PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA onderzoekt 'bijbaan' Kamerlid Arib



Mark
05-03-07, 11:09
PvdA onderzoekt 'bijbaan' Kamerlid Arib
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 5 maart 2007 @ 11:06
De PvdA onderzoekt of het advieswerk van Khadija Arib in Marokko in strijd is met haar werk voor de partij in de Tweede Kamer. Arib zit in een werkgroep die de Raad voor de Mensenrechten in Marokko adviseert over migratievraagstukken.

De werkgroep is onafhankelijk, maar informeert koning Mohammed IV wel over de resultaten.

Arib verwacht dat ze haar werk, voor de commissie en de Kamer, gewoon kan blijven doen. ''Ik zou het erg kwalijk vinden als de uitkomst van het onderzoek is dat ik dit werk niet meer kan doen. De PvdA is er altijd voor geweest dat we ons inzetten voor democratiseringsprocessen in de wereld'', aldus Arib maandag in het Algemeen Dagblad. Ze verwacht dat het fractiebestuur ''niet zwicht voor de hetze die nu gaande is''.

Vrijdagavond had PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar in het tv-programma NOVA nog ten stelligste ontkend dat Arib in de commissie van de koning van Marokko zou zitten. Volgens hem had ze weliswaar toestemming gevraagd voor een dergelijke functie, maar was Arib dat door de PvdA ''ten sterkste ontraden'' en had ze er vervolgens vanaf gezien. PVV-Kamerlid Geert Wilders vindt dat Arib de commissie moet stappen of anders de Tweede Kamer moet verlaten. Hij zal donderdag Kamervragen stellen aan de premier over de kwestie.

Mark
05-03-07, 11:11
Dit onderzoeken lijkt mij redelijk mits:

Alle kamerleden en bewindslieden al hun bijbaantjes openbaar moeten maken. Dat wil zeggen fucnties bij:

- Commissies
- Buitenlandse overheden
- Multinationals
- Lobby groepen

Op die manier kunnen we goed zien of de beslissingen van kamerleden gemotiveert zijn door hun politieke kleur en de wil van hun kiezers OF door geld/eigenbelang.

Ik kan me herinneren dat wilders 2 jaar in een kibboets heeft gezeten en denk dat er redelijk wat PVDA'ers en VVD'er bijbaantje hebben bij hun oude "vriendjes" bij multinationals.

Goed dat er totale openheid komt zodat de kiezer hun politici kan afrekenen.

Ook goed om eens te kjiken of de kamerleden hun 40 uur per week bezig zijn met kamerwerk of hun bijbaantjes.

Shemharosh
05-03-07, 11:32
Schaf het dubbele nationalteit af en dan zijn er geen problemen meer...beter voor iedereen.
Ik heb er zelf twee:NL en MA(die is al jaren geleden ter ziele gegaan)...De MA paspoort bezorgt me altijd problemen en de NL lost ze op....Men moet wel een masochist zijn om zich te hechten aan"Tanger Limited"

mulan
05-03-07, 11:47
Hoezo zijn er geen problemen meer? Er zijn helemaal geen problemen met de dubbele nationaliteit. Dat probleem dat kamerleden tweede baantjes erop na houden heefts niet met die dubbele nationaliteit te maken.

Shemharosh
05-03-07, 11:54
waarom twee keer huur betalen?

observer
05-03-07, 11:55
Geplaatst door Mark
Dit onderzoeken lijkt mij redelijk mits:

Alle kamerleden en bewindslieden al hun bijbaantjes openbaar moeten maken. Dat wil zeggen fucnties bij:

- Commissies
- Buitenlandse overheden
- Multinationals
- Lobby groepen

Op die manier kunnen we goed zien of de beslissingen van kamerleden gemotiveert zijn door hun politieke kleur en de wil van hun kiezers OF door geld/eigenbelang.

Ik kan me herinneren dat wilders 2 jaar in een kibboets heeft gezeten en denk dat er redelijk wat PVDA'ers en VVD'er bijbaantje hebben bij hun oude "vriendjes" bij multinationals.

