PDA

Bekijk Volledige Versie : VN akkoord met resolutie tegen godslastering



IbnRushd
01-04-07, 21:29
VN akkoord met resolutie tegen godslastering

(Novum/AP) - Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.

In de resolutie wordt ernstige bezorgdheid uitgesproken over pogingen om de islam in verband te brengen met terrorisme, geweld en mensenrechtenschendingen. Andere godsdiensten dan de islam worden in de verklaring niet bij naam genoemd. Wel wordt landen dringend verzocht op te treden tegen de verspreiding van racistische en xenofobe ideeën en tegen materiaal dat is gericht tegen welke godsdienst dan ook en dat oproept tot haat, vijandigheid of geweld.

De resolutie werd met 24 tegen 14 stemmen aangenomen. Behalve de Europese landen stemden ook Canada, Japan en Zuid-Korea tegen, omdat de resolutie volgens hen te veel nadruk legt op de islam en omdat ze in strijd is met fundamentele rechten, zoals de vrijheid van meningsuiting.

Meer dan een derde van de landen in de 47 leden tellende Mensenrechtenraad behoren tot de OIC. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij veel van het beleid bepalen. De besluiten van de Mensenrechtenraad zijn niet bindend, maar de raad kan wel de aandacht vestigen op bepaalde kwesties.

De OIC nam het initiatief tot de resolutie vorig jaar uit verontwaardiging over spotprenten van de profeet Mohammed, die voor het eerst verschenen in de Deense krant Jyllands-Posten

Bron: Niews.nl (via al-yaqeen.com) | vrijdag 30 maart 2007

Bar
01-04-07, 21:59
Als VN-organisaties zich nu toch gaan bezig houden met relizaken, kunnen ze zich nu ook eens gaan bezig houden met godsdienst-onvrijheid en terreur tegen islamverlaters in het gemiddelde islamitische land.

1973Tanger
01-04-07, 22:37
Geplaatst door Bar
Als VN-organisaties zich nu toch gaan bezig houden met relizaken, kunnen ze zich nu ook eens gaan bezig houden met godsdienst-onvrijheid en terreur tegen islamverlaters in het gemiddelde islamitische land.

Over welke godsdienst- onvrijheid en terreur tegen islamverlaters heb jij het nou over? Je hoeft geen moeilijke woorden te gebruiken om te beseffen dat je hetzelf niet eens weet.

Shemharosh
02-04-07, 06:58
hahhahha.....De meeste van die landen die er voor hebben gestemd kennen geen vrijheid van godsdienst eens!!!

binloser
02-04-07, 07:29
Geplaatst door Shemharosh
hahhahha.....De meeste van die landen die er voor hebben gestemd kennen geen vrijheid van godsdienst eens!!!

Zo is dat. Bijgeloof en obscurantisme van welke soort ook kan niet genoeg bestreden en geparodieerd worden.

Shemharosh
02-04-07, 07:44
Geplaatst door binloser
Zo is dat. Bijgeloof en obscurantisme van welke soort ook kan niet genoeg bestreden en geparodieerd worden.

Niet aan mijn Dunald Duck komen vriend...anders ga je er aan!!!!

azulay
02-04-07, 09:09
Geplaatst door Shemharosh
hahhahha.....De meeste van die landen die er voor hebben gestemd kennen geen vrijheid van godsdienst eens!!!

In SA is het bezit van een bijbel een misdrijf. Maar dat is niet alles, de landen die op deze resolutie hebben aangedrongen zijn misschien wel allemaal dictaturen die geen recht van spreken hebben...

duende
02-04-07, 09:35
driewerf hoera..terug naar de middeleeuwen.
toch wel gooed om te lezen dat de v.n de vrijheid van meningsuiting om zeep helpt.
driewerf hoera omdat een stelletje hypocriete bijgelovigen weer eens hun gelijk weten te halen.

