PDA

Bekijk Volledige Versie : De trend van kinderen als millitair schild



Coolassprov MC
11-03-07, 08:35
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,,2030669,00.html

Palestinian, 11, says army used her as shield


Conal Urquhart in Tel Aviv
Saturday March 10, 2007
The Guardian


The Israeli army is investigating whether its troops used two Palestinian children as human shields during a house search operation in the West Bank, after claims by the Israeli human rights organisation B'Tselem.
The use of human shields to deter gunmen from opening fire on soldiers has been banned by the Israeli supreme court and forbidden by the army. However, the practice, in which soldiers force Palestinians to approach, enter and search buildings where they believe a gunman may be hiding, remains common.

Israeli soldiers were filmed using Sameh Amira, 24, as a human shield on February 25, during a week-long raid into the West Bank city of Nablus. Mr Amira was made to search homes in the old city during a hunt for wanted men and bomb-making laboratories. The old city was under curfew for two days and a man was shot dead when he went on to the roof of his home.

Mr Amira's cousin, 15-year-old Amid Amira, told B'Tselem that soldiers also forced him to search three houses, making him enter rooms, empty cupboards and open windows. And an 11-year-old girl, Jihan Dadush, told B'Tselem that soldiers took her from her home three days later, on February 28, forcing her to go into a neighbouring apartment ahead of them. The soldiers then took her home, she said. In her testimony to B'Tselem, Jihan said that after the soldiers left, "I was shaking with fear. I was afraid they would kill me or put me in jail."

B'Tselem said that it was clear from the testimonies that the soldiers believed the houses presented a risk, so they had knowingly put the Palestinians in danger.

Shemharosh
11-03-07, 08:52
Er bestaat niet zo iets als een klein beetje oorlog voeren.

Slinger
11-03-07, 08:57
The Israeli army is investigating whether its troops used two Palestinian children as human shields during a house search operation in the West Bank, after claims by the Israeli human rights organisation B'Tselem.

Dit wordt op een goede democratische manier aan de orde gesteld. Ik zie dat bij de Taliban nog niet gebeuren.

En bovendien:


The use of human shields to deter gunmen from opening fire on soldiers has been banned by the Israeli supreme court and forbidden by the army.

:duim:

Bart.NL
11-03-07, 11:59
Geplaatst door Slinger
Dit wordt op een goede democratische manier aan de orde gesteld. Ik zie dat bij de Taliban nog niet gebeuren.


Democratie is echt geen garantie tegen wreedheden.

Het helpt misschien een beetje, maar niet meer dan dat.

mulan
11-03-07, 12:01
Geplaatst door Slinger
Dit wordt op een goede democratische manier aan de orde gesteld. Ik zie dat bij de Taliban nog niet gebeuren.

En bovendien:



:duim:

Jouw complimenten zijn volledig overbodig in deze. Maar daar doe je het ook om dus op zich niet zo verbazingwekkend.

Slinger
11-03-07, 12:11
Geplaatst door mulan
Jouw complimenten zijn volledig overbodig in deze. Maar daar doe je het ook om dus op zich niet zo verbazingwekkend.

Ik begrijp dat ik om mijn bijdrage geen compliment van jou krijg...

Slinger
11-03-07, 12:12
Geplaatst door Bart.NL
Democratie is echt geen garantie tegen wreedheden.

Het helpt misschien een beetje, maar niet meer dan dat.

Het helpt niet een beetje maar heel veel. (Maar niet 100%, dat geef ik toe)

IbnRushd
11-03-07, 12:33
Geplaatst door Slinger
Dit wordt op een goede democratische manier aan de orde gesteld. Ik zie dat bij de Taliban nog niet gebeuren.

