PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische geestelijke pleit voor kuisheidsgordel



rikkie
16-02-07, 11:38
(Novum/AP) - Een islamitische geestelijke in Maleisië heeft een pleidooi gehouden voor het gebruik van kuisheidsgordels. Hij ziet dat als een middel om te voorkomen dat vrouwen worden verkracht. "De beste manier om verkrachters af te weren is bescherming te dragen", zei de geestelijke, Abu Hassan Din Al-Hafiz, in een toespraak tot zijn volgelingen, zo meldde vrijdag de krant The Star. "Het is niet mijn bedoeling om vrouwen te beledigen, maar om ze te beschermen tegen seksmaniakken." De geestelijke hield zijn toespraak in de noordelijke deelstaat Terengganu, waar het aantal zedenmisdrijven volgens hem de laatste tijd is toegenomen. Religieuze leiders in het conservatieve noorden van Maleisië hebben eerder het oude riedeltje van stal gehaald dat vrouwen door zich uitdagend te kleden en zich op te maken seksueel geweld uitlokken.

=================

De volgende stap is een soort van Silence of the Lambs - mond-harnas, zodat vrouwen ook oraal niet kunnen worden verkracht, en uiteraard de borst verminking / amputatie, want als je onaantrekkelijk bent voor mannen, dan ben je pas echt veilig!!Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!

duende
16-02-07, 12:09
Geplaatst door rikkie
Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!

applaus....
Het is frappant dat vele gelovigen claimen dat onze lieve heer c.q allah of lou de palingboer de mens een vrije wil heeft gegeven....todat dit niet meer in het religieuze straatje te pas komt... hahahaha Dan zijn het plotseling, jawel, de hormonen.
Maar om maatregelen als kuisheidsgordels te promoten moet je toch wel een enorme geborneerde middeleeuws denkende ouwe lul zijn. O pardon beledig ik nu een geestelijke?

Invidia
16-02-07, 12:24
Geplaatst door rikkie
(Novum/AP) - Een islamitische geestelijke in Maleisië heeft een pleidooi gehouden voor het gebruik van kuisheidsgordels. Hij ziet dat als een middel om te voorkomen dat vrouwen worden verkracht. "De beste manier om verkrachters af te weren is bescherming te dragen", zei de geestelijke, Abu Hassan Din Al-Hafiz, in een toespraak tot zijn volgelingen, zo meldde vrijdag de krant The Star. "Het is niet mijn bedoeling om vrouwen te beledigen, maar om ze te beschermen tegen seksmaniakken." De geestelijke hield zijn toespraak in de noordelijke deelstaat Terengganu, waar het aantal zedenmisdrijven volgens hem de laatste tijd is toegenomen. Religieuze leiders in het conservatieve noorden van Maleisië hebben eerder het oude riedeltje van stal gehaald dat vrouwen door zich uitdagend te kleden en zich op te maken seksueel geweld uitlokken.

=================

De volgende stap is een soort van Silence of the Lambs - mond-harnas, zodat vrouwen ook oraal niet kunnen worden verkracht, en uiteraard de borst verminking / amputatie, want als je onaantrekkelijk bent voor mannen, dan ben je pas echt veilig!!Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!

Een nerd uit Maleisie beweert iets, en het is meteen wereldnieuws? Het meest trieste is eigenlijk wel de gefrustreerde mening van een andere nerd, die weer van die hele crap een heel drama moet gaan maken.

Invidia
16-02-07, 12:26
Geplaatst door duende
applaus....
Het is frappant dat vele gelovigen claimen dat onze lieve heer c.q allah of lou de palingboer de mens een vrije wil heeft gegeven....todat dit niet meer in het religieuze straatje te pas komt... hahahaha Dan zijn het plotseling, jawel, de hormonen.
Maar om maatregelen als kuisheidsgordels te promoten moet je toch wel een enorme geborneerde middeleeuws denkende ouwe lul zijn. O pardon beledig ik nu een geestelijke?

Damn, is dit forum een psychologisch praatclubje geworden of zo?

rikkie
16-02-07, 12:28
Geplaatst door Invidia
Een nerd uit Maleisie beweert iets, en het is meteen wereldnieuws? Het meest trieste is eigenlijk wel de gefrustreerde mening van een andere nerd, die weer van die hele crap een heel drama moet gaan maken.

Van Dale:

nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak


Tja, ik vind dat je een snelle conclusie weet te trekken... ben je psycholoog?

Anyway, ik vind dat die Islamitische geestelijke uit Maleisie niet spoort... ik weet echter niets over zijn motorische capaciteiten... jij blijkbaar wel... In dat kader: ik zou snel een Boerka aan doen!!

Invidia
16-02-07, 12:32
Geplaatst door rikkie
Van Dale:

nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak


Tja, ik vind dat je een snelle conclusie weet te trekken... ben je psycholoog?

Anyway, ik vind dat die Islamitische geestelijke uit Maleisie niet spoort... ik weet echter niets over zijn motorische capaciteiten... jij blijkbaar wel... In dat kader: ik zou snel een Boerka aan doen!!

