PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom dubbele paspoort???



Foerkan
08-03-07, 17:11
Ben geboren en getogen in NL. Mijn ouders raadde mij altijd aan om mijn 2de paspoort nooit weg te doen, omdat er wellicht een tijd kan komen dat we met een goederentrein opgekrast worden. Het waren OERHOLLANDSE verraders die meehielpen om de joden naar de galamiezen te helpen.

Waarom zou je trouw zijn aan een maatschappij die je uitkotst?

Joesoef
08-03-07, 17:21
Busje komt zo vriend, kan je lekker wakker worden op de isoleer.

Coolassprov MC
09-03-07, 06:19
Geplaatst door Joesoef
Busje komt zo vriend, kan je lekker wakker worden op de isoleer.

Het zijn zijn gevoelens, jongen; die heb je te respecteren; of ze je aanstaan of niet.

Joesoef
09-03-07, 08:20
Geplaatst door Coolassprov MC
Het zijn zijn gevoelens, jongen; die heb je te respecteren; of ze je aanstaan of niet.


Ik weet het, psychoten hebben ook gevoelens.

Mark
09-03-07, 09:46
Geplaatst door Foerkan
Ben geboren en getogen in NL. Mijn ouders raadde mij altijd aan om mijn 2de paspoort nooit weg te doen, omdat er wellicht een tijd kan komen dat we met een goederentrein opgekrast worden. Het waren OERHOLLANDSE verraders die meehielpen om de joden naar de galamiezen te helpen.

Waarom zou je trouw zijn aan een maatschappij die je uitkotst?

joh alsof we daar niet aan hebben gedacht, je zit straks gewoon in die trein naar Polen met twee paspoorten in je knuisje

moehahahaha zeg ik je!

moehahaha

barfly
09-03-07, 13:53
Geplaatst door BiL@L
Een politicus zei in wat nauwkeuriger gekozen bewoordingen zo ongeveer hetzelfde (natuurlijk zonder te generaliseren):

"Als wilders en de mensen die dezelfde gedachtengoed delen als wilders aan de macht komen, dan heb ik tenminste nog een paspoort waarmee ik terug kan." Khadija Arib, Nova.

Tot zover het loyale karakter van mevrouw Arib en haar vertrouwen in Nederland en de democratie. Is dat tenminste duidelijk. :)

Soldim
09-03-07, 14:48
Geplaatst door barfly
Tot zover het loyale karakter van mevrouw Arib en haar vertrouwen in Nederland en de democratie. Is dat tenminste duidelijk. :)

Als Wilders aan de macht komt, zal zij niet de enige zijn die intelligent genoeg is het land de rug toe te keren.

tr_imparator
09-03-07, 15:28
Nederlandse paspoort wil niet zeggen dat je een Nederlander bent(op grond van je uiterlijk is al duidelijk te zien dat je dat niet bent). De enige reden om een Nederlandse paspoort te nemen is daarom ook(ten minste voor mij) om je zo op een officiele manier jezelf tot gelijkwaardige volksgenoot op te stellen(want dat ben je niet altijd).

Ik kan me daarom wel voorstellen dat mensen een Nederlandse paspoort nemen en soms ook nodig hebben. Ik zou bijvoorbeeld ook een Nederlandse paspoort nemen als ik straks 7000 euro collegeld moest betalen(maar hoef dat gelukkig niet, omdat ik gelijkwaardig wordt geacht door mijn ''type'' verblijfsdocument). Maar sommige mensen die zijn dus gewoon gestopt met hun studie, omdat ze dat niet konden opbrengen(en zich niet konden naturaliseren).

Een Nederlandse paspoort is dus soms nodig om je op een gelijkwaardige positie te zetten.

Geef buitenlanders(die zich kunnen naturaliseren) dezelfde rechten als Nederlanders, kijk dan wie nog een dubbele nationaliteit heeft. Maar, daar ligt precies het probleem he!?

mulan
09-03-07, 16:53
Geplaatst door barfly
Tot zover het loyale karakter van mevrouw Arib en haar vertrouwen in Nederland en de democratie. Is dat tenminste duidelijk. :)

Haar vertrouwen in Wilders ja. Al was ik autochtoon zou ik met dat sfeertje ook gewoon vertrekken hoor. Maar goed als allochtoon mag je dat soort dingen natuurlijk niet zeggen.

barfly
09-03-07, 19:57
Geplaatst door mulan
Haar vertrouwen in Wilders ja. Al was ik autochtoon zou ik met dat sfeertje ook gewoon vertrekken hoor. Maar goed als allochtoon mag je dat soort dingen natuurlijk niet zeggen.

Als je in de politiek zit dan kan je niet gaan vertellen dat je het land wel gaat verlaten als het niet gaat zoals je wilt. Zeker niet als je onder vuur ligt om je dubbele nationaliteit/loyaliteit.

Dat mevrouw Arib, Wilders niet vertrouwt vind ik niet zo gek ik vertrouw 'm zelf ook niet verder dan ik 'm kan gooien. En wat ik bedoel met vertrouwen in Nederland en de democratie, is dat ik er van uit ga dat Wilders nooit aan de macht zal komen in Nederland. Aan de andere kant stijgt die kans enorm als extreem rechts categorisch de mond wordt gesnoerd want dan zal de extreem rechts stemmer de volgende verkiezingen nog massaler op extreem rechts stemmen.

Kortom voor een politicus is de uitspraak "dan verlaat ik wel het land" met mijn dubbele paspoort een enorme misser.