PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzakour: NOVA als een snurkend tekkeltje.



Maarten
28-03-07, 14:52
EEN SNURKEND TEKKELTJE

De waakhond van de democratie, zo wordt de journalistiek genoemd.
Als dat waar is, dan is NOVA een snurkend tekkeltje.
Heeft u laatst presentatrice Clairy Polak in actie gezien met VVD’er Henk Kamp?

Kamp was uitgenodigd om te praten over…precies: een loslippige imam. Deze keer de Tilburgse imam Ahmed Salam (de man die Verdonk niet onterecht de hand weigerde; bepaalde types politici wíl je gewoon geen hand schudden)

Deze prediker zei tegen zijn schare moskeegangers: ‘Beste gelovigen, Nederland is misdadig bezig in Irak en Afghanistan, protesteer door geen belasting te betalen.’

Met het eerste gedeelte ben ik het ronduit eens, zoals ook de SP, GroenLinks, D66, en de vóór-verkiezingen-PvdA. In ideële zin ben ik het ook deels met het tweede eens. Maar dat is volslagen onuitvoerbaar, dat kan elke fiscalist en Guus Hiddink je uitleggen. Daarbij, belasting is indirect een aalmoes aan armlastigen, en dat is een goede zaak.

Maar Kamp mocht omstandig tetteren hoe ‘gevaarlijk’ deze man is. Een ‘bedreiging voor de Nederlandse staat en de integratie’. Zijn paspoort moet worden ‘afgepakt’. Hij moet ‘het land uit’. Wetten moeten worden ‘aangepast’. Enzovoort, enzovoort.
En Polak? Die pruttelde: ook de Grondwet wijzigen?
‘Ja, zo nodig wel ja’, antwoordde de Wilders-kloon.

En ik als kijker wachtte en wachtte en wachtte op die ene vraag. Maar die ene vraag kwam niet. Welke vraag? Deze vraag: ‘Meneer Kamp, was het niet uw eigen minister Zalm, de baas van de staatsfinanciën, die een jaar geleden op tv precies hetzelfde opriep vanwege de OZB?

En is een minister met TV als podium niet duizendmaal invloedrijker dan een lokaal imampje in een achterbuurtmoskeetje? Moest de staatsgevaarlijke Zalm toen ook het land uit?’

Slaap lekker NOVA.

Mohammed Benzakour (vandaag in het AD en de Dordtenaar.)

Noam
28-03-07, 15:20
Geplaatst door Maarten
EEN SNURKEND TEKKELTJE

De waakhond van de democratie, zo wordt de journalistiek genoemd.
Als dat waar is, dan is NOVA een snurkend tekkeltje.
Heeft u laatst presentatrice Clairy Polak in actie gezien met VVD’er Henk Kamp?

Kamp was uitgenodigd om te praten over…precies: een loslippige imam. Deze keer de Tilburgse imam Ahmed Salam (de man die Verdonk niet onterecht de hand weigerde; bepaalde types politici wíl je gewoon geen hand schudden)

Deze prediker zei tegen zijn schare moskeegangers: ‘Beste gelovigen, Nederland is misdadig bezig in Irak en Afghanistan, protesteer door geen belasting te betalen.’

Met het eerste gedeelte ben ik het ronduit eens, zoals ook de SP, GroenLinks, D66, en de vóór-verkiezingen-PvdA. In ideële zin ben ik het ook deels met het tweede eens. Maar dat is volslagen onuitvoerbaar, dat kan elke fiscalist en Guus Hiddink je uitleggen. Daarbij, belasting is indirect een aalmoes aan armlastigen, en dat is een goede zaak.

Maar Kamp mocht omstandig tetteren hoe ‘gevaarlijk’ deze man is. Een ‘bedreiging voor de Nederlandse staat en de integratie’. Zijn paspoort moet worden ‘afgepakt’. Hij moet ‘het land uit’. Wetten moeten worden ‘aangepast’. Enzovoort, enzovoort.
En Polak? Die pruttelde: ook de Grondwet wijzigen?
‘Ja, zo nodig wel ja’, antwoordde de Wilders-kloon.