:tik:

Doe eens nog een poging, om gewoon normaal antwoord te geven. Vanwaar de frustraties?

rikkie
16-02-07, 12:35
Geplaatst door Invidia
:tik:

Doe eens nog een poging, om gewoon normaal antwoord te geven. Vanwaar de frustraties?

Ik zou zeggen, doe zelf eens een poging om normaal te reageren.... lees je eigen bijdragen eens terug en probeer eens te bezien of het normale posts zijn.... je begint met het bestempelen van een ander tot nerd, en daarna glij je enkel nog maar meer af.

Invidia
16-02-07, 12:42
Geplaatst door rikkie
Ik zou zeggen, doe zelf eens een poging om normaal te reageren.... lees je eigen bijdragen eens terug en probeer eens te bezien of het normale posts zijn.... je begint met het bestempelen van een ander tot nerd, en daarna glij je enkel nog maar meer af.



De volgende stap is een soort van Silence of the Lambs - mond-harnas, zodat vrouwen ook oraal niet kunnen worden verkracht, en uiteraard de borst verminking / amputatie, want als je onaantrekkelijk bent voor mannen, dan ben je pas echt veilig!!Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!

Ik reageerde op dit intellectuele hoogstandje door mij af te vragen waarom een mening van een individu in Maleisie wereldnieuws is, en waarom er een ander is die dat aan grijpt om een heel relaas te schrijven over mondharnassen, en ingepakte vrouwen.

Nu jij :tik:

mulan
16-02-07, 12:42
:hihi:

rikkie
16-02-07, 12:43
Geplaatst door Invidia
Ik reageerde op dit intellectuele hoogstandje door mij af te vragen waarom een mening van een individu in Maleisie wereldnieuws is, en waarom er een ander is die dat aan grijpt om een heel relaas te schrijven over mondharnassen, en ingepakte vrouwen.

Nu jij :tik:

ik reageer op het wereldnieuws.

Invidia
16-02-07, 12:47
Geplaatst door rikkie
ik reageer op het wereldnieuws.

Ik denk dat je meer iets af reageert.

illmatik
16-02-07, 12:52
Geplaatst door mulan
:hihi:

Ramptoerist. :hihi:

@ Inv: zo'n gordel zou jou niet misstaan. :p

rikkie
16-02-07, 12:54
Geplaatst door Invidia
Ik denk dat je meer iets af reageert.

bij jouw eerste twee woorden gaat het al mis.... je moet niet denken... en al zeker niet voor een ander!

Invidia
16-02-07, 13:00
Geplaatst door rikkie
bij jouw eerste twee woorden gaat het al mis.... je moet niet denken... en al zeker niet voor een ander!

Nee, nee, je hebt helemaal gelijk. Voor het intelligente werk hebben we nerdjes (:D) zoals jij:


De volgende stap is een soort van Silence of the Lambs - mond-harnas, zodat vrouwen ook oraal niet kunnen worden verkracht, en uiteraard de borst verminking / amputatie, want als je onaantrekkelijk bent voor mannen, dan ben je pas echt veilig!!Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!

Ill: :ego: Ik ben onschuldig.

Mark
16-02-07, 13:17
Kuisheidsgordel voor Maleisische moslima's bepleit
Gepost door Rob (R@b) - Bron: HLN
Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2007 @ 11:11
In Maleisië vindt een invloedrijk moslimgeestelijke dat vrouwen een kuisheidsgordel moeten dragen. Deze zou hen moeten beschermen tegen verkrachting en incest. De mohammedaan Abu Hassan al-Hafiz, uit de deelstaat Terengganu, pleitte voor de maatregel tijdens zijn wekelijkse preek.

Volgens Al-Hafiz moeten vrouwen zijn aanbeveling niet beledigend opvatten, maar zijn ze bedoeld om hen te beschermen tegen mannelijke moslims

in feite demoniseert deze man dus mannelijke moslims

mulan
16-02-07, 13:38
Geplaatst door illmatik
Ramptoerist. :hihi:


Toeschouwer bedoel je :D

Sallahddin
16-02-07, 15:53
Geplaatst door rikkie
(Novum/AP) - Een islamitische geestelijke in Maleisië heeft een pleidooi gehouden voor het gebruik van kuisheidsgordels. Hij ziet dat als een middel om te voorkomen dat vrouwen worden verkracht. "De beste manier om verkrachters af te weren is bescherming te dragen", zei de geestelijke, Abu Hassan Din Al-Hafiz, in een toespraak tot zijn volgelingen, zo meldde vrijdag de krant The Star. "Het is niet mijn bedoeling om vrouwen te beledigen, maar om ze te beschermen tegen seksmaniakken." De geestelijke hield zijn toespraak in de noordelijke deelstaat Terengganu, waar het aantal zedenmisdrijven volgens hem de laatste tijd is toegenomen. Religieuze leiders in het conservatieve noorden van Maleisië hebben eerder het oude riedeltje van stal gehaald dat vrouwen door zich uitdagend te kleden en zich op te maken seksueel geweld uitlokken.

