PDA

Bekijk Volledige Versie : Geertje toch !

Ali Eddaoudi
14-02-07, 14:26
Geertje toch !

Allahoe Akbar! Geert Wilders is niet langer alleen politicus, voor zover hij deze titel nog recht doet, maar werpt zicht sinds vandaag ook op als profeet. Vanwaar die ingeving en geniale ideeŽn mijnheer Wilders? Zouden er dan toch moslims zijn die dit ook niet zoín gek idee zullen vinden? En hoeveel Nederlanders, naast die 600.000 stemmen van de partij van Wilders, dromen van deze nieuwe vorm van boekenverminking? Ooit verbrandde men boeken, of strafte men de auteurs ervan die dingen schreven waar bijvoorbeeld de staat en/of de kerk geen goed woord voor over hadden. Nu hebben wij er iets nieuws bij; want vanaf vandaag hebben wij van de Partij voor de Vrijheid groen licht gekregen om de Koran te verscheuren. Ik hoorde dit bericht in de auto, toen een verslaggever mij opbelde. Gelukkig maar, want anders was ik misschien wel zo onder de indruk geweest van de sterke overtuigingskracht van de geniale blonde albinopop uit het zuiden, dat ik mijn Heilige Boek verscheurd had! Laat mij toch niet lachen Geertje, ja Geertje je hoort het goed! Je bent mij nog geen scheet waardig, begrijp ook niet dat uitgerekend jouw leven bedreigd wordt.

Die moslims die jou bedreigen zijn helaas van hetzelfde kaliber als al diegene die op jou gestemd hebben en werkelijk waar niet vatten waar deze samenleving ons voert. Namelijk naar een multicultureel en religieus hoogtepunt dat uniek is voor de Europese geschiedenis. Geertje toch, wil je dan niet delen in deze geweldige triomf? Ik wil wel geschiedenis schrijven hoor en ach, Apartheid is niet meer in joh. Dan had je 30 jaar geleden in Zuid-Afrika moeten wonen, maar nu is het tijd voor de realiteit Geert. Nederland zal nooit worden wat jij hoopt dat het wordt en ook niet wat jij vreest dat het wordt; overstroomd door de islam en een heuse Shariíah als rechtsorgaan. Menig moslim zal, als het moet zij aan zij met de niet-moslims die wel openminded zijn, vechten voor dit land. Nederland is het land van islam, jodendom, hindoeÔsme, christendom, humanisme, atheÔsme, alles waar een mens voor kan staan, dus. Jouw mogelijk gekwetste ego en toch ook wel gestoorde houding past enkel in het perspectief van afgrijselijke oorlogsjaren welke wij jonge mensen alleen van verhalen kennen. Bah! Dat er nog mensen bestaan met ideeŽn als Wilders en dat er dus ruim een half miljoen mensen op stemt, dat moet ons zorgen baren. Maar nee, in plaats daarvan bewaken wij deze lui en beschuldigen wij moslims van terreurgedachten en radicale ideeŽn die al jaren gebakken lucht blijken te zijn. Ik snap ook niet dat deze man zo veel aandacht krijgt, zelfs Al-Jazeera heeft hem zendtijd gegund. De Derde Wereldoorlog is begonnen, praat Wilders de oud- chef van de Mossad na. Typisch dat de oorlog altijd eenzijdig en met hetzelfde soort figuren begint. Voornamelijk types als Wilders hebben heel wat oorlog gevoerd en verderf gezaaid. Ik daag je uit Geertje om jouw bewering van geweld, haat en oorlog in een historisch perspectief te plaatsen en te bezien hoeveel bloed jouw voorouders aan hun handen hebben. Dat is niets vergeleken bij wat de islam aan geweld bracht. Feiten beste man, daar gaat het om en met jouw angstige gedachtegoed wordt Nederland er niet trotser op.

