PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse moslimjongeren radicaliseren



Marsipulami
29-01-07, 09:04
Britse moslimjongeren radicaliseren

Geplaatst door Theo Borgermans op
ma 29 jan '07 om 08:47u

LONDEN (RKnieuws.net) - Een groeiend aantal jonge moslims in Groot-Brittannië raakt geïnspireerd door de politieke islam. De steun voor militante islamitische groeperingen neemt toe. Ook willen steeds meer jongere islamieten invoering van islamitische wetgeving (sharia) en voor vrouwen de hoofddoek verplichten.
Dat blijkt uit een onderzoek voor de politieke denktank Policy Exchange onder ruim duizend mohammedanen. De resultaten werden maandag bekendgemaakt.

Van de ondervraagde 16- tot 24-jarigen wil 37 procent onder de sharia leven. Bij de 55-plussers is dat 17 procent. Van de jongeren zegt 13 procent terreurorganisaties als al-Qaeda te bewonderen, bij de ouderen is dat 3 procent.

Bar
29-01-07, 10:09
Die tot voor kort bewierookte Britse appeasement- en laat-maar-waaien-politiek werkt dus ook niet.

Misschien tijd voor een harde assimilatie-aanpak.

Invidia
29-01-07, 10:45
Geplaatst door Bar
Die tot voor kort bewierookte Britse appeasement- en laat-maar-waaien-politiek werkt dus ook niet.

Misschien tijd voor een harde assimilatie-aanpak.

Yep, want in Nederland is de sfeer tussen moslims en niet-moslims zo veel beter...

Mark
29-01-07, 11:45
gelukkig zijn die jongeren daar niet van die bounties zoals hun ouders :)

prikkerd
29-01-07, 19:51
sjonge jonge ga ik weg uit Nederland krijg ik in UK ook te maken met radicalisering....

Tjah if you can't beat them join them

Maarten
29-01-07, 21:20
Gut, is iedereen alweer vergeten wat Tony Blair zoal zegt en doet?
Vermoedelijk zijn Engelse vlaggen erg populair in het Midden-Oosten, vooral in combinatie met lucifers..
Was er niet iets met Bush enzo, en vlammende speeches?

Als ik moslim was, dan begon ik daar een fabriekje met spenen voor babies met Bin Laden er op.

Een Marokkaanse buurman hier kreeg een maand na 911 een zoontje, en noemde hem acuut Osama.. grinnik..
Wat dacht je dat die Britse moslims dachten?