=================

De volgende stap is een soort van Silence of the Lambs - mond-harnas, zodat vrouwen ook oraal niet kunnen worden verkracht, en uiteraard de borst verminking / amputatie, want als je onaantrekkelijk bent voor mannen, dan ben je pas echt veilig!!Kijk, die verkrachtende mannen, die treffen geen blaam, dat zijn hormonen die opspelen, daar kan je niets tegen doen..... toch.... Je moet vrouwen inpakken in minimaal een niqaab, liever nog een boerka, en daaronder dus die kuisheidsgordel en mond-harnas. Veiligheid boven al!!!


Bron?: The star !!!...aanvullende info ,graag:::
Staaf je berichten met de compleet bronnen_info gegevens , anders zijn die berichten waardeloos!!!

Kuisheidsgordels ???:algemeen bekend & befaamde christen middeleeuwse "gebruiken" !!!

Ik heb geen moslim horen zeggen zulke achterlijk ,verwerpelijk & vrouw-minachtend " maatregel" in te schakelen om zgn vrouwen "te beschermen" ,zelfs de meeste extremisten of idioten niet !!!

Het is een christelijk historish "shame" , laat de Islam er buiten !

Ik weet niet of de bovenvermeld info in je bericht klopt , maar één feit weet ik zeker : geen moslim zou zoiets prediken :het is simpelweg OnIslamitish , zelfs cultureel ondenkbaar , en een ver van ons bed-show ...

Feit is dat vooraal seculaire ideologieen & bewegingen de Islam willen & hopen te kunnen "behandelen" net als het christendom in tijden v.d. "renaissance" en dus een "verlichting dynamiek" te kunnen ontketenen binnen de moslims om de Islam te kunnen seculariseren , in processen v. demonisering , desinformatie,angst bij de mensen creeren zodat mensen spontaan religie afwerpen ,....om uitendelijk bepaalde concepten te realiseren als bijv. scheiding v. kerk & staat ...Islam is niet het christendom, maar juist de vervanger er van , onder ander !

Feit is ook dat "verlichting" , renaissance zijn typish Europees of Westerse historish phenomenen ,die niet van toepassing op de Islam zijn !...heeft dus geen zin om christelijk tekortkomingen , "wrongdoings" , historish misdaden (inquisities, heksen_jachten...) op de Islam te projecteren ....voor evidente politieke & ideologishe doeleinden ,onder ander...

Feit is dat er niet één geschiedenis ...Islam heeft zijn eigen geschiedenis ook ...Het Westen heeft niet de monopolie v.d. geschiedenis en ook niet v.d. "waarheid" ...

Feit is dat er niet één & enig "geldig" "visie" v.d. wereld , de Westerse "visie" heeft dus niet de monopolie v.d. "waarheid" , zoals ik al zei ...

Het Westen had zijn eigen "renaissance" opgebouwd op een scheiding " RUPTURE" met het christendom en TERECHT , de ANOMALIE is dat het Westen zijn eigen aversie en afwerping van het christendom , generaliseerde tot ...alle religies , inclusief de Islam ...daar zit de fatale anomalie voor het Westen en ...de heel mensheid !!!...en dat hoort gecorrigeerd te worden...in the minds of poeple...



Dat zijn heel onderwerpen op zich...

Secularisatie v.d. Islam is " a waste of time" , als je rekening houdt met de natuur ,geest & essentie v.d. Islam !

P.S.: burka, nikaab , vrouwenbesnijdenis ....zijn simpelweg overduidelijk OnIslamitish , dus : drop it , you don't have even a case ,baby!

rikkie
16-02-07, 16:17
Geplaatst door Sallahddin
Bron?


http://www.actueel.nl/actueel_novum_nieuwsbericht.asp?key=novum.02-16-2007.0030



Geplaatst door Sallahddin
P.S.: burka, nikaab , vrouwenbesnijdenis ....zijn simpelweg overduidelijk OnIslamitish , dus : drop it , you don't have even a case ,baby!

Er zijn zichzelf Moslims noemende mensen, die boerka, nikaab en vrouwenbesnijdenis prediken, uit naam van hun geloof.

Ik ga de discussie niet aan wie nu de ware moslim is. Christenen kennen ook velen stromingen, en de ene zegt dat de andere het bij het verkeerde eind heeft. Dus dat zoeken jullie allemaal maar onderling uit.

Voor mij zijn het dus Moslims die dit soort zaken prediken!

Sallahddin
16-02-07, 16:55
Geplaatst door rikkie
http://www.actueel.nl/actueel_novum_nieuwsbericht.asp?key=novum.02-16-2007.0030




Er zijn zichzelf Moslims noemende mensen, die boerka, nikaab en vrouwenbesnijdenis prediken, uit naam van hun geloof.

