PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren



HaKim_Islam
13-02-07, 19:35
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. „Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat ons bedreigt”. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. „Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel”, aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!“


Telegraaf.nl


Reacties op deze artikel :


klopt mee eens
stefan, schagen di 13/2, 08:17

Geert, Geert. Ik waardeer je,en zou je verdegien, maar pas wel op jezelf jongen want het leger staat niet achter je. een groot deel van de bevolking wel.
Bartje, Assen di 13/2, 08:18

Ben bang dat deze meneer weer xtra beveiliging in kan huren, want er staat denk ik een steeds hogere prijs op z'n kop!
Maria, A'dam di 13/2, 08:19

ik denk dat Wilders uitspreekt wat meer dan 50% van de Nederlanders wil.. het is alleen de manier waarop hij het uitspreekt... Wat mij betreft mogen moslims die zich relaxed opstellen blijven, gooi de extremistische en de kansloze eruit.
Kees Koets, Amsterdam di 13/2, 08:19

Gelijk hebt je Wilders.
Vonk, Amsterdam di 13/2, 08:19

100 % mee eens, laten we nu eens echt laten zien dat we Nederlanders zijn.
Ila, Zm di 13/2, 08:19

Hahaha... wat een clown!
joris, haarlem di 13/2, 08:20

Meneer Wilders, neem toch lekker een maandje vrij en lees eens de hele Koran door en alle hadiths. Als je niet weet waar je het over hebt, houd dan alsjeblieft je mond dicht en als je het zo erg vindt dat er straks minder kerken zijn dan moskeeen; zorg dan dat het waarheid is wat de kerken verkopen ipv een idiote poppenkast.
Angela, Delft di 13/2, 08:20

zo wilders daar is wel weer eens een uitspraak waar je wat reactie's op kan verwachten is het niet van de moslims dan wel van het komende kabinet
wilders, fan di 13/2, 08:21

Eindelijk iemand in de politiek die dit probleem inziet! Ga zo door Geert!
ronald, Leiden di 13/2, 08:21

ik vind ,jij ben gek
ercan, nijmegen di 13/2, 08:21

Hoelang moet je nu weer ondrduiken geertje?
t.o, kaaglanderijen di 13/2, 08:21

Waarom is deze man nou niet de premier van Nederland, dan was er weer hoop!! Maar nee, geitenwollen sokken en boomknuffelaars regeren hier. Er hebben zo vreselijk veel mensen op deze man gestemd, gaat er nou niet een heel klein lichtje branden in het kabinet? De NEDERLANDSE nederlanders zijn het zat, maar worden we nog gehoord?
Eefje, Tiel di 13/2, 08:22

Ik vind het heel erg triest dat dit soort belangerijke mensen zulke opmerkingen hebben over bepaalde religies. Voordat men dat soort dingen gaat zeggen moet men eerst veel (alles) over de islam weten. Islam keurt geweld niet goed en dat is een feit. Dat sommige mensen gebruik maken van de een geloof om geweld te plegen wil niet zeggen dat het een geweldadige geloof is. En trouwens als de profeet Muhammed zou leven, zou hij geweld niet goedkeuren. Dus jammer dat hij niet leeft.
Murat, Hengelo di 13/2, 08:22

Ik had toch Wilders moeten stemmen...
Verhoef, Odense di 13/2, 08:22

Ja zo werkt het dus niet. Er valt niets te verscheuren, ook in de Koran niet, het gaat eerder om interpreteren van teksten, en daar is een lezer zelf 'verantwoordelijk' voor. Met teksten is het eigenaardige, dat die vaak meer zeggen over de lezer dan over de schrijver. Een tekst bestaat uit maar weinig verschillende tekens, de betekenis ervan halen we zelf van tussen onze oren uit, samen met de mensen uit onze omgeving. Daarom teksten verscheuren of verbranden getuigt van weinig zelfkennis.
dorus, ede di 13/2, 08:23

Ja, inderdaad. Ik heb niets tegen turken en marokkanen, als ze hun "geloof" (sekte) maar buiten nederland houden.
marc, eindhoven di 13/2, 08:23

zo is dat geert
iris, mierlo di 13/2, 08:23

Geert je hebt helemaal gelijk. En dat weten de rest van onze helden in Den Haag ook. Maar.....die laten jou liever de kooltjes uit het vuur halen.
Rob, Arnhem di 13/2, 08:23

Wilders moet wel met zulke uitsparken komen, want hij is de laatste tijd minder in het nieuws geweest. Zielig mannetje, hou je gewoon lekekr bzig met je doelgroep. Namelijk de extreemrechts terroristen zoals u.
Omar, Almere di 13/2, 08:24

Gluiperds als Femke, Wouter en Jan willen alleen maar vriendjes zijn. Ze zijn bang en durven niks te zeggen of zijn gewoon te simpel en zien hetr gevaar niet. Looserts!
Rico, Schiedam di 13/2, 08:25

onzin ieder zijn eigen geloof niks mis mee als ze maar nedelans praten hier en zich aan onse regels houden is toch goed dan toen we ze nodig hadden voor het viese werk waren ze ook goed genoeg
jantje , lunteren di 13/2, 08:26

