PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse mannen boos over uitgaven vrouw



Marsipulami
10-02-07, 13:40
Nederlandse mannen boos over uitgaven vrouw

UTRECHT - Drie op de vijf Nederlandse stellen ruziën regelmatig over geld. Meestal gaat de onenigheid over het bestedingspatroon van de vrouw. Stellen hebben zelfs meer ruzie over geld dan over het huishouden of de kinderen.

Dat blijkt zaterdag uit het Geld en Relatie-onderzoek van het Nederlandse Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud).

Volgens het Nibud hebben vrouwen meer geheimen over geld dan mannen. Liegen over de prijs van een aankoop, geld achterhouden of een uitgave stiekem doen; uit het onderzoek blijkt dat één op de drie vrouwen een geldgeheim heeft. Van de mannen geeft 16 procent toe wel eens iets achter te houden voor de partner.

Het instituut denkt dat de ruzies over geld ontstaan omdat mannnen en vrouwen anders over geld denken. Mannen hebben meer over voor geld, menen dat veel geld hen zelfstandig maakt en vinden merkartikelen belangrijker dan vrouwen. Vrouwen maken zich meer zorgen over geld en doen vaker een aankoop zonder eerst na te denken of ze het artikel echt nodig hebben.

Het instituut adviseert samenwonende stellen een eigen rekening naast een gezamenlijke rekening te onderhouden om al te grote problemen te voorkomen en om beurten de financiële administratie te doen. wle

Bart.NL
11-02-07, 11:28
Is er weer even geen nieuws en dan gaan ze weer allerlei berichten over de Nederlandse man verzinnen. Ik word er spuugzat van :rolleyes:

Bofko
11-02-07, 11:56
Geplaatst door Bart.NL
Is er weer even geen nieuws en dan gaan ze weer allerlei berichten over de Nederlandse man verzinnen. Ik word er spuugzat van :rolleyes:

Tsja, Philippe Freriks zou eens een keer om 20.05 in de camera moeten zeggen dat er geen nieuws meer is en dat er - na een kort weerpraatje - tot 20.20 een pauzemuziekje gedraaid wordt.

Maarten
11-02-07, 16:10
Geplaatst door Marsipulami
Nederlandse mannen boos over uitgaven vrouw
Wat een onzin. De nederlandse vrouw is sowieso tamelijk goedkoop. :hihi:
En ik heb zelden uitgaven voor vrouw hoeven doen.
En het duurt echt heel lang voor ze op zijn. Langer dan die konijntjes van duracell.

Wel begrijp ik weer, dat de mannen vaak boos zijn over waar de vrouw zich voor uitgegeven heeft?
Daar wreekt zich toch het gebrek aan goede garantiebepalingen.
Ook over waaráan zij zich uitgeeft, zijn klachten.
Ook tegen het uitgeven van vrouwen in de vorm van prostitutie zijn bedenkingen.
En er is boosheid over vrouwelijke uitgevers van boeken over mannen.

super ick
12-02-07, 12:40
Geplaatst door Maarten
Wat een onzin. De nederlandse vrouw is sowieso tamelijk goedkoop. :hihi:
En ik heb zelden uitgaven voor vrouw hoeven doen.
En het duurt echt heel lang voor ze op zijn. Langer dan die konijntjes van duracell.

Wel begrijp ik weer, dat de mannen vaak boos zijn over waar de vrouw zich voor uitgegeven heeft?
Daar wreekt zich toch het gebrek aan goede garantiebepalingen.
Ook over waaráan zij zich uitgeeft, zijn klachten.
Ook tegen het uitgeven van vrouwen in de vorm van prostitutie zijn bedenkingen.
En er is boosheid over vrouwelijke uitgevers van boeken over mannen.

Hou jij je maar je goedkope Palestijnse probleempje.
Daar heb jij je handen al vol aan.