PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen krijgen eiland voor hen alleen in Iran



Marsipulami
22-02-07, 07:44
Vrouwen krijgen eiland voor hen alleen in Iran


Het eiland Arezou in het meer van Oroumiyeh in het noordwesten van Iran wordt voortaan volledig voorbehouden aan vrouwen. Mannen zullen absoluut geen toegang hebben. Dat hebben de Iraanse autoriteiten beslist.

Het eiland zal, in navolging van Fellini's fictieve "Cittą delle Donne", compleet vrouwelijk zijn. Zelfs het openbaar vervoer, de restaurants en al wat zich op het eiland bevindt, zal enkel door vrouwen bemand (sic) worden.

De beslissing moet een duwtje in de rug geven aan het toerisme in de regio. Ayatollah Ali Khamenei, de hoogste geestelijke leider in Iran, heeft zijn zegen gegeven en gezegd dat de beslissing niet indruist tegen de sharia, de islamitische wet.

In Iran mogen vrouwen zich niet ongesluierd bij mannen vertonen. Enkele stranden in het zuiden en in het noorden van het land zijn al voorbehouden aan Iraanse vrouwen.

Daar kunnen ze probleemloos zonder hoofddoek vertoeven. In sommige steden zijn zelfs parken uitsluitend voor vrouwen toegankelijk. Arezou is een van de 120 eilanden van het grote meer van Oroumiyeh, aan de Turkse grens.

rikkie
22-02-07, 10:12
Ik dacht altijd dat vrouwen met een hoofddoek daar nooit een probleem mee hadden. Nu blijkt dat ze het waarschijnlijk toch wel erg prettig vinden, om hoofddoekloos door het leven, lees: op vakantie, te gaan. Dat bewijst mijns inziens, dat die hoofddoek een pain in the ass is en een belemmering in de vrijheid voor vrouwen is.

Mark
22-02-07, 14:13
Geplaatst door rikkie
Ik dacht altijd dat vrouwen met een hoofddoek daar nooit een probleem mee hadden. Nu blijkt dat ze het waarschijnlijk toch wel erg prettig vinden, om hoofddoekloos door het leven, lees: op vakantie, te gaan. Dat bewijst mijns inziens, dat die hoofddoek een pain in the ass is en een belemmering in de vrijheid voor vrouwen is.

nou ik heb begrepen dat het meer gaat om andere vrouwen de ogen uitsteken met hun nieuwe siliconen... plastische chirurgie is nogal populair onder de iraanse upper class ;)

rikkie
22-02-07, 16:12
Geplaatst door Mark
nou ik heb begrepen dat het meer gaat om andere vrouwen de ogen uitsteken met hun nieuwe siliconen... plastische chirurgie is nogal populair onder de iraanse upper class ;)

zouden ze ook heftige lesbo seks hebben op dat eiland? :D

rikkie
22-02-07, 16:54
Geplaatst door BiL@L
Ik verwacht niet dat ze meer af zullen doen dan hun sluier. Dus ik vrees dat ik je moet teleurstellen.

ik ben niet telleurgesteld hoor :D
als homo heb je niet echt fantasieen over vrouwen, laat staan over vrouwen die sex hebben met elkaar :D

observer
22-02-07, 19:46
Geplaatst door BiL@L
Ik verwacht niet dat ze meer af zullen doen dan hun sluier. Dus ik vrees dat ik je moet teleurstellen. maar wij zullen er niet zijn om te controleren en de religieuze politie ook niet

duende
23-02-07, 12:45
totale scheiding der sexen.....totale nachtmerrie.
Wat een ziek zooitje is het daar.

Mark
23-02-07, 12:51
Geplaatst door BiL@L
Ik verwacht niet dat ze meer af zullen doen dan hun sluier. Dus ik vrees dat ik je moet teleurstellen.

toen ik in Iran was werd mij verteld dat de vrouwen gewoon in bikini liepen op het vrouwenstrand