1973Tanger
02-04-07, 12:14
Godslastering mag. Bi mine guest. Degene waar het uiteindelijk om gaat is daar toch ongevoelig voor. Dit is het laatste waar godsdiensten zich druk om moeten maken. Lieden met neiging tot laster beledigen alleen zichzelf daarmee. Zolang geweld niet bij te pas komt is bijna alles tot op zekere hoogte veroorloofd. Houdt er wel rekening mee dat ruim 1 miljard moslims en evenveel andere godsdiensten mijn opvatting niet delen. Dus hou het bescheiden en op eigen rekening. :denk:

Max Stirner
02-04-07, 12:20
Geplaatst door 1973Tanger
Houdt er wel rekening mee dat ruim 1 miljard moslims en evenveel andere godsdiensten mijn opvatting niet delen. Dus hou het bescheiden en op eigen rekening. :denk:



Idiots rule.

illmatik
02-04-07, 12:21
Geplaatst door azulay
In SA is het bezit van een bijbel een misdrijf. Maar dat is niet alles, de landen die op deze resolutie hebben aangedrongen zijn misschien wel allemaal dictaturen die geen recht van spreken hebben...

De Westerse wereld is wel de laatste is die recht van spreken heeft als het aankomt op hypocrisie en dubbele moralen.

Shemharosh
02-04-07, 13:23
Geplaatst door 1973Tanger
Godslastering mag. Bi mine guest. Degene waar het uiteindelijk om gaat is daar toch ongevoelig voor. Dit is het laatste waar godsdiensten zich druk om moeten maken. Lieden met neiging tot laster beledigen alleen zichzelf daarmee. Zolang geweld niet bij te pas komt is bijna alles tot op zekere hoogte veroorloofd. Houdt er wel rekening mee dat ruim 1 miljard moslims en evenveel andere godsdiensten mijn opvatting niet delen. Dus hou het bescheiden en op eigen rekening. :denk:

Het probleem is dat godslastering onvermijdelijk is.Doen Moslims het meeste...Kijk maar naar India! daar is het dagelijks een potje knokken met de Hindoes omdat de moslims iedre dag hun miljoenen goden niet met rust kunnen laten...je kan moeilijk rekening houden met een ding laat staan miljoenen of miljaarden dingen.Straks moeten we allemaal God in het heilige arabisch zeggen en schrijven omdat over zijn heiligheid gesproken en geschrijven moet worden in de enige heilige taal die er is,de taal van het paradijs:Het Arabisch.

iemand die bij een club niet hoort en dat ook niet wil kan je de regels van die club niet opdringen.Dat is het geval ook met mensen die geen moslims zijn en dat ook niet willen worden.Je kan een niet-moslim niet verplichten om te handelen naar de voorschriften van de Isalm.Simpelweg omdat hij geen Moslim is!!!het feit dat hij/zij geen moslim is heeft te maken met dat hij/zij het maar niks vindt en dat niks vinden kan verschillen van lading:de enne vind het maar een rare geloof,de andere vind het juist grappig of het kan gewonne onverschiligheid en onschuldige desinteresse zijn.Maar het blijft zo dat mensen serieus en betrokken over religie kunnen praten maar ze kunnen het ook bespotten en er de draak mee steken,doen mensen met alles,met ziektes,voetbal,leven en dood,oorlog en vrede.

Maar het aller grootste probleem is,is dat "moslim"landen nu in een gevaarlijke,apocalyptische zelfs,crisis verkeren waardoor ze weinig kunnen hebben.Het zijn over het algemeen dictaturen,ellendig arm of dicadent rijk,waar niks mag en waar mensen niet uit mogen komen voor hun ideeen en idealen en grappen.Dat moeten we hier dus niet hebben,waar we juist bij de verschillen leven en waar iedereen kan zeggen en denken wat die wil.

Feit blijft dat ons manier van leven de norm is,niks moet alles mag,iedereen moet het voor zichzelf weten,zolang je maar de mensen met rust laat ook al hebben ze een gevoel voor humour die niet de jouwe is.

