PDA

Bekijk Volledige Versie : Populist Rutte: wet tegen dubbele nationaliteit



Qaiys
01-03-07, 16:26
Rutte: wet tegen dubbele nationaliteit

DEN HAAG - VVD-fractievoorzitter Mark Rutte heeft donderdag in het debat over de regeringsverklaring gepleit voor ,,concrete wetgeving'' om in de toekomst dubbele nationaliteit te voorkomen.
Hij gaf daarbij wel aan, niet zover te willen gaan als PVV-fractievoorzitter Geert Wilders, die een stokje wilde steken voor de benoeming van Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak tot staatssecretaris, die respectievelijk ook een Marokkaans en een Turks paspoort hebben.

Rutte zei niet te twijfelen aan de loyaliteit van deze mensen, maar wel een uitspraak van de Kamer te willen over de toekomst. Rutte vond wel dat het Albayrak gesierd zou hebben, als ze haar Turkse nationaliteit zou hebben opgegeven. Maar volgens Wilders gaat het er niet om of de staatssecretarissen wel of niet goed ge‹ntegreerd zijn. Hij wil geen ,,dubbele rechten en dubbele plichten'' en de schijn van belangenverstrengeling voorkomen.

http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=88323

Spitsboef
01-03-07, 16:49
Homo.

Mark
01-03-07, 16:52
Indien Marokko dan weigert mee te werken is het enige wat er dan gebeuren kan om mensen maar 1 paspoort te laten hebben om van alle Marokkaanse nederlanders het staatsburgerschap en paspoort af te pakken. Zou het die kant opgaan?

Pixelshade
01-03-07, 16:57
Geplaatst door Mark
Indien Marokko dan weigert mee te werken is het enige wat er dan gebeuren kan om mensen maar 1 paspoort te laten hebben om van alle Marokkaanse nederlanders het staatsburgerschap en paspoort af te pakken. Zou het die kant opgaan?

Als je uit Amerika, israel en Ierland komt kun je ook nooit je paspoort inleveren, je blijft altijd staatsburger. israel kom je geeneens in met een ander paspoort als je ook een israelische hebt. Lijkt me sterk dat Nederland even aan al die landen gaat vragen of ze hun grondwet willen wijzigen.

Mark
01-03-07, 17:04
Geplaatst door Pixelshade
Als je uit Amerika, israel en Ierland komt kun je ook nooit je paspoort inleveren, je blijft altijd staatsburger. israel kom je geeneens in met een ander paspoort als je ook een israelische hebt. Lijkt me sterk dat Nederland even aan al die landen gaat vragen of ze hun grondwet willen wijzigen.

als die wet dan toch van kracht wordt dan zijn er opeens een paar honder duizend nederlanders minder

Qaiys
01-03-07, 17:05
Wat ben ik blij dat ik geen Nederlandse paspoort heb.

Ik ga gewoon de Marokkaan worden die het langst in Nederland woont met een verblijfsvergunning. Van het pribord ben ik het al.

Mark
01-03-07, 17:21
Geplaatst door Qaiys
Wat ben ik blij dat ik geen Nederlandse paspoort heb.

Ik ga gewoon de Marokkaan worden die het langst in Nederland woont met een verblijfsvergunning. Van het pribord ben ik het al.

krijg je dan later wel een AOW?

Qaiys
01-03-07, 17:24
Geplaatst door Mark
krijg je dan later wel een AOW?

Ongetwijfeld, maar daar vertrouw ik niet op.

Mark
01-03-07, 17:26
Geplaatst door Qaiys
Ongetwijfeld, maar daar vertrouw ik niet op.

ok, ik bedoel uiteindelijk krijgt niemand een AOW omdat ie zal worden afgeschaft.

maar als je een verblijfsvergunning hebt maar geen Nederlander bent, heb je dan recht op alle sociale voorzieningen?

Qaiys
01-03-07, 17:33
Geplaatst door Mark
ok, ik bedoel uiteindelijk krijgt niemand een AOW omdat ie zal worden afgeschaft.

maar als je een verblijfsvergunning hebt maar geen Nederlander bent, heb je dan recht op alle sociale voorzieningen?

Natuurlijk, daar betaal ik toch ook voor. Niet alleen Nederlanders betalen belasting.

Mark
01-03-07, 17:44
Geplaatst door Qaiys
Natuurlijk, daar betaal ik toch ook voor. Niet alleen Nederlanders betalen belasting.

ok, dat wist ik niet, ben benieuwd hoe dat zit met iemand die bijv een werkvergunning heeft, die moet ook belasting betalen

Mark
01-03-07, 17:45
ohh en de AOW krijg je sowieso of je belasting betaalt of niet, tenzij je (zoals ik) uit bent geschreven uit nl, voor mijn periode in qatar wordt later een % van mijn AOW afgetrokken.

Qaiys
01-03-07, 17:58
Geplaatst door Mark
ohh en de AOW krijg je sowieso of je belasting betaalt of niet, tenzij je (zoals ik) uit bent geschreven uit nl, voor mijn periode in qatar wordt later een % van mijn AOW afgetrokken.

Daaar heb ik geen verstand van.

Soldim
01-03-07, 17:59
Geplaatst door Mark
ohh en de AOW krijg je sowieso of je belasting betaalt of niet, tenzij je (zoals ik) uit bent geschreven uit nl, voor mijn periode in qatar wordt later een % van mijn AOW afgetrokken.

