PDA

Bekijk Volledige Versie : 4 VS soldaten ontvoerd: meeste verfijnde aanval in vier jaar van oorlogvoering



Lost_lady
31-01-07, 13:06
BAGHDAD, Iraq - In perhaps the boldest and most sophisticated attack in four years of warfare, gunmen speaking English, wearing U.S. military uniforms and carrying American weapons abducted four U.S. soldiers last week at the provincial headquarters in the Shiite holy city of Karbala and then shot them to death.

http://news.yahoo.com/s/ap/20070127/ap_on_re_mi_ea/iraq_sneak_attack

http://www.nieuws.nl/447520

Novum/AP) - In Irak zijn vorige week zaterdag vier Amerikaanse soldaten ontvoerd uit het provinciaal militair hoofdkwartier in de sjiitische heilige stad Karbala, en daarna met een schot in het hoofd om het leven gebracht. Een woordvoerder van het Amerikaanse leger heeft dit vrijdagavond bevestigd.

Volgens de legerwoordvoerder was de ontvoering het werk van Engelssprekende mannen in nieuwe Amerikaanse legeruniformen. Ze reden in dezelfde luxe jeeps die de Amerikaanse beveiligingsdiensten gebruiken.

Aanvankelijk had het Amerikaanse ministerie van defensie gezegd dat er op die dag vijf soldaten om het leven waren gekomen. Slechts één daarvan zou zijn omgekomen bij een ontvoeringsactie, de andere vier waren volgens het ministerie in een hinderlaag gelopen tijdens een actie te voet in de buurt van Karbala.

Volgens de nieuwe verklaring van het leger zijn de soldaten gevonden in de buurt van de stad Mahawil, in het zuiden van Irak. Twee van de dode soldaten lagen op de achterbank van de jeep, met handboeien aan elkaar gebonden. Een derde soldaat lag vlakbij op de grond, de vierde overleed op weg naar het ziekenhuis.

Een Amerikaanse legerwoordvoerder zei dat de vlekkeloze uitvoering van de actie, waarbij mogelijk explosieven zijn gebruikt om Amerikaanse legervoertuigen onschadelijk te maken, erop wijst dat de actie goed is voorbereid.

Een hoge Iraakse militair zei dat hij op grond van de perfecte uitvoering van de actie vermoedt dat deze is uitgevoerd door agenten van de Iraanse geheime dienst en leden van het Mahdi Leger. Deze sjiitische militie wordt door Iran getraind en gesteund met geld en wapens.

Toen het nieuws over de ontvoeringsactie bekend werd gemaakt, waren de voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, de Democrate Nancy Pelosi, en de Republikeinse senator John Murtha in Bagdad. Beiden zijn felle tegenstanders van de Amerikaanse aanwezigheid in Irak.


:fpetaf: Hats off to those who carried out the raid.

Eni
31-01-07, 13:10
sick fuck

Max Stirner
31-01-07, 13:23
[QUOTE]Geplaatst door Lost_lady

Een hoge Iraakse militair zei dat hij op grond van de perfecte uitvoering van de actie vermoedt dat deze is uitgevoerd door agenten van de Iraanse geheime dienst en leden van het Mahdi Leger. Deze sjiitische militie wordt door Iran getraind en gesteund met geld en wapens.


Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn, wordt het de komende maanden vast nóg gezelliger in het MO.



:fpetaf: [B]Hats off to those who carried out the raid.


Achterlijk schepsel.

Al Sawt
31-01-07, 19:48
Beter aanslagen op soldaten van een bezettingsmacht plegen, dan op burgers.

Maar tuurlijk scharen onze ethische prikkers in een koor, om hun hypocritie ten toon te stellen.

Eni
31-01-07, 20:49
Geplaatst door Al Sawt
Beter aanslagen op soldaten van een bezettingsmacht plegen, dan op burgers.

Maar tuurlijk scharen onze ethische prikkers in een koor, om hun hypocritie ten toon te stellen.

Wanneer er berichten met wandaden door de bezettingsmacht hier op het forum worden geplaatst, zal jij geen enkele ethische prikker hier z'n bewondering daarvoor zien uiten.

mulan
31-01-07, 20:58
Geplaatst door Eni
Wanneer er berichten met wandaden door de bezettingsmacht hier op het forum worden geplaatst, zal jij geen enkele ethische prikker hier z'n bewondering daarvoor zien uiten.