Goed dat er totale openheid komt zodat de kiezer hun politici kan afrekenen.

Ook goed om eens te kjiken of de kamerleden hun 40 uur per week bezig zijn met kamerwerk of hun bijbaantjes. men is al verplicht alle nevenfuncties op te geven, niet functies pre kamerwerk overigens

de koningen van de nevenfuncties zijn de commissarisen van de koningin, meen dat die gemiddeld 15 nevenfuncties hebben sommige ceremonieel en onbelangrijk maar ook veel betaalde (er zijn er een steldoor de belastingdienst pas op de vingers getikt omdat ze de ambtauto gebruiken om naar die functies te gaan)

Shemharosh
05-03-07, 12:13
Geplaatst door observer

(er zijn er een steldoor de belastingdienst pas op de vingers getikt omdat ze de ambtauto gebruiken om naar die functies te gaan)

Kijk!!!...Daarom kies ik voor "Dutch International" en laat ik "Tanger Ltd" rusten in zijn graf.

mulan
05-03-07, 15:52
Geplaatst door Shemharosh
waarom twee keer huur betalen?

Ik betaal maar een keer huur. Maar wat voor problemen brengt het nu met zich mee? (ik heb het niet over gefabriceerde non issue problemen van Wilders...die tellen niet mee)

Qaiys
05-03-07, 21:38
Het is natuurlijk vele malen belangrijker om Arib te onderzoeken dan een onderzoek naar de steun van het vorige kabinet om hand en spandiensten te leveren aan de Verenigde staten bij de illegale oorlog in Irak.

lekkere afleidingsmanoevre zodat de PvdA niet meer hoeft uit te leggen waarom ze eerst voor een onderzoek naar de rol van het vorige kabinet waren en nu ze een kabinet vormen met het CDA dat liever achterwege laten.

moenna
05-03-07, 21:54
Ik vind het terecht dat hier onderzoek naar wordt gedaan. Maar feit blijft dat dit niets met het wel of niet hebben van een dubbele nationaliteit te maken heeft.

vgeld
05-03-07, 22:43
Stuur een steunbetuiging aan Arib. Ik voel dat Arib de strijd aan zal gaan met de gestrekte arm van Venlo en omstreken.
Let op die dame; haar waardigheid en loyaliteit staan op het spel. Arib gaat BIJTEN.
WIJ STAAN ACHTER JE KHADIJA !

super ick
05-03-07, 23:06
Geplaatst door vgeld
Stuur een steunbetuiging aan Arib. Ik voel dat Arib de strijd aan zal gaan met de gestrekte arm van Venlo en omstreken.
Let op die dame; haar waardigheid en loyaliteit staan op het spel. Arib gaat BIJTEN.
WIJ STAAN ACHTER JE KHADIJA !

Buiten het feit dat ik de opmerking over gestrekte arm misselijk vind sluit ik mij wel aan bij Arib.
Zij zit in een soort denktank die onderzoekt tegen welke problemen in het buitenland aanlopen.
Ik neem aan dat de problemen van de dubbele nationaliteit dan ook aan de orde komen. Zoals in Nederland gescheiden vrouwen die voor de Marokkaanse wet gewoon getrouwd blijven en zo tegen allerlei problemen aanlopen als zij in Marokko zijn.
Als ik haar vandaag op de radio goed begreep gaat zij die zaak aankaarten.

Max Stirner
05-03-07, 23:27
Geplaatst door Mark
PvdA onderzoekt 'bijbaan' Kamerlid Arib
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 5 maart 2007 @ 11:06
De PvdA onderzoekt of het advieswerk van Khadija Arib in Marokko in strijd is met haar werk voor de partij in de Tweede Kamer. Arib zit in een werkgroep die de Raad voor de Mensenrechten in Marokko adviseert over migratievraagstukken.

De werkgroep is onafhankelijk, maar informeert koning Mohammed IV wel over de resultaten.




Begrijp niet wat het probleem is.

