PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV heeft gelijk betreft het dubbele nationaliteit



Shemharosh
18-02-07, 12:44
Geplaatst door observer
sinds wanneer is het ter discussie stellen van dubbele nationaliteit discriminatie?

Ik vind het een terechte kanttekening van de PVV.Het is niet dat een dubbele nationaliteit niet mag maar wel wat voor tweede nationaliteit men heeft.En gezien nationaliteiten als de turkse of de marokaanse onderwerping eisen aan regiems die fascistisch en onmenslijk zijn,lijkt het me niet minder dan gepast dat politici die in het democratische nederlandse stelsel willen meeleiden op zijn minst afstand nemen of zich kritisch uiten tegen die gefaalde helse staten...vooral iemand als Aboutaleb die een advieserende rol heeft gehad in Marokko moet in het rein komen:mensen als Rabai en Karimi van groenlinks hebben dat wel gedaan....en wat te denken over Albayrak die straks te maken krijgt met asielaanvragen van mensen die achtervolgd worden door de turkse junta??!!

weten jullie hoe de laatste zin van de marokaanse volkslied luidt:
En onze motto door het leven is:
Allah,het vaderland en de koning!!!!!

Maarten
18-02-07, 16:23
Geplaatst door Shemharosh

weten jullie hoe de laatste zin van de marokaanse volkslied luidt:
En onze motto door het leven is:
Allah,het vaderland en de koning!!!!!

Wij kennen veel hoogstaandere motto's:
Voor God en Vaderland! Leve de Koningin!

Ben blij, dat die marokkanen niet behebt zijn met een onmogelijke zin in hun volkslied, zoals dat zij den koningk van hispanje altijd geeerd hebben..

mulan
18-02-07, 16:41
Geplaatst door Shemharosh
Ik vind het een terechte kanttekening van de PVV.Het is niet dat een dubbele nationaliteit niet mag maar wel wat voor tweede nationaliteit men heeft.En gezien nationaliteiten als de turkse of de marokaanse onderwerping eisen aan regiems die fascistisch en onmenslijk zijn,lijkt het me niet minder dan gepast dat politici die in het democratische nederlandse stelsel willen meeleiden op zijn minst afstand nemen of zich kritisch uiten tegen die gefaalde helse staten...vooral iemand als Aboutaleb die een advieserende rol heeft gehad in Marokko moet in het rein komen:mensen als Rabai en Karimi van groenlinks hebben dat wel gedaan....en wat te denken over Albayrak die straks te maken krijgt met asielaanvragen van mensen die achtervolgd worden door de turkse junta??!!

weten jullie hoe de laatste zin van de marokaanse volkslied luidt:
En onze motto door het leven is:
Allah,het vaderland en de koning!!!!!

Oeeh ja dat laatste stukje is altijd het leukst mee te zingen ja.

(Voor de rest valt er echt niets zinnigs te zeggen)

Ow en observer en jij weten best wel dat de PVV een discriminerende shitpartij is dus alles wat zij voorstellen mag richting wc :tik:

Wizdom
18-02-07, 23:00
PVV heeft helemaal niet gelijk... Een tweede nationaliteit is een verrijking en niet een belemmering... We leven in een tijd van mondialisering en niet van isolering zoals Wilders dat voorstaat...

Wilders wil met zijn bekrompen denken alles breken/kappen waarvan hij gelooft dat het niet strookt met zijn bekrompen wereld beeld...

Dat is verarming uit pure donkere middeleeuwse gedachtengoed...

Klopt ook wel... Die kop van Wilders is uit een Middeleeuwse schilderij getrokken...

observer
18-02-07, 23:03
Geplaatst door mulan
Oeeh ja dat laatste stukje is altijd het leukst mee te zingen ja.

