PDA

Bekijk Volledige Versie : Arib klaagt over dubbele standaard



Marouan35
03-03-07, 11:57
Arib klaagt over dubbele standaard
Na ophef over rol bij Marokkaanse raad
Khadija Arib (PvdA) verweert zich tegen kritiek op haar lidmaatschap van een Marokkaanse raad. „Je bent opeens verdacht en niet loyaal aan Nederland.”
Door onze redacteur Ahmet Olgun
rotterdam, 3 maart.
Khadija Arib
(Foto Tweede Camera)
Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws

print artikel mail artikel„Sinds wanneer mogen we ons niet inzetten voor democratiseringsprocessen elders in de wereld”, reageert het donderdag beëdigde Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA) op de ontstane ophef over haar lidmaatschap van de Conseil Consultatif des Droits de l’Homme, een onafhankelijke adviesraad voor de mensenrechten in Marokko.

Diverse media meldden de afgelopen dagen het lidmaatschap van Arib, die van Marokkaanse origine is. „Alsof ik de spion ben van de Marokkaanse koning”, reageert Arib verontwaardigd. Het Kamerlid klaagt over de media die de feiten zouden verdraaien. De Wereldomroep meldde dat de raad voor de mensenrechten van de Marokkaanse koning Mohammed VI de opdracht had meegekregen om de Marokkaanse identiteit van migranten in Europa te verstevigen. Dat werd gisteravond nog eens herhaald in Nova.

Toen Arib in november werd benaderd om zitting te nemen in de raad, heeft ze er positief op gereageerd. „Juist omdat dit initiatief is voortgekomen uit de werkzaamheden van een soort waarheidscommissie in Marokko.” Arib bestrijdt dat de raad aan de leiband ligt van de Marokkaanse koning Mohammed VI. „De voorzitter van de raad heeft zeventien jaar in de gevangenis gezeten. Hij is een soort Marokkaanse Mandela. Ook zitten er een senator uit Frankrijk en een parlementslid uit België in de raad, evenals veel wetenschappers uit diverse landen.” Volgens Arib onderzoeken de Marokkaans-Europese intellectuelen de komst van een raad voor de mensenrechten naar het Franse en vooral het Spaanse model na Franco. Naar eigen zeggen is Arib gevraagd omdat ze is begaan met de vrouwenrechten.

„Er wordt hier gemeten met een dubbele standaard”, zegt Arib. Als ze zich had ingezet voor de vrouwen in een ander Afrikaans land, of in Zuid-Amerika, had er geen haan naar gekraaid, gelooft het Kamerlid. „Deze hele ophef is ontstaan omdat Marokko een islamitisch land is. Dan ben je opeens verdacht en niet loyaal aan Nederland.” Ze zal niet toegeven aan de plotselinge ophef, zegt ze. „Ik blijf me inzetten voor mijn principes, in Nederland en in Marokko.”

In 1989 werd Arib overigens enkele dagen vastgehouden in een Marokkaanse politiecel, omdat ze zich publiekelijk inzette voor de positie van Marokkaanse vrouwen. Ze kon pas na tussenkomst van de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken terugkeren naar Nederland.

Shemharosh
03-03-07, 13:08
ja dan had ze ook moeten opkomen voor haar Berberse landgenoten waarop een culturele en economische genocide wordt gepleegd,dan had ze nog langer gezeten en meer credit opgebouwd....iedere Marokkaan,Berber of niet die het onrecht dat tegen de Berbers wordt gepleegd niet bestrijdt, is of een domme ezel of een fascistische hond.Allebei de nederlandse nationaliteit onwaardig laat staan een leidersschapspositie, want ze zullen ons naar de hel leiden.Een bange loser thuis blijft altijd een bange loser.Het zelfde geldt voor Albayrak betreft de Koerden en de Armeniers...etc...je kan niet vechten voor een multicuturele en democratische samenleving hier terwijl je die ergens anders bestrijdt ook al is het door het onrecht te verzwijgen!!!!

Qaiys
03-03-07, 13:42
Geplaatst door Shemharosh
ja dan had ze ook moeten opkomen voor haar Berberse landgenoten waarop een culturele en economische genocide wordt gepleegd,dan had ze nog langer gezeten en meer credit opgebouwd....iedere Marokkaan,Berber of niet die het onrecht dat tegen de Berbers wordt gepleegd niet bestrijdt, is of een domme ezel of een fascistische hond.Allebei de nederlandse nationaliteit onwaardig laat staan een leidersschapspositie, want ze zullen ons naar de hel leiden.Een bange loser thuis blijft altijd een bange loser.Het zelfde geldt voor Albayrak betreft de Koerden en de Armeniers...etc...je kan niet vechten voor een multicuturele en democratische samenleving hier terwijl je die ergens anders bestrijdt ook al is het door het onrecht te verzwijgen!!!!