Wij hebben mannen met ballen nodig, die het land met trots beschermen, dat doet Geertje in ieder geval niet met zijn uitspraken die de Nederlandse burgers alleen maar uit elkaar trekt. Wilders maakt zich ook druk om het afnemende aantal kerken in Nederland, sinds wanneer ben jij een vroom christen? En als jij dat toch blijkt te zijn, waar is dan die naastenliefde toch gebleven Geert? Of heb je er voor het gemak, net als je voorstel dat met de koran te doen, enkele bladzijdes van weggescheurd? Als ik als moslim de duivel ben, dan ben jij het niet waardig voor mij te dansen, beste Geert. En tot slot, als Mohammed (vzmh) jou zou horen dan had hij waarschijnlijk een smeekbede voor je gedaan. Na mijn nogal harde provocerende woorden neem ik dan toch een voorbeeld aan de imams en aan mijn profeet Mohammed. Moge Allah jou leiden en vergeven voor je domme daden en uitspraken. Maar ja, wie is Wilders nou eigenlijk in het perspectief van alles wat komt en gaat?

Ali Eddaoudi

Copyright: Nioweb

piano
16-02-07, 08:41
Beste Ali Eddaoudi,

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook echt ongelovig, dat iemand zoal Geert van alles en nog wat mag roepen over de Islam en dat er zoveel mensen op hem hebben gestemt en dus de zelfde mening hebben als Geert.
Nee, Nederland sluit zijn ogen en oren en wil niet weten wat hier echt aan het gebeuren is.
Geert probeert haat te zaaien en hoopt dat hij winst kan oosten als de moslims hier op deze (onzin) uitspraken van hem gaan reageren. Het best is om hem gewoon te negeren en geen aandacht aan hem te besteden.

Maar ik vind wel dat we hem met andere middelen moeten bestrijden, zoals klachten indienen bij bureau LBR (discriminatie en geen respect voor godsdienst) Hij noemt zich de partij voor de vrijheid! Alleen gaat het dan over zijn eigen vrijheid en die van de anderen doet er niet toe. Zolang hij maar alles mag roepen en doen.

Deze neppe blonde man( ik weet niet of hij ook nog neppe blauwe ogen heeft) wil echt iets anders met Nederland en ik hoop echt dat de mensen die op hem hebben gestemt, gaan inzien wie hij echt is en wat hij echt wil met Nederland en dat dit echt onmogelijk is in deze tijd.

vriendelijke groet,

zaina

Ouadlaouia
16-02-07, 14:13
Wij moslims worden wel de laatste tijden wel erg in de watten gelegd door Geert Wilders. Vinden jullie niet!!!!!

Maar als een moslim een uitspraak doet na Geert Wilders wordt er meteen gesproken over discriminatie, terrorisme, gewelddadig uitspraken en noem maar op.
Dan pas worden de moslims vies aangekeken.

Eigenlijk zullen de rollen omgekeerd moet worden gezet. Want wij voelen ons gediscrimineerd door Geert Wilders door zijn uitspraken en niet Geert Wilders.
Daarna wordt niet nagekeken omdat, hij in de lichten valt hij heeft zogenaamd een positie binnen de Nederlandse samenlevening.

Nederland mag dan wel aangeven dat in de maatschappij ieder zijn menig mag hebben en uiten. Het is wel allemaal theoretisch aangegeven maar in de praktijk wordt er ander gehandeld en uitgevoerd.

Respect is ook al een groot woord met een betekenis.
Normen en waarden kunnen wij niet zien bij het Geert Wilders.
Nederland streeft wel erg naar de normen en waarden maar of ze worden toegepast dat is dan nog de vraag.

Wij moslims moeten ons nu onveilig voelen in Nederland ook al lopen wij niet met twee bodyguards zoals Geert Wilders.
Moet hij zich dan onveilig voelen of wij moslims?

Nou zal eigenlijk Geert Wilders er moeten voor aangesproken worden voor het beledigen van de koran. Wij moslims beledigen toch ook niet de Bijbel!

Dus als wij een artikel zetten over het feit dat wij dit keer onveilig voelen oftewel gediscrimineerd.

Dan wordt er gezegd jullie worden in de val gezet door Geert Wilders hij zal lachen om jullie.

Wat ik me dan zelf afvraag als MAROKKAANSE LIMBURGER.
De aanhang van Wilders zal echter wel niet slagen als hij nog zo doorblijft met zijn negatieve uitspraken gericht tot de moslims.
DIT IS MIJN MENING. Kijken of ik hiervoor wordt beledigd of gestraft met artikel.