En bovendien:



:duim:

Van de 751 Palestijnen die in 2004 werden gedood had tweederde aan geen enkele gevechtshandeling deelgenomen. Toch heeft de militaire aanklager de laatste 4,5 jaar slechts 104 onderzoeken ingesteld wegens onrechtmatige levensberoving, deze hebben tot 28 strafvervolgingen en achttien veroordelingen geleid. Een militair die een Palestijnse vrouw van 95 had doodgeschoten kreeg 65 dagen gevangenisstraf. (7)

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/07/21/beloofd-of-beroofd/

Bart.NL
11-03-07, 12:51
Geplaatst door Slinger
Het helpt niet een beetje maar heel veel. (Maar niet 100%, dat geef ik toe)

Als democratie echt veel helpt, was Irak nooit aangevallen.

Een open en eerlijke discussie over de feiten was al genoeg geweest.

Als dat al niet lukt op zo'n cruciaal moment, pas slechts bescheidenheid.

mulan
11-03-07, 13:58
Geplaatst door Slinger
Ik begrijp dat ik om mijn bijdrage geen compliment van jou krijg...

Nope. Try again.

Coolassprov MC
13-03-07, 06:59
Geplaatst door Slinger
Dit wordt op een goede democratische manier aan de orde gesteld.

Net als bij de slachtingen van Shabra en Shatilla. De ''veroordeelde'' slachter werd gekroond tot president tot hij er letterlijk bij neerviel.


Geplaatst door Slinger
Ik zie dat bij de Taliban nog niet gebeuren.

De Taliban gebruikt geen joodse kindertjes als millitair schild.


Geplaatst door Slinger
En bovendien:

:duim:

Wat er eigenlijk staat is niet zo positief als jij denkt.

Sinds 1949 bestaan er reeds documenten als de Geneefs Conventies, de Universiele Verklaringen Van de Rechten Van De Mens, De rechten Van Het Kind, etc. die zulke oorlogsmidaden beschrijven en afkeuren.

Als je een uitspraak van het Hooggerechtshof nodig hebt om te leren dat je kinderen niet als menselijk schild mag gebruiken bij het instandhouden van een millitaire bezetting ben je verre van ''democratisch''; bovendien; deze praktijk blijft dagelijks aanwezig

Slinger
13-03-07, 08:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Net als bij de slachtingen van Shabra en Shatilla. De ''veroordeelde'' slachter werd gekroond tot president tot hij er letterlijk bij neerviel.

De Taliban gebruikt geen joodse kindertjes als millitair schild.

Wat er eigenlijk staat is niet zo positief als jij denkt.

Sinds 1949 bestaan er reeds documenten als de Geneefs Conventies, de Universiele Verklaringen Van de Rechten Van De Mens, De rechten Van Het Kind, etc. die zulke oorlogsmidaden beschrijven en afkeuren.

Als je een uitspraak van het Hooggerechtshof nodig hebt om te leren dat je kinderen niet als menselijk schild mag gebruiken bij het instandhouden van een millitaire bezetting ben je verre van ''democratisch''; bovendien; deze praktijk blijft dagelijks aanwezig

Ik vind dit alle drie tendensieuse opmerkingen, er op gericht de waarheid in een bepaald daglicht te stellen. Je zou het ook propaganda kunnen noemen. Jij was het toch die aan kwam zetten met de Conventie van Bordeaux? Waarom hou je jezelf er niet aan?

super ick
13-03-07, 08:21
Geplaatst door Slinger
Ik vind dit alle drie tendensieuse opmerkingen, er op gericht de waarheid in een bepaald daglicht te stellen. Je zou het ook propaganda kunnen noemen. Jij was het toch die aan kwam zetten met de Conventie van Bordeaux? Waarom hou je jezelf er niet aan?

De geweldsspiraal wordt iedere keer door een der partijen weer in gang gezet. Als 'hij' dreigt stil te vallen flikken er weer een paar kolonisten of militairen wat of er ploft weer ergens een Moslim.

Om dan van hier uit te bekijken of de regeltjes wel allemaal gehanteerd worden is erg makkelijk. Vanuit politiek morele standpunten de groepen die in de praktijk t.o. elkaar staan en elkaars bloed langzamerhand wel kunnen drinken (dank aan de geloofsfanatici en politici aan beide zijden) gaan beoordelen op hun uitglijders? In eerste instantie horen deze partijen niet t.o. elkaar te staan.