Een vriend van israel die zionisten aanmoedigt om palestijnen af te schieten en voorstander is van de voortduring van de onderdrukking aldaar is de grootste facistische herdershond en domme ezel die geen rechten heeft om over Imazighen te spreken.

Wij trotse Imazighen hebben geen behoefte aan blaffende hypocriete zwijnenen die ons volk erbij halen om positieve mensen zoals Arib te bespuwen.

Wizdom
03-03-07, 16:56
Over loyaliteit gesproken.... Wilders heeft jaren in een Kibboets gewoond bij extreme rasictische ZIONISTEN... Over belangen verstrengelingen gesproken.... Wilders is wel degene die Israelische gelden heeft ontvangen om zijn PVV te starten... Hij is loyaler aan Israel dan aan Nederland....

sater
03-03-07, 18:00
:maroc: Vooralsnog (b)lijken Arib's activiteiten binnen de Nederlandse- en Marokkaanse grondwet te vallen. Haar op twee onderscheiden fronten functioneren is dus nadrukkeliijk noch in strijd met de Nederlandse-, noch met de Marokkaanse grondwet. Vraag me echter af of voor Arib op enig moment het Marokkaanse hemd nader is dan de Nederlandse rok. En ja, de vraag kan ook worden omgedraaid.

Qaiys
03-03-07, 18:30
Geplaatst door sater
:maroc: Vooralsnog (b)lijken Arib's activiteiten binnen de Nederlandse- en Marokkaanse grondwet te vallen. Haar op twee onderscheiden fronten functioneren is dus nadrukkeliijk noch in strijd met de Nederlandse-, noch met de Marokkaanse grondwet. Vraag me echter af of voor Arib op enig moment het Marokkaanse hemd nader is dan de Nederlandse rok. En ja, de vraag kan ook worden omgedraaid.

„Er wordt hier gemeten met een dubbele standaard”, zegt Arib. Als ze zich had ingezet voor de vrouwen in een ander Afrikaans land, of in Zuid-Amerika, had er geen haan naar gekraaid, gelooft het Kamerlid. „Deze hele ophef is ontstaan omdat Marokko een islamitisch land is. Dan ben je opeens verdacht en niet loyaal aan Nederland.” Ze zal niet toegeven aan de plotselinge ophef, zegt ze. „Ik blijf me inzetten voor mijn principes, in Nederland en in Marokko.”

Je moet niet loyaal zijn aan één of andere land, maar aan je principes in welk land dan ook.

observer
03-03-07, 18:54
Geplaatst door Qaiys
„Er wordt hier gemeten met een dubbele standaard”, zegt Arib. Als ze zich had ingezet voor de vrouwen in een ander Afrikaans land, of in Zuid-Amerika, had er geen haan naar gekraaid, gelooft het Kamerlid. „Deze hele ophef is ontstaan omdat Marokko een islamitisch land is. Dan ben je opeens verdacht en niet loyaal aan Nederland.” Ze zal niet toegeven aan de plotselinge ophef, zegt ze. „Ik blijf me inzetten voor mijn principes, in Nederland en in Marokko.”

Je moet niet loyaal zijn aan één of andere land, maar aan je principes in welk land dan ook. anderzijds gaan mekkeren dat het een issue is omdat het een islamitisch land betreft verdient ook geen schoonheidsprijs

het simpele feit dat haar eigen fractievoorzitter al niet eens op de hoogte was, sterker nog haar had afgeraden erin te gaan zitten.

een commissie die bedoeld is om te adviseren hoe meer grip op marokanen in het buitenland te krijgen, slechtere keus had ze niet kunnen maken

Qaiys
03-03-07, 19:02
Geplaatst door observer
anderzijds gaan mekkeren dat het een issue is omdat het een islamitisch land betreft verdient ook geen schoonheidsprijs

De enige die mekkert ben jij.

D e aanleiding van deze discussies dat het specifiek om moslims gaat heeft Wilders zelf al aangeven. Lees deze topic en kom dan hier terug om te blaffen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=215903


het simpele feit dat haar eigen fractievoorzitter al niet eens op de hoogte was, sterker nog haar had afgeraden erin te gaan zitten.

Hoe kan hij niet op de hoogte zijn en het haar toch afraden?


een commissie die bedoeld is om te adviseren hoe meer grip op marokanen in het buitenland te krijgen, slechtere keus had ze niet kunnen maken
Kun je aantonen en aangeven op welke wijze de commissie is opgericht om grip te krijgen op Marokkanen in het buitenland?

Shemharosh
03-03-07, 21:41
Geplaatst door Qaiys
Een vriend van israel die zionisten aanmoedigt om palestijnen af te schieten en voorstander is van de voortduring van de onderdrukking aldaar is de grootste facistische herdershond en domme ezel die geen rechten heeft om over Imazighen te spreken.

Wij trotse Imazighen hebben geen behoefte aan blaffende hypocriete zwijnenen die ons volk erbij halen om positieve mensen zoals Arib te bespuwen.