Ik ga de discussie niet aan wie nu de ware moslim is. Christenen kennen ook velen stromingen, en de ene zegt dat de andere het bij het verkeerde eind heeft. Dus dat zoeken jullie allemaal maar onderling uit.

Voor mij zijn het dus Moslims die dit soort zaken prediken!


Het is geen kwestie van "stromingen" , de "ware Islam " ...de één zegt dit , de ander dat...

maar een kwestie van : de handelingen of uitspraken van moslims TOETSEN OP de bronnen v.d. Islam (Koran & Hadiths) : die zijn DE referenties & "rechters" , geen subjectief persoonlijk , Ideologish opinie of mening of andere ..........

Got it ???

Witte78
16-02-07, 17:16
Waarom wordt het verbieden van de burka dan door vele moslims als het inperken van hun rechten gezien?

Iglo
16-02-07, 17:22
Geplaatst door Sallahddin
Het is geen kwestie van "stromingen" , de "ware Islam " ...de één zegt dit , de ander dat...

maar een kwestie van : de handelingen of uitspraken van moslims TOETSEN OP de bronnen v.d. Islam (Koran & Hadiths) : die zijn DE referenties & "rechters" , geen subjectief persoonlijk , Ideologish opinie of mening of andere ..........

Got it ??? Denk je dat die lui zelf hun gedrag niet toetsen op Koran en Hadiths? Misschien vind jij dat hun gedrag niet toegestaan is, maar vinden zij dat hun handelingen wel de toets doorstaan. :gaap:

Sallahddin
16-02-07, 17:27
Geplaatst door Witte78
Waarom wordt het verbieden van de burka dan door vele moslims als het inperken van hun rechten gezien?


...simpelweg omdat die hun eigen geloof niet goed kennen :
Het heel gezicht moet zichtbaar blijven ...Burka's & co. zijn OnIslamitish, basta!

P.S.: Alleen de vrouwen v.d. profeet werden "strenger " behandeld in dat opzicht (qua Hijab=hoofddoek!) en dat staat vermeld in de Koran als God's "bevel" ...maar die bestaan er niet meer toch!!!

Iglo
16-02-07, 17:32
Geplaatst door Sallahddin
...simpelweg omdat die hun eigen geloof niet goed kennen :
Het heel gezicht moet zichtbaar blijven ...Burka's & co. zijn OnIslamitish, basta!

P.S.: Alleen de vrouwen v.d. profeet werden "strenger " behandeld in dat opzicht (qua Hijab=hoofddoek!) en dat staat vermeld in de Koran als God's "bevel" ...maar die bestaan er niet meer toch!!! Een keer raden wat die lui van tegen jou zouden zeggen.

Slinger
16-02-07, 18:32
Die vrouwen zouden dus het best beschermd worden als de mannen een kuisheidsgordel zouden dragen. Maar ik veronderstel dat dat niet bepreekbaar is.

Witte78
16-02-07, 19:04
Geplaatst door Slinger
Die vrouwen zouden dus het best beschermd worden als de mannen een kuisheidsgordel zouden dragen. Maar ik veronderstel dat dat niet bepreekbaar is.

Ja goed idee. Laten we alle verkrachters in de wereld oproepen een kuisheidsgordel te gaan dragen. Ik weet zeker dat ze dat zullen doen. En dan kunnen we ook meteen zien wie een verkrachter is en wie niet ;)

rikkie
16-02-07, 19:48
Geplaatst door Witte78
Ja goed idee. Laten we alle verkrachters in de wereld oproepen een kuisheidsgordel te gaan dragen. Ik weet zeker dat ze dat zullen doen. En dan kunnen we ook meteen zien wie een verkrachter is en wie niet ;)

gewoon alle mannen een kuisheidsgordel om.... uit voorzorg....

Invidia
16-02-07, 20:59
.

Invidia
16-02-07, 20:59
Geplaatst door rikkie
http://www.actueel.nl/actueel_novum_nieuwsbericht.asp?key=novum.02-16-2007.0030




Er zijn zichzelf Moslims noemende mensen, die boerka, nikaab en vrouwenbesnijdenis prediken, uit naam van hun geloof.

Ik ga de discussie niet aan wie nu de ware moslim is. Christenen kennen ook velen stromingen, en de ene zegt dat de andere het bij het verkeerde eind heeft. Dus dat zoeken jullie allemaal maar onderling uit.

Voor mij zijn het dus Moslims die dit soort zaken prediken!

Natuurlijk kent de islam ook verschillende stromingen, net als het christendom. En vele moslims houden er op die manier nogal vreemde ideeën op na, die bestreden moeten worden. Absoluut.

Het vreemde is alleen de selectieve manier van berichtgeving. Het valt me op dat mensen zoals jij wel moord en brand schreeuwen als er een moslim ergens in een Aziatisch land zegt een kuisheidsgordel nog geen eens zo´n slecht idee te vinden, maar had een christen dat gezegd in datzelfde land, met de zelfde status, dan was er niets aan de hand. Net zoals dat mensen geen probleem maken van een paus die tegen het gebruik van condooms is.

