PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederland is Sodom en Gomorra'



IbnRushd
20-02-07, 17:12
'Nederland is Sodom en Gomorra'
Door AART HEERING

[WEBLOG ROME] In Nederland zijn pedofilie en veelwijverij toegestaan bij de wet. Althans volgens Marcello Pera...

Marcello Pera: ''In Nederland zijn pedofilie en veelwijverij toegestaan bij de wet''.
, oud-voorzitter van de Italiaanse Senaat en topideoloog van Berlusconi’s partij Forza Italia. Pera spuide zijn wijsheid vorige week tijdens een tv-debat over de samenlevingscontracten die de regering Prodi wil gaan invoeren. Ons land was daarin voor hem het voorbeeld van de morele verloedering waartoe dat zou leiden.

Nu is Pera, die zichzelf omschrijft als een niet-religieuze theocon, een nogal doorgedraaide figuur. Maar hij is wèl een invloedrijk politicus. (Die dingen gaan vaak heel goed samen, zeker in Italië.) En dat betekent, dat veel Italianen op zijn gezag deze onzin voor waar aannemen. Temeer daar Pera’s boodschap niet op zichzelf staat.

Zo beweerde eind vorig jaar de christen-democratische leider (en oud-Kamervoorzitter) Pierferdinando Casini dat in Nederland een pedofielenpartij aan de kamerverkiezingen deelnam. Volgens oud-minister Carlo Giovanardi bestaat er gelijkenis tussen de Nederlandse euthanasiewetgeving en de uitroeiingpraktijken van de nazi’s. Zijn collega Rocco Buttiglione, die gelukkig geen eurocommissaris van justitie is geworden, zei onlangs, dat ‘de Italianen van hun kinderen houden en de Nederlanders ze vermoorden’.

En daar houdt het niet mee op. Zo is de Italiaanse pers er heilig van overtuigd, dat Ayaan Hirsi Ali naar de VS is gegaan omdat regering en volk van Nederland zijn gezwicht voor de dreigingen van moslimterroristen. Een kleine krant legde het verkiezingssucces van de Partij voor de Dieren uit als een overwinning van de moordenaar van Pim Fortuyn. Ook een dierenactivist, tenslotte. En af en toe lees je nog, dat Nederland bezig is de eigen taal af te schaffen ten gunste van het Engels. (Een bericht dat ooit uit Waalse bron Italië is binnengedrongen.)

Waarom schetsen de Italiaanse pers en politiek zo’n raar – en voor ons schadelijk – beeld van Nederland? Na al die jaren hier heb ik daar wel een verklaring voor. Het ligt deels aan mijn Italiaanse collegae.

De Italiaanse media hebben bijna geen correspondenten in Nederland. In plaats daarvan werken ze vanuit Brussel of Berlijn en spreken ze ook geen Nederlands. Hun berichtgeving is daarmee indirect, summier en onvolledig. Vaak is er ook sprake van bewuste desinformatie, met name door het Vaticaanse dagblad Osservatore Romano, dat bijvoorbeeld van de Nederlandse euthanasie een tamelijk eenzijdig beeld schetst, dat vervolgens wel door de grote Italiaanse kranten wordt overgenomen.

Maar de voornaamste reden is, dat de politici die al die groteske dingen over Nederland zeggen, helemaal niet de behoefte gevoelen om zich beter te laten informeren.

Voor hen is Nederland een modern Sodom en Gomorra dat ze nodig hebben voor hun binnenlandse politieke preken en dat daarom vooral niet minder afschrikwekkend mag worden.

Ik erger mij daar behoorlijk aan en heb ook wel geprobeerd om er wat aan te doen. Tijdens gastoptredens in Italiaanse radio- en tv-programma’s heb ik een paar maal geprobeerd om de stereotypen over Nederland te doorbreken. Misschien ben ik daardoor al een tijdje niet meer gevraagd, een ervaring die een andere Nederlandse correspondent hier met mij deelt.

De Nederlandse ambassade heeft inmiddels gekozen voor een rechtstreekse zachte benadering door politici die rare dingen zeggen over Nederland, een vriendelijk briefje te sturen waarin de onjuistheden worden rechtgezet. Of het helpt, weet ik niet, maar het lijkt me wel een lovenswaardig streven.

ad.nl

Witte78
20-02-07, 17:24
De italianen hebben een veel groter probleem met zo'n gek als politiek leider dan de nederlands die een beschadigd imago zouden hebben.

StevieK
20-02-07, 21:49
Ach ja. die spagetti - eters, altijd kommentaar op anderen.

barfly
20-02-07, 23:05
De meeste Italianen weten waarschijnlijk niet eens waar Nederland ligt.

Maarten
20-02-07, 23:52
Maar de voornaamste reden is, dat de politici die al die groteske dingen over Nederland zeggen, helemaal niet de behoefte gevoelen om zich beter te laten informeren.

Voor hen is Nederland een modern Sodom en Gomorra dat ze nodig hebben voor hun binnenlandse politieke preken en dat daarom vooral niet minder afschrikwekkend mag worden.

Exact wat Nederlandse politici e.a. met Hamas doen.
Even laten zien hoe geweldig de eigen moraal is, door te wijzen op een groep die iedereen vreselijk vindt.
Verder vooral nergens naar kijken, en nergens naar luisteren. Waarom zou je, als er gescoord kan worden?

Alleen is dit veel erger, dan wat de Italianen doen, want hier is de ellende van een compleet volk mee gemoeid.

een aantal lui hier zal wel gaan kankeren, dat ik er weer over begin, maar het moet maar eens doordringen tot die koppen met hoeveel dingen die kwestie verband heeft?!
Ook hier... je kunt weer ophouden met klagen, omdat je het zelf ook doet...

illmatik
21-02-07, 00:09
Geplaatst door IbnRushd
AART HEERING

ad.nl

Men vergeet het onderwerp 'Clarence Seedorf' en waarom die zolang niet in Oranje heeft gespeeld. Ook iets dat voor de nodige hoofdbrekens bij menig Italiaan heeft gezorgd en waar zelfs het Vaticaan zich over heeft gebogen. In Italië, althans.

Chatoloog
21-02-07, 02:41
Geplaatst door illmatik
Men vergeet het onderwerp 'Clarence Seedorf' en waarom die zolang niet in Oranje heeft gespeeld. Ook iets dat voor de nodige hoofdbrekens bij menig Italiaan heeft gezorgd en waar zelfs het Vaticaan zich over heeft gebogen. In Italië, althans.


Hahaha
Maar de italianen hebben nooit een zwarte in hun nationale team gehad terwijl zelfs Duitsland dat heeft gedaan...

Italiaanse parlementarier noemde zelfs het frans elftal een afrikaanse team

Mark
21-02-07, 09:24
Geplaatst door illmatik
Men vergeet het onderwerp 'Clarence Seedorf' en waarom die zolang niet in Oranje heeft gespeeld. Ook iets dat voor de nodige hoofdbrekens bij menig Italiaan heeft gezorgd en waar zelfs het Vaticaan zich over heeft gebogen. In Italië, althans.

Hmmmm laten ze nu maar eerst eens hun hoofd buigen over het verdere verloop van de eigen competitie.

Daarnaast, niet bepaald ineterssant wat de locale Telegraaf van Nederland vindt, in de bible belt in de VS lezen ze vast ook dat wij koekjes bakken van het bloed van babies.

Olive Yao
21-02-07, 23:21
Balkenende HIV