Met vriendelijke groet,

Soukayna D.

ifni
16-02-07, 15:19
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Geertje toch !

Allahoe Akbar! Geert Wilders is niet langer alleen politicus, voor zover hij deze titel nog recht doet, maar werpt zicht sinds vandaag ook op als profeet. Vanwaar die ingeving en geniale ideeŽn mijnheer Wilders? Zouden er dan toch moslims zijn die dit ook niet zoín gek idee zullen vinden? En hoeveel Nederlanders, naast die 600.000 stemmen van de partij van Wilders, dromen van deze nieuwe vorm van boekenverminking? Ooit verbrandde men boeken, of strafte men de auteurs ervan die dingen schreven waar bijvoorbeeld de staat en/of de kerk geen goed woord voor over hadden. Nu hebben wij er iets nieuws bij; want vanaf vandaag hebben wij van de Partij voor de Vrijheid groen licht gekregen om de Koran te verscheuren. Ik hoorde dit bericht in de auto, toen een verslaggever mij opbelde. Gelukkig maar, want anders was ik misschien wel zo onder de indruk geweest van de sterke overtuigingskracht van de geniale blonde albinopop uit het zuiden, dat ik mijn Heilige Boek verscheurd had! Laat mij toch niet lachen Geertje, ja Geertje je hoort het goed! Je bent mij nog geen scheet waardig, begrijp ook niet dat uitgerekend jouw leven bedreigd wordt.

Die moslims die jou bedreigen zijn helaas van hetzelfde kaliber als al diegene die op jou gestemd hebben en werkelijk waar niet vatten waar deze samenleving ons voert. Namelijk naar een multicultureel en religieus hoogtepunt dat uniek is voor de Europese geschiedenis. Geertje toch, wil je dan niet delen in deze geweldige triomf? Ik wil wel geschiedenis schrijven hoor en ach, Apartheid is niet meer in joh. Dan had je 30 jaar geleden in Zuid-Afrika moeten wonen, maar nu is het tijd voor de realiteit Geert. Nederland zal nooit worden wat jij hoopt dat het wordt en ook niet wat jij vreest dat het wordt; overstroomd door de islam en een heuse Shariíah als rechtsorgaan. Menig moslim zal, als het moet zij aan zij met de niet-moslims die wel openminded zijn, vechten voor dit land. Nederland is het land van islam, jodendom, hindoeÔsme, christendom, humanisme, atheÔsme, alles waar een mens voor kan staan, dus. Jouw mogelijk gekwetste ego en toch ook wel gestoorde houding past enkel in het perspectief van afgrijselijke oorlogsjaren welke wij jonge mensen alleen van verhalen kennen. Bah! Dat er nog mensen bestaan met ideeŽn als Wilders en dat er dus ruim een half miljoen mensen op stemt, dat moet ons zorgen baren. Maar nee, in plaats daarvan bewaken wij deze lui en beschuldigen wij moslims van terreurgedachten en radicale ideeŽn die al jaren gebakken lucht blijken te zijn. Ik snap ook niet dat deze man zo veel aandacht krijgt, zelfs Al-Jazeera heeft hem zendtijd gegund. De Derde Wereldoorlog is begonnen, praat Wilders de oud- chef van de Mossad na. Typisch dat de oorlog altijd eenzijdig en met hetzelfde soort figuren begint. Voornamelijk types als Wilders hebben heel wat oorlog gevoerd en verderf gezaaid. Ik daag je uit Geertje om jouw bewering van geweld, haat en oorlog in een historisch perspectief te plaatsen en te bezien hoeveel bloed jouw voorouders aan hun handen hebben. Dat is niets vergeleken bij wat de islam aan geweld bracht. Feiten beste man, daar gaat het om en met jouw angstige gedachtegoed wordt Nederland er niet trotser op.