1973Tanger
02-04-07, 15:32
Geplaatst door Shemharosh
Het probleem is dat godslastering onvermijdelijk is.Doen Moslims het meeste...Kijk maar naar India! daar is het dagelijks een potje knokken met de Hindoes omdat de moslims iedre dag hun miljoenen goden niet met rust kunnen laten...je kan moeilijk rekening houden met een ding laat staan miljoenen of miljaarden dingen.Straks moeten we allemaal God in het heilige arabisch zeggen en schrijven omdat over zijn heiligheid gesproken en geschrijven moet worden in de enige heilige taal die er is,de taal van het paradijs:Het Arabisch.

iemand die bij een club niet hoort en dat ook niet wil kan je de regels van die club niet opdringen.Dat is het geval ook met mensen die geen moslims zijn en dat ook niet willen worden.Je kan een niet-moslim niet verplichten om te handelen naar de voorschriften van de Isalm.Simpelweg omdat hij geen Moslim is!!!het feit dat hij/zij geen moslim is heeft te maken met dat hij/zij het maar niks vindt en dat niks vinden kan verschillen van lading:de enne vind het maar een rare geloof,de andere vind het juist grappig of het kan gewonne onverschiligheid en onschuldige desinteresse zijn.Maar het blijft zo dat mensen serieus en betrokken over religie kunnen praten maar ze kunnen het ook bespotten en er de draak mee steken,doen mensen met alles,met ziektes,voetbal,leven en dood,oorlog en vrede.

Maar het aller grootste probleem is,is dat "moslim"landen nu in een gevaarlijke,apocalyptische zelfs,crisis verkeren waardoor ze weinig kunnen hebben.Het zijn over het algemeen dictaturen,ellendig arm of dicadent rijk,waar niks mag en waar mensen niet uit mogen komen voor hun ideeen en idealen en grappen.Dat moeten we hier dus niet hebben,waar we juist bij de verschillen leven en waar iedereen kan zeggen en denken wat die wil.

Feit blijft dat ons manier van leven de norm is,niks moet alles mag,iedereen moet het voor zichzelf weten,zolang je maar de mensen met rust laat ook al hebben ze een gevoel voor humour die niet de jouwe is.

Het is inmiddels voor mij overduidelijk dat jij geen liefhebber bent van moslims en islam. Dat jij dat allemaal maar niks vindt en ga zo maar door. Maar niemand is hier bezig iemand iets op te dringen. Juist het tegenovergestelde is hier naar mijn indruk aan de orde. Ja iedereen met rust laten is ook mijn favoriet, maar dan moet het wel van beide kanten komen met de daarbij nodige respect over en weer. De norm hier is de grondwet en de manier van leven moet iedereen maar voor zichzelf weten. En je zegt zelf heel terecht voor wat betreft humor dat smaken immers verschillen.

Poesjkin
02-04-07, 16:32
Vrij vervelend dat andere godsdiensten niet bij name worden genoemd.

Iglo
02-04-07, 19:31
Vind het heel apart dat een beperking van de rechten vd mens word voorgesteld in de VN-mensenrechtenraad. Als je ook kijkt welke landen er voor gestemd hebben....

duende
03-04-07, 14:20
als het om alle godsdiensten gaat...ahum..dan eeeehhhh mag hamas natuurlijk ook nix kwalijks zeggen over joden en Israel...wat een dilemma...Jezus.....het is toch aan de joden gegeven door onze lieve heer. En dat ontzeggen is godslasterlijk.

Max Stirner
03-04-07, 14:30
Geplaatst door Iglo
Als je ook kijkt welke landen er voor gestemd hebben....


Diezelfde landen die zich verzetten tegen VN-ingrijpen in Darfur.

observer
03-04-07, 15:31
dan is dit de toekomst?


ustitie heeft drie jaar cel geëist tegen de Rotterdammer die vorig jaar dreigmails stuurde naar onder meer een vrouw van Marokkaanse komaf die meedeed aan de verkiezing van de koningin van het Zomercarnaval. De 26-jarige man stond dinsdag voor de rechter in Rotterdam.
uitgegeven: 13:04 03-04-2007 gewijzigd: 15:04 03-04-2007

De verdachte dreigde de vrouw te onthoofden als ze aan het Zomercarnaval zou meedoen.