Qaiys
05-03-07, 23:56
Irak-onderzoek blijft achter ‘ijzeren gordijn’
De PvdA moest de wens voor een onderzoek naar de politieke steun aan de Irak-oorlog inslikken. Wat valt er eigenlijk te verbergen?

Door onze redacteur Joost Oranje

Rotterdam, 5 maart. Het was scherp verbaal geschut dat Bert Koenders, tegenwoordig PvdA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking, maar destijds oppositioneel Tweede Kamerlid, op 30 juni 2004 in het parlement hanteerde. „Ondemocratisch”, noemde hij de opstelling van de regering, nadat toenmalig minister Kamp (Defensie, VVD) in een debat had duidelijk gemaakt dat er geen nadere informatie zou worden verstrekt waarom het kabinet-Balkenende in 2003 de oorlog tegen Irak politiek steunde. „Het ijzeren gordijn is gevallen”, stelde Koenders bitter vast.

Bijna drie jaar later is duidelijk dat ook mét Koenders en de PvdA in de regering dat gordijn voorlopig gesloten zal blijven. De sociaal-democraten hebben de altijd fel gepropageerde wens voor een onderzoek naar de Irak-kwestie in de onderhandelingen tijdens de vorming van het nieuwe kabinet moeten laten vallen. De formatie was wel de plek waar de PvdA een ‘Irak-onderzoek’ had kunnen afdwingen, want in de Tweede Kamer is te weinig steun. Zelfs als de PvdA-fractie vóór zou zijn, is er geen meerderheid.

Waarom ligt zo’n onderzoek, dat in veel andere landen wél werd uitgevoerd, zo gevoelig? Of scherper: waarom is coalitiepartner CDA eigenlijk zo mordicus tégen waarheidsvinding naar de afwegingen die in 2003 leidden tot politieke steun aan de oorlog?

Vaststaat dat premier Balkenende een centrale positie inneemt. In zijn verzet tegen een onderzoek benadrukt de minister-president steeds dat de reden voor het verlenen van de politieke steun in de voortdurende weigering van Irak lag om VN-resoluties uit te voeren. Inderdaad was dat een rode draad in de argumentatie van de Nederlandse regering.

Maar dat neemt niet weg dat de zaak, óók in Den Haag, gecompliceerder lag dan alleen maar de schending van de resoluties. Nadien uitgelekte vertrouwelijke documenten, maar ook openbare bronnen, laten twee essentiële kwesties zien: de legitimiteit van de oorlog. En het vraagstuk over de massavernietigingswapens. Juist over deze twee aspecten bestaan nog veel onbeantwoorde vragen.

Neem de aanwezigheid en acute dreiging van de massavernietigingswapens.

Voor de initiatiefnemers van de aanval, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, gaven die massavernietigingswapens de doorslag om militair in te grijpen. En hoewel Nederland de schending van de VN-resoluties door Bagdad onderstreepte, speelden de massavernietigingswapens ook hier.

Ingrijpen van de internationale gemeenschap, zei oud-minister van Buitenlandse Zaken De Hoop Scheffer vlak voor de oorlog, „ligt voor mij nagelvast in de kwestie van de massavernietigingswapens”. En Balkenende zelf stelde op 18 maart 2003, in het historische Kamerdebat waar de politieke steun werd uitgesproken: „De essentie is echter de ontwapening van een agressor die massavernietigingswapens in zijn bezit heeft.”

Die massavernietigingswapens zijn in Irak nooit gevonden. En inmiddels is ook duidelijk dat veel informatie van buitenlandse inlichtingendiensten onjuist was. Dat roept óók vraagtekens op over de Nederlandse opstelling. Want het kabinet heeft altijd ontkend dat Nederland klakkeloos gegevens van buitenlandse inlichtingendiensten overnam. Sterker, er is altijd beklemtoond dat Nederland een „zelfstandige afweging” maakte over het ‘dreigingsbeeld’ van destijds. Waaruit bestond die Haagse afweging eigenlijk? Wat rapporteerden de eigen inlichtingendiensten bijvoorbeeld precies over de Iraakse dreiging? De inhoud van vertrouwelijke documenten van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD), die NRC Handelsblad in juni 2004 publiceerde, geven in ieder geval aan dat de MIVD aanzienlijk genuanceerder dacht over de massavernietigingswapens dan de Amerikaanse en Britse leiders in hun conclusies deden blijken. Wat deed de regering daarmee? En waarom werden die nuances nooit met de Kamer gedeeld?

