PDA

Bekijk Volledige Versie : Christentiener ontvoerd door moslims en gedwongen zich te bekeren tot de islam



Marsipulami
28-03-07, 10:11
Nigeria : Christentiener al maanden vermist


http://www.opendoors.nl/img/news/20070316ng001.jpg
Victor Udo Usen

Nigeria – Victor Udo Usen (13), lid van de Christelijke Apostolische kerk van Noord-Nigeria, wordt al sinds november vermist. Hij is ontvoerd door moslims en gedwongen zich te bekeren tot de islam door hem te laten opgroeien in een moslimgezin. Victor is voor het laatst gezien in een moslimbuurt in Sokoto.

Victors moeder, Esther Usen, rende meteen naar het huis waar haar zoon was gesignaleerd. Ze ontmoette hem, maar voor ze konden ontsnappen, kwamen er een groep moslims op hen af. Ze schreeuwden: “Allahoe Akbar” (God is groot). “Ze gristen mijn zoon uit mijn handen en namen hem weer mee,” vertelt Victors moeder. “Ze zeiden dat mijn zoon nu een moslim is en dat wij niet langer zijn ouders zijn. Maar hoe kan iemand zijn religie aan mijn zoon opdringen?”

Op het moment dat zijn vrouw en zoon elkaar ontmoetten was Victors vader, Udo Usen, niet thuis. “Ik haastte me naar huis om daar te ontdekken dat mijn zoon opnieuw ontvoerd was,” vertelt Udo. “Ik dacht: ‘Als ik nu het huis van die moslimfamilie binnendring, breng ik niet alleen mijn eigen gezin in gevaar, maar ook andere christenen in Sokoto’, dus dat deed ik niet.” Het had een golf van geweld kunnen veroorzaken als Udo zo’n onbezonnen actie had ondernomen.

In plaats daarvan nam Udo contact op met zijn voorganger. Deze rapporteerde de ontvoering aan andere christelijke leiders in het land. Samen brachten zij ook de politie en veiligheidsdienst op de hoogte van de gebeurtenissen. “De politie vertelde ons dat ze niets konden doen tot de sultan van Sokoto, de leider van de moslims, terug zou zijn van zijn reis,” vertelt Udo verontwaardigd.

Christelijke leiders maken zich zorgen over de toename van de ontvoeringen. De spanningen tussen moslims en christenen nemen toe. De Nigeriaanse regering doet niets tegen de ontvoeringen en onderneemt ook geen actie om kinderen uit christelijke gezinnen te beschermen. (Compass Direct)

Noam
28-03-07, 14:03
Domme moslims.

Ze weten dondersgoed dat gedwongen bekeringen en ontvoeringen niet mag van de Islam.

Noam
28-03-07, 14:03
Zie hierboven lol.

catwomen
28-03-07, 14:51
Geplaatst door Noam
Domme moslims.

Ze weten dondersgoed dat gedwongen bekeringen en ontvoeringen niet mag van de Islam.

Hoe zouden moslims reageren indien christenen moslimkinderen op deze wijze zouden ontvoeren en tot het christendom te bekeren.

Noam
28-03-07, 14:59
Geplaatst door catwomen
Hoe zouden moslims reageren indien christenen moslimkinderen op deze wijze zouden ontvoeren en tot het christendom te bekeren.

Hetzelfde als niet-moslims.

catwomen
28-03-07, 19:44
Geplaatst door Noam
Hetzelfde als niet-moslims.


Zou kunnen maar ik acht de kans vele malen groter dat er oververhit wordt gereageerd. Zie bijvoorbeeld de spotprenten over Mohammed (vzmh) en de reacties van verschillende moslims hierop.

Noam
28-03-07, 20:36
Geplaatst door catwomen
Zou kunnen maar ik acht de kans vele malen groter dat er oververhit wordt gereageerd. Zie bijvoorbeeld de spotprenten over Mohammed (vzmh) en de reacties van verschillende moslims hierop.

Je vergelijkt appels met peren.

catwomen
28-03-07, 21:07
Geplaatst door Noam
Je vergelijkt appels met peren.

Nee hoor, ik ben gewoon realistisch.

Olive Yao
21-06-07, 10:06
Waarschijnlijk is het mede met dergelijke gebeurtenissen in het achterhoofd dat diverse mensen het momenteel als wenselijk ervaren om hun vrijheid vrijheid van levensbeschouwing te bevestigen en daar actie voor voeren.