PDA

Bekijk Volledige Versie : Hillary Clinton belooft einde aan oorlog Irak



HaKim_Islam
03-02-07, 01:02
WASHINGTON - De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft vrijdag beloofd dat ze een einde zal maken aan de oorlog in Irak als ze in 2008 tot president wordt gekozen. De vrouw van oud-president Bill Clinton, die zich verkiesbaar heeft gesteld voor de Democratische voorverkiezingen, heeft veel kritiek gekregen omdat ze de oorlog in eerste instantie heeft gesteund.

„Ik wil hierover uiterst duidelijk zijn: als ik in oktober 2002 president was geweest, zou ik deze oorlog niet zijn begonnen”, zei ze tijdens een partijbijeenkomst. „Als het Congres deze oorlog niet voor januari 2009 beëindigt, zal ik dat als president doen.”


Bron : telegraaf

Fatima1985
03-02-07, 13:15
Eerst zien dan geloven!

Olive Yao
04-02-07, 00:50
Als Hillary als president in 2002 de oorlog niet zou zijn begonnen, waarom heeft ze dan voor gestemd?

Democraten die voor hebben gestemd durfden de Bush junta er niet op aan te vallen. Deels omdat de republikeinen het zo wendden dat wie tegen die oorlog was, niet "patriotisch" was. En het was een "wrong message" aan de troepen.

In hun plaats (van democraten die voor hebben gestemd dus) zou ik toegeven: ik heb een fout gemaakt. En u, mr president?

Misschien vindt Hillary het niet tactvol om toe te geven dat ze een fout heeft gemaakt. Tot nu toe vind ik haar ijzig slim.

Spoetnik
04-02-07, 15:16
Hillary is een van de grootste voorstanders van een oorlog tegen Iran. De enige reden dat zij heeft om de oorlog tegen het iraakse volk te stoken, is om een oorlog tegen Iran te beginnen.

Sallahddin
04-02-07, 20:19
Geplaatst door HaKim_Islam
WASHINGTON - De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft vrijdag beloofd dat ze een einde zal maken aan de oorlog in Irak als ze in 2008 tot president wordt gekozen. De vrouw van oud-president Bill Clinton, die zich verkiesbaar heeft gesteld voor de Democratische voorverkiezingen, heeft veel kritiek gekregen omdat ze de oorlog in eerste instantie heeft gesteund.

„Ik wil hierover uiterst duidelijk zijn: als ik in oktober 2002 president was geweest, zou ik deze oorlog niet zijn begonnen”, zei ze tijdens een partijbijeenkomst. „Als het Congres deze oorlog niet voor januari 2009 beëindigt, zal ik dat als president doen.”


Bron : telegraaf

Valt te bezien:...en...ALMOST never trust politicians:making promises is one thing & keeping them is another!:it's easy & usual to make wild & less wild promises when you're running for office or during elections time in general to impress ,influence& manipulate voters!

P.S.: The US gotta make an end to "its military involvement "in Irak & withdraw from there as soon as possible or face more humuliation & more casualties ...ending the war in Irak is another thing : it's not only up to America to do it ,the situation there is getting out of hand & going from bad to worse ,civil war is a very likely option & America cannot stop it .....i pray for huge & heavy US casualties & a humuliating US withdrawl from there...the sooner the better...to make them pay for the war-crimes & atrocities they have been committing in Irak...

Olive Yao
06-02-07, 01:29
Geplaatst door Sallahddin
.....i pray for huge & heavy US casualties ...
You sure know how to put your prayers to a good purpose, bro'.

super ick
06-02-07, 09:34
Geplaatst door Olive Yao
Als Hillary als president in 2002 de oorlog niet zou zijn begonnen, waarom heeft ze dan voor gestemd?

Democraten die voor hebben gestemd durfden de Bush junta er niet op aan te vallen. Deels omdat de republikeinen het zo wendden dat wie tegen die oorlog was, niet "patriotisch" was. En het was een "wrong message" aan de troepen.

In hun plaats (van democraten die voor hebben gestemd dus) zou ik toegeven: ik heb een fout gemaakt. En u, mr president?

Misschien vindt Hillary het niet tactvol om toe te geven dat ze een fout heeft gemaakt. Tot nu toe vind ik haar ijzig slim.

De Bush-gunta (die hou ik erin) heeft het inderdaad slim gespeeld.
Zelfs Colin Powel die de VN destijds voorlichtte over de massavernietigingswapens heeft achteraf verklaard dat hij gedaan heeft met verkeerde informatie (opzet of niet laat ik maar even in het midden).
Ditzelfde zou ook gelden voor Hillary Clinton. Valse informatie afgegeven door de eigen overheid. Destijds ook haar president.
Op zich is het dan niet vreemd dat de politieke tegenstellingen naar de achtergrond verdwijnen als een land besluit oorlog te gaan voeren.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook naief te denken dat je chemische wapens kunt vinden in een land zo groot als Frankrijk, acht jaar de tijd geven om ze te verbergen.
Boor een paar diepe putten in de onmetelijke woestijn en werk die rotzooi weg.
Ze hebben het toch uitgestrooid over de Koerden? Dat bleek effectief. Of was dat dan het laatste restje geweest?

from the south
06-02-07, 20:13
De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft vrijdag beloofd dat ze een einde zal maken aan de oorlog in Irak als ze in 2008 tot president wordt gekozen.

Nobel streven zonder meer, maar ik vraag me af hoe?!

super ick
07-02-07, 15:37
Geplaatst door from the south
Nobel streven zonder meer, maar ik vraag me af hoe?!

Door in een keer het hele noorden te asfalteren misschien?