PDA

Bekijk Volledige Versie : Jarenlange kindermishandeling: vijf maanden cel



Mark
07-03-07, 08:35
Jarenlange kindermishandeling: vijf maanden cel
Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: dinsdag 6 maart 2007 @ 21:59
Een Lunterens echtpaar is door de rechter in Arnhem dinsdag veroordeeld tot vijf maanden cel waarvan vier voorwaardelijk wegens mishandeling van zeker elf van hun dertien kinderen. De rechter achtte bewezen dat de ouders, beide 44 jaar oud, zich zeker zes jaar lang, van 2000 tot 2006, schuldig hebben gemaakt aan kindermishandeling.

De opvoedingsmethode van de ouders omvatte onder meer slaag met broekriemen met gespen, springtouwen en stroomkabels. Ook werd één van de kinderen aan een hondenhok vastgebonden door de moeder. Overigens beschouwde de rechter het laatste vreemd genoeg niet als kindermishandeling. De manier van opvoeden wierp haar "vruchten" af: de oudere kinderen zijn agressief in de omgang met hun jongere broertjes en zusjes.

De straf viel laag uit omdat de rechter de ouders verminderd toerekeningsvatbaar acht. Ook acht men de kans reëel aanwezig op herstel naar een gewone gezinssituatie, mits met de juiste behandeling.






5 maanden waarvan 4 voorwaardelijk, ach ze hebben maar 11 levens verwoest

wederom een glorieuze dag in het nederlandse rechtstelsel

Dolle Fatima
07-03-07, 10:10
Laast ook een man die 240 uut werkstraf kreeg voor het verkrachten van een meisje van vier. Dan denk ik bij mezelf, met zulke lage straffen lok je het haast uit dat mensen het recht in eigen hand nemen. Als dat mijn dochter geweest was zou ik het persoonlijk wel weten. Dan ga ik wel drie jaar lang in de bak de heldin uithangen hoor, no problemo.

Witte78
07-03-07, 10:43
Hoezo "verminderd toerekeningsvatbaar"? Het komt er dus op neer dat wanneer je niet goed bij je hoofd bent je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Wanneer je op zon manier de wet overtreed, ben je toch ALTIJD niet goed bij je hoofd, en dus verminderd toerekeningsvatbaar?


Ik vind het echt zon bullshit argument. Als iemand verminderd toerekeningsvatbaar en als gevolg daarvan misdaded pleegt moet deze persoon niet vrij in de maatschappij kunnen rondlopen.

Dolle Fatima
07-03-07, 10:47
Geplaatst door Witte78
Hoezo "verminderd toerekeningsvatbaar"? Het komt er dus op neer dat wanneer je niet goed bij je hoofd bent je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Wanneer je op zon manier de wet overtreed, ben je toch ALTIJD niet goed bij je hoofd, en dus verminderd toerekeningsvatbaar?


Ik vind het echt zon bullshit argument. Als iemand verminderd toerekeningsvatbaar en als gevolg daarvan misdaded pleegt moet deze persoon niet vrij in de maatschappij kunnen rondlopen.

En daarom moet je mensen met een IQ van 80 dus ook geen dertien kinderen laten krijgen.

Soldim
07-03-07, 11:59
Geplaatst door Dolle Fatima
En daarom moet je mensen met een IQ van 80 dus ook geen dertien kinderen laten krijgen.

Gedwongen sterilisatie? Of....?