(Voor de rest valt er echt niets zinnigs te zeggen)

Ow en observer en jij weten best wel dat de PVV een discriminerende shitpartij is dus alles wat zij voorstellen mag richting wc :tik: gelukkig ben jij dus wel voor vrijheid van meninguiting is je goed recht

maar je mist het punt

je kan discussieren over of hij gelijk heeft maar je kan hem niet het recht ontnemen de vraag te stellen

Maarten
18-02-07, 23:28
Geplaatst door BiL@L

Je kunt het niet weten, maar je trapt een beetje in de val, die Wilders open zet. Dat is niet echt een schande, want parlementsleden doen dat ook.
Wilders roept gewoon wat, en gaat principiele verhalen houden. Anderen reageren daar dan op, en gaan dat ook doen. Jij ook.
Maar de hele zaak is een kwestie van Staatsrecht. Daar zitten zeer principiele zaken en verhoudingen in, en dat moet je dus de juristen laten bekijken.

Democratie wordt bijvoorbeeld zeer serieus genomen: er zijn niet veel eisen voor verkiesbaarstelling, en kiezers mogen de grootste idioot kiezen. En die kan in de Kamer ook nog zeggen wat hij wil, zonder vervolgd te kunnen worden. Ook de formatie is nogal een informeel iets. Niet het recht, maar de functionarissen, de regelementen en de cultuur worden daar geacht de hoeder van de goede gang van zaken te zijn. Je praat hier over de democratie en de top daarvan. Als het volk dus bepaalde vertegenwoordigers wil, en dus een bepaalde regering geacht wordt te willen, kun je daar dan wel tussen gaan prutsen met een regeltje over dubbele nationaliteit? Ik betwijfel het.

Maar de hele materie is iets voor juristen, die naar de grondslagen van de democratie kijken. Wilders moet dat weten. Maar hij maakt er een publieke popie-jopie kwestie van, en daarom deugt het niet wat hij doet. Als kamerlid moet hij gewoon vragen stellen, en niet gaan blaten terwijl er niets gebeurt wat tegen de wet is. Ze zullen hem dus wel hetzerig vinden. En daar houden ze echt niet van op dat niveau.

Shemharosh
19-02-07, 06:38
wat is het niveau hier laag zeg!!!...niet normaal!
Jaren wordt er gediscuseert of Turije wel of niet lid mag worden van Europa en waarom?...omdat er iets niet goed is met Turkije:het is een dictatuur waar mensen worden neergeschoten of verkracht als ze iets zeggen wat een paar mannetjes niet bevalt om maar te zwijgen over de vrijheid van minderheden en vrouwen.Marokko is geen haar beter dan Turkije,daar leeft men nog in de middeleeuwen met een koning wense wil en macht bergen en zeeen kan doen bewegen.Ik zelf heb zo een marokaanse nationaliteit maar ik wil er niks mee te maken hebben,wat mij betreft mag Marokko deel uit maken van Senegal.Of hebben we vergeten dat de politieke ellende en chaos daar de oorzaak is dat we hier zijn gekomen:voor mensen die het vergeten zijn:onze ouders zijn hier gekomen niet omdat ze het zo leuk vonden om dag en nacht in fabrieken te zwoegen in eenzaamheid en heemwei om daarbij gastslaafjes genoemd te worden en hun kinderen uitgemaakt te worden voor allochtoontjes en kakkerlaken.Het is niet dat Marokko of Turkije arme kansloze landen zijn maar omdat er regiems zijn die mensen hebben uitgemoord en het land hebben geplunderd en dat doen ze nog steeds.Daarom lijkt het me heel erg normaal dat als er mensen hier aan de macht komen met een afkomst en nationaliteit uit die achterlijke dictatoriale landen als we ze vragen wat hun mening en standpunten zijn betreft democratie en mensnrechten,het liefste wil ik mensen hebben die daadwerklijk hebben gevochten tegen onrecht en tiranie en niet van die bange zielige carrierejagertjes die beried zijn hun kopjes in iederese kont te steken dat een beetje naar goud glimt.
Het zijn wij die klagen dat er geen grote issues meer zijn in de politiek.Die zijn er degelijk wel alleen wij ontwijken die....ik zou graag Albayrak en Aboutaleb de Internationale willen horen zingen.Het zijn politici geen bestuurders en een politicus hoort niet alleen dossiers te lezen maar ook een lichtende voorbeeld te zijn ideologisch en wat idealen en daden betreft......ik hou maar op anders word dit weer gedelete door de almachtige moderator.

