PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël sluit Palestijnse gebieden af voor Pasen



IbnRushd
01-04-07, 11:25
Israël sluit Palestijnse gebieden af voor Pasen

JERUZALEM - Het Israëlische leger sluit de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook gedurende de joodse paasvakantie deze week af uit veiligheidsoverwegingen. Dat heeft een legerwoordvoerster zondag bekendgemaakt.
De afsluiting gaat acht dagen duren. Met het Pascha, het joodse paasfeest, wordt de Bijbelse vlucht herdacht van de Israëlieten uit Egypte. Het feest begint maandag bij zonsondergang en duurt tot zonsondergang 9 april.

ad.nl


Goed zo, zionisten, gooi nog eens emmer olie op het vuur. Vrede willen jullie toch niet hebben.

Slinger
01-04-07, 11:31
Geplaatst door IbnRushd



Goed zo, zionisten, gooi nog eens emmer olie op het vuur. Vrede willen jullie toch niet hebben.

Heb je je ook afgevraagd waarom Israël dit doet?

IbnRushd
01-04-07, 11:37
Geplaatst door Slinger
Heb je je ook afgevraagd waarom Israël dit doet?

Ja. Ze willen geen vrede. Want vrede betekent land teruggeven, stoppen met het bouwen van illegale nederzettingen, eventueel schadevergoeding, en nog meer.

Slinger
01-04-07, 11:40
Geplaatst door IbnRushd
Ja. Ze willen geen vrede. Want vrede betekent land teruggeven, stoppen met het bouwen van illegale nederzettingen, eventueel schadevergoeding, en nog meer.

Bij deze maatregel gaat het om rust met pasen. Geen beschietingen, geen zelfmoordaanslagen, etc. Het is in het verleden vaak gebeurd dat de Palestijnen juist de godsdienstige feestdagen van de Joden gebruiken om aan te vallen.

IbnRushd
01-04-07, 11:48
Geplaatst door Slinger
Bij deze maatregel gaat het om rust met pasen. Geen beschietingen, geen zelfmoordaanslagen, etc. Het is in het verleden vaak gebeurd dat de Palestijnen juist de godsdienstige feestdagen van de Joden gebruiken om aan te vallen.

Eh.. ik denk dat beide partijen (hamas en Fatah) op dit moment juist vrede zoeken ipv zelfmoordaanslagen aankondigen.

Maar jij denkt niet na of je wilt niet nadenken. Juist door een stuk land acht dagen in een ongekende gevangenis veranderen, waar niets in en uit mag (humanitaire hulp, belastinggeld etc.), halen ze de zelfmoordneigingen weer naar boven. En dat is nou juist wat Israël wil.

mulan
01-04-07, 11:53
Bij dit soort oneerlijkheden weet je bijna niet wat je moet zeggen. Alles wat je zegt is immers een woord te weinig om het onrecht te beschrijven.

Slinger
01-04-07, 11:56
Geplaatst door IbnRushd
Eh.. ik denk dat beide partijen (hamas en Fatah) op dit moment juist vrede zoeken ipv zelfmoordaanslagen aankondigen.

Maar jij denkt niet na of je wilt niet nadenken. Juist door een stuk land acht dagen in een ongekende gevangenis veranderen, waar niets in en uit mag (humanitaire hulp, belastinggeld etc.), halen ze de zelfmoordneigingen weer naar boven. En dat is nou juist wat Israël wil.

Hoe zit het dan met de link naar Pasen?
Wie aan zijn tegenstander alleen maar slechte motieven toekent zal nooit vrede bereiken.

Slinger
01-04-07, 11:57
Geplaatst door mulan
Bij dit soort oneerlijkheden weet je bijna niet wat je moet zeggen. Alles wat je zegt is immers een woord te weinig om het onrecht te beschrijven.

Bedoel je het onrecht dat beide partijen ervaren?

IbnRushd
01-04-07, 12:05
Geplaatst door Slinger
Hoe zit het dan met de link naar Pasen?
Wie aan zijn tegenstander alleen maar slechte motieven toekent zal nooit vrede bereiken.

Uh.. ik kan me goed herinneren dat zelfmoordaanslagen altijd aangekondigd werden. Verder is het feit dat Israël om een reactie vraagt, vanwege hun actie tegen de Palestijnen. Maar momenteel hebben Hamas en Fatah geen behoefte aan bloedvergieting, terwijl de huidige illegale Israël juist alleen bestaat en leeft vanwege de niet onterechte zelfmoordaanslagen van Palestijnen. Als Hamas en Fatah een maand of langer geen zelfmoordaanslagen hebben gepleegd dan zorgt Israël wel voor dat het alsnog gaat gebeuren.

Maar weet jij ook waar en hoe de Palestijnen in Gazastrook leven? Weet je dat? Nee, hè?

Slinger
01-04-07, 12:41
Geplaatst door IbnRushd
Maar momenteel hebben Hamas en Fatah geen behoefte aan bloedvergieting,

Nou dat hopen we dan maar. We zullen het afwachten Hamas heeft het plegen van geweld nog steeds niet afgezworen.


Maar weet jij ook waar en hoe de Palestijnen in Gazastrook leven? Weet je dat? Nee, hè?

Even goed als jij, denk ik.

IbnRushd
01-04-07, 13:00
Geplaatst door Slinger
Nou dat hopen we dan maar. We zullen het afwachten Hamas heeft het plegen van geweld nog steeds niet afgezworen.

