PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran vuurt voor radar onzichtbare raket af



Wizdom
25-02-07, 20:51
Iran vuurt voor radar onzichtbare raket af

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 25 februari 2007 @ 13:26
Iran heeft bij wijze van experiment een raket afgevuurd die onzichtbaar is op radarapparatuur. De proef is succesvol verlopen. Het zou gaan om een Fajr-3-raket. De raket zou, volgens de mededelingen, verscheidene doelen tegelijk aanvallen. Iran heeft het nieuwe type naar eigen zeggen zelf gebouwd.

De Verenigde Staten zien in de testlancering het bewijs dat Iran "een agressief militair wapenprogramma aan het opbouwen" is, zei een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het wapenprogramma bevat "pogingen om massavernietigingswapens" te ontwikkelen, aldus de woordvoerder.

Wapenexperts uit onder meer Israël twijfelen aan de Iranese lezing. "Het kan zijn dat ze bluffen", aldus de Israëliër. "Mocht het waar zijn dat ze over dergelijke raketten beschikken, kan het niet zo zijn dat Iran ze zelf heeft geproduceerd zonder hulp van buiten. Ik geloof absoluut niet dat ze zelf een dergelijke geraffineerde raket kunnen maken."

Vandaag werd ook bekend dat Iran in staat is om de Shahab-3-raket op grote schaal te produceren. Deze raket kan Israël bereiken. "We hebben aanzienlijke vorderingen gemaakt in het zekerstellen van onze eigen militaire logistiek. Voor wat betreft de Shahab-3-raket zijn we nu zelfs in staat tot massaproductie", aldus de Iranese minster Ali Shamkhani van Defensie.

Shamkhani ontkende geruchten dat Iran aan een raket werkt met een bereik van 4000 kilometer. Dat waren volgens hem roddels die Israël rondstrooit om Europa bang te maken voor Iran. Iran maakte eerder bekend over raketten te beschikken die 2000 kilometer verder kunnen komen. Volgens onbevestigde berichten gaat het om een modernere versie van de Shahab-3.

Tevens heeft Iran met succes zijn eerste ruimteraket gelanceerd. Dat meldde de Iranese staatstelevisie zondag. "De raket droeg materiaal met zich mee voor onderzoek voor de ministeries van Wetenschap en Defensie", verklaarde dr. Bahrami, het hoofd van het Iranese onderzoekscentrum voor luchtvaart.

"Alle tests (voorafgaand aan de lancering) zijn uitgevoerd in Iranese industriële centra en zijn in lijn met internationale regels", aldus Bahrami. Iran werkt al jaren aan een ruimtevaartprogramma. Dat resulteerde onder meer in 2005 tot de lancering van de eerste Iraanse satelliet de Sina-1. Het apparaat werd met een Russische raket in de ruimte gebracht.

Teheran heeft aangegeven de komende jaren nog verscheidene satellieten in een baan om de aarde te willen brengen.

Bar
25-02-07, 21:42
Ik zie de 'coalition of the Willing' al flink groeien.
Voornamelijk met Arabische staten.

Wizdom
25-02-07, 21:47
Geplaatst door Bar
Ik zie de 'coalition of the Willing' al flink groeien.
Voornamelijk met Arabische staten.

Als ze hun eigen willing graf willen graven... Moeten ze dat vooral willen...

rja
25-02-07, 23:36
Vandaag werd ook bekend dat Iran in staat is om de Shahab-3-raket op grote schaal te produceren. Deze raket kan Israël bereiken. "We hebben aanzienlijke vorderingen gemaakt in het zekerstellen van onze eigen militaire logistiek. Voor wat betreft de Shahab-3-raket zijn we nu zelfs in staat tot massaproductie", aldus de Iranese minster Ali Shamkhani van Defensie.

Shamkhani ontkende geruchten dat Iran aan een raket werkt met een bereik van 4000 kilometer.

Tevens heeft Iran met succes zijn eerste ruimteraket gelanceerd. Dat meldde de Iranese staatstelevisie zondag. "De raket droeg materiaal met zich mee voor onderzoek voor de ministeries van Wetenschap en Defensie", verklaarde dr. Bahrami, het hoofd van het Iranese onderzoekscentrum voor luchtvaart.