Op telquel-online.com staat een interessante artikel over personen namen in Marokko en het verbod op Amazigh namen. Naast voorbeelden van kinderen die soms tot 5 jaar zonder een officiele naam leefden omdat het een Amazigh naam betreft is de meeste sprekende voorbeeld van de heer Mohamed Bouhouch waarvan de naam van zijn zoon Sifaw werd geweigerd. Pas nadat hij Asiel heeft aangevraagd in Israel heeft de Gouverneur van Casa Blanca besloten om in te grijpen en de naam alsnog in te schrijven.

In israel worden Arabieren niet verplicht om hun kinderen David of Sharon te noemen. Imazighen mogen in hun oorspronkelijke land nog steeds in sommige gemeenten hun kind geen Amazigh naam geven.


http://www.telquel-online.com/262/maroc3_262.shtml




Ik neem het niet op Israel,wat ik probeer te zeggen is dat ook al doet Israel haar uiterste best ze zal nooit tippen aan de wreedheid en barbaarsheid van de arabische fascisten.Dus voor de beste wil van de Palestijnen zelf en alle andere arabieren is Israel echt veeeeeeeeeeeeeel malen beter dan een bloeddorstige Sheikh. de feiten spreken voor zich.

en over jou trotse gesproken?...heb je die wel...als het zo door gaat dan zijn er over een paar generaties geen Imazigen meer,aan jou alle eer dan

Wizdom
03-03-07, 21:54
Geplaatst door Shemharosh
Op telquel-online.com staat een interessante artikel over personen namen in Marokko en het verbod op Amazigh namen. Naast voorbeelden van kinderen die soms tot 5 jaar zonder een officiele naam leefden omdat het een Amazigh naam betreft is de meeste sprekende voorbeeld van de heer Mohamed Bouhouch waarvan de naam van zijn zoon Sifaw werd geweigerd. Pas nadat hij Asiel heeft aangevraagd in Israel heeft de Gouverneur van Casa Blanca besloten om in te grijpen en de naam alsnog in te schrijven.

In israel worden Arabieren niet verplicht om hun kinderen David of Sharon te noemen. Imazighen mogen in hun oorspronkelijke land nog steeds in sommige gemeenten hun kind geen Amazigh naam geven.


http://www.telquel-online.com/262/maroc3_262.shtml



Ik neem het niet op Israel,wat ik probeer te zeggen is dat ook al doet Israel haar uiterste best ze zal nooit tippen aan de wreedheid en barbaarsheid van de arabische fascisten.Dus voor de beste wil van de Palestijnen zelf en alle andere arabieren is Israel echt veeeeeeeeeeeeeel malen beter dan een bloeddorstige Sheikh. de feiten spreken voor zich.

en over jou trotse gesproken?...heb je die wel...als het zo door gaat dan zijn er over een paar generaties geen Imazigen meer,aan jou alle eer dan

Dus de Arabieren moorden zwangere vrouwen voor checkpoints... En ze bouwen ook muren om niet-Arabieren.... En ze verbieden doorgang op eigen grondgebied... Ach ja... Iedereen is zo slecht geinformeerd behalve jij ShemSharon...

Qaiys
03-03-07, 22:09
Geplaatst door Shemharosh
Op telquel-online.com staat een interessante artikel over personen namen in Marokko en het verbod op Amazigh namen. Naast voorbeelden van kinderen die soms tot 5 jaar zonder een officiele naam leefden omdat het een Amazigh naam betreft is de meeste sprekende voorbeeld van de heer Mohamed Bouhouch waarvan de naam van zijn zoon Sifaw werd geweigerd. Pas nadat hij Asiel heeft aangevraagd in Israel heeft de Gouverneur van Casa Blanca besloten om in te grijpen en de naam alsnog in te schrijven.

In israel worden Arabieren niet verplicht om hun kinderen David of Sharon te noemen. Imazighen mogen in hun oorspronkelijke land nog steeds in sommige gemeenten hun kind geen Amazigh naam geven.


http://www.telquel-online.com/262/maroc3_262.shtml

Nu gaat Arib in zo een commissie zitten om daar verandering in te brengen en dan is ineens een domme hond en ezel.

Overigens zijn vrijwel alle Marokkanen imazighen en door het onderscheid te maken van arabier en amazigh in Marokko ben je deel van het probleem dat je zelf schept.


Ik neem het niet op Israel,wat ik probeer te zeggen is dat ook al doet Israel haar uiterste best ze zal nooit tippen aan de wreedheid en barbaarsheid van de arabische fascisten.Dus voor de beste wil van de Palestijnen zelf en alle andere arabieren is Israel echt veeeeeeeeeeeeeel malen beter dan een bloeddorstige Sheikh. de feiten spreken voor zich. Voorlopig kun je gaan en staan in AMrokko waa je wilt en wordt je niet dagelijks in een ghetto ingesloten waarbij je elke dag met bommen bestookt kunt worden. Je maakt wel kenbaar dat je het helemaal niet erg vindt wat israel doet, sterker nog je lacht als een palestijn wordt vermoordt. De dictaturen in de islamitische landen heeft iedereen last van, ook de arabieren in hun eigen land. Maar die dictatuurtjes heb je wel te danken aan diegenen wiens achterwerk je dagelijks rimt.


en over jou trotse gesproken?...heb je die wel...als het zo door gaat dan zijn er over een paar generaties geen Imazigen meer,aan jou alle eer dan Als jij het prototype van de echte trotse amazigh bent dan vervloek zo een identiteit. Liever geen identiteit (en met mij de meeste imazighen) dan mijn trots en eer verkopen aan de hoogstbiedende.

