PDA

Bekijk Volledige Versie : Dollarmunten zonder "In God We Trust" geslagen



Marsipulami
09-03-07, 08:43
Dollarmunten zonder "In God We Trust" geslagen

Muntverzamelaars in hun nopjes

Geplaatst door Theo Borgermans op
vr 9 mrt '07 om 00:02u
WASHINGTON (RKnieuws.net) - De Amerikaanse munt heeft per vergissing
nieuwe dollarstukken geslagen zonder het nationale devies "In God We
Trust". Met spreekwoordelijk schaamrood op de wangen hebbben de
verantwoordelijken dat donderdag erkend.
Muntverzamelaars zien er een uitgelezen kans in om een uitzonderlijk exemplaar op de kop te tikken. Op internet wordt het muntstuk al op 50 dollar gewaardeerd.

Vorige maand sloeg de vestiging in Philadelphia (Pennsylvania) 300 miljoen muntstukken van 1 dollar. Op een onbekend aantal exemplaren ontbreekt op de rand de inscriptie "In God We Trust" (We vertrouwen op God).

Sallahddin
09-03-07, 18:57
Geplaatst door Marsipulami
Dollarmunten zonder "In God We Trust" geslagen

Muntverzamelaars in hun nopjes

Geplaatst door Theo Borgermans op
vr 9 mrt '07 om 00:02u
WASHINGTON (RKnieuws.net) - De Amerikaanse munt heeft per vergissing
nieuwe dollarstukken geslagen zonder het nationale devies "In God We
Trust". Met spreekwoordelijk schaamrood op de wangen hebbben de
verantwoordelijken dat donderdag erkend.
Muntverzamelaars zien er een uitgelezen kans in om een uitzonderlijk exemplaar op de kop te tikken. Op internet wordt het muntstuk al op 50 dollar gewaardeerd.

Vorige maand sloeg de vestiging in Philadelphia (Pennsylvania) 300 miljoen muntstukken van 1 dollar. Op een onbekend aantal exemplaren ontbreekt op de rand de inscriptie "In God We Trust" (We vertrouwen op God).

Hi ,Marsi!


Wel vreemd , hypocriet & ...hilarish ,vind ik , dat een seculaire staat als de VS die "statement " (in God we trust!) gebruikt op haar geld munten en elders : gezien wat America , en vooraal die van Bush, in de wereld aan het doen is , is wel toepasselijk dat de bovenstaande "prayer" tot Satan wordt gericht :" In the devil we trust!" :lole: ....is logisher!!!...maar logica is zoek op deze satanish wereld!!!

P.S.: ook vreemd dat, Americans are the most religious people , in vergelijking met de rest van de Westerse wereld : of... hoe kan je secularisme met religie verenigen ...is mij een raadsel....of hoe kan je parttime athee en tegelijkertijd parttime gelovig zijn : ultiem hypocrisie!!!!!!!!!!!! ...only those weird Americans can do it , zo te zien !!!!!

Marsipulami
09-03-07, 20:53
Geplaatst door Sallahddin
Hi ,Marsi!


Wel vreemd , hypocriet & ...hilarish ,vind ik , dat een seculaire staat als de VS die "statement " (in God we trust!) gebruikt op haar geld munten en elders :

Ik ben het wel met je eens dat het ongepast is dat een regime misbruik maakt van religieuze symboliek om het volk voor de eigen instituten en ideologie te winnen. Het doet me een beetje denken aan wat er in Marokko op sommige bergen geschreven staat: "Allah, al-Watan al-Malik"


gezien wat America , en vooraal die van Bush, in de wereld aan het doen is , is wel toepasselijk dat de bovenstaande "prayer" tot Satan wordt gericht :" In the devil we trust!" :lole: ....is logisher!!!...maar logica is zoek op deze satanish wereld!!!

Een hele natie over dezelfde kam scheren is wat kort door de bocht. Ik vermoed dat de strijd tussen goed en kwaad, tussen Satan en God niet tussen naties, maar in het hart van ieder mens gevoerd wordt.


hoe kan je secularisme met religie verenigen ...is mij een raadsel....of hoe kan je parttime athee en tegelijkertijd parttime gelovig zijn : ultiem hypocrisie!!!!


Het hangt ervan af hoe je secularisme definiëert. Als je het definiëert als atheïsme heb je natuurlijk gelijk. Je kan secularisme ook zien als een proces waarbij men wetenschappelijke verklaringsmodellen accepteert terwijl in vroeger tijden het goddelijke een veel grotere rol speelde als verklaring om de wereld te begrijpen.