PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie aardbollen nodig als 6,5 miljard mensen op huidig westerse niveau consumeren



Qaiys
17-02-07, 19:06
Edit: suspected copyright infringement

barfly
17-02-07, 21:19
Het beste is circa 1 miljard mensen per planeet. Het westen moet er dus 5.5 miljard zien kwijt te raken en een geboorte restrictie invoeren.

Qaiys
17-02-07, 21:49
Geplaatst door barfly
Het beste is circa 1 miljard mensen per planeet. Het westen moet er dus 5.5 miljard zien kwijt te raken en een geboorte restrictie invoeren.

Je zou natuurlijk ook het consumptiepatroon van de westerse mens kunnen veranderen. Het is toch geen gezicht om die mannetjes dagelijks in hun eentje in hun ijzeren bak in de file te zien. Wat een verspilling van energie en grondstoffen. Of wat dacht je van het aantal huisdieren die ze onderhouden? Alleen al de kosten die een huisdier met zich meebrengt in Nederland kun je minstens 2 keer een land ter grote van Nederland in afrika mee te eten geven.(schatting is uit de losse pols)

Waar ik het wel met je eens ben is dat we op een gegeven moment toch wel naar een bovengrens van het aantal inwoners op aarde moeten stellen. Maar 1 miljard om onze verspillende consumptie mee in stand te houden lijkt mij verre van ideaal.

StevieK
18-02-07, 07:18
Geplaatst door Qaiys
Je zou natuurlijk ook het consumptiepatroon van de westerse mens kunnen veranderen. Het is toch geen gezicht om die mannetjes dagelijks in hun eentje in hun ijzeren bak in de file te zien. Wat een verspilling van energie en grondstoffen. Of wat dacht je van het aantal huisdieren die ze onderhouden? Alleen al de kosten die een huisdier met zich meebrengt in Nederland kun je minstens 2 keer een land ter grote van Nederland in afrika mee te eten geven.(schatting is uit de losse pols)

Waar ik het wel met je eens ben is dat we op een gegeven moment toch wel naar een bovengrens van het aantal inwoners op aarde moeten stellen. Maar 1 miljard om onze verspillende consumptie mee in stand te houden lijkt mij verre van ideaal.

Geboortebeperking verplicht stellen, maar ja zolang er nog te veel gelovige mensen met de spreuk ga hene en vermenigvuldig u , rondlopn blijft de groei alleen maar daar. Alweer, het geloofsboek, waar we zonodig alle naar moeten leven is de oorzaak.

Shemharosh
18-02-07, 11:11
de enige oplossing is een internationale een-kind-politiek invoeren...men mag ook 2 of 3 of 10 kinderen hebben maar dan kost het een miljoen dollar per extra kind.Binnen een mensenleven is de wereldbevolking gehalveerd en zijn heeeeel veeeeeel problemen op deze aarde opgelost niet alleen die van het milieu maar ook de politieke!!!

Mark
18-02-07, 13:36
en ik maar denken dat er meer dan genoeg voedsel is voor iedereen maar dat logistiek, corruptie en oorlog de juiste verdeling onmogelijk maken.