PDA

Bekijk Volledige Versie : Kardinaal Meisner wil volwaardige erkenning moederschap als beroep



Marsipulami
19-02-07, 11:56
Kardinaal Meisner wil volwaardige erkenning moederschap als beroep


Geplaatst door Theo Borgermans op
ma 19 feb '07 om 11:31u (Bron: Kath.net)
KEULEN (RKnieuws.net) - Kardinaal Joachim Meisner, de aartsbisschop van Keulen, pleit voor de volwaardige erkenning van het moederschap als beroep, inclusief loon.
De kardinaal vindt kinderdagverblijven geen alternatief zijn voor het gezin. “In de Bijbel was de kribbe slechts tijdelijk. Wij hebben er een blijvende instelling van gemaakt.”

De kardinaal begrijpt naar eigen zeggen het wantrouwen ten aanzien van de gezinnen niet. Hij herhaalt dat huwelijk en gezin de fundamenten vormen van onze samenleving. “Maar dat lijkt voor velen al lang niet meer duidelijk. We maken dit drama, na de ervaringen in de DDR, nu al voor de tweede keer mee. Opnieuw lijkt men te geloven dat geld verdienen alles is in het leven.”

observer
19-02-07, 12:12
oke loon van wie? van de vader (zit men te wachten op een werkgever/nemer relatie binnen een relatie) of van de staat, dat klinkt eng en is bovendien nogal twijfelachtig en discriminerend

Marsipulami
19-02-07, 18:13
Geplaatst door observer
oke loon van wie?

Wie betaalt het inkomen van gepensioneerden, zieken, werklozen ?

Wie betaalt het loon van opvoeders en onderwijzend personeel ?

Waarom moet een buitenhuiswerkende vrouw/man betaald worden voor haar/zijn werk en een thuiswerkende vrouw/man niet ?

observer
19-02-07, 18:54
Geplaatst door Marsipulami
Wie betaalt het inkomen van gepensioneerden, zieken, werklozen ?

Wie betaalt het loon van opvoeders en onderwijzend personeel ?

Waarom moet een buitenhuiswerkende vrouw/man betaald worden voor haar/zijn werk en een thuiswerkende vrouw/man niet ? hijzelf, de werkgever en de andere werknemers

kortom de belastingbetalers

wordt ik betaald omdat ik mijn ouders help? mijn huis schoonmaak boodschappen doe, met mijn neefje speel en met mijn nichtje gaan winkelen

wat is het volgende ? sex met je partner alleen nog met rood licht?

Maarten
20-02-07, 17:22
Ik ben een fucker, en ben er goed in. Ik kan echt alles fucken, desnoods in creches, en eis nou erkenning in de grondwet, en centen bij voldoende fucks/month.

Moet betaald worden door moeders met kinderen, of beweert er iemand, dat ze die voor de staat gefokt hebben?


Geplaatst door Kardinaal Joachim Meisner
De kardinaal begrijpt naar eigen zeggen het wantrouwen ten aanzien van de gezinnen niet.

Good thing! Eindelijk iemand die de moed heeft er voor uit te komen! Gezinnen worden ontzettend gewantrouwd!
Overal merk je dat er met argusogen naar gezinnen gekeken wordt! Ook blijkt dat zodra bekend wordt, dat iemand lid is van een gezin, onmiddelijk zijn kansen afnemen, de controle scherper wordt, zijn geloof ter discussie komt te staan, en zijn wil tot aanpassen betwijfeld wordt.

Hoe noemen ze zo'n Kardinaal? Geestelijk lijder?