Ik vraag me af hoe dat kan. Hoe komt het dat mensen als het gaat om moslims zo snel en zo graag hun mening willen geven. Is het omdat het een vreemd fenomeen is voor vele, en alles wat vreemd is per definitie een bedreiging is. Iets dat van nature misschien ingebakken zit in de mens?

moenna
16-02-07, 22:31
Moslims honen imam die kuisheidsgordel bepleit
Van onze redactie religie & filosofie
Een islamitische geestelijke in Maleisië vindt dat vrouwen kuisheidsgordels moeten dragen.
Sjeik Abu Hassan Din Al-Hafiz hoopt dat die maatregel vrouwen zal beschermen tegen verkrachting en incest. Zijn voorstel is in de islamitische wereld overwegend met vrolijkheid en woede ontvangen.

„Het is niet mijn bedoeling om vrouwen te beledigen”, aldus de sjeik, „maar om ze te beschermen tegen seksmaniakken.” Hij wijst op de toename van seksuele delicten in Maleisië.

De sjeik komt uit het strenge noorden van Maleisië. Geestelijken uit die regio benadrukken vaak dat vrouwen te uitdagend gekleed gaan waardoor ze het onheil over zichzelf afroepen.

Het bericht was gisteren op de website van de internationale Arabische satellietzender Arabiya goed voor meer dan honderd reacties, waarvan meer dan negentig negatief.

Cynische vrolijkheid overheerst op de site. Een vrouw vraagt waar ze de kuisheidsgordel kan aanschaffen omdat haar echtgenoot dag en nacht achter het dienstmeisje aanzit. Iemand verwijst haar naar Europese sekswinkels en merkt op dat het kledingstuk ook geschikt is voor mannen.

Een andere vrouw vraagt de Maleisische sjeik om de mannen eens hard aan te pakken. Ze raadt hem aan om in zijn preken het verhaal van Jozef en de vrouw van Potifar te behandelen en Jozef tot voorbeeld te stellen van fatsoenlijk mannelijk gedrag.

„Ik kan u een goede elektronische sleutel leveren”, aldus een inzender aan de sjeik. „Kunnen we niet een contract sluiten, daarvan worden we beiden beter.”

Een Saoediër wijst de kuisheidsgordel af omdat er een betere methode bestaat om het kwaad te bestrijden, toepassing van de sjariastrafwet, naar het voorbeeld van Saoedi-Arabië: „Bij buitenechtelijk geslachtsverkeer steniging tot de dood voor iemand die getrouwd is en geseling en een jaar gevangenis voor wie ongetrouwd is. Bij verkrachting dood door de lans.” Een vrouwelijke inzender schrijft dat ze de doctorstitel heeft behaald op het onderwerp ’mannelijke achterlijkheid’.

Iemand anders merkt op dat de kuisheidsgordel nooit mag worden toegestaan in Irak of Palestina, omdat hij kan worden aangewend voor terreur.

Een voorstander vindt dat het voorstel van de sjeik een eerlijke kans verdient. De gordel is volgens hem met name geschikt voor meiden, die op straat rondstruinen en niet snappen welke gevaren hen bedreigen. Een vrouw vraagt zich af wat de volgende stap is tegen vrouwen: een mijnenveld om het huis of prikkeldraad? Een mannelijke spotter oppert dat de geestelijken genoeg hebben van doeken, die het vrouwenhoofd bedekken en dat ze daarom nu een sluier voor het onderlijf willen.

Een vrouw vraagt zich af hoe het toch komt dat geleerden in het Westen allemaal nuttige uitvindingen doen, zoals medicijnen tegen dodelijke ziekten, terwijl hun collega’s in de moslimwereld niet los kunnen komen van hun obsessie met de vrouwelijke voortplantingsorganen.

„Waar bent u, Gezant van God?”, roept iemand uit, uit wanhoop over het bedroevende niveau van de hedendaagse geestelijkheid.

Een inzender merkt op dat vrouwen in Europa veilig rondlopen, zonder dat iemand peinst over een kuisheidsgordel. Volgens hem past Europa de geboden van de islam stipt toe, vandaar dat het goed gaat. Hij krijgt als tegenwerping dat de kuisheidsgordel juist een Europese uitvinding uit de middeleeuwen is.

trouw

Zie hier de reacties van 'de gewone moslim'...oooh vrouwen hebben ook een mening in die achterlijke moslimlanden..

Te belachelijk voor woorden dat hier aandacht aan wordt gegeven..

Slinger
16-02-07, 22:58
Geplaatst door Witte78
Ja goed idee. Laten we alle verkrachters in de wereld oproepen een kuisheidsgordel te gaan dragen. Ik weet zeker dat ze dat zullen doen. En dan kunnen we ook meteen zien wie een verkrachter is en wie niet ;)

Precies. Als je vrouwen oproept om een kuisheidsgordel te dragen kun je dat ook voor mannen doen.

tr_imparator
17-02-07, 00:27
Geplaatst door rikkie
Veiligheid boven al!!!