Maar ik weet wat mijn identiteit is en wij imazigen hebben geen behoefte aan afvallige nepperds die met ons identiteit schermen om hun dubbele agenda uit te voeren.

Wil je wat betekenen voor de vrijheid en democratie voor Marokko dan heb je daar 1000den eerbare wegen voor.

Shemharosh
03-03-07, 22:15
Geplaatst door Wizdom
Dus de Arabieren moorden zwangere vrouwen voor checkpoints... En ze bouwen ook muren om niet-Arabieren.... En ze verbieden doorgang op eigen grondgebied... Ach ja... Iedereen is zo slecht geinformeerd behalve jij ShemSharon...

Ja natuurlijk...nog erger....ze moorden elkaar uit met bijlen en zwaarden.Laatste 15 jaar zijn er meer dan 100.000 mensen, meerderheid vrouwen en kinderen in hun slaap afgeslacht in Algerije waarvan de meerderheid berbers.Geleerden hebben fatwa's uitgesproken dat het joden zijn en dus uitgemoord mogen worden...nu nog steeds.en ga is ff van Marokko naar Algerije of naar welke land ook...onmogelijk...daar hebben z geen checkpoints of muren maar schrepschuters en mijnvelden...de Maghreb is niet voor niks zo hermetisch verdeeld en afgesloten....in Marokko zelf gaan r meer doden in een maand op de vlucht naar Europa dan in heel Palestina in een hele jaar!!!Al die landen zijn grooter en ellendiger dan Gaza zelf

Shemharosh
03-03-07, 22:19
nog een keer omdat ik het zelf zo en geinige stukje vind.....hopelijk steken er een paar mensen hier nog wat van op.


Zolang de "islamistische"wereld achterlijk en gesloten is waardoor het onleefbaar blijft voor de "moslims" en voor de rest van de mensheid,zal het van erg tot erger gaan.Er zullen meer "moslims" hun helse landen willen ontvluchten naar het Westen toe, maar tot hoe ver reikt de europese tolerantiegrens? Er worden al scenario's voorbereidt van hoe steden in West Europa er over 20-50 jaar zullen uitzien en daarin wordt vooral rekening gehouden met aanzienlijke moslim populaties,die deel uit gaan maken van problematische kansarme lage klassen.
Ik hoop dat het cosmopolitische tolerante steden worden die als voorbeeld dienen voor de rest van de mensheid.Maar ik houd mijn adem vast.Want zolang onze landen van afkomst deprimierend en ziek zijn,zullen ze ons blijven besmeten....maar ik blijf nog dromen van de dag dat ik de trein of een easycruise kan nemen van Tanger tot aan Tel Aviv en verder,met stops in Algiers en Tripoli zonder lastig gevallen te worden of bang te hoeven zijn voor wie dan ook....en als het er niet van komt binnen een generatie of twee dan zal het hier in Europa gaan spoken net als het daar nu spookt.De "moslim"migranten zullen dan tussen wal en schip vallen,want onze landen van afkomst hebben ons uitgekotst en als we in Europa de veilige dak gaan verliezen van de humane tolerante staat,waar we nu zelf als ratten aan knagen,dan wordt het erger dan Irak hier zo.



Kort om:
We hebben geen keuze : De Easycruise moet een volle vredige rondje kunnen maken langs de hele Middenlandse zee of we gaan elkaar naar de strotten vliegen :-)

De optimisten,onder ons, kunnen al een kaartje Jantje Smit boeken in Club Amazigh Power te Tripoli-Libie, via : www.easycruise.com... wel even wachten tot 2020....als het optreden niet door gaat dan wens ik jullie veel strekte en moed en blijven hopen op de terugkeer van de oude vredige tijden.

sater
03-03-07, 23:22
@observer, indien ik goed versta en begrijp: mevrouw Karib is toegetreden tot een onafhankelijke Marokkaanse adviesraad betreffende mensenrechten in Marokko. De Marokkaanse regering oefent hier hoegenaamd geen invloed op uit? Genoemde aadviesraad raakt op generlei wijze aan het Kamerlid zijn van mevrouw Arib. Indien dit alles correct is kan en mag worden geconcludeerd dat mevrouw Arib niet gehouden is om haar fractievoorzitter van haar lidmaatschap van bedoelde adviesraad op de hoogte te brengen.
Dit alles op voorwaarde dat er, hoegenaamd dan ook, geen sprake is van conflictuerende belangen.

