PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël bouwt 3000 huizen in nederzettingen bezet gebied



Qaiys
21-02-07, 20:29
Israël bouwt 3000 huizen in nederzettingen


JERUZALEM - Israël bouwt meer dan 3000 huizen in Joodse nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever, ondanks een belofte om dergelijke uitbreidingen te stoppen. Dat heeft de Israëlische organisatie Peace Now woensdag in een jaarlijks rapport bekendgemaakt. De organisatie verzet zich tegen nederzettingen op Palestijns gebied.

De uitbreiding van de 121 dorpen, volgens internationale wetgeving illegaal, lag in 2006 iets lager dan in 2005. Wel nam de bevolking er vorig jaar met 5 procent toe tot 268.000.

De uitbreiding laat zien dat de Israëlische regering niet van plan is zich ook maar uit enig deel van de in 1967 bezette Westoever terug te trekken, aldus Peace Now.

(ANP)

http://www.ad.nl/buitenland/article1111343.ece

Shemharosh
21-02-07, 21:09
ja goed toch...laten ze die sukkels tenminste zien wat ruimtelijke planning is en goede architictuur.

tribia
21-02-07, 22:20
Geplaatst door Shemharosh
ja goed toch...laten ze die sukkels tenminste zien wat ruimtelijke planning is en goede architictuur.

kusje voor je moeder

Al Sawt
22-02-07, 22:28
Volgens hun is het land door god aan hun beloofd en zijn ze uitverkoren.
Wie dergelijke racistische en idiote kronkels bezit, zal altijd doorgaan met bezetting.

Liefst zagen de kolonisten zichzelf met speren en schilden bewapend achter de muren van fort Massada.

duende
23-02-07, 13:07
Geplaatst door Al Sawt
Volgens hun is het land door god aan hun beloofd en zijn ze uitverkoren.
Wie dergelijke racistische en idiote kronkels bezit, zal altijd doorgaan met bezetting.

Liefst zagen de kolonisten zichzelf met speren en schilden bewapend achter de muren van fort Massada.
het schijnt dat er door diverse goden wel meer beloftes gedaan worden.
Zo schijnt er ook een heilige moskee te staan ergens in jeruzalem...moet een ongelovige hond ook niet naar wijzen...

Dat het volkje van zionisten en baarddragende fanatiekelingen een kronkel in de kop heeft ben ik volledig met je eens....
alleen klinkt het zo wrang als het uit de mond komt van iemand met een andere fanatieke even rascistische geloofs kronkel in zijn kop.

Het word wel tijd dat israel eens gehouden gaat worden aan de statuten en beslissingen van de verenigde naties.
GVD Irak is voor minder bezet.

Shemharosh
23-02-07, 15:57
waarom heeft niemand het over alle andere "Gazastroken"....Arabieren zeuren dat hun bewegingsvrijheid wordt ingeperkt maar andere arabische landen die kennen helemaal geen bewegingsvrijheid!!!probeer maar als Marokaan de grens over te steken naar Algerije of Mauritanie??!!of van welke Arabische land naar de andere.Je komt niet te staan bij een checkpint maar je loopt op een mijn of je wordt genadeloos neergeknald.

sidi bibi
24-02-07, 17:21
Geplaatst door Shemharosh
waarom heeft niemand het over alle andere "Gazastroken"....Arabieren zeuren dat hun bewegingsvrijheid wordt ingeperkt maar andere arabische landen die kennen helemaal geen bewegingsvrijheid!!!probeer maar als Marokaan de grens over te steken naar Algerije of Mauritanie??!!of van welke Arabische land naar de andere.Je komt niet te staan bij een checkpint maar je loopt op een mijn of je wordt genadeloos neergeknald.
Terwijl een Marokkaan voor Israel geen visum nodig heeft.

Shemharosh
24-02-07, 17:37
Geplaatst door sidi bibi
Terwijl een Marokkaan voor Israel geen visum nodig heeft.