Op het antwoord van de vredelievende Palestijnen en Arabische wereld t.o. Israel de agressor zit ik niet te wachten. Israel heeft mazzel dat het zich kan verdedigen, als de militaire kracht bij de Palestijnen / Arabieren had gelegen was Israel al 10-tallen jaren geleden vernietigd.
Denk je dat dat geen kinderslachtoffers had gekost?

Erg zwak om een topic te openen over een onderwerp dat al helemaal uitgekauwd is. Ook Ass heeft daar uitentreure aan deelgenomen. Precies dezelfde discussie: geweld en misdaden vergelijken en beoordelen van Israeli's en Taliban. Welke zijn erger? Welke zijn wreder? Met welk doel? Als de andere het doet mag ik ook? Zinloze discussie.
Iedere keer hetzelfde spelletje. Proberen twee kampen te creeeren.

Coolassprov MC
14-03-07, 06:45
Geplaatst door Slinger
Ik vind dit alle drie tendensieuse opmerkingen, er op gericht de waarheid in een bepaald daglicht te stellen. Je zou het ook propaganda kunnen noemen.

''Propaganda'' waarop je geen antwoord hebt; dan maar op de man spelen en smijten met lasterlijke krachttermen.


Geplaatst door Slinger
Jij was het toch die aan kwam zetten met de Conventie van Bordeaux? Waarom hou je jezelf er niet aan?

Toen smeet ik met de Code van Bordeaux. Nu smijt ik met de Conventies van Geneve.

Je kan me nu ook uit gaan maken voor ''hypocriet'' zonder enig bewijs of relevantie.

Kinderachtig hoor.. :ego:

Coolassprov MC
14-03-07, 06:49
Geplaatst door super ick
De geweldsspiraal wordt iedere keer door een der partijen weer in gang gezet. Als 'hij' dreigt stil te vallen flikken er weer een paar kolonisten of militairen wat of er ploft weer ergens een Moslim.

Om dan van hier uit te bekijken of de regeltjes wel allemaal gehanteerd worden is erg makkelijk. Vanuit politiek morele standpunten de groepen die in de praktijk t.o. elkaar staan en elkaars bloed langzamerhand wel kunnen drinken (dank aan de geloofsfanatici en politici aan beide zijden) gaan beoordelen op hun uitglijders? In eerste instantie horen deze partijen niet t.o. elkaar te staan.

Op het antwoord van de vredelievende Palestijnen en Arabische wereld t.o. Israel de agressor zit ik niet te wachten. Israel heeft mazzel dat het zich kan verdedigen, als de militaire kracht bij de Palestijnen / Arabieren had gelegen was Israel al 10-tallen jaren geleden vernietigd.
Denk je dat dat geen kinderslachtoffers had gekost?

Niemand dwingt je zaken te lezen die je verstand te boven gaan.


Geplaatst door super ick
Precies dezelfde discussie: geweld en misdaden vergelijken en beoordelen van Israeli's en Taliban. Welke zijn erger? Welke zijn wreder? Met welk doel? Als de andere het doet mag ik ook? Zinloze discussie.
Iedere keer hetzelfde spelletje. Proberen twee kampen te creeeren.

Moet je echt voor bij je vindje zijn; die bracht de Taliban binnen; niet ik.

Slinger
14-03-07, 07:14
Geplaatst door Coolassprov MC
''Propaganda'' waarop je geen antwoord hebt; dan maar op de man spelen en smijten met lasterlijke krachttermen.



Toen smeet ik met de Code van Bordeaux. Nu smijt ik met de Conventies van Geneve.

Je kan me nu ook uit gaan maken voor ''hypocriet'' zonder enig bewijs of relevantie.



Dat oordeel laat ik over aan de lezers van je berichten.