Wizdom
03-03-07, 23:27
Geplaatst door Shemharosh
Ja natuurlijk...nog erger....ze moorden elkaar uit met bijlen en zwaarden.Laatste 15 jaar zijn er meer dan 100.000 mensen, meerderheid vrouwen en kinderen in hun slaap afgeslacht in Algerije waarvan de meerderheid berbers.Geleerden hebben fatwa's uitgesproken dat het joden zijn en dus uitgemoord mogen worden...nu nog steeds.en ga is ff van Marokko naar Algerije of naar welke land ook...onmogelijk...daar hebben z geen checkpoints of muren maar schrepschuters en mijnvelden...de Maghreb is niet voor niks zo hermetisch verdeeld en afgesloten....in Marokko zelf gaan r meer doden in een maand op de vlucht naar Europa dan in heel Palestina in een hele jaar!!!Al die landen zijn grooter en ellendiger dan Gaza zelf

Als jou vrienden zich er niet mee bemoeit hadden was dat nooit gebeurt maar zoals zo vaak is jou soort als het VUIL TUSSEN de NAGELS...

Wie bewapende de CORRUPTE DOODSESKADERS met TANKS en HELICOPTERS... Waren dat niet de FRANSEN die grote belangen hebben in de Algerijnse GAS INDUSTRIE...

Waren de DOODSESKADER die zich hulden in LANGE gewaden en die dood en verderf zaaiden niet handlangers van de FRANSEN om de schuld van de MOORDEN in de schoenen van de ISLAMISTEN te schuiven...

Allemaal vuile vieze ZIONISTEN STREKEN... Maar vuile streken hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum...

De UMMA zal deze streken RECHT TREKKEN...

Shemharosh
04-03-07, 06:37
Geplaatst door Wizdom
Als jou vrienden zich er niet mee bemoeit hadden was dat nooit gebeurt maar zoals zo vaak is jou soort als het VUIL TUSSEN de NAGELS...

Wie bewapende de CORRUPTE DOODSESKADERS met TANKS en HELICOPTERS... Waren dat niet de FRANSEN die grote belangen hebben in de Algerijnse GAS INDUSTRIE...

Waren de DOODSESKADER die zich hulden in LANGE gewaden en die dood en verderf zaaiden niet handlangers van de FRANSEN om de schuld van de MOORDEN in de schoenen van de ISLAMISTEN te schuiven...

Allemaal vuile vieze ZIONISTEN STREKEN... Maar vuile streken hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum...

De UMMA zal deze streken RECHT TREKKEN...

ja ja...en maar de schuld bij de anderen zoeken....HEMA en GAMMA verkopen ook messen en bijlen......Het probleem is meer dat er mensen zijn die zo achterlijk en verblind zijn door haat en afgunst,dat ze moorden als doel in het leven hebben.De islamisten en de politieke economische bendes in die landen zijn 2 handen op een zelfde buik.De fransen en de engelsen hebben de arabische fascisten als pionen en cipiers in die landen aan de macht geholpen.Later hebben ze de middeleeuwse islamisten,de aller extreeme fascisten,gefabriceerd in hun ideologische laboratoria naar het beeld van stereotype hollywood enge cyborgs,om de nationale socialisten te verslaan.

Droom maar lekker van een umma en leef lekker door in een horrofilm.

HET ZAL WEL TOEVAL ZIJN DAT DE BERBERS HET MEESTE GELEDEN HEBBEN.ZELFS NU DE FASCISTISCHE BROEDERS HET OP EEN DUIVELSE AKKOORDJE HEBBEN GEGOOID,GAAT DE BERBERSE GENOCIDE DOOR.

P.S:Umma is het arabische woord voor the planet of the Apes

sater
04-03-07, 08:21
:auw: @Shemharosh je bedoelt ongetwijfeld Genocide op Berbers. Berberse (bijvoegelijk naamwoord) genocide (zelfstandig naamwoord) zoals jij schrijft betekent genocide gepleegd door Berbers.

:wtf: Kan iemand mij duidelijk maken wat de verbinding is tussen het topic - onderwerp en de onderdrukking van Berbers?

Shemharosh
04-03-07, 08:37
Geplaatst door sater
:auw: @Shemharosh je bedoelt ongetwijfeld Genocide op Berbers. Berberse (bijvoegelijk naamwoord) genocide (zelfstandig naamwoord) zoals jij schrijft betekent genocide gepleegd door Berbers.

:wtf: Kan iemand mij duidelijk maken wat de verbinding is tussen het topic - onderwerp en de onderdrukking van Berbers?

We schreeuwen maar wat vanuit de daken.
Men zegt de Armeense genocide en niet de Turkse...toch?

sater
04-03-07, 09:34
Shemharosh, Armeense genocide, men maakt een grammaticale vergissing. Ook hier is het genocide op Armeniërs.