Wij hebben mannen met ballen nodig, die het land met trots beschermen, dat doet Geertje in ieder geval niet met zijn uitspraken die de Nederlandse burgers alleen maar uit elkaar trekt. Wilders maakt zich ook druk om het afnemende aantal kerken in Nederland, sinds wanneer ben jij een vroom christen? En als jij dat toch blijkt te zijn, waar is dan die naastenliefde toch gebleven Geert? Of heb je er voor het gemak, net als je voorstel dat met de koran te doen, enkele bladzijdes van weggescheurd? Als ik als moslim de duivel ben, dan ben jij het niet waardig voor mij te dansen, beste Geert. En tot slot, als Mohammed (vzmh) jou zou horen dan had hij waarschijnlijk een smeekbede voor je gedaan. Na mijn nogal harde provocerende woorden neem ik dan toch een voorbeeld aan de imams en aan mijn profeet Mohammed. Moge Allah jou leiden en vergeven voor je domme daden en uitspraken. Maar ja, wie is Wilders nou eigenlijk in het perspectief van alles wat komt en gaat?

Ali Eddaoudi

Copyright: Nioweb

Schreeuwerig artikeltje Ali. Maar ja, daar ben jij dan ook heel goed in!

Ali Eddaoudi
16-02-07, 15:26
Schreeuwerig? hoe lees jij, op zijn kop? kom op beste man, dit artikel is juist helemaal niet vanuit die toon geschreven. Hij is wel scherp, maar zeker niet wat jij beweerd joh. Ik schrijf altijd met een flimlach beste man, weet niet waar ik goed ik ben. Laat staan dat jij het weet van mij, haha. Veel plezier en ik zie graag jou stukken tegemoet vriend!

Ali

Ali Eddaoudi
16-02-07, 15:28
Flimlach klinkt erg leuk, haha, maar het moet een big smile zijn :blij:

ifni
16-02-07, 15:33
Schreeuwerig? hoe lees jij, op zijn kop? kom op beste man, dit artikel is juist helemaal niet vanuit die toon geschreven. Hij is wel scherp, maar zeker niet wat jij beweerd joh. Ik schrijf altijd met een flimlach beste man, weet niet waar ik goed ik ben. Laat staan dat jij het weet van mij, haha. Veel plezier en ik zie graag jou stukken tegemoet vriend!

Ali

Vind jouw column helemaal niet scherp. Je vergelijkt appels met peren. Je probeert wanhopig grappig te zijn. Lukt niet zo goed. Beter je best doen jochie....... :roker:

Ali Eddaoudi
16-02-07, 16:01
Wat heb je op je hart? Een probleemje met Ali himself of vindt je het stuk echt flut? Dat laatste mag altijd hoor, daarover kun je verschillen. Verder ben ik weinig op deze site te vinden en zal ik denk ik niet meer op je reageren, heb wel wat beters te doen trouwens. Maar echt aardig vind ik je niet en hoe zou dat nou komen?????????

:baard:

ifni
16-02-07, 16:08
Wat heb je op je hart? Een probleemje met Ali himself of vindt je het stuk echt flut? Dat laatste mag altijd hoor, daarover kun je verschillen. Verder ben ik weinig op deze site te vinden en zal ik denk ik niet meer op je reageren, heb wel wat beters te doen trouwens. Maar echt aardig vind ik je niet en hoe zou dat nou komen?????????

:baard:

Kom jouw columns pas nu tegen hier. En ze lijken twee druppels water op jouw optredens op de tv. Veel geschreeuw weinig wol. 't Is zo makkelijk om Wilders af te zeiken! Toch jammer dat Wilders wťl gelijk heeft over de zťťr gewelddadige teksten in de koran! Dat die teksten nog steeds serieus worden genomen door de volgelingen van dat boek. Kunnen we iedere dag op de tv zien. Van de Filippijnen tot aan de Linneausstraat! Hand in eigen boezem steken en wat zelfkritiek beoefenen zou jou sieren Ali. Veel sterkte ermee!

pyrrho
17-02-07, 18:34
Geert Wilders is niet zozeer een slechte man, als wel een bange man en een nostalgische man. Wanneer hij zich weer eens onnodig provocerend uitdrukt, zoals onlangs met zijn uitlatingen over de Koran, wil hij geen boek verbranden, maar de lezers ervan overtuigen dat de helft "weg kan". Hij denkt dat als we maar alle -ziens inziens- goede zaken uit de Islam kunnen behouden, het allemaal vanzelf goed komt. Dat is een simpele gedachte, maar Wilders is dan ook een simpele man.