Interessant eigenlijk. Veiligheid.

Als in dezelfde trend blijft denken, zou het terrorismebestrijding, alle overmatige veiligheidsregels, aftapping van telefoons, bijhouden van logs door providers ook in dat straatje passen.

Of vind jij van niet?




P.S. in Oost-Aziatische landen zijn kuisheidsgordels de normaalste zaak van de wereld.

tr_imparator
17-02-07, 00:30
Geplaatst door Slinger
Precies. Als je vrouwen oproept om een kuisheidsgordel te dragen kun je dat ook voor mannen doen.


Het zijn niet die mannen die verkracht worden.

Misschien als jij het sleuteltje kan bewaren? :tik:

sjo
17-02-07, 00:45
Geplaatst door Mark
in feite demoniseert deze man dus mannelijke moslims

En gelijk heeft ie......

gr.
sjo

rikkie
17-02-07, 01:01
Geplaatst door Invidia
Natuurlijk kent de islam ook verschillende stromingen, net als het christendom. En vele moslims houden er op die manier nogal vreemde ideeën op na, die bestreden moeten worden. Absoluut.

Het vreemde is alleen de selectieve manier van berichtgeving. Het valt me op dat mensen zoals jij wel moord en brand schreeuwen als er een moslim ergens in een Aziatisch land zegt een kuisheidsgordel nog geen eens zo´n slecht idee te vinden, maar had een christen dat gezegd in datzelfde land, met de zelfde status, dan was er niets aan de hand. Net zoals dat mensen geen probleem maken van een paus die tegen het gebruik van condooms is.

Ik vraag me af hoe dat kan. Hoe komt het dat mensen als het gaat om moslims zo snel en zo graag hun mening willen geven. Is het omdat het een vreemd fenomeen is voor vele, en alles wat vreemd is per definitie een bedreiging is. Iets dat van nature misschien ingebakken zit in de mens?

ik ben atheist en tegen elke uitwas van elke religie. Het grappige is dat je vind dat mensen 'zoals ik' niet genuanceert zijn, terwijl je mij met anderen over 1 kam scheert.

Dat noemen we dat de ketel de pot verwijt dat ie zwart ziet.

Ik ga hier nu niet in op de voorbeelden die je noemt. Daar moet je dan maar een ander draadje over openen, en dan zal je mijn mening daaromtrent kunnen lezen.

Dit draadje gaat namelijk over een of andere debiel in azie, die blijkbaar een uitwas is van een religie.

Chatoloog
17-02-07, 01:35
Geplaatst door Sallahddin
...simpelweg omdat die hun eigen geloof niet goed kennen :
Het heel gezicht moet zichtbaar blijven ...Burka's & co. zijn OnIslamitish, basta!

P.S.: Alleen de vrouwen v.d. profeet werden "strenger " behandeld in dat opzicht (qua Hijab=hoofddoek!) en dat staat vermeld in de Koran als God's "bevel" ...maar die bestaan er niet meer toch!!!

Pas op met wat je hierboven schrijft zelfs de grootste geleerden durven hetgene wat jij als "simpele moslim" zomaar beweert in naam van Allah niet te beweren



Niqaab en hidjaab(zonder gezichtsbedekking) zijn beide geaccepteerde zaken binnen de islam waar weliswaar ikhtilaaf(meningsverschil van GELEERDEN(niet ik en jij)) over is.

en jij noemt het simpelweg OnIslamitisch????

Slinger
17-02-07, 10:56
Geplaatst door tr_imparator
Het zijn niet die mannen die verkracht worden.

Misschien als jij het sleuteltje kan bewaren? :tik:

Precies, het zijn de mannen die de daders zijn. En daarom moeten zij ook maar de last ondervinden. Wat de sleutel betreft, die zouden de echtgenotes bij zich kunnen houden. Controle op het dragen van de kuisheidsgordel kan verricht worden door de sjaria-politie.

Stopnaald
17-02-07, 11:02
Geplaatst door tr_imparator
P.S. in Oost-Aziatische landen zijn kuisheidsgordels de normaalste zaak van de wereld.

De vrouwenrechtenpositie in de Aziatische landen (uitzonderingen daargelaten) zijn dan ook een lichtend voorbeeld voor de rest van deze aarde.... :p

Stopnaald
17-02-07, 11:11
Geplaatst door Slinger
Precies, het zijn de mannen die de daders zijn. En daarom moeten zij ook maar de last ondervinden. Wat de sleutel betreft, die zouden de echtgenotes bij zich kunnen houden. Controle op het dragen van de kuisheidsgordel kan verricht worden door de sjaria-politie.

Tis gewoon veel makkelijker om de vrouw (ongeacht de situatie) verantwoordelijk te stellen voor de sexuele omgang. Dat is een simpel, goedkoop en makkelijke manier ze om te (blijven) onderdrukken en houdt ze daardoor lekker onderdanig. Kan je ze ook nog eens lekker pakken zoals en wanneer je maar wilt...

