PDA

Bekijk Volledige Versie : Paradijs Nederland: Bijna helft jongeren wil emigreren



Mark
14-03-07, 13:27
Bijna helft jongeren wil emigreren

Uitgegeven: 14 maart 2007 13:11
Laatst gewijzigd: 14 maart 2007 13:50

UTRECHT - Van de Nederlandse jongeren wil 44 procent in de toekomst emigreren. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van Interview/NSS in opdracht van Visie21, een burgerinitiatief dat werkt aan een langetermijnvisie voor Nederland. Voor het onderzoek zijn ruim zeshonderd jongeren ondervraagd.

Redenen om Nederland te verlaten zijn volgens de geënquêteerden het weer en de betere ontplooiingsmogelijkheden in het buitenland met betrekking tot studie en werk.


Ook vindt 94 procent van de jeugd dat er iets moet veranderen in Nederland. Zo moet de criminaliteit worden aangepakt (44 procent) en moet meer aandacht aan het milieu worden geschonken (43 procent).

Trots

Drie op de vijf jongeren geeft aan trots te zijn op Nederland en dan met name op het gebied van vrijheid. Bijna 10 procent zegt zich te schamen voor Nederland, daarvan noemt 25 procent racisme als oorzaak.

Het onderzoek, onder ruim zeshonderd jongeren, was voor Visie21 aanleiding tot de oprichting van een jeugdkabinet. Dat kabinet, bestaande uit acht jongeren, heeft de afgelopen weken gewerkt aan een jeugdregeerakkoord.

Het akkoord wordt donderdag in hotel Lauswolt in Beetsterzwaag overhandigd aan André Rouvoet, minister van Jeugd en Gezin. Het jeugdkabinet wil daarna de minister voortdurend blijven informeren over de visies van de jeugd op het kabinetsbeleid met betrekking tot jongeren.

Invidia
14-03-07, 14:08
Geplaatst door Mark
Bijna helft jongeren wil emigreren

Uitgegeven: 14 maart 2007 13:11
Laatst gewijzigd: 14 maart 2007 13:50


Ook vindt 94 procent van de jeugd dat er iets moet veranderen in Nederland. Zo moet de criminaliteit worden aangepakt (44 procent) en moet meer aandacht aan het milieu worden geschonken (43 procent).

Trots

Drie op de vijf jongeren geeft aan trots te zijn op Nederland en dan met name op het gebied van vrijheid. Bijna 10 procent zegt zich te schamen voor Nederland, daarvan noemt 25 procent racisme als oorzaak.

Het onderzoek, onder ruim zeshonderd jongeren, was voor Visie21 aanleiding tot de oprichting van een jeugdkabinet. Dat kabinet, bestaande uit acht jongeren, heeft de afgelopen weken gewerkt aan een jeugdregeerakkoord.


Klinkt me allemaal nogal VVDish in de oren.

Hoe dan ook, ik ga naar Ierland. Volgend jaar wil ik daar een jaartje studeren, moet nog van alles navragen en regelen, maar ik doe het zeker.

Shemharosh
14-03-07, 19:37
Geplaatst door Invidia
Klinkt me allemaal nogal VVDish in de oren.

Hoe dan ook, ik ga naar Ierland. Volgend jaar wil ik daar een jaartje studeren, moet nog van alles navragen en regelen, maar ik doe het zeker.

Ik raad je Cork aan

Broeker
14-03-07, 21:46
Drie op de vijf jongeren geeft aan trots te zijn op Nederland en dan met name op het gebied van vrijheid. Bijna 10 procent zegt zich te schamen voor Nederland, daarvan noemt 25 procent racisme als oorzaak.

Die 10% is duidelijk malende.
Ik raad hen aan eens een praatje te maken met bijvoorbeeld afrikanen in afrika die ook bekend zijn met Nederland.
Die zullen stuk voor stuk getuigen dat waar men in nederland al moord en brand schreeuwt bij de minste schijn van racisme, er in hun eigen afrika zelfs de grofste vormen van racisme en zelfs tribalisme niet eens opgemerkt worden omdat het daar normaal is.
Met andere woorden, op het punt van racisme doen wij het lichtjaren beter dan elders.