Wizdom
04-03-07, 15:16
Geplaatst door Shemharosh
ja ja...en maar de schuld bij de anderen zoeken....HEMA en GAMMA verkopen ook messen en bijlen......Het probleem is meer dat er mensen zijn die zo achterlijk en verblind zijn door haat en afgunst,dat ze moorden als doel in het leven hebben.De islamisten en de politieke economische bendes in die landen zijn 2 handen op een zelfde buik.De fransen en de engelsen hebben de arabische fascisten als pionen en cipiers in die landen aan de macht geholpen.Later hebben ze de middeleeuwse islamisten,de aller extreeme fascisten,gefabriceerd in hun ideologische laboratoria naar het beeld van stereotype hollywood enge cyborgs,om de nationale socialisten te verslaan.

Droom maar lekker van een umma en leef lekker door in een horrofilm.

HET ZAL WEL TOEVAL ZIJN DAT DE BERBERS HET MEESTE GELEDEN HEBBEN.ZELFS NU DE FASCISTISCHE BROEDERS HET OP EEN DUIVELSE AKKOORDJE HEBBEN GEGOOID,GAAT DE BERBERSE GENOCIDE DOOR.

P.S:Umma is het arabische woord voor the planet of the Apes

'K ben half Berber half Arabier... Die genocide zit bij jou in je achterlijke hoofd... Er is helemaal geen genocide...

Die UMMA is alive and kicking... Zie Irak en Afghanistan...

Qaiys
04-03-07, 17:12
Geplaatst door Wizdom
'K ben half Berber half Arabier... Die genocide zit bij jou in je achterlijke hoofd... Er is helemaal geen genocide...

Die UMMA is alive and kicking... Zie Irak en Afghanistan...

Ik vermoed dat jij gewoon 100 % Amazigh bent met één ouder die arabischtallig is. Dat is iets anders dan daadwerkelijk een arabier zijn. Men verwart vaak de taal die men spreekt met de afkomst. Marokkanen zijn vrijwel allemaal Imazighen, dat Marokko uit arabieren en imazighen bestaat is een hardnekkige mythe.

Die mythe creert een tweedeling bij onwetenden zoals shemharosh (harosh is bij ons Riffijen een hondennaam, maar dat terzijde) en dat projecteren op arabieren in het midden-oosten terwijl de arabischsprekenden in Marokko doogewone arabischtallige imazighen zijn.

Het is precies hetzelfde als dat ik mezelf als Nederlander zie en wordt gezien door anderen omdat de taal die ik het best spreek Nederlands is.

Coolassprov MC
04-03-07, 17:22
Geplaatst door Qaiys
Ik vermoed dat jij gewoon 100 % Amazigh bent met één ouder die arabischtallig is. Dat is iets anders dan daadwerkelijk een arabier zijn. Men verwart vaak de taal die men spreekt met de afkomst. Marokkanen zijn vrijwel allemaal Imazighen, dat Marokko uit arabieren en imazighen bestaat is een hardnekkige mythe.

Die mythe creert een tweedeling bij onwetenden zoals shemharosh (harosh is bij ons Riffijen een hondennaam, maar dat terzijde) en dat projecteren op arabieren in het midden-oosten terwijl de arabischsprekenden in Marokko doogewone arabischtallige imazighen zijn.

Het is precies hetzelfde als dat ik mezelf als Nederlander zie en wordt gezien door anderen omdat de taal die ik het best spreek Nederlands is.

Azulay en Amenzu en ook Shemharosh zijn dus die jongens die spugen op Arabieren en Moslims?

Spoetnik
04-03-07, 17:30
Geplaatst door Qaiys
shemharosh (harosh is bij ons Riffijen een hondennaam, maar dat terzijde)

ShemHarosh is hebreeuws, ik weet alleen niet precies was het moet betekenen :)

Qaiys
04-03-07, 17:38
Geplaatst door Spoetnik
ShemHarosh is hebreeuws, ik weet alleen niet precies was het moet betekenen :)

Als ik het goed heb betekent shem in het tamazight ''jij'', shem harosh zou dan kunnen betekenen jij hond.

Azulay is een joodse achternaam. Een Marokkaanse minister van joodse afkomst die laatst hier in Nederland was heet André Azulay.

Azul is overigens een amazighgroet.

Qaiys
04-03-07, 17:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Azulay en Amenzu en ook Shemharosh zijn dus die jongens die spugen op Arabieren en Moslims?

Het lijkt wel dat deze gasten betaald worden door israel om een tweedeling te creeren binnen het Marokkaanse volk c.q een anti-arabierenstemming te creeren. Net als de fransen dat ook probeerden door de imazighen te kerstenen.

Wizdom
04-03-07, 18:01
Geplaatst door Qaiys
Ik vermoed dat jij gewoon 100 % Amazigh bent met één ouder die arabischtallig is. Dat is iets anders dan daadwerkelijk een arabier zijn. Men verwart vaak de taal die men spreekt met de afkomst. Marokkanen zijn vrijwel allemaal Imazighen, dat Marokko uit arabieren en imazighen bestaat is een hardnekkige mythe.