Soortgelijke vragen zijn er ook over de volkenrechtelijke legitimatie van de oorlog, die immers zonder expliciete resolutie van de VN-Veiligheidsraad werd ontketend. In het debat van maart 2003 zei Balkenende dat aan de Nederlandse steun „een sluitende juridische redenering” ten grondslag lag en dat „aan de rechtsgrond is voldaan volgens internationaal recht”. Intussen heeft een indrukwekkende lijst buitenlandse politici en deskundigen erkend dat er grote twijfels zijn bij de rechtmatigheid van de oorlog. Een belangrijk advies van de hoogste Britse juridisch adviseur, lord Goldsmith, bleek veel genuanceerder dan in 2003 naar buiten was gebracht. En de Amsterdamse hoogleraar en lid van de adviescommissie volkenrechtelijke vraagstukken prof. André Nollkaemper noemde de Nederlandse politieke steun aan de oorlog onlangs zelfs in strijd met de Grondwet.

Maar ook destijds waren er al twijfels, bleek uit eerder onderzoek van deze krant. De directies juridische zaken van zowel de ministeries van Defensie als Buitenlandse Zaken stelden vóór de oorlog nota’s op waarin ze helemaal geen ‘sluitende juridische redenering’ zagen. Integendeel. Zo schreef Defensie dat „alleen een mandaterende resolutie” van de Veiligheidsraad kan dienen als „grondslag voor een rechtmatige aanval”. En Buitenlandse Zaken wees erop dat de bewuste resolutie 1441 „niet per definitie kan worden opgevat als een machtiging tot het gebruik van geweld”. Waarom legde de regering deze waarschuwingen terzijde? En waarom werden ze nooit aan de Kamer gemeld?

Een volledig beeld over de Nederlandse afweging om de oorlog politiek te steunen is er dus nog steeds niet. Bekend is wel dat er op verschillende departementen documenten liggen die daar wellicht meer duidelijkheid over kunnen verschaffen. De Tweede Kamer heeft daar ook om gevraagd, maar het vorige kabinet heeft die stukken nooit openbaar willen maken omdat het parlement reeds afdoende zou zijn ingelicht.

Zo blijven er vragen. En kunnen voorstanders van een onderzoek naar de Irak-kwestie de destijds gehanteerde beeldspraak van Bert Koenders over het gevallen ‘ijzeren gordijn’ blijven gebruiken.

Den Haag, 5 maart. - De PvdA- fractie in de Eerste Kamer heeft geen behoefte aan een parlementair onderzoek naar de Nederlandse deelname aan de oorlog in Irak. Dat heeft fractievoorzitter Han Noten vanmorgen gezegd in het Radio 1 Journaal. Hij reageerde op opmerkingen van zijn partijgenoot Jacques Tichelaar, fractievoorzitter in de Tweede Kamer, die er dit weekend op wees dat het de senaatsfractie vrij staat een onderzoek te vragen. De coalitiefracties van CDA, PvdA en ChristenUnie hebben in de Tweede Kamer afgesproken niet in te stemmen met zo’n onderzoek. De PvdA-fractie in de Eerste Kamer is niet gebonden aan die afspraak. Maar Noten zei dat de PvdA een betrouwbare regeringspartner wil zijn en derhalve ook in de senaat niet voor een parlementair onderzoek is. Noten is wel voor een extern onderzoek,bijvoorbeeld door het NIOD.

