PDA

Bekijk Volledige Versie : Criticus 'Mohammed-cartoons' overleden



HaKim_Islam
02-02-07, 19:03
KOPENHAGEN - De belangrijkste Deense imam, Ahmed Abu Laban, is overleden. Dat heeft zijn organisatie, de Islamitische Geloofsgemeenschap, vrijdag bekendgemaakt. Laban speelde een hoofdrol in de internationale rel over de spotprenten van de profeet Mohammed. Hij stierf donderdag op 60-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Kopenhagen aan longkanker.

Laban had scherpe kritiek op de Deense krant Jyllands Posten, omdat die (als eerste) de spotprenten van de profeet Mohammed publiceerde. Op zijn beurt kreeg hij veel kritiek over zich heen omdat hij de woede over de spotprenten opstookte.

De in Haifa geboren en in Egypte getogen Laban vestigde zich in de jaren '80 in Denemarken. Voordat hij naar Europa ging werkte hij in de olie-industrieën in Nigeria en de Perzische Golf. In Egypte had hij een opleiding tot ingenieur afgerond. In Denemarken groeide hij uit tot de leider van de Islamitische Geloofsgemeenschap.

Herhaaldelijk beschuldigde Laban Denemarken ervan dat het land geen respect heeft voor de islam en moslims. "Ik denk dat bewezen is dat de westerse democratieën geen ruimte hebben voor mensenrechten", zei hij ooit.

In het voorjaar zei Laban nog dat hij weg wilde uit Denemarken. "Ik voel de laatste tijd dat ik word bekeken als een terrorist. Geen mens kan dat accepteren."


Bron : telegraaf

Vrede
02-02-07, 20:40
Inna lilehie we inna ilaihi radzji3oen.

barfly
02-02-07, 20:54
Twee kansen:

1: God heeft em gestraft.

2: God hield zoveel van zijn trouwe volgeling dat Hij hem tot Zich heeft genomen.

observer
02-02-07, 21:05
Geplaatst door barfly
Twee kansen:

1: God heeft em gestraft.

2: God hield zoveel van zijn trouwe volgeling dat Hij hem tot Zich heeft genomen. welke het ook is de mensheid is de grote winnaar

HaKim_Islam
03-02-07, 01:43
Geplaatst door barfly
Twee kansen:

1: God heeft em gestraft.

2: God hield zoveel van zijn trouwe volgeling dat Hij hem tot Zich heeft genomen.


Nummer 1 heeft niks mee te maken met dit bovenstaande...
en als er wat mee te maken heeft dan is het wel nr 2...
Bovendien lijd deze man aan een ernstige ziekte waarvan minder dan 5 jaar overleveringskans is.

De dood treft iedereen, wanneer je dag is geschreven door allah dan ga je er aan.. ongeacht hoe...

Allah weet het beste

observer
03-02-07, 20:51
als god al die hij lief had tot zich nam zou de planeet voor de rest van ons een stuk gezeliger worden

Maarten
04-02-07, 04:21
Geplaatst door HaKim_Islam
Ahmed Abu Laban, is overleden.
Shit!

R.I.P!

Dat is dus een van de mensen die heeft moeten vluchten voor het Israelische geweld, en tot zijn dood vanuit de vrije kritische westerse media heeft mogen vernemen, dat het verzet daartegen het resultaat zou zijn van de gewelddadige natuur van zijn godsdienst..

Maar de man heeft gelijk: Het westen heeft bewezen dat het - tenminste over de grens met de Arabische wereld - vrij weinig boodschap aan de schendingen van de mensenrechten heeft.

Dat is inclusief Balkenende, die met zijn instemming met het gangbare Israelbeleid, en met de Irak-oorlog, medeverantwoordelijk is voor de resultaten, en de ellende van miljoenen.

Geef mij die Imam maar.
Blijkbaar geen domme giller, of politieke manipulator, maar een vent met hersens, opleiding en moraal.