Waar men wel tegen mag/moet ageren is cultuurvernietiging door ongeremde imigratie. Dat zal op termijn de kracht van Europa ondermijnen.
En dit is wat thans gebeurt:
Nederlanders nemen de wijk naar elders omdat zij de rampzalige demografische ontwikkeling en alle negatieve effecten daarvan voor gezien houden.
Immigratie vanuit de omliggende moslimwereld incl. Afrika zorgt voor vervanging. Maar wie meent dat er geen sprake is van kwaliteitsverlies stel ik de vraag:
Waarom is het in die landen van herkomst dan zoveel minder dat men met alle geweld hierheen wil?

Kom nu niet met het argument van oorlog en vervolging, want dat zijn juist de gevolgen van 'mindere kwaliteit' .

barfly
14-03-07, 22:02
Ik begrijp het wel als je die drukte wilt ontvluchten. Mij lijkt IJsland wel wat.

H.P.Pas
14-03-07, 22:14
Geplaatst door Mark

Redenen om Nederland te verlaten zijn volgens de geënquêteerden het weer en de betere ontplooiingsmogelijkheden in het buitenland met betrekking tot studie en werk.



Geplaatst door Broeker
Waar men wel tegen mag/moet ageren is cultuurvernietiging door ongeremde imigratie. Dat zal op termijn de kracht van Europa ondermijnen.
En dit is wat thans gebeurt:
Nederlanders nemen de wijk naar elders omdat zij de rampzalige demografische ontwikkeling en alle negatieve effecten daarvan voor gezien houden.


Het verband ontgaat mij.
Welke cultuur zit overigens op immigratie van zelfontplooiende mooiweer-Hollanders te wachten ?

Broeker
14-03-07, 22:24
Geplaatst door H.P.Pas
Het verband ontgaat mij.
Welke cultuur zit overigens op immigratie van zelfontplooiende mooiweer-Hollanders te wachten ?
Het verband is evident.
De overmatige en ongestuurde (niet-selectieve) immigratie heeft een verloederend effect op de kwaliteit van de samenleving, dat is in de geschiedenis nooit anders geweest dus zou je daar niet van moeten schrikken.

En het is die verloedering die velen het land uitdrijft.

Culturen/landen die op hollanders zitten te wachten? Ik kan je er vele noemen.
toevallig was er onlangs een beurs over (tv nieuws)

H.P.Pas
14-03-07, 22:35
Geplaatst door Broeker
Het verband is evident.
De overmatige en ongestuurde (niet-selectieve) immigratie heeft een verloederend effect op de kwaliteit van de samenleving.
En dat leidt tot oceaandepressies. Ik begrijp het.

dat is in de geschiedenis nooit anders geweest dus zou je daar niet van moeten schrikken.
Dat was in de geschiedenis meestal andersom.




En het is die verloedering die velen het land uitdrijft.

Ze willen meer verdienen en beter weer. Zeggen ze zelf.


Culturen/landen die op hollanders zitten te wachten? Ik kan je er vele noemen.

Voor kunnen is één bewijs: doen.
Er zit hier overigens niemand op Hollanders te wachten.
Chemici, fysiotherapeuten en verpleegkundigen zijn gevraagd.

Invidia
14-03-07, 22:53
Ik denk trouwens dat ik weer wat ben aangekomen.

Broeker
15-03-07, 00:15
Geplaatst door H.P.Pas
[B]En dat leidt tot oceaandepressies. Ik begrijp het.
Etc.
Kortom, je behoort tot de slapende meerderheid die er de voorkeur aan geeft om niet-instemmende geluiden belachelijk te maken omdat je die niet kunt weerleggen maar ook niet wil overdenken.

Ik ken een afrikaans land waar letterlijk iedereen beneden de 50 jaar naar europa wil.
En da's maar een voorbeeldje.
De europese bevolking wordt vervangen door andere volkeren, dat is een feit.
Dat die andere volkeren uit achterlijke gebieden komen ook.

Dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben, dus dat de achterlijkheid van die gebieden geen weerspiegeling is van de mensen die er wonen en nu hierheen komen, dat is géén feit maar struisvogelpolitiek.