Het eerdere onderzoek naar de besluitvorming om de oorlog tegen Irak te steunen werd gepubliceerd op 12 juni 2004 en is na te lezen via www.nrc.nl/binnenland

5 maart 2007

http://www.nrc.nl/binnenland/article649019.ece/Irak-onderzoek_blijft_achter_ijzeren_gordijn

sater
06-03-07, 00:19
:mad: bij gebleken onverenigbaarheid van beide functies zal Kadisha Arib moeten kiezen.
Gelet op haar uitspraak tegen Clairy Polak:
" Dan zal ik moeten vluchten." (b)lijkt het Marokkaanse hemd haar inderdaad nader te zijn dan de Nederlandse rok."

Bronnen: Nova 05 - 03 - '07
Pauw en Witteman Zapservice 05 - 03 - '07

mulan
06-03-07, 11:19
Geplaatst door sater
:mad: bij gebleken onverenigbaarheid van beide functies zal Kadisha Arib moeten kiezen.
Gelet op haar uitspraak tegen Clairy Polak:
" Dan zal ik moeten vluchten." (b)lijkt het Marokkaanse hemd haar inderdaad nader te zijn dan de Nederlandse rok."

Bronnen: Nova 05 - 03 - '07
Pauw en Witteman Zapservice 05 - 03 - '07

Bull. Ze zei als die fascisten a la Wilders meer macht gaan krijgen ze inderdaad blij is dat ze die Marokkaanse achter de hand heeft.

Thermopylae
06-03-07, 12:26
Arib voegde hier echter aan toe, dat ze zeer was geschrokken van het feit dat Hirsi Ali "zo maar" de Nederlandse nationaliteit was ontnomen, en dat had haar aan het denken gezet. M.a.w. dat kan dus iedere "allochtoon" gebeuren. Dat is uiteraard grote onzin. Hirsi Ali had gejokkebrokt bij het aanvragen van asiel, dus kon op deze basis haar het Nederlanderschap worden ontnomen. Ik neem niet aan, dat Arib een dergelijk lijk in de kast heeft (dochter van een "gastarbeider") dus is er sprake van een heel ander verhaal.
Derhalve stemmingmakerij en dat is een slechte zaak. Er zijn immers altijd mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en denken als een slimme vrouw als Arib, die ook nog lid is van de Tweede Kamer - zit dus dicht bij het vuur - al zorgen heeft om "zo maar" Nederland uitgezet te kunnen worden c.q. statenloos te worden als men de Marokkaanse nationaliteit zou (kunnen) opzeggen, dan is er toch wel heel wat aan de hand.
Hierdoor worden mensen onnodig bang gemaakt.
Zo ook de opmerking over Wilders. 6 % van de mensen heeft op Wilders gestemd. Dus 94 % niet!

azulay
06-03-07, 13:40
Geplaatst door Thermopylae
Arib voegde hier echter aan toe, dat ze zeer was geschrokken van het feit dat Hirsi Ali "zo maar" de Nederlandse nationaliteit was ontnomen, en dat had haar aan het denken gezet. M.a.w. dat kan dus iedere "allochtoon" gebeuren. Dat is uiteraard grote onzin. Hirsi Ali had gejokkebrokt bij het aanvragen van asiel, dus kon op deze basis haar het Nederlanderschap worden ontnomen. Ik neem niet aan, dat Arib een dergelijk lijk in de kast heeft (dochter van een "gastarbeider") dus is er sprake van een heel ander verhaal.
Derhalve stemmingmakerij en dat is een slechte zaak. Er zijn immers altijd mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en denken als een slimme vrouw als Arib, die ook nog lid is van de Tweede Kamer - zit dus dicht bij het vuur - al zorgen heeft om "zo maar" Nederland uitgezet te kunnen worden c.q. statenloos te worden als men de Marokkaanse nationaliteit zou (kunnen) opzeggen, dan is er toch wel heel wat aan de hand.
Hierdoor worden mensen onnodig bang gemaakt.
Zo ook de opmerking over Wilders. 6 % van de mensen heeft op Wilders gestemd. Dus 94 % niet!