Coolassprov MC
15-03-07, 06:27
Geplaatst door Slinger
Dat oordeel laat ik over aan de lezers van je berichten.

Dat deed je dat maar; je houdt het persoonlijk als me dat zinnen moet. Ikzelf ben in het minst interessant om te bediscussieren; datzelfde geldt zeker ook voor jou.

Als je ergens op ''reageert'' kun je verwachten dat je een tegenantwoord terug krijgt; dit ''afdoen'' met laster en andere beschuldigingen is beneden de gordel.

Slinger
15-03-07, 08:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat deed je dat maar; je houdt het persoonlijk als me dat zinnen moet. Ikzelf ben in het minst interessant om te bediscussieren; datzelfde geldt zeker ook voor jou.

Als je ergens op ''reageert'' kun je verwachten dat je een tegenantwoord terug krijgt; dit ''afdoen'' met laster en andere beschuldigingen is beneden de gordel.

Ik heb de woorden 'laster' en 'hypocriet' niet gebruikt hoor, die werp je zelf op. Het enige woord dat ik heb gebruikt is 'tendentieus'. Dat lijkt me een acceptabel woord. En het gaat over je berichten, niet over jou persoonlijk. Aan de lezers laat ik het oordeel over of je bijdragen wel objectief zijn. Daar kun je toch geen bezwaar tegen hebben?

Coolassprov MC
16-03-07, 06:25
Geplaatst door Slinger
Ik heb de woorden 'laster' en 'hypocriet' niet gebruikt hoor, die werp je zelf op. Het enige woord dat ik heb gebruikt is 'tendentieus'. Dat lijkt me een acceptabel woord. En het gaat over je berichten, niet over jou persoonlijk. Aan de lezers laat ik het oordeel over of je bijdragen wel objectief zijn. Daar kun je toch geen bezwaar tegen hebben?

Verder niets inhoudelijks?

Begint wel een sport van je te worden; dat topic-bashen; http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=206505

super ick
16-03-07, 14:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Niemand dwingt je zaken te lezen die je verstand te boven gaan.

Beledigen is jou tweede natuur. Ik neem je niks kwalijk. Misschien dat therapie een oplossing voor je is.

Moet je echt voor bij je vindje zijn; die bracht de Taliban binnen; niet ik.

Ik weet niet wie je bedoelt met 'je vindje'. Wel dat dit onderwerp al uitentreure is behandeld in een ander topic. Je opent opzettelijk een nieuw topic over een onderwerp waar je zelf al aan deel genomen hebt.

Coolassprov MC
17-03-07, 08:36
Geplaatst door super ick
Ik weet niet wie je bedoelt met 'je vindje'. Wel dat dit onderwerp al uitentreure is behandeld in een ander topic. Je opent opzettelijk een nieuw topic over een onderwerp waar je zelf al aan deel genomen hebt.

Heeft iemand jou gedwongen te lezen wat je al denkt te hebben gelezen?

super ick
18-03-07, 09:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Heeft iemand jou gedwongen te lezen wat je al denkt te hebben gelezen?

Is dat weer een andere taktiek? Eerst beledigen en daarna de zaak omdraaien door domme vragen te stellen?

Coolassprov MC
18-03-07, 10:37
Geplaatst door super ick
Is dat weer een andere taktiek? Eerst beledigen en daarna de zaak omdraaien door domme vragen te stellen?

Got an issue, get a tissue!

super ick
18-03-07, 15:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Got an issue, get a tissue!

Vanaf nu sta je weer op ignore. Jij blijft hetzelfde blaten. Je lijkt wel een CD die op replay staat. (Alleen op een CD staat meer data dan in jou brein past).

Coolassprov MC
18-03-07, 19:58
Geplaatst door super ick
Vanaf nu sta je weer op ignore. Jij blijft hetzelfde blaten. Je lijkt wel een CD die op replay staat. (Alleen op een CD staat meer data dan in jou brein past).

Jammer dat je moet negeren wat je brein niet kan bevatten.