Ik ben vóór hulp waar mogelijk maar het huidige migratie beleid, of liever gebrek daaraan, is een totaal verkeerde optie en de nabije toekomst zal dat gaan bewijzen omdat zij die waarschuwen niet gehoord worden.
.

Soldim
15-03-07, 06:59
Geplaatst door Broeker
En da's maar een voorbeeldje.
De europese bevolking wordt vervangen door andere volkeren, dat is een feit.


Is dat zo? Hoe gaat dat 'vervangen' dan in zijn werk? En, eh, wat is jou definitie van een 'volk'?



Dat die andere volkeren uit achterlijke gebieden komen ook.


Ach, een Wilders adept. Er zijn gebieden met een bovengemiddelde en een ondergemiddelde intelligentie? Hoe werkt dat?



Dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben, dus dat de achterlijkheid van die gebieden geen weerspiegeling is van de mensen die er wonen en nu hierheen komen, dat is géén feit maar struisvogelpolitiek.

Ik ben vóór hulp waar mogelijk maar het huidige migratie beleid, of liever gebrek daaraan, is een totaal verkeerde optie en de nabije toekomst zal dat gaan bewijzen omdat zij die waarschuwen niet gehoord worden.


Te veel geluisterd naar de Handelaren in Angst, en te weinig zelf nagedacht .... volgens mij.

Mark
15-03-07, 08:54
Geplaatst door Broeker
Die 10% is duidelijk malende.
Ik raad hen aan eens een praatje te maken met bijvoorbeeld afrikanen in afrika die ook bekend zijn met Nederland.
Die zullen stuk voor stuk getuigen dat waar men in nederland al moord en brand schreeuwt bij de minste schijn van racisme, er in hun eigen afrika zelfs de grofste vormen van racisme en zelfs tribalisme niet eens opgemerkt worden omdat het daar normaal is.
Met andere woorden, op het punt van racisme doen wij het lichtjaren beter dan elders.

Waar men wel tegen mag/moet ageren is cultuurvernietiging door ongeremde imigratie. Dat zal op termijn de kracht van Europa ondermijnen.
En dit is wat thans gebeurt:
Nederlanders nemen de wijk naar elders omdat zij de rampzalige demografische ontwikkeling en alle negatieve effecten daarvan voor gezien houden.
Immigratie vanuit de omliggende moslimwereld incl. Afrika zorgt voor vervanging. Maar wie meent dat er geen sprake is van kwaliteitsverlies stel ik de vraag:
Waarom is het in die landen van herkomst dan zoveel minder dat men met alle geweld hierheen wil?

Kom nu niet met het argument van oorlog en vervolging, want dat zijn juist de gevolgen van 'mindere kwaliteit' .

Nou kijk ik denk zeker dat er veel nederlanders zijn die zich zorgen maken om een minderheid in eigen land te worden, cultuur te verliezen, invloeden van andere culturen etc.

Maar tevens denk ik niet dat dat de hoofdreden is om te emigreren. Het zou ook een hele domme reden zijn omdat je:

1) In het buitenland totaal niet meer de Nederlandse cultuur zult vinden
2) dit soort immigratie vraagstukken in elk ontwikkeld land spelen

Zie bijvoorbeeld de rassenrellen in Sydney.

Ik denk zelf meer dat het gaat om een leven waarbij je lekker weer hebt, echt beloond wordt voor hard werken en prestaties leveren. Niet 50% aan de belasting hoeft in televeren om losers te onderhouden. Een mooi vrijstaand huis kan kopen in plaats van een VINEX crap rijtjeshuis.

Orakel
15-03-07, 18:39
Geplaatst door Broeker
[B]Kortom, je behoort tot de slapende meerderheid die er de voorkeur aan geeft om niet-instemmende geluiden belachelijk te maken omdat je die niet kunt weerleggen maar ook niet wil overdenken.

Hoe zalig, dat ook hier weer het woord toch het voertuig van de geest blijkt.

En als we de boel in dit land overgenomen hebben, zetten we jou als eerste bij Scheveningen de grens over.

David
15-03-07, 18:41
Geplaatst door Orakel


En als we de boel in dit land overgenomen hebben, zetten we jou als eerste bij Scheveningen de grens over.