Feit is, dat Wilders de Koran niet kent, zoals zoveel Islam criticasters. De monoculturele wereld komt nooit meer terug, dat is een teken van beschaving. Wilders voert een verloren achterhoede gevecht

fahmi
17-02-07, 20:28
Feit is dat Geert Wilders is tegen de nieuwe multiculturele samenleving in Nederland. Wat Geertje wil, is het kleine land Nederland alleen maar Ariers en nu geeft hij de schuld aan de Nederlandersmoslims/moslims van andere origine.
Wellichte ten overvloede maar in de jaren 30, was ook iemand die de schuld gaf aan bepaalde groepen die in Duitsland leefden! Deze groep vormede dus, volgens de bekende beste man ja hoor, "Hitler" een bedreiging voor het land (Duitsland).....en de hele historie hoef ik verder niet in willen gaan.....Hitler gaf de Joden de schuld voor de slechte economie de recessie issue! En verbrandde alle Joden Boeken!

Deze naive Geertje is maar een simpele boer hufter en (encore de plus) een cultuurbaarbaar!

Wij, Christenen,Moslims,Joden, Ateisten kunnen best in dit mooie land Nederland verder samen leven. Mijnheer Wilders moet maar zijn koffers pakken en wegwezen!

pyrrho
17-02-07, 20:58
Geplaatst door fahmi
Feit is dat Geert Wilders is tegen de nieuwe multiculturele samenleving in Nederland. Wat Geertje wil, is het kleine land Nederland alleen maar Ariers en nu geeft hij de schuld aan de Nederlandersmoslims/moslims van andere origine.
Wellichte ten overvloede maar in de jaren 30, was ook iemand die de schuld gaf aan bepaalde groepen die in Duitsland leefden! Deze groep vormede dus, volgens de bekende beste man ja hoor, "Hitler" een bedreiging voor het land (Duitsland).....en de hele historie hoef ik verder niet in willen gaan.....Hitler gaf de Joden de schuld voor de slechte economie de recessie issue! En verbrandde alle Joden Boeken!

Deze naive Geertje is maar een simpele boer hufter en (encore de plus) een cultuurbaarbaar!

Wij, Christenen,Moslims,Joden, Ateisten kunnen best in dit mooie land Nederland verder samen leven. Mijnheer Wilders moet maar zijn koffers pakken en wegwezen!

Hmm, waar Wilders kan worden beschuldigd van rabiaat rechtse babbels, word ik ook niet erg warm van jouw boodschap. Je kent toch wel Godwins Law? Het heeft weinig zin Wilders in de traditie van de nazi's te plaatsen. Wilders emigratie lost het probleem niet op.

fahmi
17-02-07, 22:01
Hmm, waar Wilders kan worden beschuldigd van rabiaat rechtse babbels, word ik ook niet erg warm van jouw boodschap. Je kent toch wel Godwins Law? Het heeft weinig zin Wilders in de traditie van de nazi's te plaatsen. Wilders emigratie lost het probleem niet op.

Wilders is niet gevaarlijk, maar zijn walgelijke ideen zijn wel gevaarlijk ! Zolang er in dit land Vijrheid van meningsuiting van toepassing is, kan het rechtsysteem niet doen voor de man.

En heb jij een andere oplossing?

fahmi
17-02-07, 22:02

Wilders is niet gevaarlijk, maar zijn walgelijke ideen zijn wel gevaarlijk ! Zolang er in dit land Vijrheid van meningsuiting van toepassing is, kan het rechtsysteem niets doen tegen deze gekke man.

pyrrho
18-02-07, 10:21
Geplaatst door fahmi
Wilders is niet gevaarlijk, maar zijn walgelijke ideen zijn wel gevaarlijk ! Zolang er in dit land Vijrheid van meningsuiting van toepassing is, kan het rechtsysteem niets doen tegen deze gekke man.

Mja, je geeft het zelf al aan. Niet Wilders is het probleem, maar zijn ideeen. het zijn inderdaad ideeen die je moet bestrijden en niet de mensen die deze ideeen verkondigen, tenzij deze ideeen tegen de wet zijn, zoals het oproepen tot geweld.

De beroemde Franse filosoof Voltaire sprak eens:

"Je hais vos idťes, mais je me ferai tuer pour que vous ayez le droit de les exprimer."