Voordeel voor de man: je kunt je tot in den treure blijven verschuilen achter allerlei kl.te smoesjes én je óh zó mannelijk voelen, want JIJ bent de baas.

Hoeveel zieliger kun je eigenlijk zijn dan een patriachaal ingestelde macho?

Stopnaald
17-02-07, 11:17
Geplaatst door Slinger
Precies, het zijn de mannen die de daders zijn. En daarom moeten zij ook maar de last ondervinden. Wat de sleutel betreft, die zouden de echtgenotes bij zich kunnen houden. Controle op het dragen van de kuisheidsgordel kan verricht worden door de sjaria-politie.

Alle mannen verplicht castreren nadat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt, met alleen een selectief aantal uitzonderingen voor de voortplanting. Zou dat eigenlijk geen idee zijn?

De veiligheid van de vrouwen zou er spectaculair door stijgen, dat staat vast. Maar waarschijnlijk hebben de mannen er meer moeite mee als het gaat om maatregelen die hun eigen pikkie aangaan. Want per slot van rekening is de veiligheid van "die vrouwen" bij lange na niet zo belangrijk als het straffeloos kunnen rondneuken van henzelf.

Invidia
17-02-07, 13:10
Geplaatst door rikkie
ik ben atheist en tegen elke uitwas van elke religie. Het grappige is dat je vind dat mensen 'zoals ik' niet genuanceert zijn, terwijl je mij met anderen over 1 kam scheert.

Dat noemen we dat de ketel de pot verwijt dat ie zwart ziet.

Ik ga hier nu niet in op de voorbeelden die je noemt. Daar moet je dan maar een ander draadje over openen, en dan zal je mijn mening daaromtrent kunnen lezen.

Dit draadje gaat namelijk over een of andere debiel in azie, die blijkbaar een uitwas is van een religie.

Hilarischer is dat ik gewoon precies het zelfde doe als jij, en jij mij verwijt hetgeen te doen waar jij mee begon. Vervelend is dat hè? Generaliseren.

Heb ook absoluut niet de behoefte om een betoog te gaan schrijven over de voor- en nadelen van een kuisheidsgordel, of over de geestelijke en of het geen wat hij predikt al dan niet een uitwas is van een religie. Het hele bericht heeft geen enkele nieuwswaarde, voegt helemaal niets toe. En jouw generaliserende mening al helemaal niet. Alsof moslims staan te springen om een kuisheidsgordel.

Overigens, doet het hier helemaal niet toe of jij al dan niet een atheïst bent. En is het frappant dat je alleen tegen de uitwassen van religies bent.

Sallahddin
17-02-07, 13:11
Geplaatst door Chatoloog
Pas op met wat je hierboven schrijft zelfs de grootste geleerden durven hetgene wat jij als "simpele moslim" zomaar beweert in naam van Allah niet te beweren



Niqaab en hidjaab(zonder gezichtsbedekking) zijn beide geaccepteerde zaken binnen de islam waar weliswaar ikhtilaaf(meningsverschil van GELEERDEN(niet ik en jij)) over is.

en jij noemt het simpelweg OnIslamitisch????

There's a misunderstanding here ,brother :

I meant : Hidjab.... zonder gezichts bedekking :heel gezicht dus zichtbaar ... nikab en vooraal die burka voldoen niet aan die criteria!

Kijk 's even : wat ik beweer is niet mijn persoonlijk mening (Hasha lillah!) , :

Hijab of hoofddoek voor moslima's is aan te raden , maar ik heb het ook vooraal over het feit dat het heel gezicht zichtbaar moet blijven , de haren moeten bedekt worden met een hoofddoek natuurlijk , nergens in de Koran of Hadith staat dat moslima's hun gezicht moeten bedekken net als bij die burka's , nikaab ...die vind ik meer passen in het cultureel -vakje dan in het Islamitish-roots uit de bronnen geinspireerd !

Groot geleerden staafen deze met "waterdichte hadiths" & Koran verzen!...ook mensen van de moslim-brotherhood ...

P.S.: Hijab voor vrouwen v.d.profeet is wel wat anders , strenger ...begrijpelijk!!!

rikkie
17-02-07, 13:32
Geplaatst door Invidia
Hilarischer is dat ik gewoon precies het zelfde doe als jij, en jij mij verwijt hetgeen te doen waar jij mee begon. Vervelend is dat hè? Generaliseren.

Ach ik geef het toe, jij hebt gewonnen, jij bent stukken beter in het generaliseren dan ik!


Geplaatst door Invidia
........En jouw generaliserende mening al helemaal niet. Alsof moslims staan te springen om een kuisheidsgordel.

Dat heb ik ook nooit gezegd.


Geplaatst door Invidia
.......En is het frappant dat je alleen tegen de uitwassen van religies bent.

Goh, waar heb ik dat gezegd? dat ik alleen tegen uitwassen van religies ben? Volgens mij zit je hoofddoek te strak, en knelt het de bloedstoevoer naar je hersenen af.