mulan
19-02-07, 10:17
Geplaatst door observer
gelukkig ben jij dus wel voor vrijheid van meninguiting is je goed recht

maar je mist het punt

je kan discussieren over of hij gelijk heeft maar je kan hem niet het recht ontnemen de vraag te stellen

Jij schijnt wel vaker te denken dat ik het punt mis maar zoals je kunt lezen mis ik dat punt expres. Mensen als Wilders valt niet mee te discussieren en mensen die hem serieus nemen overigens ook niet. Maar hij mag van mij vragen stellen tot hij een ons weegt hoor. :zwaai:

mulan
19-02-07, 10:18
Geplaatst door Shemharosh
wat is het niveau hier laag zeg!!!...niet normaal!


No shit :strik:

illmatik
19-02-07, 10:20
De PVV hanteert een moraalridderij die niet past bij het foute imago van de partij.


De Nederlandse identiteit zou voor meer moeten staan dan alleen dat rode paspoort.

Maarten
19-02-07, 10:26
Geplaatst door Shemharosh
wat is het niveau hier laag zeg!!!...niet normaal!
Jaren wordt er gediscuseert of Turije wel of niet lid mag worden van Europa en waarom?...
.. omdat het zich al sinds 1920 ontwikkelt tot een moderne seculiere democratie, en daarom alle kansen maakt bij de EU getrokken te worden. Anders zouden ze er niet over lullen, wel?

Maarten
19-02-07, 10:30
Geplaatst door mulan
No shit :strik:
Zeg dat wel.. Alsof die jongens voortdurend hun kop enkel in de plé steken, en roepen: Het stinkt! Het stinkt echt! Kom maar hier, ik bewijs het je, het stinkt! En het stinkt altijd! Alles stinkt altijd voortdurend.

observer
19-02-07, 10:33
Geplaatst door mulan
Jij schijnt wel vaker te denken dat ik het punt mis maar zoals je kunt lezen mis ik dat punt expres. Mensen als Wilders valt niet mee te discussieren en mensen die hem serieus nemen overigens ook niet. Maar hij mag van mij vragen stellen tot hij een ons weegt hoor. :zwaai: dan heeft je mening dus eigenlijk ook geen waarde immers wie niet bereid is de discussie aan te gaan heeft blijkbaar weinig vertrouwen erin

of je hem serieus moet nemen ach, feit is hij beschikt over meer zetels dan een hele reeks "serieuze" partijen

dat alleen al

mulan
19-02-07, 10:49
Geplaatst door observer
dan heeft je mening dus eigenlijk ook geen waarde immers wie niet bereid is de discussie aan te gaan heeft blijkbaar weinig vertrouwen erin

of je hem serieus moet nemen ach, feit is hij beschikt over meer zetels dan een hele reeks "serieuze" partijen

dat alleen al

Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in dat soort gesprekspartners. Des te meer vertrouwen overigens in mijn eigen mening. Het aantal zetels dat die gast heeft doet niets af aan zijn uitspraken en de manier waarop die gast communiceert. 99 keer van de 100 is het niveau lachwekkend. Hij overschat zichzelf alleen zo erg.

Shemharosh
19-02-07, 10:52
Geplaatst door Maarten
.. omdat het zich al sinds 1920 ontwikkelt tot een moderne seculiere democratie, en daarom alle kansen maakt bij de EU getrokken te worden. Anders zouden ze er niet over lullen, wel?

ja dat is de goede kant van de medaille ik heb het meer over de slechte kant...ze moeten nog hun wilde haren kwijt raken om het zo maar uit te drukken