De verdachte is overtuigd moslim en stuurde de mails uit naam van zijn geloof. Ook Geert Wilders, oud-minister Rita Verdonk en fractievoorzitter Ronald Sörensen van Leefbaar Rotterdam werden bedreigd.

Julien
03-04-07, 15:36
Geplaatst door illmatik
De Westerse wereld is wel de laatste is die recht van spreken heeft als het aankomt op hypocrisie en dubbele moralen.

Oh? Is dat zo?
In dit geval druipt de hypocrisie er van af bij de landen die deze resolutie hebben gemaakt.

Rourchid
03-04-07, 16:13
Geplaatst door Max Stirner
Idiots rule.
Majority rules.

observer
04-04-07, 09:01
Geplaatst door Rourchid
Majority rules. the majority are idiots

Shemharosh
04-04-07, 17:47
Geplaatst door 1973Tanger
Het is inmiddels voor mij overduidelijk dat jij geen liefhebber bent van moslims en islam. Dat jij dat allemaal maar niks vindt en ga zo maar door. Maar niemand is hier bezig iemand iets op te dringen. Juist het tegenovergestelde is hier naar mijn indruk aan de orde. Ja iedereen met rust laten is ook mijn favoriet, maar dan moet het wel van beide kanten komen met de daarbij nodige respect over en weer. De norm hier is de grondwet en de manier van leven moet iedereen maar voor zichzelf weten. En je zegt zelf heel terecht voor wat betreft humor dat smaken immers verschillen.

Ik zelf heb weinig met relgie,geloof en andere abracadabra waar je niks mee opschiet en waar je vooral alleen ellende van krijgt.Moslims vind ik net zo menslijk als al het andere zwakke vlees.NIET MEER EN NIET MINDER.

1973Tanger
04-04-07, 18:37
Geplaatst door Shemharosh
Ik zelf heb weinig met relgie,geloof en andere abracadabra waar je niks mee opschiet en waar je vooral alleen ellende van krijgt.Moslims vind ik net zo menslijk als al het andere zwakke vlees.NIET MEER EN NIET MINDER.

Dat is waar. Maar ik denk niet dat moslims ontkennen dat ze niet menselijk zijn of van zwak vlees zijn. Bij de meeste moslims staat echter hun geloof centraal. Niet meer en niet minder. Dat kun je hun niet kwalijk nemen. :)

Shemharosh
04-04-07, 18:53
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is waar. Maar ik denk niet dat moslims ontkennen dat ze niet menselijk zijn of van zwak vlees zijn. Bij de meeste moslims staat echter hun geloof centraal. Niet meer en niet minder. Dat kun je hun niet kwalijk nemen. :)

ja is hun recht maar ze moeten niemand het kwalijk dat die er anders over denken en er soms om lachen en het spotten.In Marokko maken we altijd grappen over alles en iedereen waarom zou het nu in eens niet mogen??!!!....begrijp me niet verkeerd.Ik zeg niet dat alle grappen MOREEL goed zijn maar dat is juist de grap....wat heb je een heilige moreel-politieke correcte grap....niks toch?....Belgie gaat toch niet Nederland de oorlog verklaren door al die racistische belgengrappen!!

1973Tanger
05-04-07, 10:04
Geplaatst door Shemharosh
ja is hun recht maar ze moeten niemand het kwalijk dat die er anders over denken en er soms om lachen en het spotten.In Marokko maken we altijd grappen over alles en iedereen waarom zou het nu in eens niet mogen??!!!....begrijp me niet verkeerd.Ik zeg niet dat alle grappen MOREEL goed zijn maar dat is juist de grap....wat heb je een heilige moreel-politieke correcte grap....niks toch?....Belgie gaat toch niet Nederland de oorlog verklaren door al die racistische belgengrappen!!

Helemaal met je eens. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

1973Tanger
05-04-07, 10:10
Beste Shemharosh, wat vindt je trouwens van die post van Qaish over onthoofding van riffijnen door Europese kolonisten. Heb zelf berberroots.