Ik verafschuw Wilders' ideeen, maar ik zal zijn recht om ze te uiten altijd verdedigen.

Het beperken van de vrijheid van meningsuiting is dus ook geen optie. In de eerste plaats omdat alle ideeen in principe aan elkaar gelijk zijn. Let wel! Ik zeg in principe. . In de tweede plaats lost het verbieden van bepaalde ideeen niets op, omdat men wel de mens het zwijgen kan opleggen, maar niet het denken. Ideeen moet men dus met ideeen bestrijden en woorden met woorden.

Shemharosh
18-02-07, 12:51
jaaaaaaaa hoor....mensen halen gewoon mijn bijdragen weg...makkelijke he zo een Delete toets

fahmi
19-02-07, 22:35
De beroemde Franse filosoof Voltaire sprak eens:

"Je hais vos idťes, mais je me ferai tuer pour que vous ayez le droit de les exprimer."

Autrement dit: " ses idees sont telement deguelassent, qu il m' erite tellement pas d' etre d' un membre du parlement" aldus fami.

Met andere woorden deze Wilders is een volksvertegenwoordiger en is gekozen door een deel van het volk (toch 600.000 personen die anti Islam. Deze Wilders is niet capabel om een discussie te voeren met bekende Nederlandsemoslims over de Islam. Hoe vaak is hij uitgenodigd bij verschillende programma's over de Islam te discusieren en zodra hij weet met wie hij aan tafel zit...weigert hij te komen. Ik noem deze heer een lafaard !
Iedere mens heeft zijn eigen mening en die moet men respecteren! Maar als het gaat om belediging....belediging over het geloof en propheten, dat gaat ver te ver.!

Mijn advies aan Geertje zou zijn: Cursus Dialoog en gesprek voeren!

pyrrho
19-02-07, 22:59
Geplaatst door fahmi
Autrement dit: " ses idees sont telement deguelassent, qu il m' erite tellement pas d' etre d' un membre du parlement" aldus fami.

Met andere woorden deze Wilders is een volksvertegenwoordiger en is gekozen door een deel van het volk (toch 600.000 personen die anti Islam. Deze Wilders is niet capabel om een discussie te voeren met bekende Nederlandsemoslims over de Islam. Hoe vaak is hij uitgenodigd bij verschillende programma's over de Islam te discusieren en zodra hij weet met wie hij aan tafel zit...weigert hij te komen. Ik noem deze heer een lafaard !
Iedere mens heeft zijn eigen mening en die moet men respecteren! Maar als het gaat om belediging....belediging over het geloof en propheten, dat gaat ver te ver.!

Mijn advies aan Geertje zou zijn: Cursus Dialoog en gesprek voeren!

Dat laatste kan nooit kwaad, want EWilder is weer een een beetje hysterisch bezig, maar voor het overige klopt je redenering niet. Wilders is een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger en als zodanig representeert hij een bevolkingsgroep en bevolkingsgroepen van honderduizenden burgers moet je niet monddood maken.

In een democratie is niet vereist dat je een verstandige bevolkingsgroep vertegenwoordigt, noch is het aan jou om te oordelen of Wilders daarvoor capabel is.

De vrijheid van meningsuiting is in een democratie een absoluut recht. Kritiek op welke godsdienst dan ook is daarbij toegestaan, zolang dat binnen de wet past.

Ikzelf ben agnost en moet mij de schampere opmerkingen van de religieus en anderszins ideologisch angehauchten en hun rotsvaste zekerheden al decennia lang laten welgevallen.

Het zij zo, ik kan er niet mee zitten.

Wanneer je uitzonderingen gaat maken op het uitgangspunt dat niemand de waarheid in pacht heeft is helaas het eind zoek.

Belediging en smaad is overigens in principe strafbaar. Wie zich beledigt voelt, kan dus naar de rechter stappen

Dat zijn de voordelen van een Trias Politica

fahmi
19-02-07, 23:18
De vrijheid van meningsuiting is in een democratie een absoluut recht. Kritiek op welke godsdienst dan ook is daarbij toegestaan, zolang dat binnen de wet past.

