PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland betaalt Ayaans veiligheid in VS



IbnRushd
22-02-07, 17:16
Ayaan Hirsi Ali graag geziene gast in VS

WASHINGTON/NEW YORK (ANP) - De Nederlandse oud-politica Ayaan Hirsi Ali doet het goed in de Verenigde Staten. Ze is niet alleen een graag geziene gast bij de media maar geniet door haar boek Infidel ook bij een groter publiek bekendheid.

Het boekwerk kwam deze week binnen op plaats nummer zes van de bestsellerlijst van de New York Times. Hirsi Ali nam afgelopen jaar de wijk naar de Verenigde Staten na doodsbedreigingen in Nederland, maar voelt zich in de VS ook nog niet helemaal veilig.

,,Ik ben niet bedreigd maar wel herkend door enkele moslimindividuen die me hebben laten weten dat ze het niet eens zijn met wat ik doe. Dat gebeurde ook in Europa, mensen die gewoon op me af kwamen en zeiden; 'oh jij bent die vrouw, ik kan je niet uitstaan''', aldus Ali in een deze week gepubliceerd vraaggesprek met het tijdschrift Newsweek.]
De bescherming die ze geniet, wordt overigens betaald door de Nederlandse regering, liet ze zich ontvallen. ,,De Nederlandse overheid is verantwoordelijk voor de gewapende wachten - zij betaalt ze. De Amerikanen zorgen voor het vergaren van inlichtingen.'' (ANP)

nrc.nl


:maf:

Invidia
22-02-07, 17:23
Zwaar :maf: Vooral het gedeelte "Ik ben niet bedreigd, maar wel herkend door enkele moslimindividuen..." Ow jeej...

mulan
22-02-07, 18:00
Geplaatst door Invidia
Zwaar :maf: Vooral het gedeelte "Ik ben niet bedreigd, maar wel herkend door enkele moslimindividuen..." Ow jeej...

:haha: Ze blijft grappig die Ayaan.

IbnRushd
22-02-07, 18:11
Ze blijft altijd een bruikbaar speelgoed voor VS. Stel je voor dat VS werkelijk Iran met paar zware bommen aanvalt, dan behoort de Amerikaanse regering minstens de goedkeuring van de meerderheid van de bevolking te hebben. Als AHA een paar kogels in haar kopje krijgt door zo'n doorgedraaide sjiietische moslim dan zal er ongetwijfeld een groot deel van de bevolking achter Amerika staan. De schuld van haar veiligheid komt natuurlijk op conto Nederland. Nederland is altijd de pineut; net als de massamoord in Sbrenica. :)

illmatik
22-02-07, 19:03
Geplaatst door IbnRushd
Nederland is altijd de pineut; net als de massamoord in Sbrenica. :)

:hihi: