PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom mag Israel wel nucleaire installaties hebben en Iran niet...?



Wizdom
05-03-07, 20:53
Waarom mag Israel wel nucleaire installaties hebben en Iran niet...?

1 - Iran heeft geen buurlanden aangevallen... Israel wel...
2 - Iran is een op de Islam gefundeerde democratie... Israel is een op het Jodendom gefundeerde democratie...
3 - Israel heeft al 7 oorlogen gevoerd met zijn buurlanden waarvan 1 defensief... De rest was offensief... Iran heeft maar 1 defensieve oorlog gevoerd met Irak...
4 - Israel schendt op grote schaal mensen rechten... Iran niet...
5 - Israel is een agressieve expansieve natie... Iran niet...
6 - Israel manipuleert de media... Iran niet...
7 - Israel heeft bekend een nucleaire arsenaal te bezitten... Iran ontkent dat het een nucleaire arsenaal wil opbouwen...
8 - Iran speelt open kaart en is lid van IAEA... Israel is achterbaks...

Objectief gezien:

Iran heeft dus 5 punten voor, 2 neutraal en 1 punt tegen...

Israel heeft 7 punten tegen, 1 neutraal...


Iran heeft recht op nucleaire energie opwekking

super ick
05-03-07, 22:17
Geplaatst door Wizdom
Waarom mag Israel wel nucleaire installaties hebben en Iran niet...?

1 - Iran heeft geen buurlanden aangevallen... Israel wel...
Het Perzische rijk is een van de grootste gewwest ooit.
2 - Iran is een op de Islam gefundeerde democratie... Israel is een op het Jodendom gefundeerde democratie...
Islam is niet democratisch. Op de Islam gebasserde democratien bestaan dus niet.
3 - Israel heeft al 7 oorlogen gevoerd met zijn buurlanden waarvan 1 defensief... De rest was offensief... Iran heeft maar 1 defensieve oorlog gevoerd met Irak...
Uit lijfsbehoud moet je de vijand ook wel eens een slag voor zijn. Anders was Israel er allang niet meer geweest.
4 - Israel schendt op grote schaal mensen rechten... Iran niet...
Mensen ophangen is tot daar aan toe, de doodstraf wordt in meer landen toegepast. Aan een kraan knopen en langzaam van de grond tillen zodat het publiek getuige kan zijn van een minuten durende doodsstrijd is natuurlijk geen schending van mensenrechten. Je moet je mening is komen verkondigen bij de mensen die Iran ontvlucht zijn. Ik heb fotomateriaal gezien om misselijk van te worden.
5 - Israel is een agressieve expansieve natie... Iran niet...
Nee Iran heeft een andere taktiek. Ze bewapenen waakhond Hezbollah om een democratisch buurland te ontwrichten om de macht uit te breiden.
6 - Israel manipuleert de media... Iran niet...
Iran heeft geen media, de overheid is de media. Er is helemaal geen enkele vorm van vrije media in Iran.
7 - Israel heeft bekend een nucleaire arsenaal te bezitten... Iran ontkent dat het een nucleaire arsenaal wil opbouwen...
Israel is eerlijk, Iran liegt.
8 - Iran speelt open kaart en is lid van IAEA... Israel is achterbaks...
De IAEA heeft verklaard dar Iran zich niet houd aan de afspraken m.b.t. de verrijking van uranium waar ze al maanden geleden mee moesten stoppen.
Objectief gezien:

Iran heeft dus 5 punten voor, 2 neutraal en 1 punt tegen...

Israel heeft 7 punten tegen, 1 neutraal...


Iran heeft recht op nucleaire energie opwekking

Iran heeft wel recht op nucleaire energieopwekking maar feit dat ze in het geheim op grote schal uranium blijven verrijken wijst op militaire doeleinden.

reason
06-03-07, 08:10
Het hoofdpunt is dat een verdere proliferatie van kernwapens zeer onwenselijk is.
Naarmate er meer landen over dat gruwelijke massavernietigingstuig beschikken, groeit het risico dat het in verkeerde handen valt, en er verschrikkelijke gevolgen van komen.
Het zou dus goed zijn dat er geen enkele 'nieuwe' atoomwapenbezittende staat bij komt.
Of dat nu Iran is, of welk land dan ook.
Er zijn al te veel van die wapens en landen; het moeten er minder worden in plaats van meer.

Hoe instabieler een regime is, en hoe groter het risico op verandering van regime en daarmee gepaard gaande wanorde, hoe groter het risico dat kernwapens verkeerd terecht komen.
Iran is in dat opzicht niet het meest gunstige geval.
Dat Iran kernwapens wil ontwikkelen is erg aannemelijk geworden uit de manier waarop het land zich heeft gedragen.

mulan
06-03-07, 12:02
Geplaatst door super ick


Ow pleaz..Ben tegen kernwapens en werk je zelf niet als een kat in het nauw tegen door Israel te verdedigen wat betreft hun misdaden. Het komt zo hypocriet over. :)

Thermopylae
06-03-07, 12:31
2.Iran is een op de Islam gefundeerde democratie... Israel is een op het Jodendom gefundeerde democratie.