Het verhaal over de liefde voor Hershi Ali was alleen bedoeld om aan te geven dat ze in die hoek zit, waardoor je in Nederland snel een geliefde persoon wordt.

Hershi ali had idd haar nationaliteit moeten inleveren zoals ieder ander asielzoeker die over zijn verleden en naam had gelogen.

Het is een schande dat ze de dictoriale regime van Marokko verdedigt. Wat mij betreft moet ze uit het parlement gezet worden.

Qaiys
06-03-07, 14:15
Geplaatst door azulay
Het verhaal over de liefde voor Hershi Ali was alleen bedoeld om aan te geven dat ze in die hoek zit, waardoor je in Nederland snel een geliefde persoon wordt.

Hershi ali had idd haar nationaliteit moeten inleveren zoals ieder ander asielzoeker die over zijn verleden en naam had gelogen.

Het is een schande dat ze de dictoriale regime van Marokko verdedigt. Wat mij betreft moet ze uit het parlement gezet worden.

Je bent nu aan het liegen want je kunt je beschuldiging niet staven waaruit zou kunnen blijken dat mevrouw Arib de dictatuur verdedigt?

azulay
06-03-07, 14:53
Geplaatst door Qaiys
Je bent nu aan het liegen want je kunt je beschuldiging niet staven waaruit zou kunnen blijken dat mevrouw Arib de dictatuur verdedigt?

Toen zij gevraagd werd of Marokko een dictatuur is, wat het geval is, heeft ze dat niet bevestigd en probeerde ze onder uit te komen.

Is Marokko volgens jou een dictatuur of een democratie?

sater
06-03-07, 15:44
:wohaa: Marokko, is een Islamocratie.
PVV en VVD willen een kamerdebat over Arib's (te wraken) nevenfunctie.

Qaiys
06-03-07, 16:11
Geplaatst door azulay
Toen zij gevraagd werd of Marokko een dictatuur is, wat het geval is, heeft ze dat niet bevestigd en probeerde ze onder uit te komen.

Is Marokko volgens jou een dictatuur of een democratie?

Dat is niet het verdedigen van een dictatuur. Dat is je werk in de toekomst niet onmogelijk maken.

Je kunt kiezen voor schillende strategien.

1) Strategisch en op diplomatieke wijze zonder geweld zaken op verantwoorde wijze veranderen.

2) De harde confrontatie met open vizier aangaan maar je werk vrijwel onmogelijk maken en in je vingers snijden of je leven en/of anderemans leven in gevaar brengen

3) laf achter je pc schreeuwen als een speenvarken en mensen die hun best doen om iets ten goede te veranderen door het slijk proberen te halen door leugens en verdichtsels te verspreiden.


Mevrouw Arib kiest voor strategie 1. Heel begrijpelijk voor een politica met verantwoordelijkheden. Dat is totaal iets anders dan een dictatuur verdedigen.

Gerard074
06-03-07, 16:25
Geplaatst door Qaiys


1) Strategisch en op diplomatieke wijze zonder geweld zaken op verantwoorde wijze veranderen.


Mevrouw Arib kiest voor strategie 1. Heel begrijpelijk voor een politica met verantwoordelijkheden. Dat is totaal iets anders dan een dictatuur verdedigen.

hier ben ik het helemaal mee eens. Verder zijn we in Nederland hard op weg om een enorm bekrompen land te worden die zich laat beïnvloeden door een idioot van de PVV.

Ik vraag me dus af waar mensen bang voor zijn?

super ick
06-03-07, 16:37
Geplaatst door Gerard074
hier ben ik het helemaal mee eens. Verder zijn we in Nederland hard op weg om een enorm bekrompen land te worden die zich laat beïnvloeden door een idioot van de PVV.

Ik vraag me dus af waar mensen bang voor zijn?

Hoe komt Wilders aan die stemmen?
Allemaal idioten dus volgens jou?
Facisten heb ik ook al gelezen. Als we zo doorgaan en Wilders niet serieus inhoudelijk accepteren en bediscussieren dan heeft hij over 4 jaar zoveel zetels dat men niet meer om hem heen kan.
Kijk naar de Winter in Vlaanderen. Onze bourgondische zuiderburen die bekend staan om hun soi vivre, daar heeft Vlaams belang 33% van de stemmen getrokken.

