PDA

Bekijk Volledige Versie : Dewinter volgt Wilders over dubbele nationaliteit



barfly
13-03-07, 00:44
ANTWERPEN - Vlaams Belang-leider Filip Dewinter volgt Geert Wilders in diens strijd tegen politici met een dubbele nationaliteit. Hij heeft alle betrokken Belgische politici gevraagd afstand te doen van hun tweede paspoort. Hij vraagt hen een voorbeeld te stellen en 'Vlaming onder de Vlamingen' te worden.

Dewinter overweegt ook een wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit voor politici te verbieden, aldus Vlaamse media maandag.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/1005711/21/Dewinter_volgt_Wilders_over_dubbele_nationaliteit. html)

Nee echt. Ik had niet verwacht dat Flip hiermee zou komen.

Sallahddin
13-03-07, 18:13
Geplaatst door barfly
ANTWERPEN - Vlaams Belang-leider Filip Dewinter volgt Geert Wilders in diens strijd tegen politici met een dubbele nationaliteit. Hij heeft alle betrokken Belgische politici gevraagd afstand te doen van hun tweede paspoort. Hij vraagt hen een voorbeeld te stellen en 'Vlaming onder de Vlamingen' te worden.

Dewinter overweegt ook een wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit voor politici te verbieden, aldus Vlaamse media maandag.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/1005711/21/Dewinter_volgt_Wilders_over_dubbele_nationaliteit. html)

Nee echt. Ik had niet verwacht dat Flip hiermee zou komen.

Never trust a liar & a hypocrit (lees ook : Machiavellistish arrivist en opportunnist!) even when he (she) tells the truth!!!

And ,yes ,it's HYPOTHETICALLY & THEORETICALLY true: a politician , among others, should never hold two different passports(or more!)!....maar ,da's lastig ,hoor!

Maar ,voor mensen wiens ouders bijv. uit verschillende landen komen is wel lastig om afstand te doen van één of beiden nationaliteiten, in het "voordeel" van die van het gast_land: wat de lastig vraag van de "biologish" nationaliteit (zeker niet de juist woord ,maar ik vind geen beter!) doet herrijzen... !!!!!!!!!!!....daaroom ,vind ik toch ook dat die nationaliteit concept een raar uitvinding is en een bron van dilemma's e, ellende en verwarring (vooraal in deze tijd van de globalisatie enzov...al ben ik een feltegenstander van die zgn globalisatie ....)....

De vraag is hoe kan je abstracte concepten( als bijv. "nationaliteit",nationalisme...) aan de menselijk natuur( maar wat houdt deze concept in eigenlijk ook , wat is precies de menselijk natuur!!!) of aan de realiteit (hangt ook af van de definitie die er voor geeft en ...."evolutie", ontwikkeling.... ,: de realiteit van vandaag is niet die van morgen....)aanpassen ,en niet opleggen !!!!!....is maar de vraag!!!

Da's dus meer een ideologish & filosofish vraag( een RELIGIEUS vraag ook ,zeker voor ons ,moslims , want vergeet niet dat onze "visie" van religie ,de wereld ...is FONDAMENTEEL verschillend van die van het westen die zijn eigen EN TERECHT zeer negatief historish en locaal (het westen met zijn twee dimenties: tijd=middle_age en space =Europa ...) ervaring met een ander religie :het christendom , wil PROJECTEREN op de Islam als VERVANGEND religie eigenlijk van het vervalst christendom , en GENERALISEREN (niet universeel in tegenstelling tot wat het westen denkt en beweert....),en da's de tragedie van het westen en de ANOMALIE waarop het heel modern westerse denken is gebaseerd van de renaissance en "verlichting" af en tot op heden (Islam is niet het christendom ! ....een heel onderwerp op zich...), dan een politieke:
de politiek kan er geen "bevredigend & rechtvaardig" oplossing voor vinden dus!!!!!....: poltici moeten hun handen er van weg houden dus!

Over dilemma's ,ellende en verwarring gesproken : ik wil zeker niet in de schoenen staan van mensen die door hun nieuwe verworven nationaliteit hun "voormalig" landgenoten en vooraal ook geloofsgenoten in een oorlog moeten bestrijden bijv.( bijv.moslim_Amerikkanen die in Irak of Afghanistan moeten dienen ...) en DAT is veel dramatisher dan die greekse of roemeinse drama's & tragedies (Horace als voorbeeld ,onder ander ....)!

Da's een zeer lastig ethish & moreel kwestie & dilemma !!!!

Ik vind dat die nationaliteiten passeports kwestie eigenlijk een ...none_issue is, de achterliggende gedachte erva is over het concept van loyaliteit aan de "eigen_geworden" land, maar dat garandeert geen enkel passeport,afstand doen van ander nationaliteit(en) OOK NIET , dus ....een none_issue!!!!


Je ziet het maar ,geen eenvoudig of vanzelfsprekend kwestie , als je maar echt "open_minded" bent en niet denkt dat het westen de monopolie van de "waarheid" heeft ,integendeel juist ....zelfs op een FAIR "ideen _arena" kan het westen het niet volhouden met de islam ook op wat onze topic betreft ....

I "derailed" from the subject ,but ...not really!!!!


Kortom, Nationalisme is verleden tijd...maar die Winter & co . leven nog in andere tijden ...Ik zie die meer passen bij de KluKluxKlan bijv. dan als leiders van politiek partijen van deze tijd!!!



P.S.: veel ministers en andere politici in de marokkaanse regering bijv. zijn er bekend om dat die dubbel nationaliteit hebben ,maar ,ja ...Marokko is een ...dictatuur toch ,hoe je het ook wendt of keert ...dus , allees is daar geroorloofd voor politici ....