En ik als kijker wachtte en wachtte en wachtte op die ene vraag. Maar die ene vraag kwam niet. Welke vraag? Deze vraag: ‘Meneer Kamp, was het niet uw eigen minister Zalm, de baas van de staatsfinanciën, die een jaar geleden op tv precies hetzelfde opriep vanwege de OZB?

En is een minister met TV als podium niet duizendmaal invloedrijker dan een lokaal imampje in een achterbuurtmoskeetje? Moest de staatsgevaarlijke Zalm toen ook het land uit?’

Slaap lekker NOVA.

Mohammed Benzakour (vandaag in het AD en de Dordtenaar.)

Ter verduidelijking wat betreft OZB (Onroerend Zaak Belasting) kwestie:



De minister zei zondag in het tv-programma Buitenhof dat burgers hun ozb niet moeten betalen als zij in een gemeente wonen waar de ozb sterker is gestegen dan de wettelijk toegestane 2 procent (lees Advies Zalm: Te hoge ozb niet betalen). Zalm publiceerde op internet een zwarte lijst met 62 gemeenten die volgens hem in overtreding waren.


De gemeenten reageerden furieus en ontkenden de beschuldigingen. Ook het onderzoeksbureau dat de cijfers waarop Zalm zich baseerde had aangeleverd, distantieerde zich van de lijst (lees Boze gemeenten: schade ozb op Zalm verhalen).

'Niet absoluut eenduidig'
Zalm erkent dat onderzoek maandag heeft uitgewezen dat de berekeningen over de te hoge ozb 'niet absoluut eenduidig zijn'. Het aantal gemeenten dat te hoge OZB-tarieven hanteert, is hoogstwaarschijnlijk veel minder groot dan eerder aangenomen. Zalm geeft zijn fouten nu toe. 'Ik betreur het dat ik gemeenten misschien onterecht in een kwaad daglicht heb gesteld.'



bron: Elsevier

Maarten
28-03-07, 17:44
Bedankt Noam!

Ik weet niet meer in welke gevallen, maar de ideeen om belasting te weigeren te betalen waren vaker te horen.
Er zijn regelmatig discussies over gewetensbezwaren tegen (bepaalde)belastingbetaling.

In Belgie heb je een actiegroep die de belasting voor defensieuitgaven wil storten in een apart fonds:
http://users.telenet.be/vrak/vrak.html

Er zijn zelfs groeperingen die zich er voor beijveren van de weigering een echt mensenrecht te maken:
http://cpti.ws/cpti_docs/unchr/01/writ_01_ned.html

Wie wil kan Googelen op: gewetensbezwaren belasting..

Kortom, wat Kamp daar weer staat uit te kramen?...

super ick
29-03-07, 08:34
Geplaatst door Maarten
Bedankt Noam!

Ik weet niet meer in welke gevallen, maar de ideeen om belasting te weigeren te betalen waren vaker te horen.
Er zijn regelmatig discussies over gewetensbezwaren tegen (bepaalde)belastingbetaling.

In Belgie heb je een actiegroep die de belasting voor defensieuitgaven wil storten in een apart fonds:
http://users.telenet.be/vrak/vrak.html

Er zijn zelfs groeperingen die zich er voor beijveren van de weigering een echt mensenrecht te maken:
http://cpti.ws/cpti_docs/unchr/01/writ_01_ned.html

Wie wil kan Googelen op: gewetensbezwaren belasting..

Kortom, wat Kamp daar weer staat uit te kramen?...

En welke belasting moet de gemiddelde loonslaaf dan in de praktijk niet betalen? Het grootste deel wordt door de werkgever ingehouden.
Blijft over hondenbelasting?
Gewoon loze kreten.

naam
29-03-07, 10:37
Geplaatst door super ick
En welke belasting moet de gemiddelde loonslaaf dan in de praktijk niet betalen? Het grootste deel wordt door de werkgever ingehouden.
Blijft over hondenbelasting?
Gewoon loze kreten.

Ik zou zeggen praat eens met je baas. :nerveus:

super ick
29-03-07, 14:51
Geplaatst door naam
Ik zou zeggen praat eens met je baas. :nerveus:

Oja zoiets: Baas de imam zegt dat ik geen belasting meer moet betalen. Wil je voortaan het brutoloon overmaken?