Nee. Waren ze maar zo eerlijk.

Eni
31-01-07, 21:07
Geplaatst door mulan
Nee. Waren ze maar zo eerlijk.

Nee, misschien vinden ze wel dat iedere dode er een te veel is, aan welke kant dan ook.

mulan
31-01-07, 21:07
Geplaatst door Eni
Nee, misschien vinden ze wel dat iedere dode er een te veel is, aan welke kant dan ook.

Nee dat denk ik niet. In ieder geval niet van de prikkers die ik in gedachte heb.

Max Stirner
31-01-07, 21:50
Geplaatst door Al Sawt
Beter aanslagen op soldaten van een bezettingsmacht plegen, dan op burgers.

Maar tuurlijk scharen onze ethische prikkers in een koor, om hun hypocritie ten toon te stellen.


Excuses voor mijn hypocriete uitlatingen jegens deze koene verzetsstrijders die met hun dappere heldendaad een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de vrede en veiligheid in Irak - zoals bekend een paradijs op aarde waar de eeuwenlange vredige rust plotseling wreed werd verstoord door de inval van de Westerse kruisvaarders.

observer
31-01-07, 22:39
Geplaatst door Al Sawt
Beter aanslagen op soldaten van een bezettingsmacht plegen, dan op burgers.

Maar tuurlijk scharen onze ethische prikkers in een koor, om hun hypocritie ten toon te stellen. ah maar lees goed ze hebben de soldaten gevangen genomen, en ze daarna vermoord, dat is iets anders als ze gedurende een gevecht doden

als je dit goedkeurt dan is dus feitelijk elke dode in irak terecht en zijn dingen als guantanamo ook legaal immers je bent niet verantwoordelijk voor gevangenen

ik neem aan dat de eerstvolgende strijder die door de amerikanen gevangen genomen wordt dezelfde behandeling zal krijgen

Al Sawt
01-02-07, 14:50
Geplaatst door Max Stirner
Excuses voor mijn hypocriete uitlatingen jegens deze koene verzetsstrijders die met hun dappere heldendaad een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de vrede en veiligheid in Irak - zoals bekend een paradijs op aarde waar de eeuwenlange vredige rust plotseling wreed werd verstoord door de inval van de Westerse kruisvaarders.

Bespaar me jouw simplistische redenatie over situatie in Irak.
De Amerikanen zijn daaraan schuldig en vormen met hun aanwezigheid een katalyserende factor voor geweld.

Wat betreft paradijs op aarde. Gezien de oorlogen en gewelddadigheden waarmee Europese geschiedenis mee doordrenkt is, heb je wel gelijk.

Al Sawt
01-02-07, 14:51
Geplaatst door Eni
Wanneer er berichten met wandaden door de bezettingsmacht hier op het forum worden geplaatst, zal jij geen enkele ethische prikker hier z'n bewondering daarvoor zien uiten. En zo is het.

Want bezettingsmacht is in principe een agressor.

illmatik
01-02-07, 15:20
Geplaatst door Eni


Geplaatst door Max Stirner


Geplaatst door Al Sawt

Ergo:

Eni & Max Stirner

sick fucks

Invidia
01-02-07, 15:49
Wtf is sick fuck?

Gewoon letterlijk vertalen? ...

Iglo
01-02-07, 19:39
Geplaatst door Invidia
Wtf is sick fuck?

Gewoon letterlijk vertalen? ... ziek figuur

Max Stirner
01-02-07, 20:59
Geplaatst door illmatik
Ergo:

Eni & Max Stirner


Je pennevruchten zijn in ieder geval begrijpelijk en lekker leesbaar, dit keer.

naam
01-02-07, 21:19
Soldaten ontvoeren en daarna doodschieten en dat met gejuich begroeten. Je hoeft het niet met de Amerikanen eens te zijn, maar er zitten wel hele enge mensen hier op het forum.

Aangezien Nederland Amerika steunt, zal elke Nederlander die daar dient en ontvoerd wordt in Irak ook op deze site met gejuich worden ontvangen?

illmatik
01-02-07, 21:22
Geplaatst door Max Stirner
Je pennevruchten zijn in ieder geval begrijpelijk en lekker leesbaar, dit keer.

Tja, ik kan niet altijd stupid-proof schrijven, enkel om jou te behagen. Ik denk dat jij je maar gewoon moet beperken tot artikelen in de Spits.