Gemeen kreng. :)

Broeker
15-03-07, 19:29
Niet 50% aan de belasting hoeft in televeren om losers te onderhouden. Een mooi vrijstaand huis kan kopen in plaats van een VINEX crap rijtjeshuis. [/B] Dit is inderdaad de kern van het probleem.
Hoe dichter bevolkt, hoe duurder het leven.
Aanvankelijk wordt dat ruimschoots goedgemaakt door de hogere efficiëncy van een zekere mate van bevolkingsconcentratie, maar dat punt zijn we ruimschoots gepasseerd.
Dat optimum ligt nu zelfs lager dan vroeger dankzij de (communicatie)technologie die spreiding toelaat.
De redenen waarom mensen wegtrekken zijn velerlei, maar allemaal te herleiden tot het kernprobleem: het wordt te vol waardoor o.a. kosten, kriminaliteit en vervuiling exponentieel toenemen. Voeg daarbij dat de 'import' van mindere 'kwaliteit' is en je kunt de mindere economische daadkracht aan de lijst van problemen toevoegen.

@Orakel
Je zei: [I]En als we de boel in dit land overgenomen hebben, zetten we jou als eerste bij Scheveningen de grens over. [I]
Ik ben al weg. Handig, dat internet...
Maar na overname volgt afbraak. Dat hebben we na het na-oorlogse dekolonisatieproces in (iets minder dan) 52 Afrikaanse (en vele andere) landen mogen waarnemen.

En wie heeft opgelet en weet hoe het er hier nog maar kort geleden aan toe ging weet dat ook hier de afbraak al in volle gang is.

Broeker
15-03-07, 19:35
Tekst : zie vorig bericht.

Het lukt mij niet dit bericht te deleten

Sallahddin
15-03-07, 21:31
Geplaatst door Mark
Bijna helft jongeren wil emigreren

Uitgegeven: 14 maart 2007 13:11
Laatst gewijzigd: 14 maart 2007 13:50

UTRECHT - Van de Nederlandse jongeren wil 44 procent in de toekomst emigreren. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van Interview/NSS in opdracht van Visie21, een burgerinitiatief dat werkt aan een langetermijnvisie voor Nederland. Voor het onderzoek zijn ruim zeshonderd jongeren ondervraagd.

Redenen om Nederland te verlaten zijn volgens de geënquêteerden het weer en de betere ontplooiingsmogelijkheden in het buitenland met betrekking tot studie en werk.


Ook vindt 94 procent van de jeugd dat er iets moet veranderen in Nederland. Zo moet de criminaliteit worden aangepakt (44 procent) en moet meer aandacht aan het milieu worden geschonken (43 procent).

Trots

Drie op de vijf jongeren geeft aan trots te zijn op Nederland en dan met name op het gebied van vrijheid. Bijna 10 procent zegt zich te schamen voor Nederland, daarvan noemt 25 procent racisme als oorzaak.

Het onderzoek, onder ruim zeshonderd jongeren, was voor Visie21 aanleiding tot de oprichting van een jeugdkabinet. Dat kabinet, bestaande uit acht jongeren, heeft de afgelopen weken gewerkt aan een jeugdregeerakkoord.

Het akkoord wordt donderdag in hotel Lauswolt in Beetsterzwaag overhandigd aan André Rouvoet, minister van Jeugd en Gezin. Het jeugdkabinet wil daarna de minister voortdurend blijven informeren over de visies van de jeugd op het kabinetsbeleid met betrekking tot jongeren.

NL is te klein , te kortzichtig & te provinciaal geworden voor iemand die ambitieus is ..........de wereld is groot ...er is meer tussen hemel & aarde ....

Shemharosh
15-03-07, 22:15
Ik ga terug naar Marokko....hahhahha

H.P.Pas
16-03-07, 14:47
Geplaatst door Broeker
En wie heeft opgelet en weet hoe het er hier nog maar kort geleden aan toe ging weet dat ook hier de afbraak al in volle gang is.

Wat je zegt. (http://www.cvsasoccer.org/~atlas/Pix/young_hooligan.jpg)