Alhoewel de heer Wilders het allemaal een beetje te extreem stelt, kan ik me volledig vinden in zijn mening over het weggooien van de helft van de koran. Ik denk echter precies hetzelfde over de bijbel.
Achmed, Amsterdam di 13/2, 08:26

Wat er in het oude testament staat is ook niet allemaal even tolerant, zullen we dat er dan ook maar uitscheuren?
Jacqueline, IJmond di 13/2, 08:26

gelijk heeft-ie, maar de hele koran weggooien gaat makkelijker.
Jan Noga, Muntendam di 13/2, 08:26

Wilders kan misschien wel gelijk hebben, hoe hij over een aantal zaken denkt, maar dit zeg je niet hardop en zeker niet op deze manier. Zeker niet als politicus. Vraag me af waarom Wilders deze uitspraak nu doet!!! Is (op dit moment) nergens voor nodig!
Math, Maastricht di 13/2, 08:27

Een goed punt. De islam is helaas nog steeds een middeleeuws geloof en ik pleit al jaren bij ons in de moskee voor vernieuwing.
Mohammed, Amsterdam di 13/2, 08:28

Wilders is niet goed bij zijn hoofd. Doodmoe word ik van die man met z`n gezanik over Moslims. Laat hij maar eens energie gaan steken in zaken die veel belangrijker zijn, zoals milieu, zorg en onderwijs. Ik vind het stemmingmakerij. Hij heeft best op sommige punten gelijk maar de wereld draait om meer dan alleen intergratie.
Ellen, Deventer di 13/2, 08:28

Geert Wilders heeft groot gelijk. Eindelijk iemand die zich uitspreekt tegen dit soort gaaies.
jeanette, Naarden di 13/2, 08:28

Dit zal wel weer een storm van kritiek op gaan leveren. Durft hij de christenen ook zo tegen zich in het harnas te jagen door te zeggen dat ze de helft van de Bijbel moeten verscheuren? Die staat immers ook vol gruwelijkheden.
Sas Snoeker, Zoetermeer di 13/2, 08:28

Als dit geen discriminatie is dat weet ik het ook niet meer. Ik zou zeggen minister van justitie kijk eens naar het begrip discriminatie in de woordenboek en dan naar het begrip discriminatie in het wetboek van strafrecht. Ik kan niet anders concluderen dat meneer Wilders herhaaldelijk strafbare feiten pleegd die de maatschappij niet ten goede komt. Vind het dan ook raar dat er geen enkele politicus werk van maakt en deze uitlatingen afstraft door Wilders aan te klagen e/o te royeren van zijn functie .schande!!!!!!
Sam, Amersfoort di 13/2, 08:29

Er zit een grote kern van waarheid in de woorden van de heer Wilders. Voor wat betreft de Koran heb ik meer het idee dat net zoals de bijbel wij hier kunnen spreken van een verschil in interpretatie. Als je een "verkeerde" geestelijke hebt die de bijbel uitlegt dan ontaard ieder geloof in een bloedbad in de naam van Jezus, Allah, Mohammed enz. enz. Het gaat hier niet om de Koran maar om hele grote ego's van de imams zelf. Van deze ego's hebben ook heel veel christelijke leiders last van. Met de rest volg ik Wilders.
Chris, Waalwijk di 13/2, 08:29

Dat is censuur en beperking van vrijheid van meningsuiting. Als mensen vanuit hun eigen vrijheid kiezen voor de islam dan moeten zij dat zelf weten. Als zij een gebouw willen en kunnen dat zelf financieren laat het er maar komen. Wanneer religie zo aangevallen wordt in de media en door politici zal dat geloof alleen maar sterker worden, terwijl de mensen in alle rust beter tot inzicht kunnen komen dat religies ook hun beperkingen hebben, dat kun je niet opdringen.
Remco, Leiden di 13/2, 08:29

Van mij mogen ze de hele Koran verscheuren.
Paul, Eindhoven di 13/2, 08:30

stuur die man naar de dokter. hij is niet goed levensgevaarlijk.
johan, enschede di 13/2, 08:30

Je hebt helemaal gelijk!!!!! maar de goede mosilms moeten niet lijden onder de kwaden moslims die in overvloed zijn.
Blofeld, Unkown di 13/2, 08:30

Ja ben nog steeds voor Wilders als President !! Alleen ben ik bang dat hij Pim achterna gaat,..mensen word eens wakker en steun deze man eens wat meer(je voelt dat tie gelijk heb toch ?).
Aj, ede di 13/2, 08:30

Geerst je slaat wederom de spijker op zn kop !! ik ben en blijf een vaste aanhanger van je als je zo doorgaat !! Islam vergiftigd onze maatschappij ..
Jeroen, Uithoorn di 13/2, 08:30