De ayatollahs hebben ook weer bij de laatste verkiezingen duizenden kandidaten van diverse parijen verboden mee te doen, omdat deze andere ideeen naar voren brachten dan de ayatollahs aanhangen.
De vorige vernieuwingsgezinde premier, moest constant voorstellen inslikken, omdat de raad van ayatollahs er niet mee eens waren!
Hoe zo, democratie?!

4 - Israel schendt op grote schaal mensen rechten... Iran niet

Dagelijks worden mensenrechten geschonden in Iran. Denk alleen maar aan de kleding politie!

Overigens, wat mij betreft, alle atoombommen de wereld uit!



Gezien bovenstaande, vind ik je opmerking: objectief gezien, wel navrant.

Eelke
06-03-07, 12:35
Geplaatst door mulan
Ow pleaz..Ben tegen kernwapens en werk je zelf niet als een kat in het nauw tegen door Israel te verdedigen wat betreft hun misdaden. Het komt zo hypocriet over. :)

En de akties van Iran goedpraten met door ze te vergelijken met Israel is niet hypocriet? Iran is geen democratie, heeft geen persvrijheid en schend regelmatig de mensenrechten. Verder is het aktief bezig met het bewapenen en ondersteunen van terroristen. Typisch een land wat kernwapens zou moeten hebben :moe:

Groet, groet Eelke

super ick
06-03-07, 13:09
Geplaatst door mulan
Ow pleaz..Ben tegen kernwapens en werk je zelf niet als een kat in het nauw tegen door Israel te verdedigen wat betreft hun misdaden. Het komt zo hypocriet over. :)

Ik wil ermee aangeven dat de vergelijking Israel/Iran altijd mank gaat.
Vooral als die gemaakt wordt door een fundimoslim.

Iran schendt geen mensenrechten pffffffffftttt.

http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704

Klik en huiver.

Julien
06-03-07, 13:13
:o gaap

dubbele nationaliteit en koude oorlog tussen israel en iran worden wel 100 keer behandeld in dit forum lijkt wel,
het zijn ook zaken waar de toekomst van de mensheid van afhangt he :cool:

mulan
06-03-07, 13:18
Geplaatst door Eelke
En de akties van Iran goedpraten met door ze te vergelijken met Israel is niet hypocriet? Iran is geen democratie, heeft geen persvrijheid en schend regelmatig de mensenrechten. Verder is het aktief bezig met het bewapenen en ondersteunen van terroristen. Typisch een land wat kernwapens zou moeten hebben :moe:

Groet, groet Eelke

Talk to the hand. Jij hebt schijnbaar een erg rooskleurig beeld van Israel. Ik maak me daarentegen geen illusies over Iran. Overigens is er geen enkel land dat typisch kernwapens zou moeten hebben. Of zijn er rechtmatige kernwapenmogenheden?? Zo ja wat zijn de criteria daarvoor?

mulan
06-03-07, 13:24
Geplaatst door super ick
Ik wil ermee aangeven dat de vergelijking Israel/Iran altijd mank gaat.
Vooral als die gemaakt wordt door een fundimoslim.

Iran schendt geen mensenrechten pffffffffftttt.

http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704

Klik en huiver.

Liever niet. Wie heeft overigens gezegd dat Iran geen mensenrechten schendt?

Ow je kunt aangeven dat een vergelijking mank gaat zonder een propagandistisch beeld van Israel te schetsen. Die twee hoeven namelijk niet hand in hand te gaan.

reason
06-03-07, 14:45
Geplaatst door mulan
Liever niet. Wie heeft overigens gezegd dat Iran geen mensenrechten schendt?


Wizdom.

mulan
06-03-07, 14:49
Geplaatst door reason
Wizdom.

Niet echt. Er staat "Israel schendt op grote schaal mensenrechten..Iran niet." De ontkenning zit dus in de schaal waarin de mensenrechten geschonden worden.

Gerard074
06-03-07, 15:15
beide landen deugen niet, niet van belang is dan of de één wat meer deugt dan de ander.

beide landen schenden op grote schaal de mensenrechten.

super ick
06-03-07, 15:40
Geplaatst door Gerard074
beide landen deugen niet, niet van belang is dan of de één wat meer deugt dan de ander.

beide landen schenden op grote schaal de mensenrechten.

Dat is inderdaad een juiste conclusie.
Ik heb ook meer gereageerd op de zgn. heiligverklaring van Iran dan dat ik pro Israel ben.
Bovendien heb ik de link van Amnesty er bij gezet en hun rapport over Iran. Lijkt mij voldoende om van standpunt te veranderen.

888
07-03-07, 09:30
Geplaatst door Gerard074
beide landen deugen niet, niet van belang is dan of de één wat meer deugt dan de ander.

beide landen schenden op grote schaal de mensenrechten.

Juist. Daarom snap ik niet waarom de Westen onder aanvoering van de Amerikanen met 2 maten meet. De Verenigde Staten zal zich zelf eerst moeten ontwapenen.