evil , de US of A. om hen te ' redden '...een moslim extremist kan nog veel leren van het leed dat door het westen in de wereld is aangericht ! leerden wij ook maar...
Wout, rotterdam





voor de mensen die zo afgeven op de Islam....Volgens mij zijn het nog steeds de christenen die verantwoordelijk waren voor de grootste massa slachtingenonder de mensheid.....En als we het over achterlijke geloven hebben....Bush misbruikt nog steeds de naam van god aan als hij over de wereld stiert met zjn legers! De Westerse landen hebben altijd hun geloof en cultuur willen opleggen aan de rest van de wereld! Ik denk dat wij westerlingen eens goed naar ons verleden moeten kijken
johan, amsterdam







Onderschatten van de tegenstander is een groot gevaar; moslim landen behoren tot de meest achtergebleven gebieden op deze planeet. Ze willen graag alles wat het westen heeft alleen ze willen er niet voor werken; ze willen het veroveren zoals het in de koran staat. Het westen zou er goed aandoen zich wat meer in de koran te verdiepen, gelijk aan "Mein Kampf "van een zekere A.Hitler destijds. De tekenen zijn daar alleen we willen ze niet zien!
Art., amsterdam





Het conflict waar men het hier over heeft is begonnen rond het Christelijke jaar 600. Binnenkort zal het beginnen. De moskee op de tempelberg is jaren geleden door moslims op de fundamenten aangetast en staat nu op instorten. Nu wijzen diezelfde bebaarde heren naar de werkzaamheden van de joden en zullen weldra de schuld van het ineenstorten van deze moskee bij de joden leggen. Vreemd dat moslims geloven dat Mohammed daar ooit was geweest, maar die moskee kwam pas 25 jaar na zijn dood.
Richard, Utrecht












Het doel van de islam was dat in 2000 de hele wereld "bekeerd" zou zijn. Deze doelstelling is wat opgeschoven. Het is heel erg naif om te denken dat er geen botsing zal komen tussen de islam en andere geloven Als Nederland en het Westen nu geen maatregelen neemt, zal binnen 50 jaar de sharia wet in het Westen ingevoerd worden.
de bruijn, Schalbruch





25 jaar geleden werd mij in saudie arabie duidelijk gemaakt dat wij cristenhonden binnen toen en 100 jaar uitgeroeid zouden worden.gezien het verloop van moslim verspreiding wereldwijd heden ten dagen,vrees ik het ergste.preventief ruimen lijkt mijn inziens dan ook de enige optie om dit virus te stoppen.slaap zacht den haag..
huub, ijmuiden

Maarten
19-02-07, 16:01
Graag zou ik als de meest verknipte figuur voordragen:

"Als je overweegt dat beide Geloven hun oorsprong vinden in de Middenoosterse mentaliteit van ongeveer 2000-jaar geleden, toen een belangrijk deel van hun economie berustte op nomaden en schaapsherders, dan ligt het voor de hand dat de concurrentie voor zieltjes uiteindelijk tot een finaal conflict zullen leiden...Vooral daar in die streek profeten (Jezus, Mohammed) en profezien (Apocalypse, 37-Paradijse- lijke Maagden) van grote invloed zijn op het denvermogen van de gewone man...
Jaap, San Diego, CA"

Het gaat niet helemaal goed in San Diego..

Reductie tot slechts 37 maagden vind ik ook niet acceptabel. Het zijn sowieso al druiven, dus je krijgt niet veel waar voor je creperen.

Vriend
01-03-07, 13:18
Een vrouw vermoord vijf kinderen. De Marokkaanse vader was op vakantie/zakenreis.

De Telegraaf doet hier bericht over.

Zoals gewoonlijk typisch op een "Telegraafse" manier...

'Marokkaanse Vader Nijvel had weinig tijd voor gezin'
door Marijn Jongsma en Ronald Veerman


NIJVEL - De verbijsterde buren, de vrienden op school, niemand had het vreselijke drama zien aankomen waarbij de radeloze Geneviève Lhermitte woensdag haar vijf kinderen om het leven bracht, maar haar twee zussen wisten wel degelijk dat het al langer flink mis was bij het modelgezinnetje uit het Belgische Nijvel.

,,Geneviève was echt op, ze liep al zes jaar bij de psychiater en kon het gewoon niet meer aan. Toen haar man ook nog eens een maand alleen op vakantie ging is er iets geknapt”, aldus haar nog natrillende zus Catherine.

Donderdagmorgen kwamen er nieuwe gruwelijke details over de wanhoopsdaad van de 40-jarige moeder naar buiten. Buurman Jean-Marie, een vriend van de familie, liep niets vermoedend mee naar binnen nadat hij plots de ziekenauto’s voor het huis aan de drukke Generaal Jacqueslaan zag stoppen.

,,In de hal tegen de voordeur lag de moeder, half buiten bewustzijn en helemaal onder het bloed. Ze brabbelde nog wat, maar ik kon het niet verstaan. De verpleegsters hebben me toen snel naar buiten geduwd.”

