PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter blokkeert nieuwe opvang junkies Pauluskerk



Marsipulami
01-03-07, 19:05
Rechter blokkeert nieuwe opvang junkies Pauluskerk
Geplaatst door Ben Lange op
do 1 mrt '07 om 10:31u (Bron: Haagse Courant)
ROTTERDAM (RKnieuws.net) - De nieuwe opvang voor 150 junks en daklozen van de Pauluskerk achter het Hofplein gaat voorlopig niet door. De voorzieningenrechter heeft gisterochtend de bouwvergunning geschorst voor het driehoekige stukje land tussen het spoor en Pompenburg. Het is de tweede keer in een jaar dat de rechtbank de opvang blokkeert.
Bewoners van het naastgelegen wijkje Heliport hebben de rechtszaak aangespannen omdat ze geen trek hebben in verslaafden naast de deur. Heliport is volgens hen van zichzelf al onveilig genoeg. Eerder wisten ze de opvang ook al via de rechter te blokkeren.

Dominee Hans Visser van de Pauluskerk baalt als een stekker. Visser: "De gemeente en wij zijn in rouw gedompeld. Na twee keer zit de gemeente in een lastig parket. Een keer kun je je vergissen, dan gaat het huiswerk over, maar twee keer?’’

Hoe het nu moet met de verslaafden die nu nog gebruik maken van de te slopen Pauluskerk, weet Visser niet. "De ontwikkelaar wil in mei echt slopen, dat kan niet eeuwig worden uitgesteld. Die mensen moeten hier een keer weg, maar waarheen? Ik ben inmiddels wel uitgefantaseerd.’’ De gemeente moet nu eerst alle bezwaren van bewoners inhoudelijk gaan behandelen voordat ook maar een spade de grond in mag voor de opvang. Vervolgens moet het college een besluit nemen, waartegen vervolgens weer bezwaren mogelijk zijn. Het gevolg: de juridische strijd kan nog tijden gaan duren.

Visser: "het enige wat ik nog kan verzinnen, is een pand kraken, al voel ik weinig voor gewelddadigheid.’’

observer
01-03-07, 21:32
er is daar pas nog een 8 jarig meisje misbruikt

en het terrein is typisch voor die overdreven optimistische tijd waarin men dacht dat alles goed zou komen, veel donkere hoekjes, smalle onoverzichtelijke doorgangen

kan me er iets bij voorstellen