PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse Europees kampioene tafeltennis



barfly
31-03-07, 21:21
Li Jiao Europees kampioene tafeltennis

Uitgegeven: 31 maart 2007 18:52
Laatst gewijzigd: 31 maart 2007 20:34
BELGRADO - Li Jiao heeft zaterdag in Belgrado de Europese titel tafeltennis veroverd. De 34-jarige Noord-Hollandse versloeg in de finale Ni Xian Lian uit Luxemburg met 4-2.

Het is voor het eerst sinds 1992, toen Bettine Vriesekoop goud won, dat een Nederlandse tafeltennisster een Europees kampioenschap wint. In 1994 bereikte Gerdie Keen nog de eindstrijd van de EK, maar toen verloor zij van Marie Svensson uit Zweden.

Groots

Nadat Li Jiao het beslissende punt had gewonnen, gooide ze vol ongeloof haar handen in de lucht. Vervolgens bedankt ze het publiek met een diepe buiging, net zoals tennisser Andre Agassi altijd deed. "Ik ben echt, écht heel blij. Want normaal gesproken doe ik niet zo overdreven", sprak Li glimlachend. "Europees kampioene, dat vond ik zo iets groots. En nu ben ik het. Heel raar. Eigenlijk kan ik niet omschrijven hoe ik me voel."

Twee jaar geleden eindigde Li Jiao al derde op de EK. Dit jaar zegevierde ze op de Europese Top 12, waardoor ze in Belgrado als topfavoriete werd beschouwd. In de Beogradska Arena maakte Li die hooggespannen verwachtingen waar. Nadat ze in de halve eindstrijd afrekende met de Russin Irina Kotichina (4-1), bleek ze in de finale te sterk voor Ni Xia Lian, haar clubgenote bij TTV Fürst uit Heerlen.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/1027168/40/Li_Jiao_Europees_kampioene_tafeltennis.html)

Van harte! :fparty: :fparty:

mark61
31-03-07, 21:51
Hoeveel paspoorten hep ze? :vreemd: