PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische natie ontwaakt: Iran heeft een 20 jaar technologie plan...



Wizdom
25-02-07, 19:48
Iran lanceert ruimteraket
Uitgegeven op zondag 25 februari 2007 om 19:55:02

(Novum/AP) - Iran heeft zondag de geslaagde lancering gemeld van een ruimteraket. De raket is ontwikkeld door de ministeries van wetenschap en technologie en defensie, zei het hoofd van het Iraanse centrum voor ruimteonderzoek, Mohsen Bahrami, tegen de Iraanse staatstelevisie.

Iran lanceerde in 2005 een satelliet in samenwerking met Rusland. Het heeft aangegeven dat in de toekomst op eigen kracht te willen doen. De Iraanse regering wil meer kunstmanen lanceren om het aantal vaste en mobiele telefoonlijnen uit te breiden van 22 miljoen naar 80 miljoen. Ook moeten er meer satellietverbindingen worden gelegd om het aantal internetgebruikers in de komende vijf jaar te laten toenemen van 5,5 miljoen naar 35 miljoen.

Minister van wetenschap en technologie Mohammad Soleimani zei zondag tegen het staatspersbureau IRNA dat Iran de investeringen in de ruimtevaart probeert te versnellen. Volgens een twintigjarenplan moet Iran uitgroeien tot een basis van wetenschap en technologie in de regio.

Olive Yao
25-02-07, 20:03
Is er vrijheid van levensbeschouwing in Iran?

Wizdom
25-02-07, 20:08
Geplaatst door Olive Yao
Is er vrijheid van levensbeschouwing in Iran?

Wat ik wil zeggen is dat Iran een wetenschappelijke race op gang gaat zetten... Als IRAN een weliswaar op defensie gebaseerde wetenschappelijke race gaat ontwikkelen kunnen de Arabische (Moslim) Staten niet achterblijven... Ze moeten uit hun LUIE STOEL WETENSCHAP bedrijven...

sidi bibi
25-02-07, 21:43
Geplaatst door Wizdom
Wat ik wil zeggen is dat Iran een wetenschappelijke race op gang gaat zetten... Als IRAN een weliswaar op defensie gebaseerde wetenschappelijke race gaat ontwikkelen kunnen de Arabische (Moslim) Staten niet achterblijven... Ze moeten uit hun LUIE STOEL WETENSCHAP bedrijven...
Blijven gewoon in hun luie stoel zitten, kopen gewoon enkele satellietjes en laten door een ander de ruimte inschieten, ik denk dat een land als Quatar dat allang doet.

Shemharosh
26-02-07, 06:23
wat is de technologische uitdaging van het moment?!!!
die van de duurzamme energie....en wat doet Iran?...die gaat terug naar de atoomenergie,een technologie van 60 jaar geleden en ze verkopen dat alsof ze wat bereikt hebben.....Wat Iran moet doen is nu mee liften met de duurzamehype en streven naar 100% groene energie voorziening,een niet al te moeilijke opdracht gezien de natuurlijke hulpbronnen die ze hebben:veel zon,bergen en zee.

Die atoomenergie en gevaarlijke raketten,daar mogen ze pas mee spelen als ze een Sim-kaart van een mobieltje kunnen maken...dat kunnen ze lang nog niet.


Dit propaganda doet me denken aan die van de voorgaande golfoorlogen:Irak werd neergezet als een van de sterkste legers ter wereld met duizenden tanks,MIG's en raketten...toen de aanval werd ingezet zakte de hele taart van koeschijt in elkaar.Het machtige leger greep naar mensen die zich de dood inblazen om zo de oorlog te winnen door zo veel mogelijk autoongelukjes te veroorzaken.

observer
26-02-07, 09:13
Geplaatst door Wizdom
Wat ik wil zeggen is dat Iran een wetenschappelijke race op gang gaat zetten... Als IRAN een weliswaar op defensie gebaseerde wetenschappelijke race gaat ontwikkelen kunnen de Arabische (Moslim) Staten niet achterblijven... Ze moeten uit hun LUIE STOEL WETENSCHAP bedrijven... niet beter dan de dreiging van een buur om jezelf op gang te krijgen