R.I.P.

observer
04-02-07, 18:04
gewelddadige natuur van zijn godsdienst aangezien zijn gedrag tot rellen, vernielingen doodsbedreigingen etc hebben geleid zou je kunnen stellen dat hij dat inderdaad heeft berijkt ja

IbnRushd
04-02-07, 19:32
Geplaatst door observer
aangezien zijn gedrag tot rellen, vernielingen doodsbedreigingen etc hebben geleid zou je kunnen stellen dat hij dat inderdaad heeft berijkt ja

Volgens mij heeft het infantiele gedrag van Jyllands-Posten tot rellen en vernielingen geleidt, en niet die imam. Gek genoeg weigerden ze in het begin hun excuses aan te bieden, terwijl ze later het wel deden. Je behoort eigenlijk te stellen wat Jyllands-Posten met die spotprenten wilde bereiken? En of dat uberhaupt is bereikt?

Maarten
04-02-07, 20:32
Geplaatst door observer
aangezien zijn gedrag tot rellen, vernielingen doodsbedreigingen etc hebben geleid zou je kunnen stellen dat hij dat inderdaad heeft berijkt ja

Is het zijn gedrag, dat de rellen veroorzaakte? Beetje groot he, die invloed, die jij hem toedicht..

Is het dan de intolerante godsdienst, die ze veroorzaakte? Dat zou in theorie kunnen. Vandaar ook, dat we hier niks anders deden, dan meteen de Vrijheid van Menigsuiting bejubelden als groot beschavingsgoed, dat verdedigd moest worden tegenover de kromzwaardgelovigen.

Of zou het kunnen zijn, dat moslims Not Amused zijn, als het Palestijnse verzet voorgesteld wordt als het gevolg van godsdienstwaanzinnigheid, en niet als gevolg van de zware Israelische onderdrukking in de bezette gebieden, plus de westerse steun, die dat allemaal mogelijk blijft maken?

Waar maakt het westen zich intussen druk om in die rel? Om die zware onderdrukking? Nee hoor, de verdediging van de vrijheid van meningsuiting van lui, die al die westerse agressie onder de mat vegen en van Islam een kromzwaardgodsdienst maken, is véeeeel belangrijker! :D

Bevestigen die rellende moslims nou niet juist het kromzwaardkarakter van Islam? Misschien.. Het werkt in de opinievorming wel zo.
Maar wat vooral bevestigd wordt, dat is dat het erudiete en kritische westen, met al zijn pretenties en analyses en mediaverantwoording en deskundigen, totaal geen zin heeft om naar de echte oorzaken van de rellen te kijken, omdat er anders naar de politiek inzake Israel gekeken moet worden, en naar de westerse rol daarin.

Ineens weten al onze dure media en deskundigen en moralisten niet meer waar het over gaat.. Mijn naam is Haas, en er komt een kromzwaardfantoom op tafel.
Maar dat vind hier helemaal niemand interessant, en commentaren vind je er ook niet op.
Gedoe over moslims, dát verkoopt! En dat is helaas toch de overheersende norm hier, óok in de media, óok in de politiek.

Denk maar aan een vrouw die verkracht wordt, waarbij de analysten haar verzet dan verklaren vanuit de gewelddadigheid van haar godsdienst. (tijdens de verkrachting nog wel)
Dat is ongeveer het niveau van de westerse opinievorming over de Deense Cartoonrellen.

Vroeger had je slechts Ben Goerion en Golda Meir met hun: De Palestijnen bestaan niet.
Tegenwoordig heb je de Europese leiders en opinievormers met: De Israel-politiek bestaat niet.

Ga zo door, lief Westen, en verbaas je dan ook helemaal nergens meer over..

Maarten
04-02-07, 20:56
Geplaatst door IbnRushd
Volgens mij heeft het infantiele gedrag van Jyllands-Posten tot rellen en vernielingen geleidt, en niet die imam. Gek genoeg weigerden ze in het begin hun excuses aan te bieden, terwijl ze later het wel deden. Je behoort eigenlijk te stellen wat Jyllands-Posten met die spotprenten wilde bereiken? En of dat uberhaupt is bereikt?

Het ligt helemaal niet aan die klup. Het ligt aan de totale westerse houding. Zie het verhaal hierboven.
Die krant deed niet meer dan een beeld bevestigen, dat hier sowieso al de boventoon voert. Dat is ook de reden waarom dergelijke cartoons ontstaan.

Het werkelijke probleem is de hele meningsvorming hier, met name over Israel, en hoeveel daar niet aan gemanipuleerd wordt. Die hele kwestie blijft al jaren onbesproken, terwijl die een zeer duidelijk verband heeft met al dat geweld en gedoe van de laatste jaren. Die kwestie mag nergens bij betrokken worden, want daar komt meteen het grootst mogelijke gedonder van, vanuit joodse kringen.

het resultaat is, dat het westen met ál zijn kennis over oorlogen en conflicten, weer het patroon volgt van al die oorlogsgewoonten uit vervlogen eeuwen, waar juist zoveel kritiek op was:
- Het kweken van een opgeklopt vijandsbeeld.
- Nadruk op de beschaving en en waarden die vertrapt dreigen te worden.
- Allerlei propaganda met verdraaide feiten, en compleet negeren van het eigen aandeel en de eigen rol.
- Laten prevaleren van het eigenbelang, en oogje dicht doen voor al die beschavingsnormen, die tegenwoordig letterlijk in al die VN-beginselen staan.

sater
04-02-07, 23:04
:engel: Allah hebbe zijn onhumoristische ziel.

observer
04-02-07, 23:04
s het zijn gedrag, dat de rellen veroorzaakte? Beetje groot he, die invloed, die jij hem toedicht.. zonder lont geen explosie

Maarten
04-02-07, 23:14
Geplaatst door observer
zonder lont geen explosie
Heel goed!
Nou de bom..
Waar zit het explosieve materiaal?
Is dat Koran 344, vers 2345-5678 in de boekenkast, of die berg dingen die ik beschreef?

Hint: waar wordt jij gewelddadig van: van iets wat de rabbi gezegd heeft, of het feit, dat ze je zuster kreupel geschoten hebben?
Verzin zelf de voorbeelden 2345-5678 en kleur de plaatjes..

observer
05-02-07, 18:41
Geplaatst door Maarten
Heel goed!
Nou de bom..
Waar zit het explosieve materiaal?
Is dat Koran 344, vers 2345-5678 in de boekenkast, of die berg dingen die ik beschreef?

Hint: waar wordt jij gewelddadig van: van iets wat de rabbi gezegd heeft, of het feit, dat ze je zuster kreupel geschoten hebben?
Verzin zelf de voorbeelden 2345-5678 en kleur de plaatjes.. een imam die oproept tot geweld is geen imam maar een probleem

Maarten
05-02-07, 21:14
Geplaatst door observer
een imam die oproept tot geweld is geen imam maar een probleem

Met dit antwoord ben je echt een notoire ontkenner van wat echt een groot probleem is, en wat die Cartoonoorlog betreft wil je gewoon niet zien wat de oorzaken en achtergrond ervan waren.

Daarmee hou je ook een hele berg westerse agressie buiten beeld, en draagt daardoor bij aan het niet-aanpakken daarvan.
Die houding is een groter probleem dan die van die Imam.

Die Imam riep ook niet op tot geweld (dus je lastert ook nog), maar tot protest (z'n vrijheid van meningsuiting noem jij ineens een probleem.)

Je valt wel flink door de mand met deze ene zin..

observer
05-02-07, 23:43
Geplaatst door Maarten
Met dit antwoord ben je echt een notoire ontkenner van wat echt een groot probleem is, en wat die Cartoonoorlog betreft wil je gewoon niet zien wat de oorzaken en achtergrond ervan waren.

Daarmee hou je ook een hele berg westerse agressie buiten beeld, en draagt daardoor bij aan het niet-aanpakken daarvan.
Die houding is een groter probleem dan die van die Imam.

Die Imam riep ook niet op tot geweld (dus je lastert ook nog), maar tot protest (z'n vrijheid van meningsuiting noem jij ineens een probleem.)

Je valt wel flink door de mand met deze ene zin.. de agressie van de ene praat die van de andere niet goed, en de goede man is op tournee gegaan (met nog wat extra prenten die niet uit dat blad kwamen) en is ook nog doorgegaan toen de eerste rellen uitbraken

dus niet echt laster, bovendien sinds wanneer ben je niet verantwoorde voor wat je doet als je "het zo niet bedoeld"

Maarten
06-02-07, 00:48
Geplaatst door observer
dus niet echt laster

Die laster staat letterlijk in jouw post hierboven. Jij hebt het daar over "oproepen tot geweld", terwijl uit niets blijkt, dat die man dat gedaan heeft!
Die man heeft fel geprotesteerd, en daar heeft hij bijzonder goede redenen toe.