De raket die Europa en Amerika kan bereiken hebben ze al,

Die hebben ze net de ruimte ingeschoten.

Wat overdreven ?

Al Sawt
26-02-07, 00:45
Geplaatst door Bar
Ik zie de 'coalition of the Willing' al flink groeien.
Voornamelijk met Arabische staten. En op welke kennis, baseer je deze uitlating?

Al Sawt
26-02-07, 00:50
Men was ook sceptisch toen Iran beweerde dat het over een effectieve zelfgemaakte antischipraket bezit. De Israeliers zijn er nu achter gekomen dat het waar is.

kan het niet zo zijn dat Iran ze zelf heeft geproduceerd zonder hulp van buiten. Ik geloof absoluut niet dat ze zelf een dergelijke geraffineerde raket kunnen maken."

Hypocriete retoriek. De Israeliers zijn voor hun wapenindustrie ook geheel afhankelijk van Amerikaanse technologie, technische bijstand en wapenindustrie.

Zonder Boeing, General Dynamics, Raytheon, Northrop Grumman en Lockheed, zou Israel behalve Uzi`s, niets kunnen maken.

Shemharosh
26-02-07, 07:26
Ik dacht juist dat Amerika afhangklijk was van de Israeliers en hun technologie....vooral wat betreft de automatische robotvliegtuigjes en hebben ze ook niet de amerikannen geleert hoe ze de stedelijke oorlogen moeten voeren....
maar ik zal weer ongelijk hebben

Shemharosh
26-02-07, 07:56
Iran vuurt voor radar onzichtbare raket af

ik heb ook net er een paar afgevuurt...niks gezien dan....hahhahhaha
volgens mij hebben ze niks wel slim om het zo te camofleren...hahhaha

Spoetnik
26-02-07, 13:34
Geplaatst door Al Sawt
En op welke kennis, baseer je deze uitlating?

Volgens berichten hebben 3 arabische landen, Israel (je weet wel het kankergezwel) toestemming gegeven aan het IDF om hun luchtruim te gebruiken indien het Iran wil aanvallen.

observer
26-02-07, 14:34
Geplaatst door Shemharosh
Iran vuurt voor radar onzichtbare raket af

ik heb ook net er een paar afgevuurt...niks gezien dan....hahhahhaha
volgens mij hebben ze niks wel slim om het zo te camofleren...hahhaha heel iran is nu op zoek ze zijn hun onzichtbare raket kwijt

Bar
26-02-07, 17:23
Geplaatst door BiL@L
Welke drie landen zijn dat dan en wat is je bron?

http://www.haaretz.com/hasen/spages/830309.html

observer
26-02-07, 20:56
Geplaatst door Bar
http://www.haaretz.com/hasen/spages/830309.html zou de pers in koeweit 1 woord schijven zonder toestemming?

Vanun
27-02-07, 08:08
Geplaatst door Spoetnik
Volgens berichten hebben 3 arabische landen, Israel (je weet wel het kankergezwel) toestemming gegeven aan het IDF om hun luchtruim te gebruiken indien het Iran wil aanvallen.

Gulf countries: No air space for Israel

CAIRO, Egypt, Feb. 26 (UPI) -- The Arab League said three Arab Gulf countries have denied Israel use of their air space to strike Iran.

Arab League Secretary-General Amr Mousa told reporters in Cairo the foreign ministers of Qatar, Oman and the United Arab Emirates said there is no agreement allowing Israeli jets to use their air space to reach Iran.

His remarks came a day after Israel's Haaretz daily said Israel has received a green light from these three oil-rich states to pass through their air space to launch air strikes against Iran's Bushehr nuclear facility near the Arab Gulf region.

"These reports are either forged or fabricated," Mousa said, adding the foreign ministers of these countries have "officially authorized" him to relay this information.

"No Arab country could allow or give license to Israel to attack Iran," the head of the 22-member Arab League said.

While Arab governments privately fear that Iran's nuclear program threatens the Gulf security, they are unlikely to support Israel in such an endeavor against a Muslim country in an already turbulent region.

While Israel has no peace treaties with any of the six Arab Gulf states, it has limited commercial ties with Qatar and Oman.

http://www.upi.com/InternationalIntelligence/Gulf_countries_No_air_space_for_Israel/20070226-113547-4668r/