Die mythe creert een tweedeling bij onwetenden zoals shemharosh (harosh is bij ons Riffijen een hondennaam, maar dat terzijde) en dat projecteren op arabieren in het midden-oosten terwijl de arabischsprekenden in Marokko doogewone arabischtallige imazighen zijn.

Het is precies hetzelfde als dat ik mezelf als Nederlander zie en wordt gezien door anderen omdat de taal die ik het best spreek Nederlands is.

Ik ben in eerste instantie Moslim.... De rest is secundair... Dat snappen mensen als ShemSharon niet...

Dat hele amazigh gezeur is voor opportunistische FASCISTEN die met de ZIONISTEN heulen en andersom...

ALLAHU AKBAR OUA MOHAMED RASSOELOE ALLAH (VZMH)...

Julien
06-03-07, 14:23
Geplaatst door Qaiys
Net als de fransen dat ook probeerden door de imazighen te kerstenen.

Dit is niet waar. De Fransen hebben nooit geprobeerd Noord-Afrika te bekeren tot het christendom, sowieso niet met dwang.

Den-Kosta
06-03-07, 14:24
GEWOON T LAND UIT!

eTrex
06-03-07, 14:34
Geplaatst door Qaiys
......facistische herdershond ..... domme ezel .... blaffende hypocriete zwijnenen .... geen haan naar gekraaid..... harosh is bij ons Riffijen een hondennaam...


Bovenstaande komt uit enkele priksels van Qaiys.
Wat een haat blijkt hier uit, vinden jullie niet?

Zou hij wel lekker kunnen slapen door al dat opgekropte woede?
Rukken helpt Qaiys !!!

azulay
06-03-07, 14:52
Geplaatst door Qaiys
Als ik het goed heb betekent shem in het tamazight ''jij'', shem harosh zou dan kunnen betekenen jij hond.

Azulay is een joodse achternaam. Een Marokkaanse minister van joodse afkomst die laatst hier in Nederland was heet André Azulay.

Azul is overigens een amazighgroet.

Azulay is een Amazigh achternaam.
Ddarija is geen Arabisch maar een mixtaal. Het wordt gesproken volgens de Amaizgh grammatica. Er zijn natuurlijk verschillende Ddarija's. Wat de boeren met elkaar spreken is iets anders dan wat twee intellectuelen met elkaar spreken. De ddarija van de laatste wordt vaak aangevuld met Standaard Arabisch of frans.

Ik spuug niet op Arabieren en helemaal niet op moslims omdat ik er zelf van een van ben. IK lever kritiek op bepaalde aspecten van islam die ik primitief en onrechtvaardig vind. IK lever ook kritiek op Arabische nationalistisch, racistische ideologien. Daarnaast heb ik niets met geweldadige en terroristische sektes.

Qaiys
06-03-07, 15:48
Geplaatst door eTrex
Bovenstaande komt uit enkele priksels van Qaiys.
Wat een haat blijkt hier uit, vinden jullie niet?

Zou hij wel lekker kunnen slapen door al dat opgekropte woede?
Rukken helpt Qaiys !!!

Het blijft altijd wel leuk als mijn opponenten mij als een loopse teef achterna lopen.

Je had beter je ogen open kunnen houden en obsessie jegens mijn persoon proberen te onderdrukken.

had je dat gedaan dan zou je duidelijk gezien hebben dat ik sarcastische reageer op diegene die onterecht een nette marokkaanse politica uitschold en door het slijk probeert te halen.


Geplaatst door Shemharosh

ja dan had ze ook moeten opkomen voor haar Berberse landgenoten waarop een culturele en economische genocide wordt gepleegd,dan had ze nog langer gezeten en meer credit opgebouwd....iedere Marokkaan,Berber of niet die het onrecht dat tegen de Berbers wordt gepleegd niet bestrijdt, is of een domme ezel of een fascistische hond.

Allebei de nederlandse nationaliteit onwaardig laat staan een leidersschapspositie, want ze zullen ons naar de hel leiden. Een bange loser thuis blijft altijd een bange loser.Het zelfde geldt voor Albayrak betreft de Koerden en de Armeniers...etc...je kan niet vechten voor een multicuturele en democratische samenleving hier terwijl je die ergens anders bestrijdt ook al is het door het onrecht te verzwijgen!!!!

De vraag is waarom richt je je niet op shemharosh die als eerste scheldwoorden in de mond neemt maar er voor kiest om achter mij aan te lopen als een obsessieve gek?

Mark
06-03-07, 17:42
wie hebben er "alle marokkanen het land uit" gestemd? :haha:

mulan
06-03-07, 19:11
Geplaatst door Mark
wie hebben er "alle marokkanen het land uit" gestemd? :haha:

Wilders is hier ergens undercover.

