PDA

Bekijk Volledige Versie : 18 doden op voetbalveldje Irak



barfly
27-02-07, 20:19
n Ramadi in West-Irak zijn minstens achttien voetballende kinderen om het leven gekomen bij een aanslag. Een auto die geparkeerd stond bij een park explodeerde, meldt de Iraakse staats-tv. De slachtoffers waren jongens tussen de 10 en 15 jaar oud. Ramadi geldt als een soennitisch opstandelingenbolwerk.

Gisteren was Ramadi ook al het toneel van een terreuraanslag, toen een man een ambulance bij een politiebureau liet ontploffen. Veertien mensen, onder wie vrouwen en kinderen, vonden de dood.

Ten zuidwesten van Bagdad verloren drie Amerikaanse militairen het leven toen ze op een mijn reden.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/02/art000001C75A9052234A2C.html)

Vrijheidsstrijders? Laat me niet lachen. walgelijke laffe honden zijn het!

barfly
27-02-07, 20:24
Twijfel over 'aanslag' Ramadi

Bij een Amerikaanse militaire actie in Ramadi, in Midden-Irak, zijn 30 mensen lichtgewond geraakt. Onder de gewonden zijn volgens een legerwoordvoerder 9 kinderen.

De politie en clanleiders in Ramadi maakten eerder vandaag bekend dat bij een aanslag met een bomauto in de stad achttien jongens om het leven kwamen op een voetbalveldje in een park.

De Amerikanen zeggen niet op de hoogte te zijn van een dergelijke aanslag. De legerwoordvoerder zei dat hij zich niet kon voorstellen dat er zoveel kinderen waren gedood in de stad, zonder dat de Amerikanen daarvan wisten.

Bron: www.nos.nl

Ik hoop van harte dat dit bericht niet klopt.