Ja he!!!....veel marokannen uit het oosten,Oujda en andere grensstreken hebben veel familie in West Algerije,social en ethnisch zijn die gebieden uit elkaar gerukt:honderdduizenden mensen werden verdreven uit hun huizen en land omdat een franse kantoorklerk ooit een lijntje had getekend op een kaart.
Als iemand op bezoek wil over een afstand van een paar kilometers dan moet ie maanden in de weer voor een visum en als hij die krijgt dan moet ie naar Casablanca,honderden kilometers reizen dus,vandaar moet die vliegen naar Algiers via Europa en van Algiers moet die weer honderden Kilometers naar de grensstreek reizen.Een hele gedoe over een tripje dat in een kwartiertje gefietst kan worden....over de economische schade ga ik niet eens beginnen.......en zo is het tussen al die landen zonder uitzondering.Maar mensen vinden het heel normaal...alleen de israliesche checkpoints houden ze hun uit hun slaap niemand heeft het over de egyptsche grensbeulen die op palestijnen schieten om te doden....tussen Gaza en Sinai komt geen vlieg door terwijl die historisch en sociaal bij elkaar horen.Dat noem ik pas koloniale onderdrukking,de etnische zuiveringen die in de Sinai plaats vinden zijn grootschaliger en wreder dan wat in de palestijnse gebieden gebeurt,vooral nu het tourisme in Sharam Asheikh en rond de Rode Zee in opkomst is.De nomaden stammen die qua ras en cultuur veel meer gemeen hebben met de Palestijnen dan de Egyptenaren wordt land afgepakt en vervolgd.Van daar de talloze bomaanslagen op hotels....het was helemaal geen AlQaida zoals ze zeggen maar inboorlingen die vechten tegen de egyptische invasie.

sidi bibi
25-02-07, 09:11
Geplaatst door Shemharosh
Ja he!!!....veel marokannen uit het oosten,Oujda en andere grensstreken hebben veel familie in West Algerije,social en ethnisch zijn die gebieden uit elkaar gerukt:honderdduizenden mensen werden verdreven uit hun huizen en land omdat een franse kantoorklerk ooit een lijntje had getekend op een kaart.
Als iemand op bezoek wil over een afstand van een paar kilometers dan moet ie maanden in de weer voor een visum en als hij die krijgt dan moet ie naar Casablanca,honderden kilometers reizen dus,vandaar moet die vliegen naar Algiers via Europa en van Algiers moet die weer honderden Kilometers naar de grensstreek reizen.Een hele gedoe over een tripje dat in een kwartiertje gefietst kan worden....over de economische schade ga ik niet eens beginnen.......en zo is het tussen al die landen zonder uitzondering.Maar mensen vinden het heel normaal...alleen de israliesche checkpoints houden ze hun uit hun slaap niemand heeft het over de egyptsche grensbeulen die op palestijnen schieten om te doden....tussen Gaza en Sinai komt geen vlieg door terwijl die historisch en sociaal bij elkaar horen.Dat noem ik pas koloniale onderdrukking,de etnische zuiveringen die in de Sinai plaats vinden zijn grootschaliger en wreder dan wat in de palestijnse gebieden gebeurt,vooral nu het tourisme in Sharam Asheikh en rond de Rode Zee in opkomst is.De nomaden stammen die qua ras en cultuur veel meer gemeen hebben met de Palestijnen dan de Egyptenaren wordt land afgepakt en vervolgd.Van daar de talloze bomaanslagen op hotels....het was helemaal geen AlQaida zoals ze zeggen maar inboorlingen die vechten tegen de egyptische invasie.
Die onderlinge verstandhoudingen zijn vaak schokkend, was een keer in Jordanie waar ik in kontakt kwam met enkele Saoudies, in een discussie over de lage salarissen die Saoudies aan buitenlanders betalen, hier ging het over Egyptenaren, werd mij ijskoud medegedeeld dat dat niets uitmaakt want Noord-Afrikanen zijn toch maar honden, zij hadden geen kultuur, later overkwam mij iets soortgelijks in Nederland met een Irakees, die vertelde dat hij in Irak nooit werkte, die had het ook al over Noord-Afrikaanse honden die het werk deden. Voor de verduidelijking, ik ben een Europeaan, lag misschien minder gevoelig deze "vertrouwelijke "informatie te geven.

Al Sawt
26-02-07, 00:55
Geplaatst door duende
het schijnt dat er door diverse goden wel meer beloftes gedaan worden.
Zo schijnt er ook een heilige moskee te staan ergens in jeruzalem...moet een ongelovige hond ook niet naar wijzen...

Dat het volkje van zionisten en baarddragende fanatiekelingen een kronkel in de kop heeft ben ik volledig met je eens....
alleen klinkt het zo wrang als het uit de mond komt van iemand met een andere fanatieke even rascistische geloofs kronkel in zijn kop.

Ik daag je nu uit om jouw volgende stelling te beargumenteren:
rascistische geloofs kronkel

Shemharosh
26-02-07, 07:01
Geplaatst door Al Sawt
Ik daag je nu uit om jouw volgende stelling te beargumenteren:


Kom op man...weet je nog niet wat er aan de hand is?