Geplaatst door observer
de agressie van de ene praat die van de andere niet goed, en de goede man is op tournee gegaan (met nog wat extra prenten die niet uit dat blad kwamen) en is ook nog doorgegaan toen de eerste rellen uitbraken

dus niet echt laster, bovendien sinds wanneer ben je niet verantwoorde voor wat je doet als je "het zo niet bedoeld"

Aha, dus die Cartoons, dat is "vrijheid van meningsuiting", maar duidelijke protesten door die Imam daartegen zijn eh.. "een probleem"?! :D

Cartoons no problem, maar rondleuren er mee wel probleem?..

En wat nou, "niet zo bedoeld"?? Die Imam heeft waarschijnlijk exáct bedoeld, wat hij allemaal gezegd heeft! Vermoedelijk niets mis mee.

En wat nou, de ene agressie die de andere niet goed praat? Het gaat hier o.a. over die zelfmoordaanslagen, die aan Islam geweten worden in plaats van aan het israelische geweld van 40 jaar bezetting! En als er dan een paar moslims uit hun dak gaan, dan sta jij op de voorste rij over geweldsmoraal?? :hihi:

Maar goed dat er niet zoveel mensen zoals jij denken, want ik zou die moslims acuut aanraden, om dat hersenloze Nederland absoluut links te laten liggen, om in eigen cultuur verder te gaan met gezond denken over geweld en meningsuiting.

observer
06-02-07, 11:36
Aha, dus die Cartoons, dat is "vrijheid van meningsuiting", maar duidelijke protesten door die Imam daartegen zijn eh.. "een probleem"?! als jij het geweld als een vorm van meninguiting wil zien mij best

maar vergelijk de reactie

een tijdschift publiceerd een aantal spotprenten waaronder een paar waarin (niet expliciet maar door associatie) de profeet in gezien kan worden

reactie heibel geweld doodsbedreigingen, ik kan me btw niet voorstellen dat de islam het acceptabel vind dat willekeurige denen op straat werden aangevallen voor iets wat ze niet eens gedaan hadden

een correcte reactie had eerlijk gezegd geweest, het betreffende blad niet lezen, mocht allah er bezwaar tegen hebben dan is hij godsgenoeg om zelf maatregelen te nemen

nu de tegenreactie, denen zien beelden van deense gebouwen, denen die mishandeld worden etc. als je dezelfde proportie daarop loslaat hadden er aan elke boom in denemarken moslims moeten hangen echter dat is niet gebeurd

Maarten
06-02-07, 12:41
Geplaatst door observer
als jij het geweld als een vorm van meninguiting wil zien mij best


Mijn geduld begint een beetje op te raken jongen, met die klootzakkerige lasterlijkheid van jou:

WAT heeft die Imam Gedaan?????????!!!!!!!!!!!!!

Eerst stel je dat hij heeft opgeroepen tot geweld. Vervolgens maak je er gemakshalve inmiddels "geweld"van...

Toon het maar eens aan jongen!!!! Wat is dat voor gelul, wat je hier allemaal produceert??!

Zwijg ik nog maar over, dat je over die oorzaken ook al niks te melden had! Zelden zo'n blinde mol meegemaakt!
Allemaal lasterlijkheid en hetzerigheid, en niet willen weten, en zitten ontkennen. Wat is dat toch met die israel-aanhang hier? Allemaal gaan ze het schip in hier met die discussies, leren nooit ergens wat van, enz enz enz.. Hoeveel van die notoire racisten zitten hier eigenlijk? Van hoeveel soorten afwijkingen moet je hier eigenlijk verstand hebben, om een zinnige discussie los te weken? Geen wonder dat die Marokkanen hier jullie allemaal een verspilling van tijd vinden. Ik bedoel, ik probeer nog wat, maar dat is meer omdat ik die afwijkingen wel interessant vind. Zelden zo'n stelletje mentaal luie figuren meegemaakt als hier.