Kritiseren is heel anders dan belediging ! Als Moslim ben ik wel beledigd door de veel uitspraken van Wilders...voor de zoveelste keer!
Ik moet zeggen, heb veel moeten incasseren en nu is het basta!
Heeft Wilders kritiek op de Islam, dan moet hij maar onder tafel praten met iemand die verstand heeft over de Islam.....dat noemen wij hier in Nederland dialoog.

Belediging en smaad is overigens in principe strafbaar. Wie zich beledigt voelt, kan dus naar de rechter stappen

Helaas het rechtsysteem dat Nederland kent, kan niet voor de Moslims betekenen...en dat is een feit.

pyrrho
20-02-07, 08:31
Geplaatst door fahmi
Kritiseren is heel anders dan belediging ! Als Moslim ben ik wel beledigd door de veel uitspraken van Wilders...voor de zoveelste keer!
Ik moet zeggen, heb veel moeten incasseren en nu is het basta!
Heeft Wilders kritiek op de Islam, dan moet hij maar onder tafel praten met iemand die verstand heeft over de Islam.....dat noemen wij hier in Nederland dialoog. [/QUOTE

Wat een belediging is, is voor iedereen verschillend. Het wetboek van strafrecht zegt over belediging het volgende:

Artikel 137c

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. (Zie ook: art.90quater, 418, 419 WvSr)

Daar zul je het mee moeten doen.

[QUOTE]Geplaatst door fahmi
Helaas het rechtsysteem dat Nederland kent, kan niet voor de Moslims betekenen...en dat is een feit. [/B]

Nee dat is geen feit, dat is onzin. Niemand staat in Nederland boven de wet. Wilders niet en jij ook niet.

fahmi
24-02-07, 12:58
Nee dat is geen feit, dat is onzin. Niemand staat in Nederland boven de wet. Wilders niet en jij ook niet.

Ik ben een heel keurige burger en hou ik me aan de Wet, maar onze volksvertegenwoodiger Geertje niet! Hij beledidgt de Islam en belediging van de Godsdienst staat ook in de Wet! Geertje deugt niet en iedereen weet van zijn extreem radicale ideen.

pyrrho
24-02-07, 13:55
Geplaatst door fahmi
Ik ben een heel keurige burger en hou ik me aan de Wet, maar onze volksvertegenwoodiger Geertje niet! Hij beledidgt de Islam en belediging van de Godsdienst staat ook in de Wet! Geertje deugt niet en iedereen weet van zijn extreem radicale ideen.

Beste Fahmi, ideeen zijn nooit verboden, handelingen en uitspaken soms wel. Het is heek simpel, als je je godsdienst op grond van de wet beledigd acht, doe je aangifte. Vind de rechter dat je gelijk hebt, dan laat hij dat weten. Vind hij dat je ongelijk hebt, dan is het jammer maar helaas.

pyrrho
24-02-07, 13:56
Geplaatst door pyrrho
Beste Fahmi, ideeen zijn nooit verboden, handelingen en uitspaken soms wel. Het is heek simpel, als je je godsdienst op grond van de wet beledigd acht, doe je aangifte. Vindt de rechter dat je gelijk hebt, dan laat hij dat weten. Vindt hij dat je ongelijk hebt, dan is het jammer maar helaas.

Pardon, ik ga hierboven wel erg slecht met de spellingregels om.

fahmi
03-03-07, 15:52
Wij kunnen hier best lang discussieren over Godsbelediging en vrijheid van meningsuiting, maar zolang er dit land mensen die de God/religies beledigen op grond van hen vrijheid van meningsuiting is einde discussie voor de geloofsovertuigingen.

pyrrho
03-03-07, 18:06
Geplaatst door fahmi
Wij kunnen hier best lang discussieren over Godsbelediging en vrijheid van meningsuiting, maar zolang er dit land mensen die de God/religies beledigen op grond van hen vrijheid van meningsuiting is einde discussie voor de geloofsovertuigingen.

Nee hoor, discussies kan je gewoon voeren voor de rechter.

fahmi
03-03-07, 21:56
Nee hoor, discussies kan je gewoon voeren voor de rechter

Jammer genoeg dat er sommige rechters in Nederland(atheisten dus) partijdig zijn en kiezen toch voor vrijheid van meningsuiting.