Soldim
06-03-07, 16:38
Geplaatst door super ick
Hoe komt Wilders aan die stemmen?
Allemaal idioten dus volgens jou?

Nu je het zegt....

:duim:

azulay
06-03-07, 16:39
Geplaatst door Qaiys
Dat is niet het verdedigen van een dictatuur. Dat is je werk in de toekomst niet onmogelijk maken.

Je kunt kiezen voor schillende strategien.

1) Strategisch en op diplomatieke wijze zonder geweld zaken op verantwoorde wijze veranderen.

2) De harde confrontatie met open vizier aangaan maar je werk vrijwel onmogelijk maken en in je vingers snijden of je leven en/of anderemans leven in gevaar brengen

3) laf achter je pc schreeuwen als een speenvarken en mensen die hun best doen om iets ten goede te veranderen door het slijk proberen te halen door leugens en verdichtsels te verspreiden.


Mevrouw Arib kiest voor strategie 1. Heel begrijpelijk voor een politica met verantwoordelijkheden. Dat is totaal iets anders dan een dictatuur verdedigen.


Stelling 1 is de basis van de Amazigh beweging. De Amazigh beweging in Marokko heeft altijd geweld afgezworen. In alle visies van de organisaties staat het volgende: Gelijkheid, democratie en mensenrechten voor alle Marokkaanen ongeacht ras, kleur en religie.

Dezelfde Amzigh beweging heeft wel de ballen om haar verklaringen aan te geven dat Marokko nog steeds een dictatuur is (voor je info: Daarvoor word je niet meer opgepakt en opgesloten).

Ik hebniets tegen de zitting van Arib in de commissie. Ik heb wel iets tegen haar als ze probeert de dictatuur in het land te begataliseren. IK ben niet erg overtuigd van een commiccie dat door de dictatuur zelf opgericht is.


Is Marokko een dictatuur of niet?

Gerard074
06-03-07, 16:41
Geplaatst door super ick
Hoe komt Wilders aan die stemmen?
Allemaal idioten dus volgens jou?
Facisten heb ik ook al gelezen. Als we zo doorgaan en Wilders niet serieus inhoudelijk accepteren en bediscussieren dan heeft hij over 4 jaar zoveel zetels dat men niet meer om hem heen kan.
Kijk naar de Winter in Vlaanderen. Onze bourgondische zuiderburen die bekend staan om hun soi vivre, daar heeft Vlaams belang 33% van de stemmen getrokken.

als we Wilders niet serieus inhoudelijk accepteren? Ik heb er nogal moeite mee een man met rascistische denkbeelden serieus inhoudelijk te accepteren. En idd een heleboel Nederlanders zijn gevoelig voor deze opwekker van onderbuik gevoelens die er op uit is de samenleving te splijten.
Daarom vind ik dat Nederland een enorm bekrompen land aan het worden is.

mulan
06-03-07, 16:42
Geplaatst door super ick
Hoe komt Wilders aan die stemmen?
Allemaal idioten dus volgens jou?
Facisten heb ik ook al gelezen. Als we zo doorgaan en Wilders niet serieus inhoudelijk accepteren en bediscussieren dan heeft hij over 4 jaar zoveel zetels dat men niet meer om hem heen kan.
Kijk naar de Winter in Vlaanderen. Onze bourgondische zuiderburen die bekend staan om hun soi vivre, daar heeft Vlaams belang 33% van de stemmen getrokken.

