PDA

Bekijk Volledige Versie : D66: Is mevrouw Wilders nog Hongaars?



Mark
20-03-07, 14:19
D66: Is mevrouw Wilders nog Hongaars?
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: dinsdag 20 maart 2007 @ 15:14
D66-fractieleider Alexander Pechtold zal wanneer er weer een confrontatie in de Tweede Kamer plaatsvindt met PVV-leider Geert Wilders vragen hoe het zit met het paspoort van Wilders' echtgenote. De vrouw van Wilders komt uit Hongarije, en Pechtold wil weten of zij dat paspoort nog bezit.

Pechtold zegt dat het hem in feite geen lor interesseert of mevrouw Wilders een Hongaars paspoort bezit, maar dat hij Wilders' achterban een spiegel wil voorhouden. ''Je kunt laten zien dat hij vaak inconsequent is.'' De D66'er denkt dat zijn aanpak beter werkt dan een puur zakelijk debat. ''In het verleden zijn democratieën kapot gegaan aan politieke correctheid. Dictaturen ontstaan als de democratie niet functioneert of als er geen tegenwicht wordt geboden wanneer die wordt uitgehold.''

Andere Tweede Kamerfracties willen Wilders juist wel zakelijk benaderen. Alhoewel er volgens het Parool binnen de VVD vraagtekens worden gezet bij de steun die Wilders kreeg bij zijn aanvraag voor een spoeddebat over de nevenfunctie van PvdA-Kamerlid Khadija Arib.

Wilders heeft nog geen reactie gevegeven. Mede vanwege de continue reeks van bedreigingen aan zijn adres, houdt hij zijn vrouw tot nog toe buiten de publiciteit.

observer
20-03-07, 19:57
'Je kunt laten zien dat hij vaak inconsequent is.'' een discussie over gekozen volksvertegenwoordigers en bewindslieden en dan over zijn vrouw gaan praten

volgende keer dat hij weer op tv is toch eens vragen of het komt omdat zijn vrouw pms heeft :)

mulan
20-03-07, 21:15
Geplaatst door observer
een discussie over gekozen volksvertegenwoordigers en bewindslieden en dan over zijn vrouw gaan praten

volgende keer dat hij weer op tv is toch eens vragen of het komt omdat zijn vrouw pms heeft :)

Vind jij het consequent van Wilders dat hij anderen continue benadrukt op het hebben van een dubbele nationaliteit als zijn vrouw zelf twee nationaliteiten heeft?

supermario
20-03-07, 21:57
nederlandse 2e kamer is kweekvijver hypocrisie

Man_Ray
20-03-07, 22:46
Geplaatst door mulan
Vind jij het consequent van Wilders dat hij anderen continue benadrukt op het hebben van een dubbele nationaliteit als zijn vrouw zelf twee nationaliteiten heeft?

Nope. Maar zo gaan ze wel mee in Wilders z'n redenering en geven ze hem ergens gelijk. En ik hoop niet dat dat hun bedoeling is.

Wat een bende idioten.

observer
21-03-07, 08:57
Geplaatst door mulan
Vind jij het consequent van Wilders dat hij anderen continue benadrukt op het hebben van een dubbele nationaliteit als zijn vrouw zelf twee nationaliteiten heeft? in oz verre dat arib albayrak en aboutaleb kamerleden en bestuurders zijn en wilders zijn vrouw dat niet is

we hebben ooit een "hongaarse" minister of staatssecretaris gehad gabor maar die had netjes zijn paspoort opgegeven

grappig is dat volgens de wet het zo is ingedeeld als je een nl paspoort aanvraagd

wie zijn nationaliteit niet kan opgeven hoeft niet

wie het kan maar dwingende redenen heeft om het niet te doen hoeft het ook niet

wie het kan moet

in de praktijk wordt er bv bij turken niet eens meer gevraagd of er een dwingende reden is terwijl de wet het wel vereist

Qaiys
21-03-07, 09:34
Geplaatst door observer
in de praktijk wordt er bv bij turken niet eens meer gevraagd of er een dwingende reden is terwijl de wet het wel vereist

Dom gelul van spuit 11. Ook voor Turken is het verplicht om hun Turkjse nationaliteit op te geven. Er is alleen een periode geweest tussen ik denk begin jaren 90 t/m 1997 dat ze in het kader van bevorderen van de integratie een dubbele nationaliteit konden verkrijgen.

Kortom vanaf 1997 is dat lang niet meer mogelijk. De hele discussie over het inperken van de dubbele nationaliteit is dus een hypocriete discussie want het kan allang niet.

In de praktijk heb ik al genoeg Turken gekend die vanwege het aanvragen van een Nederlandse nationaliteit problemen hebben gehad met hun verblijfsrechten. Turken zijn namelijk verplicht om binnen een bepaalde periode een bewijs te overleggen waaruit blijkt dat ze hun Turkse nationaliteit opgegeven hebben. Doen ze dat niet dan verliezen ze hun Nederlandse nationaliteit en moeten ze een verblijfsvergunning aanvragen.

Er zijn al Turken geweest die van het één en ander niet op de hoogte waren en tussen de wal en het schip terecht zijn gekomen en uiteindelijk zeer grote problemen hebben gehad omdat ze niet op tijd een verblijfsvergunning aanvroegen nadat hun Nederlandse nationaliteit ingetrokken werd.

Sallahddin
21-03-07, 12:06
"...Ik zeg wat ik denk ,en ...DOE wat ik zeg..."!!!!... :regie:

"Preach" the opposite of what you do ... :rood: .....=hypocrisie!!!

observer
21-03-07, 12:34
Geplaatst door Qaiys
Dom gelul van spuit 11. Ook voor Turken is het verplicht om hun Turkjse nationaliteit op te geven. Er is alleen een periode geweest tussen ik denk begin jaren 90 t/m 1997 dat ze in het kader van bevorderen van de integratie een dubbele nationaliteit konden verkrijgen.

Kortom vanaf 1997 is dat lang niet meer mogelijk. De hele discussie over het inperken van de dubbele nationaliteit is dus een hypocriete discussie want het kan allang niet.

In de praktijk heb ik al genoeg Turken gekend die vanwege het aanvragen van een Nederlandse nationaliteit problemen hebben gehad met hun verblijfsrechten. Turken zijn namelijk verplicht om binnen een bepaalde periode een bewijs te overleggen waaruit blijkt dat ze hun Turkse nationaliteit opgegeven hebben. Doen ze dat niet dan verliezen ze hun Nederlandse nationaliteit en moeten ze een verblijfsvergunning aanvragen.

Er zijn al Turken geweest die van het één en ander niet op de hoogte waren en tussen de wal en het schip terecht zijn gekomen en uiteindelijk zeer grote problemen hebben gehad omdat ze niet op tijd een verblijfsvergunning aanvroegen nadat hun Nederlandse nationaliteit ingetrokken werd. in de praktijk wordt heel vaak min of meer automatisch ingevuld dat er dwingende reden zijn om het niet te doen

Qaiys
21-03-07, 12:56
Geplaatst door observer
in de praktijk wordt heel vaak min of meer automatisch ingevuld dat er dwingende reden zijn om het niet te doen

Ik weet niet wat je hierboven lult, maar vast staat dat de Turken na 1997 geen twee nationaliteiten kunnen hebben en dit door de Nederlandse overheid streng wordt gecontroleerd.