PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen trots op zelfmoordmama



Marsipulami
16-03-07, 08:48
Kinderen trots op zelfmoordmama


Op de Palestijnse zender Al Aqsa waren op 8 maart jongstleden schokkende beelden te zien waarop twee kinderen vertellen hoe hun mama als een martelares gestorven is.

De presentator van Al Aqsa laat de kinderen vertellen hoe hun moeder, Rim Al Riyashi, zichzelf en een aantal joden opblies. Het zoontje steekt verlegen vijf vingers op als antwoord op de vraag hoeveel joden mama bij de zelfmoordactie mee de dood in sleurde.

Ook wordt de kinderen gevraagd een gedichtje over hun moeder en over machinegeweren op te zeggen.

watch: http://www.youtube.com/watch?v=xEB0SvMzKzg

eTrex
16-03-07, 12:07
Geplaatst door Marsipulami
Kinderen trots op zelfmoordmama


Op de Palestijnse zender Al Aqsa waren op 8 maart jongstleden schokkende beelden te zien waarop twee kinderen vertellen hoe hun mama als een martelares gestorven is.

De presentator van Al Aqsa laat de kinderen vertellen hoe hun moeder, Rim Al Riyashi, zichzelf en een aantal joden opblies. Het zoontje steekt verlegen vijf vingers op als antwoord op de vraag hoeveel joden mama bij de zelfmoordactie mee de dood in sleurde.

Ook wordt de kinderen gevraagd een gedichtje over hun moeder en over machinegeweren op te zeggen.

watch: http://www.youtube.com/watch?v=xEB0SvMzKzg



How low can muslims go ?

Invidia
16-03-07, 12:55
Geplaatst door eTrex
How low can muslims go ?

Niet zo low, dat mama de kids meeneemt in haar daad. Nu we toch aan het generaliseren zijn.

Mark
16-03-07, 13:28
tja wel sneu, denk dat als deze kids volwassen worden dat ze hun moeder misschien in een ander daglicht zien.. misschien ook niet.

Invidia
16-03-07, 13:36
Je moet er rekening mee houden dat die kinderen in een bezet gebied wonen, hun hele leven is er al oorlog. Dat soort kinderen zijn sowieso al heel snel volwassen, en je kunt ze het niet kwalijk nemen. Ik had mezelf allang opgeblazen, heb met vlagen toch al last van suïcidale neigingen.

Mark
16-03-07, 13:46
Geplaatst door Invidia
Je moet er rekening mee houden dat die kinderen in een bezet gebied wonen, hun hele leven is er al oorlog. Dat soort kinderen zijn sowieso al heel snel volwassen, en je kunt ze het niet kwalijk nemen. Ik had mezelf allang opgeblazen, heb met vlagen toch al last van suïcidale neigingen.

Ik denk dat de omstandigheden wel ertoe leiden dat mensen die het niet meer zien zitten dit als uitweg zien. Ook omdat je als held wordt beschouwd en je familie ondersteund wordt. En als je al ziet hoeveel mensen in nl suicidaal zijn kan je nagaan dat onder die omstandigheden dat % veel hoger ligt.

Maar kinderen van die leeftijd begrijpen nog niet goed wat er gebeurd is, oorlog of niet.

Invidia
16-03-07, 14:00
Geplaatst door Mark
Ik denk dat de omstandigheden wel ertoe leiden dat mensen die het niet meer zien zitten dit als uitweg zien. Ook omdat je als held wordt beschouwd en je familie ondersteund wordt. En als je al ziet hoeveel mensen in nl suicidaal zijn kan je nagaan dat onder die omstandigheden dat % veel hoger ligt.

Maar kinderen van die leeftijd begrijpen nog niet goed wat er gebeurd is, oorlog of niet.

Nee natuurlijk begrijpen ze dat niet, maar ze leren veel meer, ze krijgen meer te zien, meer te weten, dingen die Nederlandse kids niet weten op die leeftijd (die zijn dan nog bezig met taalvaardigheidestoetsen).

Ik denk trouwens niet het motief om zelfmoord te plegen zozeer ligt bij dat ze als helden beschouwd zullen worden, of dat familie hen er toen aanzet (vooral dat laatste betwijfel ik). Ik had een paar maanden terug een docu gezien waarin een meisje alleen was achter gebleven met haar broertje, en toen werd ook nog eens hun huis weggevaagd door de israeliers, het overgroote gedeelte van haar familie had door de oorlog al het loodje gelegd. En op zich, als je zo jong bent, en je hebt geen familie meer, en geen uitzicht op een normale toekomst, en dan komt er ook nog bij dat je in zekere zin de israeliers de schuld er van kunt geven, tja...dan heb ik respect voor het meisje dat gewoon nog rustig bleef. En o, ja de docu eindigde ermee, dat de journalist die de docu had gemaakt werd neegeschoten 's nachts, net toen hij terug naar huis wilde gaan.

En wat je, in Nederland plegen mensen al zelfmoord omdat ze niet genoeg aandacht krijgen.

super ick
16-03-07, 15:00
Geplaatst door Invidia
Je moet er rekening mee houden dat die kinderen in een bezet gebied wonen, hun hele leven is er al oorlog. Dat soort kinderen zijn sowieso al heel snel volwassen, en je kunt ze het niet kwalijk nemen. Ik had mezelf allang opgeblazen, heb met vlagen toch al last van suïcidale neigingen.

Dat neemt niet weg dat de rol van de media er hier duidelijk op gericht is de mensen nog meer te hersenspoelen dan ze al zijn.
Dit probleem wordt gekoesterd en er wordt veel energie in gestoken om het voort te laten bestaan.

eTrex
16-03-07, 15:46
Geplaatst door Invidia
Je moet er rekening mee houden dat die kinderen in een bezet gebied wonen, hun hele leven is er al oorlog. Dat soort kinderen zijn sowieso al heel snel volwassen, en je kunt ze het niet kwalijk nemen.

Maar de kinderen zijn niet te blamen !!!!
Het is die volslagen idioot van een TV verslaggever en de gehele zender !!!!!