Don Vito
19-02-07, 13:33
Geplaatst door Shemharosh
wat is het niveau hier laag zeg!!!...niet normaal!
Jaren wordt er gediscuseert of Turije wel of niet lid mag worden van Europa en waarom?...omdat er iets niet goed is met Turkije:het is een dictatuur waar mensen worden neergeschoten of verkracht als ze iets zeggen wat een paar mannetjes niet bevalt om maar te zwijgen over de vrijheid van minderheden en vrouwen.Marokko is geen haar beter dan Turkije,daar leeft men nog in de middeleeuwen met een koning wense wil en macht bergen en zeeen kan doen bewegen.Ik zelf heb zo een marokaanse nationaliteit maar ik wil er niks mee te maken hebben,wat mij betreft mag Marokko deel uit maken van Senegal.Of hebben we vergeten dat de politieke ellende en chaos daar de oorzaak is dat we hier zijn gekomen:voor mensen die het vergeten zijn:onze ouders zijn hier gekomen niet omdat ze het zo leuk vonden om dag en nacht in fabrieken te zwoegen in eenzaamheid en heemwei om daarbij gastslaafjes genoemd te worden en hun kinderen uitgemaakt te worden voor allochtoontjes en kakkerlaken.Het is niet dat Marokko of Turkije arme kansloze landen zijn maar omdat er regiems zijn die mensen hebben uitgemoord en het land hebben geplunderd en dat doen ze nog steeds.Daarom lijkt het me heel erg normaal dat als er mensen hier aan de macht komen met een afkomst en nationaliteit uit die achterlijke dictatoriale landen als we ze vragen wat hun mening en standpunten zijn betreft democratie en mensnrechten,het liefste wil ik mensen hebben die daadwerklijk hebben gevochten tegen onrecht en tiranie en niet van die bange zielige carrierejagertjes die beried zijn hun kopjes in iederese kont te steken dat een beetje naar goud glimt.
Het zijn wij die klagen dat er geen grote issues meer zijn in de politiek.Die zijn er degelijk wel alleen wij ontwijken die....ik zou graag Albayrak en Aboutaleb de Internationale willen horen zingen.Het zijn politici geen bestuurders en een politicus hoort niet alleen dossiers te lezen maar ook een lichtende voorbeeld te zijn ideologisch en wat idealen en daden betreft......ik hou maar op anders word dit weer gedelete door de almachtige moderator.

ID crisis

we leven in een democratie en ej mag denken en zeggen wta je wilt

Aboutaleb mag denken en zeggen wta ie wilt over Marokko

Albayrak idem over de vermeende geniocide in Turkijke

het is toch van de zotten dat je mensen dwingt om zich ergens van af te keren...wat is daar democratisch aan? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting? Waar blijft je vrijheid om je eigen opinie te creeeren?

Jij bent geen haar beter dan al die Turken en Marokkanen wara jij op afgeeft

Vriend
19-02-07, 15:34
Geplaatst door Shemharosh
ja dat is de goede kant van de medaille ik heb het meer over de slechte kant...ze moeten nog hun wilde haren kwijt raken om het zo maar uit te drukken


Was jij niet een gefrustreerde Berber-Nationalist?

Maarten
19-02-07, 16:27
Had Wilders al geeist, dat parlementsleden bij hun aantreden openlijk moeten verklaren de Nederlandse normen en Waarden als hoogste goed te accepteren? (vochtige oogjes verplicht.)

Niemand weet waar die over gaan, maar dat is geen bezwaar:
Niemand begrijpt ook waarom voetballers bij het begin van de wedstrijd moeten zingen, dat zij de koning van Hispanje altijd geeerd hebben.

observer
19-02-07, 18:52
Geplaatst door Maarten
Had Wilders al geeist, dat parlementsleden bij hun aantreden openlijk moeten verklaren de Nederlandse normen en Waarden als hoogste goed te accepteren? (vochtige oogjes verplicht.)
een parlementslid zweert al een eed

lastiger wordt het als je natuurlijk meerdere eden gaat zweren

trouwe aan nederlandse grondwet, trouw aan de marokaanse of turkse, trouw aan de koningin maar ook de koning en de euh waar ze in turkije ook trouw aan zweren

ik blijf het een beetje bigamie vinden

Slinger
19-02-07, 19:57
Ik vind dat Wilders wel een punt heeft. Het functioneren van, bijvoorbeeld, Albayrak kan sterk bemoeilijkt worden. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat zij moet beslissen over het terugsturen van Koerdische vrijheidsstrijders naar Turkije. Als Turks onderdaan komt zij dan in conflicterende belangen terecht. In de kwestie van de Armeense genocide heeft zij ook al laten zien dat zij niet helemaal onafhankelijk van Turkije staat.