Inhoudelijk accepteren (wat dat ook moge zijn) is niet in alles wat hij zegt meegaan omdat men anders bang is dat ze hem aan het demoniseren zijn. (wie had ooit gedacht dat het een dagelijks gebruikt werkwoord zou worden)

Men is zo bang om daarvan beschuldigd te worden dat hij alles kan zeggen zonder dat er sprake is van een weerwoord. Als hij uit zijn mond schijt (en dat doet hij zo ongeveer iedere keer als hij zijn mond open doet) moet men dat gewoon durven te zeggen.(niet in die woorden :nerveus: ) Niet alles wat Wilders zegt is right on target...het tegenovergestelde juist. Maar tegenwoordig betekent het zeggen van iets wat de rest niet zegt automatisch dat je gelijk hebt.

Qaiys
06-03-07, 21:50
Geplaatst door azulay
Stelling 1 is de basis van de Amazigh beweging. De Amazigh beweging in Marokko heeft altijd geweld afgezworen. In alle visies van de organisaties staat het volgende: Gelijkheid, democratie en mensenrechten voor alle Marokkaanen ongeacht ras, kleur en religie.

Dezelfde Amzigh beweging heeft wel de ballen om haar verklaringen aan te geven dat Marokko nog steeds een dictatuur is (voor je info: Daarvoor word je niet meer opgepakt en opgesloten).

Ik hebniets tegen de zitting van Arib in de commissie. Ik heb wel iets tegen haar als ze probeert de dictatuur in het land te begataliseren. IK ben niet erg overtuigd van een commiccie dat door de dictatuur zelf opgericht is.


Is Marokko een dictatuur of niet?

De amazighbewegingen zijn niet te vergelijken met jouw omhoog likken en naar beneden trappen van anderen die hun eigen werkmethode verkiezen. Diezelfde amazighbewegingen zouden op jou spugen als ze jou omhooglikmethodes zouden bemerken.

Nog steeds heb je niet aangetoond dat ze een dictatuur bagatelliseert. Dat je niet overtuigd bent van de commissie is geen reden om Arib door het slijk te halen.

Wat ik van Marokko vind mag je mijn bijdrages op na lezen. Kinderachtige vraagspelletjes moet je niet op mij toepassen.

azulay
07-03-07, 01:20
Geplaatst door Qaiys
De amazighbewegingen zijn niet te vergelijken met jouw omhoog likken en naar beneden trappen van anderen die hun eigen werkmethode verkiezen. Diezelfde amazighbewegingen zouden op jou spugen als ze jou omhooglikmethodes zouden bemerken.

Nog steeds heb je niet aangetoond dat ze een dictatuur bagatelliseert. Dat je niet overtuigd bent van de commissie is geen reden om Arib door het slijk te halen.

Wat ik van Marokko vind mag je mijn bijdrages op na lezen. Kinderachtige vraagspelletjes moet je niet op mij toepassen.

Meer had ik ook niet verwacht. Inhoudloos zoals altijd. Ga je korte broekje aantrekken of zo...

super ick
08-03-07, 15:15
Geplaatst door Gerard074
als we Wilders niet serieus inhoudelijk accepteren? Ik heb er nogal moeite mee een man met rascistische denkbeelden serieus inhoudelijk te accepteren. En idd een heleboel Nederlanders zijn gevoelig voor deze opwekker van onderbuik gevoelens die er op uit is de samenleving te splijten.
Daarom vind ik dat Nederland een enorm bekrompen land aan het worden is.

Nederland is geen bekrompen land. De politiek regeerd bekrompen aphatisch op alles wat met Turekne, Marokkanen en Islam te maken heeft. Bang om op lange tenen te gaan staan. Angst voor stemverlies.
Zelfs cabareties durven amper meer een grap over dit isseu te maken. Op dat vlak heeft de bekrompenheid inderdaad toegeslagen.

Gerard074
09-03-07, 16:32
Geplaatst door super ick
Nederland is geen bekrompen land. De politiek regeerd bekrompen aphatisch op alles wat met Turekne, Marokkanen en Islam te maken heeft. Bang om op lange tenen te gaan staan. Angst voor stemverlies.
Zelfs cabareties durven amper meer een grap over dit isseu te maken. Op dat vlak heeft de bekrompenheid inderdaad toegeslagen.

en daarom is Nederland een bekrompen land aan het worden.

:D