DE ECHTE JODEN LACHEN DE NEPPE JODEN UIT DIE ZE NA AAPEN!!!

of wil je beweren dat de islaam en het christendom geen tweede handse joodse geloven zijn???!!!

mulan
26-02-07, 21:53
Geplaatst door sidi bibi
Die onderlinge verstandhoudingen zijn vaak schokkend, was een keer in Jordanie waar ik in kontakt kwam met enkele Saoudies, in een discussie over de lage salarissen die Saoudies aan buitenlanders betalen, hier ging het over Egyptenaren, werd mij ijskoud medegedeeld dat dat niets uitmaakt want Noord-Afrikanen zijn toch maar honden, zij hadden geen kultuur, later overkwam mij iets soortgelijks in Nederland met een Irakees, die vertelde dat hij in Irak nooit werkte, die had het ook al over Noord-Afrikaanse honden die het werk deden. Voor de verduidelijking, ik ben een Europeaan, lag misschien minder gevoelig deze "vertrouwelijke "informatie te geven.

Mensen roddelen. Big deal. Duitsers tegenover Nederlanders. Fransen tegenover Engelsen. En diezelfde Arabier die jij daar tegen kwam zei na jouw vertrek misschien ook iets dergelijks over jou ..Wat is je punt dus behalve je zogenaamde inside info waar de meeste allang bekend mee zijn verspreiden alsof het daadwerkelijk nieuws is.

sidi bibi
27-02-07, 11:10
Geplaatst door mulan
Mensen roddelen. Big deal. Duitsers tegenover Nederlanders. Fransen tegenover Engelsen. En diezelfde Arabier die jij daar tegen kwam zei na jouw vertrek misschien ook iets dergelijks over jou ..Wat is je punt dus behalve je zogenaamde inside info waar de meeste allang bekend mee zijn verspreiden alsof het daadwerkelijk nieuws is.
Mijn punt is de onderlinge verstandhouding, ik vertel alleen wat ik meemaak en hou me er ook niet mee bezig wat bij anderen allang bekend is omdat ik niet weet wat bij een ander al bekend is, voor mij waren die uitspraken nieuw en schokkend in een discussie die serieus bedoeld was. Met roddel hou ik me niet bezig.

ronald
28-02-07, 01:17
Geplaatst door Al Sawt
Volgens hun is het land door god aan hun beloofd en zijn ze uitverkoren.
Wie dergelijke racistische en idiote kronkels bezit, zal altijd doorgaan met bezetting.

Liefst zagen de kolonisten zichzelf met speren en schilden bewapend achter de muren van fort Massada.




Ik daag je uit met Gddelijke bewijzen te komen dat dat niet zo is.

Maarten
01-03-07, 03:02
Misschien moet je die westbank-kolonisten nog relatief vriendelijk noemen, gezien het volgende.
De leer van het Beloofde Land is een gegeven. De Westbank hoort daartoe.
Vele van die Westbanklieden zijn uiterst fundamentalistisch, en geloven met grote gedrevenheid, dat de tijd weer is aangebroken.
En het grote racisme daar is ook al geen geheim meer.

Maar hun manier van verdrijven is nog een verademing vergeleken bij de opdrachten van God en Mozes destijds bij de verovering van het gebied.
Mozes is de grootste profeet in jodendom, dus ook voor die fundies.
De Tora, waaronder Deuteronomium, is het belangrijkste deel van de Tenach, en hoort tot de kern van de leer. Dus zeker voor die fundies.

Ik plaats de teksten niet graag, omdat ze in de geschiedenis nogal eens aanleiding zijn geweest voor ernstige jodenvervolging en antisemitisme. Het zijn dus dé teksten, die het antisemitisme gegenereerd hebben. Daar is dus redelijk zwaar voor betaald.

Maar dat neemt dus niet weg, dat nu het weer om de verovering van die Westbank gaat,
en de Westerse politiek helemaal geent is op de flauwe kul, dat het uitblijven van de vrede door het geweld van Hamas komt, dat je best eens mag laten zien waar die Westbankfundies hun inspiratie zoal vandaan halen..

Qaiys plaatste al iets, maar ik vond nog veel meer. Wie dit plaatst wordt door de Israel-aanhang natuurlijk weer tot de grootste antisemiet van het moment gebombardeerd, maar diezelfde aanhang hoor je nooit over al die grootschalige misdaad daar, dus die mogen nou ook even in de religieuze spiegel kijken..

Bijzonder aanleiding om de teksten weer te plaatsen is dit:
http://www.joods.nl/content/view/41326/41
Het gaat over een nieuw Cidi-boek over Hamas.
Er wordt mee aangetoond, dat Hamas om religieuze redenen geen vrede wil.

Hebben ze dat gore lef? Then watch this:


Numeri 21:
2 Toen deden de Israëlieten de HEER deze gelofte: ‘Als u dit volk aan ons uitlevert, zullen wij hun steden volledig vernietigen.’
3 De HEER kwam Israël te hulp, hij leverde de Kanaänieten aan hen uit. De Israëlieten doodden hen allen en vernietigden hun steden. Die plaats kreeg de naam Chorma.