Boven in de slaapkamertjes lagen de vermoorde kinderen, een voor een de keel doorgesneden. Yasmine (15), Nora (11), Myriam (9), Mina (7) en de kleinste en enige zoon Mehdi (3), werden donderdagnacht na een uitgebreide sectie met lijkwagens weggereden.

Door het vuur
Terwijl de vertwijfelde buurtbewoners donderdagmorgen nog altijd naar een verklaring zochten vertelt de zus van de inmiddels buiten levensgevaar zijnde moeder dat ze letterlijk door het vuur ging voor haar kinderen.

,,Ze waren haar alles, maar dinsdag klonk ze door de telefoon plots zo radeloos dat ik er zelf van schrok. Ze moest met haar oudste dochter naar het ziekenhuis voor een allergiebehandeling, maar wist niet hoe ze dat moest organiseren.”

Over haar echtgenoot, de in Marokko geboren Bouchaïb Mokadem, zijn de verhalen wisselend. Hoewel hij in de buurt als een vriendelijke en zeer goed geïntegreerd bekend stond, bleek hij nauwelijks tijd voor zijn gezin te hebben.

Als vertegenwoordiger van een farmaceutisch bedrijf was hij zeer veel op reis, waardoor de moeder alles voor de kinderen moest organiseren. ,,Maar toen ging hij dus ook nog eens een maand alleen op vakantie naar Algerije”, aldus Catherine die met haar zus in het Brusselse Ukkel opgroeide.


'Nietsnutten'

,,We hadden geen gelukkige jeugd. Onze ouders zeiden steevast dat we nietsnutten waren”. Op de middelbare school ontmoette Geneviève Bouchaïb en ze trouwden in 1990, tien jaar later kochten ze het prachtige en nadien fraai verbouwde herenhuis aan de rand van Nijvel.



Geneviève hield tot vlak voor haar vreselijke daad de façade van een gelukkig gezinnetje in stand. ,,Zondag ben ik nog langs geweest om de oudste met haar huiswerk te helpen. De andere kinderen keken televisie. Het was gewoon erg gezellig”, aldus buurman Jean-Marie. Ook op de dramatische dag zelf had niemand iets in de gaten. ,,Ik heb ze met z’n allen nog naar school zien lopen. Ze zij me heel vriendelijk gedag”, zo vertelt de overbuurvrouw.

Vader Bouchaïb was net te laat terug. Toen de hulpdiensten hem uiteindelijk wisten te traceren was hij net op het Brusselse vliegveld Zaventem geland, om vervolgens spoorslags naar Nijvel te scheuren. Geneviève nog altijd in het ziekenhuis van La Louvière, maar is duidelijk aan de beterende hand.

Aan hoe het nu met haar verder moet durft niemand nog te denken, zeker nadat donderdagochtend duidelijk werd dat de vrouw zelfs een gevangenisstraf van 30 jaar boven het hoofd kan hangen.

Bron: www.telegraaf.nl



Lezersreacties:



Komt vaker voor bij Marokkanen, "pappa" gaat alleen op vakantie, meestal om zijn tweede echtgenoot te verwennen. Heel triest dat zo'n vrouw dan doordraait en haar kinderen op halalwijze dood maakt, enfin de kinderen zijn nu bij Allah en die alleen weet waarom zijn wil geschiedde hier op deze wereld. De wereld draait door, letterlijk en figuurlijk!
De Econoom, Nederland




Pappa de marokkaan wilde alleen mar kindjes maken en lekker alleen op vacantie gaan. Hoe vaak moeten we het nog blijven zeggen, TROUW NÓÓÓIT VAN ZIJN LANG ZAL ZE LEVEN MET EEN MOSLIM!!!!!!!!!!!!! want deze ellende staat niet op zich zelf er zijn er velen die met een moslim de ellendige boot ingaan als je van westerse afkomst bent. Ze doen een belofte als je trouwd,maar dan begint de ellende pas goed en willen hun afkomst aan je opdringen en heb je als vrouw niets meer te vertellen en zien ze jegraag als een sloof.
anti moslim,





had zeker nog een gezin in zijn geliefde geboorte land?,anders is haar daad niet te verklaren,een waarschuwing aan europese vrouwen,om geen kinderen te baren van vaders uit een islamitische land,de ellende is groot en onvoorstelbaar.
drs de vries, arnhem do 1/3, 12:46




gek he', dat je depressief wordt als je met een Marokkaan getrouwd bent en kinderen hebt van die Marokkaan. Dat soort mensen sporen nu eenmaal niet. Hij zal die vrouw wel tot wanhoop hebben gebracht.Misschien verteld zij de ware toedracht nog weleens. Misschien wordt Nederland nu eens wakker of moet het nog erger??? Weg met die moslims!!!
Henk, Rotterdam

Mark
01-03-07, 13:22
verdomme vriend nu moet ik 2 keer typen.. ahem..

volgens fok.nl gaat het om een algerijn