2% per jaar buitenland verblijf tussen de 15 en 65.

853
01-03-07, 19:00
Zouden ze ons in het buitenland uitlachen, omdat we zoveel commotie maken om een betekenisloos papiertje?

Coolassprov MC
01-03-07, 19:04
Geplaatst door Qaiys
Wat ben ik blij dat ik geen Nederlandse paspoort heb.

Ik ga gewoon de Marokkaan worden die het langst in Nederland woont met een verblijfsvergunning. Van het pribord ben ik het al.

Ik ben bang voor je dat je concurrentie hebt!

29 jaar in Nederland zonder Nederlands paspoort.

Qaiys
01-03-07, 19:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben bang voor je dat je concurrentie hebt!

29 jaar in Nederland zonder Nederlands paspoort.

Je komt aardig in de buurt maar je hebt zeker nog een aantal jaren te gaan om mij in te halen.

Zie ook:

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&postid=3209362#post3209362

Coolassprov MC
01-03-07, 19:27
Geplaatst door Qaiys
Je komt aardig in de buurt maar je hebt zeker nog een aantal jaren te gaan om mij in te halen.

Zie ook:

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&postid=3209362#post3209362

Ik ben geboren in 1977.

Qaiys
01-03-07, 19:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben geboren in 1977.

Toen had ik de Nederlandse taal al vrijwel helemaal onder de knie. :fpiraat:

Coolassprov MC
01-03-07, 19:53
Geplaatst door Qaiys
Toen had ik de Nederlandse taal al vrijwel helemaal onder de knie. :fpiraat:

Ik wist niet dat Nederlands ''een taal'' was.

illmatik
01-03-07, 20:39
:hihi:

moenna
01-03-07, 22:13
Geplaatst door Pixelshade
Als je uit Amerika, israel en Ierland komt kun je ook nooit je paspoort inleveren, je blijft altijd staatsburger. israel kom je geeneens in met een ander paspoort als je ook een israelische hebt. Lijkt me sterk dat Nederland even aan al die landen gaat vragen of ze hun grondwet willen wijzigen.

Om dit te omzeilen zal het vast en zeker beperkt worden tot niet-westerse immigranten (Israel is ook westers want democratie en blablabla). Ik zou hier niet eens meer versteld van staan, weet je dat...Nederland is al n tijdje de weg kwijt...

Coolassprov MC
02-03-07, 07:31
Geplaatst door moenna
Om dit te omzeilen zal het vast en zeker beperkt worden tot niet-westerse immigranten (Israel is ook westers want democratie en blablabla). Ik zou hier niet eens meer versteld van staan, weet je dat...Nederland is al n tijdje de weg kwijt...

Waarom denk je dat ''Apartheid'' zo Nederlands klinkt?

Coolassprov MC
02-03-07, 16:05
Geplaatst door BiL@L
Omdat heel veel woorden in zuid-afrika verbastert zijn uit het nederlands?

De Nederlandse ''politiek'' heeft ''moeite'' zich te ontdoen van kolonialistische ''trekjes''.

tr_imparator
02-03-07, 16:44
Geplaatst door Coolassprov MC


29 jaar in Nederland zonder Nederlands paspoort.

3de ben ik dan!

:rambo:

Coolassprov MC
02-03-07, 20:24
Geplaatst door tr_imparator
3de ben ik dan!

:rambo:

geboren eind 1977; in nederland sinds februari 1978; 4x genaaid door het Nederlandse schoolsysteem en nog steeds een verblijfsvergunning.

En jij?

Poesjkin
03-03-07, 14:10
Op het RTL nieuws was te zien dat Friesland, Groningen, Limburg, Brabant en Zeeland zich eerder met de eigen provincie dan met Nederland verbonden voelen.

Kwam Geert Wilders niet uit Limburg?

Ik vind dat alle politici uit die provincies moeten verklaren dat zij het Nederlands belang boven het belang van hun armlastige provincie moeten stellen.

Daarna gaan we het wel weer eens een keer hebben over andere paspoorten.

Wilders maakt zichzelf compleet bespottelijk.

tr_imparator
03-03-07, 14:52
Geplaatst door Coolassprov MC
geboren eind 1977; in nederland sinds februari 1978; 4x genaaid door het Nederlandse schoolsysteem en nog steeds een verblijfsvergunning.

En jij?


Model 83, herfst versie, geclassifeerd als een probleem. Hart van je ziel, de vuur in je vaten, de gedachte zelf, loyaal, gevoelig, manipulatief, aardig, geliefd, onschuldig, in de war, bewust, onbegrenzd, alleen, gebroken, verwoest, verdrietig, inferieur maar eerlijk superieur, boos, eenzaam, hyper, artistiek, hartelijk, drieentwintig jaar, niet jouw type, onderschat, onbegrepen, je beste vriend en ergste vijand, gelabeled als een stoornis, chaotisch maar bekwaam voor zoveel meer, onmogelijk, een illusie EN in het bezit van een verblijfsvergunning. :haha:


:fpimp:


nu jij weer.

Poesjkin
03-03-07, 14:56
Jaargang 1977, Nederlandse nationaliteit, Europeaan, Aardklootbewoner, kosmopolitisch christen (protestants/oud-katholiek (dus geen paus)), Nederlands paspoort dat ik een maand geleden in België heb laten liggen...