Dat geldt eveneens voor Israël.



Geplaatst door Slinger

Even goed als jij, denk ik.

Het verschil is dat jij er geen ene moer om geeft.

Slinger
01-04-07, 13:05
Geplaatst door IbnRushd
Dat geldt eveneens voor Israël.

Hoe zou Israël als bedreigde natie kunnen bestaan als ze zich niet zouden verdedigen?


Het verschil is dat jij er geen ene moer om geeft.

Ik denk jij geen moer om ze geeft. Wel vind je het handig om hun ellende als propagandamiddel in de strijd tegen Israël te gebruiken.

IbnRushd
01-04-07, 13:20
Geplaatst door Slinger
Hoe zou Israël als bedreigde natie kunnen bestaan als ze zich niet zouden verdedigen?

En ziehier, Slinger vindt Israel een bedreigde natie, terwijl Palestina steeds kleiner wordt qua populatie als land, omdat Israël zo nodig illegale nederzettingen moeten bouwen en willekeurige Palestijnen neerschieten.


Geplaatst door Slinger

Ik denk jij geen moer om ze geeft. Wel vind je het handig om hun ellende als propagandamiddel in de strijd tegen Israël te gebruiken.

Israël is constant fout bezig. Daar zijn al dikke boeken en artikelen over geschreven. Israël schendt constant mensenrechten, oorlogsmisdaden enzovoort en houdt zich niet aan de opgelegde resoluties. Zelfs het Internationaal Recht laat zien dat Israël niet deugt. Kun je misschien even vertellen welk propagandamiddel ik gebruik?

Shemharosh
02-04-07, 08:27
Het is overduidelijk dat de Palestijnen/Arabieren/molsims beter hun best moeten doen om zich aan te sluiten bij het Westen en de rest van de wereld.We wonen en leven in het Westen en we hebben er tienduizenden jaren gemeene geschiedenis mee.Ik bijvoorbeel heb meer gemeen met een Hollander,Italiaan of een Spanjaard dan met een Somalier ,Indoneesier of Irakees.Niet alleen qua geografie,taal,eten of kledingsgewoontes maar onze geschiedenis was een en onze toekomst ook.
De Israeliers zijn een hele eind op weg maar zij moeten ook beter hun best doen.Israel geldt als een leidende land in de wereld op alle vlaktes en terreinen:van gezondheidszorg tot openbaar bestuur,wetenschap en landbouw..... De hele wereld weet wie de freaky nietsnutten en sukkels zijn.Israel sluit af en toe de grenzen af,alle Arabieren en moslims kennen alleen hermetische gesloten grenzen,op straffe van de dood.

super ick
02-04-07, 10:55
Geplaatst door IbnRushd
Uh.. ik kan me goed herinneren dat zelfmoordaanslagen altijd aangekondigd werden. Verder is het feit dat Israël om een reactie vraagt, vanwege hun actie tegen de Palestijnen. Maar momenteel hebben Hamas en Fatah geen behoefte aan bloedvergieting, terwijl de huidige illegale Israël juist alleen bestaat en leeft vanwege de niet onterechte zelfmoordaanslagen van Palestijnen. Als Hamas en Fatah een maand of langer geen zelfmoordaanslagen hebben gepleegd dan zorgt Israël wel voor dat het alsnog gaat gebeuren.

Maar weet jij ook waar en hoe de Palestijnen in Gazastrook leven? Weet je dat? Nee, hè?

Extra wrang als je beseft dat het allemaal niet nodig is als de Arabische broeders de handen ineen slaan.
Ze laten de Palestijnen creperen, of geven ze net voldoende dat ze niet dood gaan.
Palestina, de bliksemafleider voor ieder staatshoofd in het M.O.

mulan
02-04-07, 11:14
Geplaatst door Shemharosh
Het is overduidelijk dat de Palestijnen/Arabieren/molsims beter hun best moeten doen om zich aan te sluiten bij het Westen en de rest van de wereld.We wonen en leven in het Westen en we hebben er tienduizenden jaren gemeene geschiedenis mee.Ik bijvoorbeel heb meer gemeen met een Hollander,Italiaan of een Spanjaard dan met een Somalier ,Indoneesier of Irakees.Niet alleen qua geografie,taal,eten of kledingsgewoontes maar onze geschiedenis was een en onze toekomst ook.
De Israeliers zijn een hele eind op weg maar zij moeten ook beter hun best doen.Israel geldt als een leidende land in de wereld op alle vlaktes en terreinen:van gezondheidszorg tot openbaar bestuur,wetenschap en landbouw..... De hele wereld weet wie de freaky nietsnutten en sukkels zijn.Israel sluit af en toe de grenzen af,alle Arabieren en moslims kennen alleen hermetische gesloten grenzen,op straffe van de dood.

Wat fijn dat mensenrechten bij jou in te ruilen zijn voor goede gezondheidszorg. Maar maak je vooral geen zorgen. De Arabieren zijn namelijk niet degene die door dik en dun verdedigd worden in al hun misstanden. Dat zijn die andere nietsnutten.

mulan
02-04-07, 11:19
Geplaatst door Slinger
Bedoel je het onrecht dat beide partijen ervaren?

Nee. Dat zou namelijk betekenen dat er sprake is van een gelijkwaardige positie.