PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwager Bin Laden doodgeschoten



HaKim_Islam
01-02-07, 01:38
Zwager Bin Laden doodgeschoten

DUBAI - Een zwager van Al-Qaida-leider Osama Bin Laden is in zijn huis op Madagaskar doodgeschoten. De man, Jamal Khalifa, was getrouwd met een zuster van Bin Laden. Hij kwam om het leven toen 25 tot dertig gewapende mannen zijn huis binnendrongen, vermoedelijk om hem te beroven. Dat heeft de broer van de Saudiër woensdag gezegd. Jamal bezat volgens televisiezender Al Arabiya op het Afrikaanse eiland een mijn waar edelstenen worden gewonnen.


Jamal werd in de Filipijnen gezocht voor het financieren van de terreurorganisatie Abu Sayyaf in de jaren '80 en '90. Hij heeft die aantijging altijd ontkend. Voor de laatste maal deed hij dat afgelopen zaterdag in een ingezonden brief aan een Filipijnse krant. Hij schreef daarin dat hij de bewuste Filipijnse organisatie nooit geld had gegeven en dat hij in 2001 in een brief aan president Gloria Macapagal Arroyo de Filipijnse autoriteiten zijn medewerking toezegde.

In de ingezonden brief van zaterdag schreef Jamal dat hij na een meningsverschil met Bin Laden in 1986 Afghanistan had verlaten en dat hij zijn zwager sinds die tijd niet meer had gezien.

De Verenigde Staten verdachten Jamal ervan meegeholpen te hebben aan de bomaanslag op het World Trade Center in New York in 1993. Het jaar daarop werd hij in San Francisco opgepakt omdat hij niet over een geldig visum beschikte, maar hij werd zonder voor te hoeven komen het land uitgezet.

StevieK
01-02-07, 07:02
Geplaatst door HaKim_Islam
Zwager Bin Laden doodgeschoten

DUBAI - Een zwager van Al-Qaida-leider Osama Bin Laden is in zijn huis op Madagaskar doodgeschoten. De man, Jamal Khalifa, was getrouwd met een zuster van Bin Laden. Hij kwam om het leven toen 25 tot dertig gewapende mannen zijn huis binnendrongen, vermoedelijk om hem te beroven.

Ik ben blij dat de beroving de oorzaak is, maar ik wel weer dat het door de extrimisten uitgelegd wordt dat die door Amerika gedaan is.