Qaiys
06-03-07, 20:42
Geplaatst door azulay
Azulay is een Amazigh achternaam.
Ddarija is geen Arabisch maar een mixtaal. Het wordt gesproken volgens de Amaizgh grammatica. Er zijn natuurlijk verschillende Ddarija's. Wat de boeren met elkaar spreken is iets anders dan wat twee intellectuelen met elkaar spreken. De ddarija van de laatste wordt vaak aangevuld met Standaard Arabisch of frans.

Ik spuug niet op Arabieren en helemaal niet op moslims omdat ik er zelf van een van ben. IK lever kritiek op bepaalde aspecten van islam die ik primitief en onrechtvaardig vind. IK lever ook kritiek op Arabische nationalistisch, racistische ideologien. Daarnaast heb ik niets met geweldadige en terroristische sektes.

- Als je azulay opzoekt via Google kom je vrijwel alleen uit op joden.

- Dat het Darija geen puur arabisch is en dat het een mixtaal is, is oud nieuws.

- Vertel er dan ook meteen bij dat het tamazight (afhankelijk van de regio) uit veel arabische, spaanse en/of franse woorden bestaat.

- Je kritiek op de arabische dictaturen is eenzijdig en gericht op het arabische volk. Je weigert stelselmatig onderscheid te maken tussen de dictatoriale leiders en het volk in het algemeen.

- Dat doe je precies ook met de islam en de moslims

- Je kritiek volgt de agenda van de anti-islamitische- en anti-allochtone tendensen in Europa en Nederland en is als zodanig koren op de molen van de xenofoben.

Shemharosh
07-03-07, 15:40
Geplaatst door Qaiys
- Als je azulay opzoekt via Google kom je vrijwel alleen uit op joden.

- Dat het Darija geen puur arabisch is en dat het een mixtaal is, is oud nieuws.

- Vertel er dan ook meteen bij dat het tamazight (afhankelijk van de regio) uit veel arabische, spaanse en/of franse woorden bestaat.

- Je kritiek op de arabische dictaturen is eenzijdig en gericht op het arabische volk. Je weigert stelselmatig onderscheid te maken tussen de dictatoriale leiders en het volk in het algemeen.

- Dat doe je precies ook met de islam en de moslims

- Je kritiek volgt de agenda van de anti-islamitische- en anti-allochtone tendensen in Europa en Nederland en is als zodanig koren op de molen van de xenofoben.

Ik dacht dat er meer arabische volkeren zijn.
Heette je geen Kees in een vorige leven?

Coolassprov MC
09-03-07, 06:52
Geplaatst door azulay
Israel is een ver van bed show voor de Amazigh beweging. Alhoewel israel de meeste democratische land in het MO is en daar zullen hun neven een voorbeeld aan moeten nemen.

Blijkens dit artikel is Israel een voor de hand liggende ‘’vluchthaven’’; Israel wordt door jullie zieke geestennaar Marokko gehaald om jullie gelijk te halen.

Ik snap dus nog steeds niet dat je je beledigd voelt als je geassocieerd wordt met het zionisme; ik zou zeggen je bent er trots op! Of heb je niet door dt Israel de zionistische staat is?

P.s. vraag aan een zionistische jood of hij een arabier als zijn ‘’neef’’ beschouwt.


Geplaatst door azulay
Imazighen in Marokko hebebn nog een lange weg te gaan, pas sinds 10 jaar mogen ze hun eisen in het openbaar bekendmaken. Maar de onderdrukking is nog steeds aanwezig. Vorig maand nog werd de algemene vergadering van de Amazigh democratische partij verboden. Maar aan de andere kant zijn toch een paar kleine vorderingen gemaakt.


Precies; dat wilde ik horen; alles wat jullie tot nu toe hebben, hebben jullie gekregen en dus NIKS voor mekaar gekregen; los van een stapel slecht opgenomen ''muziek''cassettes.

Het wordt eens tijd voor jullie om je te gaan integreren; je Marokkaan te voelen in plaats van gekwetste bergbewoner; die luit en die tamboerijn aan de kant te gooien en die berg af komen om te zien welk Marokko daar beneden ligt.


Geplaatst door azulay
Nog maals Het jouw jouw meesters die relaties onderhouden met Israel en niet Imazighen.

Ik heb me geen meester aangenomen; mijn enige Meester is Allah.

Ik ben minstens net zo Amazigh als jij; en ik zal jullie kattegejank nooit begrijpen.


Geplaatst door azulay
Noem een concrete voorbeeld van de een relatie tussen Imazighen en joden.

Als die er zou zijn; wat is daar mis mee?

Ga in Israel rondvragen hoeveel joden er uit Marokko komen.


Geplaatst door azulay
Noem een voorbeeld van een racitische of geweldadige Amazigh organisatie. Ik kan je wel 1001 voorbeelden van racistisch, facistisch en geweldadig islamitisch en Arabisch nationalistisch organisaties (dat is het verschil).

Natuurlijk..

tribia
09-03-07, 11:10
wie is de lachende derde?