Sallahddin
17-02-07, 13:50
Geplaatst door rikkie




Goh, waar heb ik dat gezegd? dat ik alleen tegen uitwassen van religies ben? Volgens mij zit je hoofddoek te strak, en knelt het de bloedstoevoer naar je hersenen af. [/B]


Slaat toch nergens op !

Behave , boy: fatsoenlijk discussieren of wegwezen , gescheld is contra_productief en ...het is de wapen v. "the weak" (intelectually , spiritually...)!

voorwaarden v. fatsoenlijk discussie: wederzijds respect , argumenten op tafel zetten , geen rhetoriek, objectiviteit , eerlijkheid , serieus ...humor is ook aan te raden (niet te verwarren met "insults in disguise"!....).....................

Play by the rules , you break one ,"i'll break your neck" (just kidding of course...), then i'm allowed to do the same or ...leave & better not respond ....

Invidia
17-02-07, 13:52
Geplaatst door rikkie

Goh, waar heb ik dat gezegd? dat ik alleen tegen uitwassen van religies ben? Volgens mij zit je hoofddoek te strak, en knelt het de bloedstoevoer naar je hersenen af.

:cheefbek:

Wie zegt dat ik een hoofddoek draag? Damn, dat ik nog op dit soort shit in ga. Veel plezier, met je hoogwaardige gezeik over de mening van een Maleisisch mannetje. Erg kenmerkend die laatste opmerking.

Invidia
17-02-07, 13:56
Geplaatst door Sallahddin
Slaat toch nergens op !

Behave , boy: fatsoenlijk discussieren of wegwezen , gescheld is contra_productief en ...het is de wapen v. "the weak" (intelectually , spiritually...)!

voorwaarden v. fatsoenlijk discussie: wederzijds respect , argumenten op tafel zetten , geen rhetoriek, objectiviteit , eerlijkheid , serieus ...humor is ook aan te raden (niet te verwarren met "insults in disguise"!....).....................

Play by the rules , you break one ,"i'll break your neck" (just kidding of course...), then i'm allowed to do the same or ...leave & better not respond ....

Dit soort volk overtuig je niet met logica en reden.

Olive Yao
17-02-07, 14:14
Geplaatst door Slinger
Die vrouwen zouden dus het best beschermd worden als de mannen een kuisheidsgordel zouden dragen. Maar ik veronderstel dat dat niet bepreekbaar is.
Precies.

Sallahddin
18-02-07, 13:42
Geplaatst door Invidia
Dit soort volk overtuig je niet met logica en reden.

Precies,sis!...gewoon negeren of toch ...met gelijk munt betalen soms om die op hun plaats te herzetten...onverbeterlijk & drama_hilarish zijn die leeghoofden & "moderne Don Quichottes" die klakkeloos de mainstream media na_apen zonder enig vorm van kritiek of nadenken en de "strijd" aan gaan met imaginaire vijanden & "duistere krachten"...conditionnering à la Pavlov bij uitstek!!!

Chatoloog
19-02-07, 03:13
Geplaatst door Sallahddin
There's a misunderstanding here ,brother :

I meant : Hidjab.... zonder gezichts bedekking :heel gezicht dus zichtbaar ... nikab en vooraal die burka voldoen niet aan die criteria!

Kijk 's even : wat ik beweer is niet mijn persoonlijk mening (Hasha lillah!) , :

Hijab of hoofddoek voor moslima's is aan te raden , maar ik heb het ook vooraal over het feit dat het heel gezicht zichtbaar moet blijven , de haren moeten bedekt worden met een hoofddoek natuurlijk , nergens in de Koran of Hadith staat dat moslima's hun gezicht moeten bedekken net als bij die burka's , nikaab ...die vind ik meer passen in het cultureel -vakje dan in het Islamitish-roots uit de bronnen geinspireerd !

Groot geleerden staafen deze met "waterdichte hadiths" & Koran verzen!...ook mensen van de moslim-brotherhood ...

P.S.: Hijab voor vrouwen v.d.profeet is wel wat anders , strenger ...begrijpelijk!!!

Salam beste broeder

Er is helemaal geen misverstand...
Jij beweert dat niqaab geen bewijzen kent binnen de koran en soennah..

En ik zeg jou dat zowel niqaab als hidjaab(zonder gezichtsbedekking) beiden binnen de islamitische regelgeving bekend zijn en geaccepteerd (niets cultureels dus)

Sterker nog de geleerden die voor niqaab kiezen schijnen zelfs de sterkste bewijzen te hebben zoals Sheikh Ibn Baaz en Ibn Utheimeen(rahimahom Allah)

Kennelijk heb je hier een eenzijdige visie van en daarom adviseer ik je meer kennis hierover te doen

Sallahddin
19-02-07, 19:16
Geplaatst door Chatoloog
Salam beste broeder



.... daarom adviseer ik je meer kennis hierover te doen

Ga ik doen , kan best dat ik het mis heb !

Dank u wel!

Salam brother!