Numeri 31:
7 Ze trokken tegen de Midjanieten ten strijde, zoals de HEER Mozes had bevolen, en doodden alle mannen,
8 onder wie de koningen van Midjan: Ewi, Rekem, Sur, Chur en Reba. En naast de vijf Midjanitische koningen doodden ze ook Bileam, de zoon van Beor.
9 De Israëlieten namen de Midjanitische vrouwen en kinderen gevangen, maakten zich meester van de runderen en het overige vee van de Midjanieten en van al hun bezittingen,
10 en legden de steden waarin ze woonden en hun tentenkampen in de as.

Deuteronomium 2: 34 We veroverden toen al zijn steden en doodden er de mannen, vrouwen en kinderen; we lieten niemand in leven.
Deuteronomium 3: 6 We doodden alle inwoners, zoals we eerder hadden gedaan bij Sichon, de koning van Chesbon. In elke stad doodden we de mannen, vrouwen en kinderen.

Deuteronomium 20:
10 Voordat u een stad aanvalt, moet u eerst een vredesregeling aanbieden.
11 Als men op het voorstel ingaat en de poorten voor u opent, moeten alle inwoners van de stad tot herendienst worden gedwongen.
12 Als ze echter geen vrede willen sluiten en liever de strijd met u aangaan,
13 en de HEER, uw God, u de belegerde stad in handen geeft, moet u alle mannelijke inwoners ter dood brengen.
14 Maar de vrouwen en kinderen en het vee en alles wat er aan goederen in de stad is mag u buitmaken. U mag van de buit eten wat u wilt, want u krijgt het van de HEER, uw God.
15 Zo moet u te werk gaan bij de steden die op grote afstand van u liggen, buiten het gebied dat u nu gaat veroveren.

16 Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten.
17 Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen,

Jozua 10:
38 Op zijn terugtocht ging Jozua met het leger naar Debir. Hij viel die stad aan,
39 nam haar in en veroverde ook de omliggende steden. Hij doodde de koning en alle inwoners. De Israëlieten brachten iedereen om, Jozua liet geen mens in leven. Wat hij met Hebron en Libna en de koningen ervan had gedaan, deed hij ook met Debir en zijn koning.
40 Zo veroverde Jozua het volgende gebied: het bergland, de Negev, het heuvelland en de streek van de rotskloven. Hij liet geen enkele koning in leven, hij bracht iedereen die er woonde om, zoals de HEER, de God van Israël, had opgedragen.
41 Jozua trok van Kades-Barnea tot aan Gaza en van het hele gebied rond Gosen tot aan Gibeon, en hij doodde er iedereen.
42 Hij veroverde de gebieden van al die koningen op één veldtocht doordat de HEER, de God van Israël, voor Israël streed.

Jozua 11:
10 Op zijn terugtocht ging Jozua naar Hasor. Die stad was destijds de machtigste van al die koninkrijken en dus nam Jozua haar in en doodde hij de koning.
11 Hij doodde bovendien alle inwoners. De Israëlieten brachten iedereen die er woonde om, geen mens uitgezonderd. Jozua liet Hasor in vlammen opgaan
12 en daarna nam hij de steden van de andere koningen in. Hij nam hen gevangen en doodde hen, en doodde eveneens alle inwoners. Hij bracht iedereen om, zoals Mozes, de dienaar van de HEER, had opgedragen.
13 Maar Jozua liet alleen Hasor verbranden; alle andere, nu nog bestaande steden werden door de Israëlieten niet verbrand.
14 Van deze steden maakten ze de goederen en het vee voor zichzelf buit, ze doodden echter alle mensen. Ze roeiden de inwoners zonder uitzondering uit.
15 De HEER had dit aan zijn dienaar Mozes opgedragen, en Mozes had het aan Jozua opgedragen, en Jozua voerde het uit. Hij liet niets achterwege van wat de HEER aan Mozes had opgedragen.
21 Jozua roeide in die tijd ook de Enakieten uit die in de bergen van Juda woonden, in Hebron, Debir en Anab, en in de bergen van Israël. Hij doodde hen en liet hun steden aan de HEER.
22 Er bleven in het land van Israël geen Enakieten meer over, behalve in Gaza, Gat en Asdod.

Ga vooral niet kijken wat er nog meer staat..

Maarten
01-03-07, 13:14
Gut, ineens geen gegil over antisemitisme meer hier??
Of heeft iedereen het ineens te druk met aan het MDI schrijven, dat op maroc.nl het antisemitisme weer op traditionele wijze gepromoot wordt?