GO Wilders! GO Wilders! Waarom niet gelijk dat hele ding?
joost, zaandam di 13/2, 08:31

inderdaad er staan dingen in de koran zoals bij menstruatie van de vrouw mag de man een geit nemen of de liefde met elkaar bedrijven,en voor het huwelijk geen sexueel contact met de partner maar met elkaar of met dieren omdat daar niet mee gehuwd word , kortom de profeet heeft zijn aanhang bi sexueel gemaakt en het staat in de koran.
maarten, volendam di 13/2, 08:32

Ga zo door
Wouter, Den Haag di 13/2, 08:32

Wat wil de telraafhier toch mee bereiken, nog meer haat opruien ? Dat onze kerken leeg lopen is niet de schuld van de Islam. Over Wilders, vroeger hadden wij een prachtmiddel voor dit soort mensen, aan de schandpaal ermee!
A.Merk, Lelystad di 13/2, 08:32

Hij heeft volkomen gelijk. Helaas worden deze signalen door m.n. linkse politici en hun domme stemvee niet serieus genomen. Ik hoop hun te spreken als het straks echt oorlog is!
Marcel, Almere di 13/2, 08:33

Wilders heeft helemaal gelijk en ik zal zeker weer op hem stemmen.
Eric, A'dam di 13/2, 08:33

Beste Geert, met veel dingen vind ik dat je gelijk hebt. Alleen ben ik bang dat je met deze uitspraken alleen maar olie op het vuur gooit. Natuurlijk zouden moslims niet als makke schapen achter hun imam aan moeten lopen, dat werkt juist het radicalisme in de hand. Helaas heeft de moslim een sterke bondgenoot; links Nederland die hen de handjes boven het hoofd houdt. Door tactischer uitspraken en opstelling kun je de er beter voor zorgen dat je eerst deze hindernis neemt. Er komen binnen korte tijd weer verkiezingen
Harry, Leeuwarden di 13/2, 08:33

Voor iedereen die zelf in een wijk woont of heeft gewoond, zoals ik, weet dat het fout gaat. Deze groep mensen intimideren anderen, beschimpen niet moslim vrouwen, uiten doodsbedreigingen en vernielen alles. Voor de naieve mensen onder ons, dit gaat niet om een kleine groep maar het betreft zo goed als de totale gemeenschap. Op het moment dat iemand iets van hun gedrag zegt staat binnen 5 minuten de straat zwart van de moslim gemeenschap.
Sjaak Viervoeter, Eindhoven di 13/2, 08:34

We moeten inderdaad wel uitkijken om niet TE tolerant te worden met allerlei dingen toe te staan, zoals moskeeen bouwen e.d.want straks kun je aan de uitstraling van het land niet meer zien waar je bent. En dat de islam aardig extreem is zie je wel hoe er in arabische landen wordt gereageerd op dingen, waar ze het niet mee eens zijn. Griezelig vind ik dat. zo agressief als er dan wordt gereageerd. Dat kunnen we hier echt niet gebruiken. En met een marokkaanse minister van integratie vrees ik dan wel het egste.
roberto el coco, zwolle di 13/2, 08:34

Wilders.. vergeet je niet iets? De mensen die juist die helft lezen waar je vanaf wil en die die in de extreemste vorm doorvoeren.. hetzelfde mee doen?? mijn stem heb je...
klaas, lutjebroek di 13/2, 08:34

Misschien kort door de bocht, maar ik ben bang dat het klopt
A. van der Linden , Dordrecht di 13/2, 08:34

Hij heeft helaas gelijk!!
Arie, Tainan Taiwan

Wortel
13-02-07, 20:19
Luitjes, laat je nou maar niet gek maken door dit soort geprovoceer van Wilders. Hij heeft nu eenmaal geen begin van een vermoeden van wat een moslim ten diepste bezielt. Wat mij betreft is het een nitwit eerste klas als het over deze dingen gaat. Laat in je daden gewoon zien dat hij staat te dazen.

En staat er ook niet in de Qur'an: "verdraag geduldig wat zij zeggen?"

HaKim_Islam
13-02-07, 22:37
Geplaatst door Wortel
Luitjes, laat je nou maar niet gek maken door dit soort geprovoceer van Wilders. Hij heeft nu eenmaal geen begin van een vermoeden van wat een moslim ten diepste bezielt. Wat mij betreft is het een nitwit eerste klas als het over deze dingen gaat. Laat in je daden gewoon zien dat hij staat te dazen.

En staat er ook niet in de Qur'an: "verdraag geduldig wat zij zeggen?"


ALLAH weet het beste

StevieK
14-02-07, 10:45
Geplaatst door HaKim_Islam
ALLAH weet het beste

Dus laat ALLAH dan zijn werk doen, en niet zijn onderdanen want die maken er op deze wereld er een puinhoop van. En dat bedoel ik niet van de Muslims, maar ook van de Christenen en meerder geloven.