Max Stirner
01-02-07, 21:26
Geplaatst door Al Sawt
Bespaar me jouw simplistische redenatie over situatie in Irak.
De Amerikanen zijn daaraan schuldig en vormen met hun aanwezigheid een katalyserende factor voor geweld.

Wat betreft paradijs op aarde. Gezien de oorlogen en gewelddadigheden waarmee Europese geschiedenis mee doordrenkt is, heb je wel gelijk.




Weet je, het probleem is dat deze hypocriete sick fuck simpelweg niet erg opgewonden raakt van berichten over koelbloedige executies van krijgsgevangenen.

Magoed, bij sommige gewaardeerde medeprikkers ligt dat blijkbaar anders. Zo heeft iedereen van die kleine pleziertjes die t dagelijks leven toch nog een beetje de moeite waard maken.

Ik heb daar verder natuurlijk geen oordeel over, wij zijn in Europa ten slotte ook niet altijd even lief voor elkaar geweest ..... :engel:

Al Sawt
02-02-07, 00:34
Geplaatst door naam
Soldaten ontvoeren en daarna doodschieten en dat met gejuich begroeten. Je hoeft het niet met de Amerikanen eens te zijn, maar er zitten wel hele enge mensen hier op het forum.

Aangezien Nederland Amerika steunt, zal elke Nederlander die daar dient en ontvoerd wordt in Irak ook op deze site met gejuich worden ontvangen? Kun je mij ergens aanwijzen waar het met gejuich begroet is?

Overigens is ieder soldaat die een onderdeel vormt van de Amerikaanse bezettingsmacht, een legitieme doelwit.

Zelfs als ze uit de Arabische landen vandaan komen.

Al Sawt
02-02-07, 00:36
Geplaatst door Max Stirner
Weet je, het probleem is dat deze hypocriete sick fuck simpelweg niet erg opgewonden raakt van berichten over koelbloedige executies van krijgsgevangenen.

Magoed, bij sommige gewaardeerde medeprikkers ligt dat blijkbaar anders. Zo heeft iedereen van die kleine pleziertjes die t dagelijks leven toch nog een beetje de moeite waard maken.

Ik heb daar verder natuurlijk geen oordeel over, wij zijn in Europa ten slotte ook niet altijd even lief voor elkaar geweest ..... :engel: Tja, Max.

In jouw ogen doen de Amerikanen het goed in Irak. In mijn ogen vormen ze een bezetter en dienen daarnaar te worden behandeld.

Max Stirner
02-02-07, 08:57
Geplaatst door Al Sawt
Kun je mij ergens aanwijzen waar het met gejuich begroet is?



Zoekt en gij zult vinden.

Max Stirner
02-02-07, 09:48
Geplaatst door Al Sawt
Tja, Max.

In jouw ogen doen de Amerikanen het goed in Irak.


Das waar. Ik ben een grote fan van de Amerikanen.

Toen ze Bagdad bombardeerden, met tanks door de woestijn crossten, op gewonde Irakezen schoten ..... heb ik nachtenlang headbangend voor de tv gezeten, al mijn vrienden uitgenodigd......muziekje erbij, wat popcorn, biertje.

Tis dus inderdaad een beetje lullig dat ik anderen dit soort pleziertjes misgun als hún helden met succes een 'verfijnde aanval' uitvoeren.

observer
02-02-07, 12:41
Geplaatst door Al Sawt
Kun je mij ergens aanwijzen waar het met gejuich begroet is?

Overigens is ieder soldaat die een onderdeel vormt van de Amerikaanse bezettingsmacht, een legitieme doelwit.

Zelfs als ze uit de Arabische landen vandaan komen. je gaat voor het gemak eraan voorbij dat deze in dit geval krijgsgevangenen waren en dan ben je geen doelwit, behalve natuurlijk als de dader een fetisch voor martelen en moorden heeft

Al Sawt
02-02-07, 16:26
Geplaatst door observer
je gaat voor het gemak eraan voorbij dat deze in dit geval krijgsgevangenen waren en dan ben je geen doelwit, behalve natuurlijk als de dader een fetisch voor martelen en moorden heeft Sinds Guantanomo bestaan er geen krijgsgevangenen. Alleen illegale strijders.

observer
02-02-07, 20:10
Geplaatst door Al Sawt
Sinds Guantanomo bestaan er geen krijgsgevangenen. Alleen illegale strijders. dan is guantanamo dus legaal?